25/507-А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел.230-31-34
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15.05.2009р.м.Київ№ 25/507-А
За позовом Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Аромарос - Україна"
про стягнення 32 719,20 грн.
Колегія у складі: суддя Хрипун О.О.-головуючий
Судді Смирнова Ю.М.
Паламар П.І.
Представники:
Від позивача: Чорномиз А.М.- предст., Кеміня В.В. –предст.
Від відповідача: не з'явились
Обставини справи :
Державна податкова інспекція у Печерському районі міста Києва звернулась до Господарського суду міста Києва з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Аромарос-Україна" боргу зі сплати штрафних санкцій за порушення законодавства про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг у сумі 32 719,20 грн.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 14.12.2008 у справі № 25/507-А відкрито провадження у справі.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 26.09.2007 провадження у справі було зупинено до набрання законної сили рішення в адміністративній справі Окружного адміністративного суду м. Києва № 3/70.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 26.02.2009 провадження у справі поновлено.
Позовні вимоги мотивовані тим, що на підставі податкового повідомлення –рішення № 3272312/0 до Товариства з обмеженою відповідальністю "Агромарос –Україна " (далі –відповідач) застосовано штрафні санкції на загальну суму 32719,20 грн., які підлягають стягненню з відповідача відповідно до норм Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" .
Відповідач проти задоволення позову заперечував, оскільки вважав висновки акту перевірки, на підставі якого прийнято податкове повідомлення –рішення № 3272312/0, такими, що не відповідають вимогам Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг". Крім того, відповідач зазначає про порушення позивачем норм Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" щодо порядку надсилання податкових повідомлень –рішень, податкових вимог та порядку узгодження суми штрафних санкцій, визначених на підставі Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, господарський суд
ВСТАНОВИВ:
Державною податковою інспекцією у Печерському районі міста Києва (далі - позивач) 21.06.2005 проведено перевірку щодо контролю за додержанням Товариством з обмеженою відповідальністю "Агромарос - Україна" (далі - відповідач) порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), за результатами якої складено акт № 001938/265504172312 (належним чином засвідчена копія міститься в матеріалах справи).
В акті зазначено, що під час перевірки проведено звірку відповідності фактичних залишків товару первинним бухгалтерським документам (обліковим даним), в результаті чого встановлено розбіжність на суму 16 359, 60 грн. згідно з розрахунком. Документи, підтверджуючі рух товару на вищевказану суму, не складено. Внаслідок встановлених вище фактів зроблено висновок про порушення пункту 12 статті З Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».
Відповідальність за виявлене порушення передбачена статтею 21 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», відповідно до якої до суб'єктів підприємницької діяльності, що не ведуть або ведуть з порушенням встановленого порядку облік товарів за місцем реалізації та зберігання, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості необлікованих товарів за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
На підставі вказаного акту відповідач 01.07.2005 прийняв податкове повідомлення - рішення № 3272312/0, яким визначив позивачу суму податкового зобов'язання у розмірі 32719,20 грн. штрафних санкцій.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 15.11.2007 у справі № 3/70 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Агромарос - України" до Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва про визнання недійсним податкового повідомлення –рішення від 01.07.2005 року № 3272312/0 у задоволенні позову відмовлено повністю.
Вказаною постановою Окружного адміністративного суду міста Києва встановлено, що визначення штрафних (фінансових санкцій) податковим повідомленням –рішенням від 01.07.2005 року № 3272312/0 здійснено податковим органом правомірно і в межах компетенції контролюючого органу, встановленої законами України.
Виходячи з наведеного суд вважає безпідставними та такими, що не відповідають обставинам справи, посилання позивача на невідповідність висновків акту перевірки, на підставі якого прийнято податкове повідомлення –рішення № 3272312/0, Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".
Відповідно до п. 5.4 ст. 5 Закону податкове зобов'язання, не сплачене у передбачений законом термін, визнається сумою податкового боргу платника податку. Як свідчать матеріали справи, позивачем не було сплачено податковий борг у розмірі 32 719,20 грн.
Згідно з пп. 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 Закону у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Відповідачем було направлено позивачу дві податкові вимоги № 1/4010 від 26.07.2005 та № 2/4968 від 01.09.2005 року з повідомленнями про вручення.
Закон України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” встановлює обов'язковість сплати платником податків узгодженого податкового зобов'язання та погашення податкового боргу.
Відповідно до пп. 2.3.1 п. 2.3 ст. 2 вказаного Закону органами, уповноваженими здійснювати заходи з погашення податкового боргу (далі - органи стягнення), є виключно податкові органи, а також державні виконавці у межах їх компетенції.
Позивач 17.10.2005 року прийняв рішення № 360/1 про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу у розмірі 32719,20 грн.
Постановою Господарського суду міста Києва від 30.08.2006 у справі № 25/473–А відмовлено у задоволенні позову Товариству з обмеженою відповідальністю "Агромарос - України" до Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва про визнання відсутності компетенції співробітників Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва щодо проведення позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Агромарос -Україна"; визнання першої податкової вимоги від 26.07.2005 № 1/4010 та другої податкової вимоги від 01.09.2005 № 2/4968 такими, що не були вручені, тобто нечинними; визнання актів від 02.08.2005 № 110/2 та від 15.09.2005 № 143/1 нечинними; визнання рішення Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва від 17.10.2005 № 360/1 протиправним.
Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 07.11.2006 року постанова Господарського суду міста Києва від 30.08.2006 року у справі № 25/473-А залишена без змін.
Відповідно до ч. 1 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
В силу положень частини 2 статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.
За таких обставин судом встановлено, що податкове повідомлення –рішення від 01.07.2005 № 3272312/0, яким нараховані позивачу штрафні санкції у розмірі 32719,20 грн., податкові вимоги від 26.07.2005 № 1/4010, від 01.09.2005 № 2/4968 та рішення від 17.10.2005 № 360/1 про стягнення боргу у розмірі 32719,20 грн. станом на день вирішення спору є чинними та визнані судовими інстанціями такими, що відповідають норма чинного законодавства.
Штрафні санкції у розмірі 32719,20 грн., визначені податковим повідомленням –рішенням від 01.07.2005 № 3272312/0, відповідачем не сплачені, що підтверджується наявною в матеріалах справи довідкою про заборгованість.
Згідно з статтею 15 Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" контроль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення планових або позапланових перевірок згідно із законодавством України.
Відповідно до статті 16 вказаного Закону контролюючі органи мають право відповідно до законодавства здійснювати планові або позапланові перевірки осіб, які підпадають під дію цього Закону.
Згідно із частиною 7 статті 11-1 Закону України „Про Державну податкову службу" позаплановими перевірками вважаються також перевірки в межах повноважень податкових органів, визначених, зокрема законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", а в інших випадках - за рішенням суду.
У межах повноважень, визначених Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" органи Державної податкової служби проводять перевірки згідно з затвердженими керівником податкових органів планами –графіками.
У разі порушення норм Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»за рішенням відповідних органів державної податкової служби України до суб'єктів підприємницької діяльності застосовуються фінансові санкції у встановлених цим Законом розмірах.
Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України державні органи та їх посадові особи діють у спосіб, в межах повноважень та на підставах, передбачених Конституцією та Законами України.
Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг" передбачено, що фінансові санкції застосовуються на підставі рішення відповідного органу, тобто визначена форма реагування державного органу та назва акта, який він приймає в межах своєї компетенції -рішення. Прийняття податкового повідомлення-рішення Законом України "Про порядок застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг" не передбачено.
Нарахування відповідачеві штрафних санкцій на підставі Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг" не є визначенням зобов'язань, пов'язаних з оподаткуванням. За таких обставин у Державній податковій інспекції у Печерському районі м. Києва не було підстав визначати штрафні санкції як податкове зобов'язання.
Однак, вказана обставина не призвела до недійсності податкового повідомлення –рішення № 3272312/0.
Крім того, слід зазначити, що зміни до «Порядку направлення органами служби України податкових повідомлень платникам податків та рішень про застосування штрафних санкцій», затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України від 21 червня 2001 року, були внесені лише 10 серпня 2005 року. Та саме з цього часу пунктом 7.1 Порядку передбачено, що податковий орган здійснює розрахунок суми штрафних (фінансових) санкцій та приймає відповідно до Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій, яке складається за формою згідно з додатком 8 (форма "С").
Разом з тим, відповідно до статті 2 Закону України „Про державну податкову службу в Україні" завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі).
Згідно зі статтею 3 зазначеного Закону органи державної податкової служби України у своїй діяльності керуються Конституцією України, законами України, іншими нормативно-правовими актами органів державної влади, а також рішеннями Верховної Ради Автономної Республіки Крим і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування з питань оподаткування, виданими у межах їх повноважень.
Статтею 10 Закону України „Про державну податкову службу в Україні" передбачено, що державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції виконують, зокрема, такі функції: - здійснюють у межах своїх повноважень контроль за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку та забезпечують застосування та своєчасне стягнення сум фінансових санкцій, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами України за порушення податкового законодавства; подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Законом "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг" передбачена відповідальність суб'єктів підприємницької діяльності за порушення норм цього закону. За такі порушення, за рішенням відповідних органів державної податкової служби України до суб'єктів підприємницької діяльності застосовуються фінансові санкції у встановлених цим Законом розмірах.
Такі санкції, відповідно до Закону "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг", а також Бюджетного кодексу України зараховуються до бюджетів, незважаючи на те, що за класифікацією бюджетних доходів вони відносяться до неподаткових надходжень.
Таким чином, суд дійшов висновку, що штрафні санкції, визначені податковим повідомленням –рішенням від 01.07.2005 року № 3272312/0 у розмірі 32719,20 грн. за порушення норм Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг", підлягають стягненню в судовому порядку, оскільки відповідач добровільно не перераховує вказані штрафні санкції.
Відповідно до частини 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.
За таких обставин, позовні вимоги підлягають задоволенню повністю.
Враховуючи викладене та керуючись ст.ст. 71, 94, 97, 158-163 КАС України, господарський суд
П О С Т А Н О В И В:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Аромарос - Україна" (02230, м. Київ, вул. Карла Маркса, 60, оф. 16, код 32851789, р/р 26003026540871/643/978/980 в Київській міській філії АКБ "Укрсоцбанк" у місті Києві, МФО 322012 або з будь-якого іншого рахунку, виявленого державним виконавцем під час виконання судового рішення) штрафні санкції у розмірі 32719 (тридцять дві тисячі сімсот дев'ятнадцять) грн. 20 коп. в доход Державного бюджету шляхом зарахування на бюджетний рахунок № 31118104500007, одержувач: ВДК у Печерському районі міста Києва, код 26077922 в УДК у місті Києві, МФО 820019, код платежу 23030100.
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги.
СуддяО.О.Хрипун-головуючий
Суддя П.І.Паламар
Суддя Ю.М.Смирнова
Дата складення та підписання постанови в повному обсязі –14.07.2009
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 15.05.2009 |
Оприлюднено | 22.08.2009 |
Номер документу | 4390334 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Хрипун О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні