Постанова
від 30.04.2015 по справі 815/2055/15
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/2055/15

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 квітня 2015 року м.Одеса

У залі судових засідань №29

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Харченко Ю.В.

При секретарі Кипаренко Н.Ю.

Розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Котовської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області до Комунального підприємства «Струмок» Новоселівської сільської ради с.Новоселівка про стягнення заборгованості у загальному розмірі 35969,59грн.,-

ВСТАНОВИВ:

Котовська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області звернулась до Одеського окружного адміністративного суду з позовом, у якому просить суд стягнути з Комунального підприємства «Струмок» Новоселівської сільської ради с.Новоселівка заборгованість у загальному розмірі 35969,59грн., з яких 2040грн. - частина чистого прибутку (доходу) комунальних унітарних підприємств та їх об'єднань, що вилучається до бюджету (комунальної власності району у місті, міста районного значення, села, селища чи їх об'єднань), 23033,28грн. - надходження збору за спеціальне використання води від підприємств житлово-комунального господарства (за платежами, що розподіляються між державним та місцевими бюджетами), 10896,31грн. - плата за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на наявність у Комунального підприємства «Струмок» Новоселівської сільської ради с.Новоселівка узгодженої сими податкової заборгованості у загальному розмірі 35969,59грн., з яких 2040грн. - частина чистого прибутку (доходу) комунальних унітарних підприємств та їх об'єднань, що вилучається до бюджету (комунальної власності району у місті, міста районного значення, села, селища чи їх об'єднань), 23033,28грн. - надходження збору за спеціальне використання води від підприємств житлово-комунального господарства (за платежами, що розподіляються між державним та місцевими бюджетами), 10896,31грн. - плата за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення.

Відповідач у судове засідання 30.04.2015р. не з'явився, незважаючи на те, що про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином та своєчасно, про що свідчить наявне у матеріалах справи рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення, заперечення на позов не надав, у зв'язку з чим справу розглянуто на підставі наявних у ній доказів, відповідно до ч.4 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Таким чином, з урахуванням того, що від позивача - Котовської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області до суду надійшло клопотання (вхід.№10848/15 від 30.04.2015р.) про розгляд справи без участі представника Інспекції в порядку письмового провадження, а також з огляду на відсутність потреби у витребуванні додаткових доказів, виклику у судове засідання свідка, експерта, судом ухвалено рішення щодо розгляду даної адміністративної справи в порядку письмового провадження, відповідно до ч.6 ст.128 КАС України.

Дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності та системно проаналізувавши приписи чинного податкового законодавства, суд встановив наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, Комунальне підприємство «Струмок» Новоселівської сільської ради с.Новоселівка 26.04.2013р. зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців за №15391020000000395, що підтверджується наявними у матеріалах справи належним чином засвідченими копіями Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серії АД №681119, Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. КП «Струмок» Новоселівської сільської ради с.Новоселівка перебуває на обліку в Котовській ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області з 29.04.2013р. за реєстраційним №15191375883.

Судом встановлено, що 12.12.2014р. на підставі п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.75.1.1 п.75.1 ст.75, п.76.1 ст.76 Податкового кодексу України, начальником відділу податкового аудиту Котовської ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області Гудіс Л.Є., проведено камеральну перевірку КП «Струмок» Новоселівської сільської ради с.Новоселівка з питань щодо порушення термінів подання податкової декларації з податку на прибуток за звітний податковий період І квартал 2014р.

За результатами означеної перевірки Котовською ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області складено Акт №000216/15-04-22/38443048 від 12.12.2014р. «Камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток», у висновках якого наголошено на несвоєчасному поданні КП «Струмок» Новоселівської сільської ради с.Новоселівка податкової декларації з податку на прибуток за звітний податковий період І квартал 2014р.

У зв'язку з чим, на підставі зазначеного Акта №000216/15-04-22/38443048 від 12.12.2014р. Котовською ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області 12.12.2014р. винесено податкове повідомлення-рішення №0001652200 щодо визначення суми штрафних (фінансових) санкцій по податку на прибуток у загальному розмірі 1020грн., котре 12.12.2014р. було отримано головним бухгалтером КП «Струмок» Новоселівської сільської ради с.Новоселівка Білецькою Т.Є., про що свідчить її особистий підпис на корінці означеного податкового повідомлення-рішення.

Судом з'ясовано, що 31.10.2014р. на підставі п.п.1,3 ст.10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України, начальником відділу податку на прибуток місцевих, ресурсних, рентних та неподаткових платежів управління оподаткування та контролю об'єктів та операцій Котовської ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області Чебан Н.М., проведено камеральну перевірку КП «Струмок» Новоселівської сільської ради с.Новоселівка з питань щодо порушення термінів надання податкової звітності за І-е півріччя 2014р., за результатами якої Котовською ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області складено Акт №001183/15-04-15-01/38443048 від 31.10.2014р. «Камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток», у висновках якого наголошено на несвоєчасному поданні КП «Струмок» Новоселівської сільської ради с.Новоселівка Розрахунку частини чистого прибутку (доходу) за звітний податковий період І-е півріччя 2014р.

У зв'язку з чим, на підставі зазначеного Акта №001183/15-04-15-01/38443048 від 31.10.2014р. Котовською ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області 31.10.2014р. винесено податкове повідомлення-рішення №0011581501 щодо визначення суми штрафних (фінансових) санкцій по податку на прибуток у загальному розмірі 1020грн., котре 31.10.2014р. було отримано головним бухгалтером КП «Струмок» Новоселівської сільської ради с.Новоселівка Білецькою Т.Є., про що свідчить її особистий підпис на корінці означеного податкового повідомлення-рішення.

До того ж, 31.10.2014р. на підставі п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України, головним державним інспектором відділу адміністрування податку на прибуток місцевих, ресурсних, рентних та неподаткових платежів управління оподаткування та контролю об'єктів та операцій Котовської ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області Постикою Т.А., проведено камеральну перевірку КП «Струмок» Новоселівської сільської ради с.Новоселівка з питань щодо порушення термінів подання податкової декларації збору за спеціальне використання поверхневих та підземних вод.

За результатами означеної перевірки Котовською ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області складено Акт №001182/15-04-15-01/38443048 від 31.10.2014р. «Камеральної перевірки податкової звітності збору за спеціальне використання поверхневих та підземних вод», у висновках якого наголошено на несвоєчасному поданні КП «Струмок» Новоселівської сільської ради с.Новоселівка податкової декларації збору за спеціальне використання поверхневих та підземних вод.

У зв'язку з чим, на підставі зазначеного Акта №001182/15-04-15-01/38443048 від 31.10.2014р. Котовською ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області 31.10.2014р. винесено податкове повідомлення-рішення №0011541501 щодо визначення суми штрафних (фінансових) санкцій у загальному розмірі 1020грн., котре 31.10.2014р. було отримано головним бухгалтером КП «Струмок» Новоселівської сільської ради с.Новоселівка Білецькою Т.Є., про що свідчить її особистий підпис на корінці означеного податкового повідомлення-рішення.

31.10.2014р. на підставі п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України, головним державним інспектором відділу адміністрування податку на прибуток місцевих, ресурсних, рентних та неподаткових платежів управління оподаткування та контролю об'єктів та операцій Котовської ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області Постикою Т.А., проведено камеральну перевірку КП «Струмок» Новоселівської сільської ради с.Новоселівка з питань щодо порушення термінів подання податкової декларації з плати за користування надрами для видобування корисних копалин, за результатами якої Котовською ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області складено Акт №001181/15-04-15-01/38443048 від 31.10.2014р. «Камеральної перевірки податкового розрахунку з плати за користування надрами для видобування корисних копалин», у висновках якого наголошено на несвоєчасному поданні КП «Струмок» Новоселівської сільської ради с.Новоселівка податкового розрахунку з плати за користування надрами для видобування корисних копалин.

У зв'язку з чим, на підставі зазначеного Акта №001181/15-04-15-01/38443048 від 31.10.2014р. Котовською ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області 31.10.2014р. винесено податкове повідомлення-рішення №0011531501 щодо визначення суми штрафних (фінансових) санкцій з плати за користування надрами для видобування корисних копалин у загальному розмірі 170грн., котре 31.10.2014р. було отримано головним бухгалтером КП «Струмок» Новоселівської сільської ради с.Новоселівка Білецькою Т.Є., про що свідчить її особистий підпис на корінці означеного податкового повідомлення-рішення.

Також, судом встановлено та підтверджується наявними у справі документами, що згідно податкових декларацій збору: за спеціальне використання поверхневих та підземних вод; за спеціальне використання поверхневої води теплоелектростанціями з прямоточного системного водопостачання; за спеціальне використання поверхневих і підземних вод житлово-комунальними підприємствами; за спеціальне використання води, яка входить виключно до складу напоїв; за спеціальне використання поверхневих і підземних вод для потреб рибництва; за спеціальне використання кар'єрної, шахтної, дренажної води, наданих КП «Струмок» Новоселівської сільської ради с.Новоселівка до Котовської ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області, зокрема, від 31.01.2014р. №9089215849 за 2013р., сума збору за спеціальне використання поверхневих і підземних вод житлово-комунальними підприємствами, відповідачем самостійно визначено у розмірі 3537,28грн.; від 12.05.2014р. №9026739247 за півріччя 2014р., сума збору за спеціальне використання поверхневих і підземних вод житлово-комунальними підприємствами, відповідачем самостійно визначено у розмірі 2873,50грн.; від 10.02.2015р. №9080559644 за 2014р., сума збору за спеціальне використання поверхневих і підземних вод житлово-комунальними підприємствами, відповідачем самостійно визначено у розмірі 12482грн.; від 02.09.2014р. №9050393800 за 3 квартали 2014р., сума збору за спеціальне використання поверхневих і підземних вод житлово-комунальними підприємствами, відповідачем самостійно визначено у розмірі 3120,50грн.

Судом з'ясовано, що згідно податкових розрахунків з плати за користування надрами для видобування корисних копалин, наданих КП «Струмок» Новоселівської сільської ради с.Новоселівка до Котовської ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області, зокрема, від 07.02.2014р. №9089911011, сума плати за користування надрами для видобування корисних копалин, відповідачем самостійно визначено у розмірі 823,40грн.; від 31.10.2014р. №9062894648, сума плати за користування надрами для видобування корисних копалин, відповідачем самостійно визначено у розмірі 3267,40грн., та нараховану штрафну санкцію у сумі 98,02грн.; від 05.11.2014р. №9064046329, сума плати за користування надрами для видобування корисних копалин, відповідачем самостійно визначено у розмірі 3128,40грн.; від 21.01.2015р. №9078880773, сума плати за користування надрами для видобування корисних копалин, відповідачем самостійно визначено у розмірі 2732,40грн.; від 31.10.2014р. №0011531501 сума плати за користування надрами для видобування корисних копалин, відповідачем самостійно визначено у розмірі 708,84грн.

Проте, вищевказана заборгованість у законодавчо визначеному порядку та строки самостійно КП «Струмок» Новоселівської сільської ради с.Новоселівка сплачена не була, у зв'язку з чим та з урахуванням наявної переплати виникла податкова заборгованість у загальному розмірі 35969,59грн., з яких 2040грн. - частина чистого прибутку (доходу) комунальних унітарних підприємств та їх об'єднань, що вилучається до бюджету (комунальної власності району у місті, міста районного значення, села, селища чи їх об'єднань), 23033,28грн. - надходження збору за спеціальне використання води від підприємств житлово-комунального господарства (за платежами, що розподіляються між державним та місцевими бюджетами), 10896,31грн. - плата за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення., що, у тому числі, підтверджується наявними у справі відповідними обліковими картками платника податків.

Відповідно до п.15.1 ст.15 Податкового кодексу України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Згідно з пунктами 16.1.3 та 16.1.4 ст.16 означеного Кодексу платник податків зобов'язаний: подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з пунктом 54.5 статті 54 вказаного Кодексу України якщо згідно з нормами цієї статті сума грошового зобов'язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов'язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому цим Кодексом.

Згідно п.п.14.1.175 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Також, згідно з п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до п.59.5 ст.59 Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Так, Котовською ОДПІ ГУ Міндоходів в Одеській області було винесено податкову вимогу №1486-25 від 03.11.2014р. на суму 14396,79грн., котра 07.11.2014р. була отримана головним бухгалтером КП «Струмок» Новоселівської сільської ради с.Новоселівка Білецькою Т.Є., про що свідчить її особистий підпис на корінці означеної податкової вимоги.

Разом з тим, відповідних належних доказів на підтвердження сплати відповідачем, визначеної вказаною податковою вимогою суми податкового боргу, чи її оскарження, суду не надано.

Таким чином, з урахуванням наведеного, та як вбачається з наявних у матеріалах справи облікових карток платника податків, які ведуться в податкових органах згідно з Порядком ведення органами Міністерства доходів і зборів України оперативного обліку податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, інших платежів, які сплачуються під час митного оформлення товарів, затвердженим Наказом Міністерства доходів і зборів України від 05.12.2013р. №765, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 04 лютого 2014р. за №217/24994, за Комунальним підприємством «Струмок» Новоселівської сільської ради с.Новоселівка рахується заборгованість у загальному розмірі 35969,59грн., з яких 2040грн. - частина чистого прибутку (доходу) комунальних унітарних підприємств та їх об'єднань, що вилучається до бюджету (комунальної власності району у місті, міста районного значення, села, селища чи їх об'єднань), 23033,28грн. - надходження збору за спеціальне використання води від підприємств житлово-комунального господарства (за платежами, що розподіляються між державним та місцевими бюджетами), 10896,31грн. - плата за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення.

Відповідно до п.п.95.1, 95.2 ст.95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Згідно п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Згідно зі ст.86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відтак, приймаючи до уваги вищевикладене та оцінюючи наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Котовської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області обґрунтовані, документально підтверджені, відповідають чинному законодавству, отже підлягають задоволенню повністю зі стягненням з Комунального підприємства «Струмок» Новоселівської сільської ради с.Новоселівка податкової заборгованості у загальному розмірі 35969,59грн., з яких 2040грн. - частина чистого прибутку (доходу) комунальних унітарних підприємств та їх об'єднань, що вилучається до бюджету (комунальної власності району у місті, міста районного значення, села, селища чи їх об'єднань), 23033,28грн. - надходження збору за спеціальне використання води від підприємств житлово-комунального господарства (за платежами, що розподіляються між державним та місцевими бюджетами), 10896,31грн. - плата за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення.

Керуючись ч.4 ст.122, ч.ч.4,6 ст.128, ст.ст. 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1.Адміністративний позов Котовської Об'єднаної державної податкової інспекції у Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області до Комунального підприємства «Струмок» Новоселівської сільської ради с.Новоселівка про стягнення заборгованості у загальному розмірі 35969,59грн., задовольнити.

2. Стягнути з Комунального підприємства «Струмок» Новоселівської сільської ради с.Новоселівка (66360, Одеська обл., Котовський район, с.Новоселівка, код ЄДРПОУ 38443048, р/р №26048446561700 АТ "Укрсиббанк", МФО 351005, адреса: 61001, м.Харків, проспект Московський,60) в доход Державного бюджету України на користь Котовської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області (66300, Одеська обл., м.Котовськ, вул.Калініна,126, код ЄДРПОУ 39487903, одержувач УДКСУ у Котовському районі ГУДКСУ в Одеській області, код 37984302, банк ГУДКСУ в Одеській області, МФО 828011, м.Одеса) заборгованість у загальному розмірі 35969(тридцять п'ять тисяч дев'ятсот шістдесят дев'ять)грн. 59коп., з яких:

- 2040грн. (у т.ч. штрафна санкція - 2040грн.) - частина чистого прибутку (доходу) комунальних унітарних підприємств та їх об'єднань, що вилучається до бюджету (комунальної власності району у місті, міста районного значення, села, селища чи їх об'єднань) - код платежу 121010302, р/р №33212862700294;

- 23033,28грн. (у т.ч. основний платіж - 22013,28грн., штрафна санкція - 1020грн.) - надходження збору за спеціальне використання води від підприємств житлово-комунального господарства (за платежами, що розподіляються між державним та місцевими бюджетами ) - код платежу 13020401, р/р №33112359700294;

- 10896,31грн. (у т.ч. основний платіж - 10628,29грн., штрафна санкція - 268,02грн.) - плата за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення - код платежу 13030100, р/р №33116366700294.

Постанова може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому приписами ст.254 КАС України.

Суддя Харченко Ю.В.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.04.2015
Оприлюднено12.05.2015
Номер документу43961107
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/2055/15

Ухвала від 26.05.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 07.05.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Постанова від 30.04.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 08.04.2015

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні