Постанова
від 23.03.2015 по справі п/811/378/15
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 березня 2015 року Справа № П/811/378/15

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кравчук О.В. розглянув у порядку скороченого провадження адміністративну справу

за позовом Прокурора Ульяновського району Кіровоградської області в інтересах держави в особі Південно - українського територіального управління національної комісії з цінних паперів фондового ринку

до відповідача Відкритого акціонерного товариства "Ульянівський завод продтоварів"

про стягнення заборгованості.

До Кіровоградського окружного адміністративного суду звернувся Прокурор Ульяновського району Кіровоградської області в інтересах держави в особі Південно - українського територіального управління національної комісії з цінних паперів фондового ринку (далі - позивач), з адміністративним позовом до Відкритого акціонерного товариства "Ульянівський завод продтоварів" (далі - відповідач) про стягнення заборгованості по штрафним санкціям у розмірі 5 100,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за порушення законодавства на ринку цінних паперів на підставі статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" до відповідача уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку застосовані фінансові санкції відповідно до постанов від 15 вересня 2014 року №559-ПУ-1-Е, №560-ПУ-1-Е, №561-ПУ-1-Е на загальну суму 5100,00 грн. Постанови про накладення фінансових санкцій направлені ВАТ "Ульянівський завод продтоварів" в установленому порядку рекомендованими листами, проте такі санкції добровільно відповідачем не сплачені, а тому позивач просить суд стягнути їх з відповідача.

Ухвалою судді Кіровоградського окружного адміністративного суду від 12 лютого 2015 року по справі було відкрито скорочене провадження.

Зазначену ухвалу відповідач отримав 16 березня 2015 року, що підтверджується повідомленням про вручення (а.с.47). Однак, станом на 23 березня 2015 року заперечення на адміністративний позов відповідачем не подано.

Відповідно до пункту 3 частини п'ятої статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів у разі якщо протягом семи днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, до суду не надійшло заперечення відповідача та за умови, що справа не розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно і неупереджено оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

В С Т А Н О В И В:

Відкрите акціонерне товариство "Ульянівський завод продтоварів" виступає емітентом цінних паперів.

01 вересня 2014 року позивачем складено акти №781-ПУ-1-Е, №782-ПУ-1-Е, №783-ПУ-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, допущені відповідачем (а.с.18, 25, 32).

Так, на підставі вказаних актів правопорушення, 15 вересня 2014 року позивачем на підставі статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", пункту 1 розділу VІ Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 16.10.2012 р. №1470 були винесені такі постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів на відповідача:

- №560-ПУ-1-Е - за неопублікування в офіційному друкованому виданні регулярної річної інформації емітента за 2013 рік - штраф у розмірі 1700,00 грн.(а.с.14);

- №559-ПУ-1-Е - за нерозміщення регулярної інформації (річного звіту) в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярної річної інформації емітента за 2013 рік - штраф у розмірі 1700,00 грн. (а.с.21);

- №561-ПУ-1-Е - за неподання інформації до територіального органу Комісії регулярної річної інформації емітента за 2013 рік - штраф у розмірі 1700,00 грн. (а.с.28).

Постанови були направлені відповідачу рекомендованим листом, що підтверджується фіскальним чеком відділення поштового зв'язку від 22.09.2014 року та реєстром поштових відправлень (а.с.17, 22, 29). Вказані постанови у встановленому законом порядку не оскаржені, фінансові санкції відповідачем не сплачені.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначено в Законі України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30.10.1996 року № 448/96-ВР, з змінами і доповненнями (далі - Закон).

Відповідно до статей 5, 6 Закону державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, яка виконує свої повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку згідно з пунктами 8, 14 статті 8 Закону, серед іншого, має право здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Згідно пункту 15 частини другої статті 7 Закону Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку відповідно до покладених на неї завдань встановлює вимоги, порядок та стандарти щодо обов'язкового розкриття інформації емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, забезпечує створення інформаційної бази даних про ринок цінних паперів відповідно до чинного законодавства.

Склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної, особливої інформації та інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю та інформації в повідомленні про проведення загальних зборів (далі - Інформація) емітентами цінних паперів та подання її до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія) регулюється Положенням про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженим рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 року №2826.

Відповідно до пункту 3 розділу І Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів емітенти цінних паперів у випадках, передбачених цим Положенням, зобов'язані розкривати на фондовому ринку у такій послідовності Інформацію шляхом: розміщення на безоплатній основі в загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів або в її інформаційному ресурсі, поновлюваному у режимі реального часу; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії; подання до Комісії.

Пунктом 5 глави 1 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів визначено, що розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом оприлюднення у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування в офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії. Розкриття особливої інформації здійснюється у такі строки: у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - протягом одного робочого дня після дати вчинення дії, але не пізніше 10.00 години другого робочого дня після дати вчинення дії; в офіційному друкованому виданні - протягом п'яти робочих днів після дати вчинення дії; на сторінці в мережі Інтернет - протягом п'яти робочих днів після дати вчинення дії; подання до Комісії - протягом семи робочих днів після дати вчинення дії. Розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії. Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

Як вбачається із матеріалів справи, емітентом цінних паперів - ВАТ "Ульянівський завод продтоварів" - не було у встановленому порядку розкрито річну інформацію за 2013 рік, зокрема, не розміщено її в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, не опубліковано в офіційному друкованому виданні та не подано до Комісії.

Відповідно до пункту 14 статті 8, пунктів 5-7 статті 11 Закону Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб, зокрема, фінансові санкції у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за:

- неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації;

- нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів;

- неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Згідно зі статтею 12 вказаного Закону санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.

За змістом пункту 14 розділу І Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16 жовтня 2012 року № 1470, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 листопада 2012 року за № 1855/22167, постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом. Доказом надіслання постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акта про правопорушення на ринку цінних паперів, постанови про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів є реєстр (список) поштових відправлень рекомендованих листів, на якому працівником об'єкта поштового зв'язку проставлено відбиток календарного штемпелю та касовий чек. Пунктом 3 розділу XVIII цих же Правил визначено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету.

У матеріалах справи наявні докази про надіслання відповідачеві рекомендованими листами постанов про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, актів про правопорушення на ринку цінних паперів, постанов про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанов про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (а.с.17,19, 24, 26, 31, 33).

Частиною третьої статті 11 Закону визначено, що у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до частини другої статті 60 Кодексу адміністративного судочинства України з метою представництва інтересів громадянина або держави в адміністративному суді прокурор в межах повноважень, визначених законом, звертається до суду з адміністративним позовом, бере участь у розгляді справ за його позовами, а також може вступити за своєю ініціативою у справу, провадження в якій відкрито за адміністративним позовом інших осіб, на будь-якій стадії її розгляду.

Оскільки на час розгляду даної адміністративної справи постанови від 15 вересня 2014 року №559-ПУ-1-Е, №560-ПУ-1-Е, №561-ПУ-1-Е у встановленому законом порядку не скасовані, а відповідач добровільно санкції не сплатив та письмових заперечень проти позову не подав, суд приходить до висновку, що позовні вимоги про стягнення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів в розмірі 5100,0 грн. підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 7-11, 71, 86, 183-2, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Ульянівський завод продтоварів" (код ЄДРПОУ 05530748) штрафні санкції у розмірі 5100,00 грн. (п'ять тисяч сто гривень нуль копійок) на користь Державного бюджету України за бюджетною класифікацією 21081100, символ звітності банку 106, МФО 823016, ЄДРПОУ 37944689, ГУДКСУ у Кіровоградській області, р/р 31118106700404.

Постанову звернути до негайного виконання.

Постанова суду набирає законної сили у порядку, встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги через Кіровоградський окружний адміністративний суд в 10- денний строк з дня отримання копії цієї постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду О.В. Кравчук

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.03.2015
Оприлюднено08.05.2015
Номер документу43939318
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —п/811/378/15

Постанова від 23.03.2015

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.В. Кравчук

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні