ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
20.05.09 Справа №2а-7394/08/8
(12:19) м. Сімфе рополь
Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуюч ого судді Кушнової А.О. , при се кретарі Дрягіні В.П. розгляну в у відкритому судовому засі данніадміністративну справ у
за позовом Державної пода ткової інспекції в м. Євпатор ії АР Крим
до Приватного підприємст ва "Макрос-Ю"
про стягнення
Представники сторін:
від позивача: не з' явився;
від відповідача : не з' явив ся;
Суть спору: позивач зверну вся до Окружного адміністрат ивного суду АРК з адміністра тивним позовом про стягнення з Приватного підприємства “ Макрос-Ю” заборгованості у с уммі 256291,10 грн. , яка складається : з податку на додану вартість у сумі 129111 грн. (за основним плат ежем 92222 грн., за штрафними (фіна нсовими) санкціями 36889 грн.), а та кож згідно з декларацією з ПД В - 273грн.; з податку на прибуто к у сумі 126806 грн. (за основним пла тежем 115278 грн., за штрафними (фін ансовими) санкціями 11528 грн.); з п одатку з доходів фізичних ос іб у сумі 700,20 грн. (за основним пл атежем 233,4 грн., за штрафними (фі нансовими) санкціями 466,8 грн.).
Ухвалами суду від 21.11.08 р. було відкрито провадження у адмі ністративній справі та справ у призначено до судового роз гляду.
В ході судового розгляду по зивач змінив позовні вимоги, а саме просив суд стягнути з п риватного підприємства «Мак рос-Ю» заборгованість у сумі 532348,18 грн., у т.ч. з податку на дода ну вартість у сумі 245755,78 грн.; з по датку на прибуток у сумі 285892,20; з податку з доходів фізичних о сіб у сумі 700,20 грн.
У судове засідання 20.05.09 р. пре дставник позивача не з' явив ся, надіславши клопотання пр о розгляд справи за його відс утності та повідомив, що сума заборгованості відповідаче м не погашена у добровільном у порядку, у зв' язку з чим поз ивач підтримує позовні вимог и (змінені) у повному обсязі.
Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання не забезпечив, про дату, час і місце судового розгляду пові домлений належним чином - р екомендованою кореспонденц ією з рекомендованим повідом ленням про вручення. Заяви ві д відповідача про розгляд сп рави за його відсутності до с уду не надходило, про причини не прибуття в судове засідан ня суду не повідомлено.
Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, суд
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство “ Макрос-Ю” зареєстроване як ю ридична особа відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру підприємств та орган ізацій України за адресою: 97400, м. Євпаторія, АР Крим, вул. Некр асова,108, кв.1 (а.с.10-11).
Згідно зі свідоцтвом про де ржавну реєстрацію суб'єкта п ідприємницької діяльності-ю ридичної особи Приватне підп риємство “Макрос-Ю” зареєстр овано виконавчим комітетом Є впаторійської міської ради А РК за адресою: 97400, м. Євпаторія, А Р Крим, вул. Токарєва, б. 18, кв.4, да та реєстрації 26.09.2002р., під номер ом 11401020000002060 (а.с13).
Приватне підприємство “Ма крос-Ю” знаходиться на облік у в Державній податковій інс пекції в м. Євпаторія з 27.09.2007 р., в ідповідно до довідки № 334/29-0 (а.с. 14).
Відповідач є платником под атків та зборів, передбачени х Законом України “Про систе му оподаткування” та відпові дно до ст.9 цього Закону зобов' язаний сплачувати належні су ми податків і зборів (обов'язк ових платежів) у встановлені законами терміни.
На підставі направлення ві д 28.08.2008р. № 864, виданого ДПІ у м. Євп аторії, головним державним п одатковим ревізором - інспе ктором відділу проведення по даткового аудиту платників п одатків управління податков ого контролю юридичних осіб ДПІ у м. Євпаторії Шкребтан Ол ександром Михайловичем, голо вним державним податковим ре візором-інспектором відділ у контрольно-перевірочної ро боти управління оподаткуван ня фізичних осіб ДПІ у м. Євпат орії Вітряк Галиною Миколаїв ною на підставі ч.6 п.6 ст. 111 Закон у України від 04.12.1990 № 509-ХІІ “Про д ержавну податкову службу в У країні ” та відповідно до нак азу ДПІ у м. Євпаторія про пров едення позапланової докумен тальної перевірки від 28.08.2008 р. № 798 у зв' язку з ліквідацією пр иватного підприємства, прове дена виїзна позапланова доку ментальна перевірка фінансо во-господарської діяльності приватного підприємства «Ма крос-Ю» з питань дотримання в имог податкового, валютного та іншого законодавства за п еріод з 26.09.2007р. по 11.09.2008р. відповідн о до затвердженого плану пер евірки. Перевірка здійснювал ась з 28.08.2008 р. по 11.09.2008 р.
В ході перевірки встановле но порушення:
-п.п.9.12.1 п. 9.12 ст. 9 Закону України “Про податок з доходів фізич них осіб” № 889-ІV від 22.05.2003 р. (із змі нами та доповненнями) (далі За кон № 889), сума не стягнутого под атку склала 233,40 грн.;
-п.п.5.2.1., п.5.2, ст.5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» № 283/97 від 22.05.97 р. (із змінами та доповненнями) (дал і Закон № 283), підприємством у де кларацію про прибуток підпри ємства необґрунтовано включ ені валові витрати, не пов'яза ні з виробничою діяльністю н а загальну суму 461111,07грн., у т.ч. у 2 кварталі 2008р. на суму 461111,07грн. За ниження податку на прибуток склало 115278грн., у т.ч. за 2 квартал 2008р.-на суму 115278 грн.
- п.п.7.2.4 , п.7.2, п.п.7.4.1., п.п.7.4.5., п.7.4., ст.7 За кону України „Про податок на додану вартість” №168/97-ВР від 03.0 4.97р. (із змінами та доповненням и)(далі Закон № 168), заниження по датку на додану вартість скл ало 92222 грн. у т.ч. по податковим п еріодам за травень 2008р. на суму 92222грн.
Крім того перевіркою встан овлено, що Приватним підприє мством “Макрос-Ю” визначений податок на додану вартість в розмірі 273 грн. (а.с.22-23).
Результати перевірки були відображені в акті № 1871/23-2 від 11.0 9.2008р. (а.с.27-88).
На підставі акту № 1871/23-2 від 11.09.2 008р. про результати виїзної по запланової документальної п еревірки з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства за період дія льності з 26.09.2007р. по 11.09.2008р. за пору шення :
- п.п.9.12.1 п. 9.12 ст. 9 Закону № 8 89 ДПІ в м. Євпаторії було винес ене податкове повідомлення-р ішення №0003721701/0 від 15.09.2008р., яким нар аховане Приватному підприєм ству “Макрос-Ю” зобов' язанн я з податку з доходів фізични х осіб в розмірі 700,20 грн. (основн ий платіж 233,4 грн., штрафні (фіна нсові) санкції 466,8 грн.). Вищезга дане податкове повідомлення -рішення було вручене Приват ному підприємству “Макрос-Ю” 15.09.2008р., згідно підпису головно го бухгалтера Приватного під приємства «Макрос-Ю» на корі нці податкового повідомленн я-рішення (а.с.17).
- п.п.5.2.1., п.5.2, ст.5 Закону № 283 було винесене податкове пові домлення-рішення №0001752302/0 від 16.09.20 08р., яким нараховане Приватном у підприємству “Макрос-Ю” зо бов' язання з податку на при буток в розмірі 126806 грн. (основн ий платіж 115278 грн., штрафні (фіна нсові) санкції 11528 грн.). Вищезга дане податкове повідомлення -рішення було вручене Приват ному підприємству “Макрос-Ю” 16.09.2008р., згідно підпису директо ра Приватного підприємства “ Макрос-Ю” на корінці податко вого повідомлення-рішення (а .с.26).
- п.п.7.2.4, п.7.2, п.п.7.4.1., п.п.7.4.5., п.7.4., ст.7 Закону №168 було винесене по даткове повідомлення-рішенн я №0001742302/0 від 16.09.2008р., яким нарахова не Приватному підприємству “ Маркос-Ю” зобов' язання з по датку на додану вартість у ро змірі 129111грн., (за основним плат ежем 92222 грн., за штрафними (фіна нсовими) санкціями 36889 грн.). Вищ езгадане податкове повідомл ення-рішення було вручене Пр иватному підприємству “Макр ос-Ю” 16.09.2008р., згідно підпису дир ектора Приватного підприємс тва “Макрос-Ю” на корінці под аткового повідомлення-рішен ня (а.с.25).
Судом також встановлено, що ДПІ було проведено невиїзну документальну перевірку под аткової декларації з податку на додану вартість за серпен ь 2008 року. Перевірка проводила ся на підставі Закону Україн и «Про податок на додану варт ість» від 03.04.97 № 168, Закону Україн и «Про державну податкову сл ужбу в Україні» від 04.12.92 № 509, Зако ну України „Про порядок пога шення зобов' язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми” від 21.12.00 № 2181, наказу ДПА Укра їни “Про затвердження форми податкової декларації та Пор ядку її заповнення і подання ” від 30.05.97 № 166; наказу ДПА України «Про організацію взаємодії органів державної податково ї служби при опрацюванні роз шифровок податкових зобов' язань та податкового кредиту з податку на додану вартість у розрізі контрагентів» від 18.04.08 № 266.
В ході перевірки було встан овлено порушення пп. 4.1 ст. 4, п.п. 7.3.1 п. 7.3 ст. 7 Закону України «Про п одаток на додану вартість» в ід 03.04.97 № 168, а саме відповідачем з анижені податкові зобов' яз ання в сумі 106060,80 грн.
Результати перевірки були відображені в акті № 2568/15-2 від 08.1 2.08 р. (а.с.115-116).
На підставі акту № 2568/15-2 від 08.12.0 8 р. було винесене податкове по відомлення-рішення № 0002191502/0 від 10.12.08 р. про донарахування зобов ' язання з податку на додану вартість в розмірі 116666,88 грн., у т .ч. основного платежу 106060,80 грн. і фінансові санкції 10606,08 грн.
Вказане податкове повідом лення-рішення було отримано 10.12.08 директором підприємства Ф роловим О.І. відповідно до осо бистого підпису на корінці р ішення (а.с.113).
Крім того, ДПІ в м. Євпаторії була проведена документальн а невиїзна перевірка відпові дача щодо підтвердження відо мостей, отриманих від особи, я ка мала правові відносини з п латником податків ЗАТ “Білоц ерківське Птахопідприємств о” за період з 01.08.08 по 30.08.08.
Перевіркою було встановле но, що сума податкових зобов' язань в розмірі 530304 грн. не була включена до складу валових д оходів, що привело до занижен ня податку на прибуток за 9 міс яців 2008 року на суму 132576,00 грн. Так им чином відповідачем було п орушено пп. 4.1.1 п. 4.1, пп. 11.3.1 п. 11.3 ст. 11 З акону України “Про оподаткув ання прибутку підприємств”. Результати перевірки було ві дображено у акті № 133/23-2 від 22.01.2009 р ., який був підписаний директо ром підприємства Фроловим О. І. без заперечень (а.с. 121-122).
На підставі акту перевірки № 133/23-2 від 22.01.2009 р. було винесено по даткове повідомлення-рішенн я № 0000112302/0 від 23.01.09 р. про нарахуван ня зобов' язання з податку н а прибуток в розмірі 159091,20 грн., у т.ч. 132576,00 грн. з основного платеж у, 26515,2 грн. з фінансових санкцій , які було застосовано до відп овідача відповідно до пп. 17.1.3. с т. 17 Закону України „Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами”.
Вказане податкове повідом лення-рішення було отримано 23.01.09 р. директором підприємств а Фроловим О.І., відповідно до особистого підпису на корінц і вказаного повідомлення- рі шення (а.с.120).
Із матеріалів справи вбача ється, що станом на час розгля ду справи за ПП «Макрос-Ю» обл іковується непогашена сума п одаткового боргу в розмірі 5323 48,18 грн., у тому числі з податку н а додану вартість у сумі 245755,78 гр н.; з податку на прибуток у сум і 285892,20; з податку з доходів фізи чних осіб у сумі 700,20 грн.
Але відповідач обов' язок по своєчасній сплаті сум под атків і зборів не виконав.
У порядку ст. 71 КАС Укра їни відповідачем не надано д оказів того, що вищезазначен і податкові повідомлення-ріш ення прийняті з порушенням в имог діючого законодавства.
З огляду на вищенаведене, су д дійшов висновку, що відпові дачем узгоджені податкові зо бов' язання, нараховані конт ролюючим органом.
Із матеріалів справи вбача ється, що ДПІ в м. Євпаторія на правляло на адресу відповіда ча:
- першу податкову вимогу від 02.10.08 № 1/295 на суму 256291,10 грн., яка не бу ла отримана відповідачем з п ричин не знаходження за юрид ичною адресою, у зв'язку з чим позивачем був складений акт про неможливість вручення по даткової вимоги платнику под атків, який було розташовано на дошці оголошень 12.11.2008р.(а.с.90,91) ;
- другу податкову вимогу № 2/40 7 від 16.12.08 р. на суму 256590,10 грн., яка не була отримана відповідачем та повернута за закінченням терміну зберігання, у зв'язку з чим позивачем був складени й акт про неможливість вруче ння податкової вимоги платни ку податків, який був розташо ваний на дошці оголошень 23.01.09 р .(а.с.125,126).
Дослідивши матеріали спра ви суд вважає, що позов підляг ає задоволенню з наступних п ідстав.
Порядок оподаткування дох одів фізичних осіб визначаєт ься Законом України “Про под аток з доходів фізичних осіб ” № 889-ІV від 22.05.2003 р. (із змінами та д оповненнями).
Відповідно до п.п. 19.12.1 п. 9.12 ст. 9 Закону № 889 оподаткування доходів, отриманих фізичною особою від продажу нею товар ів (надання послуг, виконання робіт) у межах її підприємниц ької діяльності без створенн я юридичної особи, а також фіз ичною особою, яка сплачує рин ковий збір, здійснюється за п равилами, встановленими спец іальним законодавством з цих питань, з урахуванням норм ць ого пункту.
Відповідач виплатив СПД Ка рташову В.А. у якого відсутнє п ідтвердження наявності свід оцтва про підприємницьку дія льність та свідоцтва про спл ату єдиного податку чи аванс ових платежів з податку з дох одів від заняття підприємниц ької діяльності, дохід у суму 233,40 грн., що підтверджується ак том №1871/23-2 від 11.09.2008р., чим порушив вищезазначені приписи чинно го податкового законодавств а. Тобто вимога позивача є обґ рунтованою (а.с.85).
Платників податку на додану вартість, об'єкти, базу та ставки оподаткування, пер елік неоподатковуваних та зв ільнених від оподаткування о перацій, особливості оподатк ування експортних та імпортн их операцій, поняття податко вої накладної, порядок облік у, звітування та внесення под атку до бюджету визначається Законом України «Про подато к на додану вартість» № 168/97-ВР в ід 03.04.08 р. із змінами та доповнен нями.
Відповідно до п.4.1. ст. 4 Закону № 168 база оподаткування опера ції з поставки товарів (послу г) визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вар тості, визначеної за вільним и цінами, але не нижче за звича йні ціни, з урахуванням акциз ного збору, ввізного мита, інш их загальнодержавних податк ів та зборів (обов'язкових пла тежів), згідно із законами Укр аїни з питань оподаткування (за винятком податку на додан у вартість, а також збору на об ов'язкове державне пенсійне страхування на послуги стіль никового рухомого зв'язку, що включається до ціни товарів (послуг)). До складу договірно ї (контрактної) вартості вклю чаються будь-які суми коштів , вартість матеріальних і нем атеріальних активів, що пере даються платнику податку без посередньо покупцем або чере з будь-яку третю особу в зв'язк у з компенсацією вартості то варів (послуг). У разі якщо зви чайна ціна на товари (послуги ) перевищує договірну ціну на такі товари (послуги) більше н іж на 20 відсотків, база оподат кування операції з поставки таких товарів (послуг) визнач ається за звичайними цінами.
Відповідно до п.п.7.3.1. п.7.3. ст. 7 За кону № 168 датою виникнення под аткових зобов'язань з постав ки товарів (робіт, послуг) вваж ається дата, яка припадає на п одатковий період, протягом я кого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: або дата зарахування коштів від покупця (замовника) на банків ський рахунок платника подат ку як оплата товарів (робіт, по слуг), що підлягають поставці , а у разі поставки товарів (ро біт, послуг) за готівкові грош ові кошти - дата їх оприбуткув ання в касі платника податку , а при відсутності такої - дат а інкасації готівкових кошті в у банківській установі, що о бслуговує платника податку; або дата відвантаження товар ів, а для робіт (послуг) - дата оф ормлення документа, що засві дчує факт виконання робіт (по слуг) платником податку.
Відповідачем згідно надан ої до ДПІ податкової деклара ції з податку на додану варті сть за серпень 2008 року (вх. № 35088 ві д 05.09.08) та розшифровки податков их зобов' язань та податково го кредиту в розрізі контраг ентів відповідача за серпень 2008 року (додаток № 5 до декларац ії) до складу податкових зобо в' язань не включена сума по датку в розмірі 106060,80 грн. по ЗАТ “Білоцерківське Птахопідпр иємство”. В свою чергу ЗАТ “Бі лоцерківське Птахопідприєм ство” згідно декларації в ск ладі податкового кредиту вкл ючена по відповідачу сума по датку в розмірі 106060,80 грн.
Відповідно до п.п.7.2.4. п.7. 2. ст. 7 Закону № 168 право на нарах ування податку та складання податкових накладних надаєт ься виключно особам, зареєст рованим як платники податку у порядку, передбаченому ста ттею 9 цього Закону. Суб'єкти п ідприємницької діяльності, щ о перейшли на спрощену систе му оподаткування, яка не пере дбачає сплати податку або пе редбачає його нарахування за ставками, іншими, ніж визначе ні пунктом 6.1 статті 6 або пункт ом 81.2 статті 81 цього Закону, втр ачають право на нарахування податку, податковий кредит т а складання податкової накла дної, а також на отримання від шкодування за податковий пер іод, в якому відбувся такий пе рехід. Це правило поширюєтьс я також на підприємства, звіл ьнені від сплати податку до б юджету за рішенням суду.
Відповідно до п.7.4.1. п.7.4. ст. 7 Зак ону 2181 податковий кредит звіт ного періоду визначається ви ходячи із договірної (контра ктної) вартості товарів (посл уг), але не вище рівня звичайни х цін, у разі якщо договірна ці на на такі товари (послуги) від різняється більше ніж на 20 від сотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та скла дається із сум податків, нара хованих (сплачених) платнико м податку за ставкою, встанов леною пунктом 6.1 статті 6 та ста ттею 81 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв 'язку з:
-придбанням або виготовлен ням товарів (у тому числі при ї х імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в о податковуваних операціях у м ежах господарської діяльнос ті платника податку;
-придбанням (будівництвом, с порудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числ і інших необоротних матеріал ьних активів та незавершених капітальних інвестицій в не оборотні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використан ня у виробництві та/або поста вці товарів (послуг) для опода тковуваних операцій у межах господарської діяльності пл атника податку.
Право на нарахування подат кового кредиту виникає незал ежно від того, чи такі товари ( послуги) та основні фонди поч али використовуватися в опод атковуваних операціях у межа х господарської діяльності п латника податку протягом зві тного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковув ані операції протягом такого звітного податкового період у.
Якщо у подальшому такі това ри (послуги) починають викори стовуватися в операціях, які не є об'єктом оподаткування з гідно зі статтею 3 цього Закон у або звільняються від опода ткування згідно зі статтею 5 ц ього Закону, чи основні фонди переводяться до складу неви робничих фондів, то з метою оп одаткування такі товари (пос луги), основні фонди вважають ся проданими за їх звичайною ціною у податковому періоді , на який припадає початок так ого використання або перевед ення, але не нижче ціни їх прид бання (виготовлення, будівни цтва, спорудження).
Відповідно до п.п.7.4.5. п.7.4. ст. 7 З акону № 168 не підлягають включ енню до складу податкового к редиту суми сплаченого (нара хованого) податку у зв'язку з п ридбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими на кладними чи митними декларац іями (іншими подібними докум ентами згідно з підпунктом 7.2. 6 цього пункту). У разі коли на м омент перевірки платника под атку органом державної подат кової служби суми податку, по передньо включені до складу податкового кредиту, залишаю ться не підтвердженими зазна ченими цим підпунктом докуме нтами, платник податку несе в ідповідальність у вигляді фі нансових санкцій, установлен их законодавством, нарахован их на суму податкового креди ту, не підтверджену зазначен ими цим підпунктом документа ми.
Відповідачем було занижен о податок на додану вартість на суму 92222 грн., у т.ч. по податко вим періодам за травень 2008р. на суму 92222грн. Отже вимога позива ча про стягнення з відповіда ча суми заборгованості по сп латі податку на додану варті сть є обґрунтованою та підля гає задоволенню.
Об' єкти, суб' єкти о податкування, а також порядо к оподаткування прибутку під приємств визначається Закон ом України «Про оподаткуванн я прибутку підприємств» № 283/97-В Р від 22.05.1997 р.
Відповідно до п.п.5.2.1. п.5.2. ст.1. За кону № 283 до складу валових вит рат включаються суми будь-як их витрат, сплачених (нарахов аних) протягом звітного пері оду у зв'язку з підготовкою, ор ганізацією, веденням виробни цтва, реалізацією продукції (робіт, послуг) і охороною прац і, з урахуванням обмежень, уст ановлених пунктами 5.3 - 5.8 цієї с татті.
Відповідачем у декларацію про прибуток підприємства н еобґрунтовано включені вало ві витрати, не пов'язані з виро бничою діяльністю на загальн у суму 461111,07грн., у т.ч. у 2 кварталі 2008р. на суму 461111,07грн. Заниження п одатку на прибуток склало 115278г рн., у т.ч. за 2 квартал 2008р.-на суму 115278 грн.
Відповідно до п.п.4.1.1. п.4.1. ст.4. За кону № 283 валовий доход включа є загальні доходи від реаліз ації товарів (робіт, послуг), у тому числі допоміжних та обс луговуючих виробництв, що не мають статусу юридичної осо би, а також доходи від реаліза ції цінних паперів (крім опер ацій з їх первинного випуску (розміщення) та операцій з їх кінцевого погашення (ліквіда ції).
Відповідно до п.п.11.3.1. п.11.3. ст..11 З акону № 283 датою збільшення ва лового доходу вважається дат а, яка припадає на податковий період, протягом якого відбу вається будь-яка з подій, що ст алася раніше: або дата зараху вання коштів від покупця (зам овника) на банківський рахун ок платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), що під лягають реалізації, у разі ре алізації товарів (робіт, посл уг) за готівку - дата її оприбу ткування в касі платника под атку, а за відсутності такої - дата інкасації готівки у бан ківській установі, що обслуг овує платника податку; або да та відвантаження товарів, а д ля робіт (послуг) - дата фактич ного надання результатів роб іт (послуг) платником податку .
Відповідачем сума податко вих зобов' язань в розмірі 5303 04 грн. не була включена до скла ду валових доходів, що привел о до заниження податку на при буток за 9 місяців 2008 року на су му 132576,00 грн. (530304 грн. х 25%).
Отже позовні вимоги п озивача щодо стягнення з від повідача заборгованості по податку з прибутку підприєм ства є також обґрунтованими.
Відповідно до п.п.1.3. ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» податковий борг (недо їмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санк цій за їх наявності), самостій но узгоджене платником подат ків або узгоджене в адмініст ративному чи судовому порядк у, але не сплачене у встановле ний строк, а також пеня, нарахо вана на суму такого податков ого зобов'язання.
Згідно статті 2 Закону Украї ни “Про державну податкову с лужбу в Україні” одним із зав дань органів державної подат кової служби є здійснення ко нтролю за дотриманням податк ового законодавства, повною і своєчасною сплатою до бюдж етів податків і зборів.
Закон України “Про державн у податкову службу в Україні ” передбачає стягнення до бю джетів і державних цільових фондів сум недоїмок, пені у ви падках, порядку і розмірах, пе редбачених законами України .
Відповідно до пункту 1.2 стат ті 1 Закону України “Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами” № 2181-ІІІ від 21.12.2000 р. под аткове зобов' язання - це зоб ов' язання платника податкі в сплатити до бюджетів або де ржавних цільових фондів від повідну суму коштів у порядк у та в строки, визначені цим За коном або іншими законами Ук раїни.
Відповідно до п. «б» п. п.п. 4.2.2. п.п.4.2. ст.4 Закону № 2181 контро люючий орган зобов'язаний са мостійно визначити суму пода ткового зобов'язання платник а податків у разі якщо дані до кументальних перевірок резу льтатів діяльності платника податків свідчать про заниж ення або завищення суми його податкових зобов'язань, заяв лених у податкових деклараці ях.
Відповідно до п.п.17.1.3. п.п .17.1. ст.17 Закону № 2181 у разі коли ко нтролюючий орган самостійно донараховує суму податковог о зобов'язання платника пода тків за підставами, викладен ими у підпункті "б" підпункту 4 .2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закон у, такий платник податків зоб ов'язаний сплатити штраф у ро змірі десяти відсотків від с уми недоплати (заниження сум и податкового зобов'язання) з а кожний з податкових період ів, установлених для такого п одатку, збору (обов'язкового п латежу), починаючи з податков ого періоду, на який припадає така недоплата, та закінчуюч и податковим періодом, на яки й припадає отримання таким п латником податків податково го повідомлення від контролю ючого органу, але не більше п'я тдесяти відсотків такої суми та не менше десяти неоподатк овуваних мінімумів доходів г ромадян сукупно за весь стро к недоплати, незалежно від кі лькості податкових періодів , що минули.
Примусове стягнення податкової заборгованості - передбачена законодавством України процедура погашення податкової заборгованості п латника податків шляхом звер нення стягнення на активи ві дповідного платника податкі в.
Як вказано у пункті 1.7 статті 1 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами” активами платника под атків є кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що н алежать юридичній або фізичн ій особі на праві власності а бо повного господарського ві дання.
Стаття 41 Конституції Україн и встановлює застереження, щ о ніхто не може бути протипра вно позбавлений права власно сті. Право приватної власнос ті є непорушним. Примусове ві дчуження об' єктів права при ватної власності може бути з астосоване лише як виняток з мотивів суспільної необхідн ості, на підставі і в порядку, встановлених законом, та за у мовами попереднього і повног о відшкодування їх вартості.
Відповідно до п.3.1. ст. З Закон у України "Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами і дер жавними цільовими фондами" а ктиви платників податків мож уть бути примусово стягнені в рахунок погашення його под аткового боргу виключно за р ішенням суду.
Таким чином, позовні вимоги позивача підтверджуються ма теріалами справи і підлягают ь задоволенню у повному обся зі.
Постанову проголошено в су довому засіданні та складено у повному обсязі 20.05.09 року.
Керуючись ст.ст. 94, 98, 100, 160-163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Приватного під приємства «Макрос-Ю» (97400, АРК, м . Євпаторія, вул. Некрасова, 108, к в.1; 97400, АРК, м. Євпаторія, вул. Тока рева, 18, кв. 4, ідентифікаційний код 35365423 ,р/р не відомі) податков у заборгованість:
-з податку на додану вартіст ь у сумі 245755,78 грн. та перерахува ти на р/р 31112029700015, отримувач: держ авний бюджет м. Євпаторії (код 34740798), Банк отримувача: Управлін ня Держказначейства в м. Євпа торії Головного управління Д ержавного казначейства в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026, код платежу 14010100-30-ПДВ;
- з податку на прибуток у сум і 285892,20 грн. та перерахувати на р /р 31110009700015, отримувач: державний б юджет м. Євпаторії (код 34740798), Бан к отримувача: Управління Дер жказначейства в м. Євпаторії Головного управління Держав ного казначейства в АР Крим, м . Сімферополь, МФО 824026, коду плат ежу 11021000-30- податок на прибуток;
- з податку з доходів фізичн их осіб у сумі 700,20 грн. та перера хувати на р/р 33210800700015, отримувач: д ержавний бюджет м. Євпаторії (код 34740798), Банк отримувача: Упра вління Держказначейства в м. Євпаторії Головного управлі ння Державного казначейства в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 82 4026, код платежу 11010105-53-податок з до ходів фізичних осіб.
3. Після набрання постановою законнної сили, за заявою поз ивача видати виконавчий лист .
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня склад ення у повному обсязі у разі н еподання заяви про апеляційн е оскарження (апеляційної ск арги).
Якщо після подачі зая ви про апеляційне оскарження апеляційна скарга не подана , постанова набирає законної сили через 20 днів після подан ня заяви про апеляційне оска рження.
Протягом 10 днів з дня складе ння постанови у повному обся зі через Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим до Севастопольсько го апеляційного адміністрат ивного суду може бути подана заява про апеляційне оскарж ення, після подачі якої протя гом 20 днів може бути подана ап еляційна скарга.
Апеляційна скарга мо же бути подана без попереднь ого подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановле ний для подання заяви про апе ляційне оскарження (10 днів).
Суддя Кушн ова А.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 20.05.2009 |
Оприлюднено | 06.11.2009 |
Номер документу | 4394052 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кушнова А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні