№ 3-471-15
(№ 760-503-15-п)
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06. 02. 2015 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Бобровник О. В., за участю представника Київської міської митниці ДФС Козлюк П. Г., розглянувши матеріали, які надійшли від ДФС України Київської міської митниці, про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_2,ІНФОРМАЦІЯ_1, народився у с. Сидори, Білоцерківського р-ну, Київської області, в 2012 році директор ТОВ "ВФ ГРУП" (код ЄДРПОУ 36547592, м. Київ, вул. Гната Юри, 9, кімната 417), паспорт серії НОМЕР_2, виданий 01.10.1998 Жовтневим РУ ГУ МВС України в місті Києві, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 ідентифікаційний код НОМЕР_1,
за ч. 1 ст. 483 МК України,
В С Т А Н О В И В :
26.06.2012 на митну територію України із Польщі через п/п «Ягодин-Дорохуськ» м/п «Ягодин» Ягодинської митниці в автомобілі НОМЕР_3 на адресу ТОВ "ВФ ГРУП" (код ЄДРПОУ 36547592, м. Київ, вул. Гната Юри, 9, кімната 417) ввезено вантаж «комп'ютерні частини та комплектуючі», загальною вагою брутто 3762 кг, 189 місць.
Підставою для переміщення вказаного вантажу через митний кордон України були: попередня митна декларація (ПД) одержувача ТОВ "ВФ ГРУП" від 26.06.2012 № 100000005.2012.548315.001, а також товаросупровідні документи: CMR № 111016, TIR Carnet XT.70190544, інвойс від 25.06.2012 № ZE2506 з зазначенням вартості товару - 2307,94 Дол.США.
Після прибуття у зону діяльності Київської регіональної митниці, зазначені товари, а саме: «комп'ютерні частини та комплектуючі» були заявлені декларантом ТОВ "ВФ ГРУП" гр. ОСОБА_3 для вільного обігу на митному посту «Столичний» за МД № 100190000/2012/376800 за вартістю - 47548,11 грн. При цьому сплачені наступні митні платежі мито - 121,92 грн., ПДВ - 9534,01 грн., всього - 9655,93 грн.
Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані наступні документи: договір від 10.06.2010 № ZV-01/1, укладений між компанією «ZETA ESTATES S.A.» (50 th Street, Global Plaza Tower, 19 th Floor, Suite H, Panama City, Republic of Panama) та ТОВ "ВФ ГРУП" в особі директора ОСОБА_2, CMR № 111016, TIR Carnet XT.70190544, інвойс від 25.06.2012 № ZE2506 та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графах 44 вказаної митної декларації.
Відповідно до інвойсу від 25.06.2012 № ZE2506 виставленого компанією «ZETA ESTATES S.A.» до ТОВ "ВФ ГРУП", загальна вартість товарів складає - 2307,94 Дол.США.
До митних органів Республіки Польща, з метою перевірки законності ввезення на митну територію України з Польщі товару «комп'ютерні частини та комплектуючі», одержувачем якого виступало ТОВ "ВФ ГРУП" було направлено відповідний запит.
Листом від 24.10.2014 № 8361/7/99-99-26-03-03-17 Департаменту аналізу ризиків та протидії митним правопорушенням Державної фіскальної служби України до Київської міжрегіональної митниці Міндоходів було надіслано відповідь отриману від митних органів Республіки Польща, якою інформували про те, що зазначені товари було оформлено в митній процедурі транзит після зберігання на складах тимчасового зберігання та надано копію експортної декларації MRN 12PL302040Е0026149 форми ЕХ А та копію експортної декларації MRN 12PL302040Е0026130 форми ЕХ А, в графах 46 яких зазначена статистична вартість товарів, яка за зазначеними експортними деклараціями становить - 307409. Польща є договірною стороною Європейського співтовариства. Національною валютою Польщі є польський злотий.
При цьому, дані зазначені в митних деклараціях Республіки Польщі та дані зазначені в документах, наданих при митному оформленні в Україні співпадають щодо кількості, найменування, ваги товарів. Таким чином, вартість товарів «комп'ютерні частини та комплектуючі» згідно експортних декларацій MRN 12PL302040Е0026149 та MRN 12PL302040Е0026130 становить - 307409 злотих. Також, згідно даних зазначених в експортних деклараціях відправниками товарів є компанія «SUPER MICRO COMPUTER B.V HRT STERRRENBEELD 28 5215 ML S-HЕRTOGENBOSCH» (Нідерланди) та компанія «ATEN INFOTECH N.V. MIJNWERKERSLAAN 34 3550 HEUSDEN-ZOLDER» (Бельгія), одержувачем товарів зазначена компанія ПП «ONIX/IBIX INC» (м. Київ, вул. Дегтярівська 14, Україна).
Отже, товари «комп'ютерні частини та комплектуючі» у кількості - 189 місць, загальною вагою брутто - 3762 кг та загальною вартістю 307409 польських злотих, що згідно курсу НБУ станом на дату переміщення вантажу через митний кордон України (26.06.2012) складає 721128,95 грн., були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення, документів, які містять неправдиві данні необхідні для визначення їх митної вартості та неправдиві данні щодо відправника та одержувача товару.
Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України.
Таким чином, дії директора ТОВ "ВФ ГРУП" ОСОБА_2, мають ознаки порушення митних правил, а саме дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення, документів, які містять неправдиві данні необхідні для визначення їх митної вартості та неправдиві данні щодо відправника та одержувача товару.
Зазначені дії, мають ознаки порушення митних правил, передбачених частиною 1 ст. 483 Митного кодексу України.
Приводами і підставами для заведення адміністративної справи стало отримання офіційної відповіді митних органів Республіки Польща, відповідно до якої було встановлено, що документи, подані до митного контролю при перетині митного кордону та при проведенні митного оформлення товарів в Київській міжрегіональній митниці містять неправдиві дані (відносно відправника та одержувача, та вартості товару, тобто відомості, необхідні для визначення митної вартості товару), що відповідає положенню п. 3 ст. 491 Митного кодексу України (підстави для порушення справи про порушення митних правил). Направлення запиту відбувалось на виконання умов Угоди між Урядом України і Урядом Республіки Польща про співробітництво і взаємодопомогу у митних справах (18.12.1995) та Угоди про партнерство та співробітництво між Європейським Союзом та Україною.
Таким чином, відповідь, надана митними органами Республіки Польща є офіційною інформацією державного органу. Митні органи Республіки Польща несуть відповідальність за достовірність інформації, наданої в рамках міжнародної Угоди.
Вартість предметів правопорушення становить 721 128,95 грн.
Особа, що притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_2 в судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, про причини неявки суду не повідомив.
Представником ОСОБА_2 в процесі розгляду справи були надані до суду письмові пояснення відповідно до яких представник правопорушника не визнав вину ОСОБА_2 у вчиненні порушення митних правил за ч. 1 ст. 483 МК України у зв'язку з відсутністю в його діях складу правопорушення, в зв'язку з чим просив суд закрити провадження у справі.
Суд, заслухавши думку представника КММ ДФС, дослідивши матеріали справи, приходить до висновку, що провадження по справі слід закрити, за закінченням строків притягнення до адміністративної відповідальності, з огляду на наступне.
Виявлення правопорушення посадовими особоми Київської міжрегіональної митниці мало місце до 01 вересня 2014 р.
Відповідно до вимог ст 488 МК провадження у справі про порушення митних правил вважається розпочатим з моменту складення протоколу про порушення митних правил.
Протокол про порушення митних правил № 0768/10000/14 відносно гр-на України ОСОБА_2 за ч. 1 ст. 483 МК України було складено 03 грудня 2014 року.
Відповідно до ст.58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.
Відповідно до ч. 3 ст. 3 МК України норми законів України, які пом'якшують або скасовують відповідальність особи за порушення митних правил, передбачені цим Кодексом, мають зворотну дію в часі, тобто їх норми поширюються і на правопорушення, вчинені до прийняття цих законів. Норми законів України, які встановлюють або посилюють відповідальність за такі правопорушення, зворотної дії в часі не мають.
Відповідно до вимог ст. 487 МК провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до ч.1 ст.8 КУпАП Особа, яка вчинила адміністративне правопорушення, підлягає відповідальності на підставі закону, що діє під час і за місцем вчинення правопорушення.
За правилами ч. 2 ст.467 МК України в редакції від 13.03.2012р. чинної на момент в вчинення правопорушення, тобто 26 червня 2012 р. якщо справи про порушення митних правил відповідно до статті 522 Митного Кодексу розглядаються судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше, ніж через три місяці з дня вчинення правопорушення, а в разі розгляду судами (суддями) справ про триваючі порушення митних правил, у тому числі передбачені статтями 469, 477-485 цього Кодексу, - не пізніше, ніж через три місяці з дня виявлення цих правопорушень.
Відповідно до ст.58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.
Закони, які пом'якшують або скасовують відповідальність за адміністративні правопорушення, мають зворотну силу, тобто поширюються і на правопорушення, вчинені до видання цих законів. Закони, які встановлюють або посилюють відповідальність за адміністративні правопорушення, зворотної сили не мають.
Суд враховує, що норми норма закону України, а саме положення ст. 467 МК в поточній редакції щодо строків накладання адміністративного стягнення не пізніше, ніж через шість місяців з дня виявлення порушень, є такою, що, на відміну від редакції ст. 467 МК чинної на момент вчинення правопорушення посилює відповідальність за і зворотної дії в часі не має.
Вбачається, що на день розгляду справи 06 лютого 2015 року строк притягнення гр-на ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.483 МК сплинув.
Відповідно до п. 7 ст. 247 КпАП України провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.
У зв'язку з зазначеним, суд вважає за необхідне закрити провадження в справі у відношенні ОСОБА_2 у зв'язку з закінченням строку накладення адміністративного стягнення.
Керуючись ст. ст. 247 п. 7, 283 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст. 483 МК України, -
П О С Т А Н О В И В :
Визнати винним гр. ОСОБА_2 у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Провадження у справі за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України у відношенні гр. ОСОБА_2 закрити у зв'язку із закінченням строків, притягнення до адміністративної відповідальності.
Постанова може бути оскаржена до Апеляційного суду міста Києва через Солом'янський районний суд міста Києва протягом десяти днів з дня її постановлення.
Суддя:
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 06.02.2015 |
Оприлюднено | 08.05.2015 |
Номер документу | 43949299 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Бобровник О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні