Постанова
від 30.04.2015 по справі 2-а/756/3/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

місто Київ

30 квітня 2015 року 08:35 справа №2-а/756/3/15

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Кузьменка В.А., за участю секретаря Калужського Д.О., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу

за позовомОСОБА_1 доВідділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Оболонського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві третя особаОб'єднання співвласників багатоквартирного будинку "ОАЗІС-19" провизнання протиправним рішення та зобов'язання вчинити дії

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

ОСОБА_1 (далі по тексту - позивач, ОСОБА_1) звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Оболонського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві (далі по тексту - відповідач, Відділ державної реєстрації), за участю третьої особи - Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "ОАЗІС-19" (далі по тексту - ОСББ "ОАЗІС-19"), в якому просить: 1) визнати неправомірним рішення щодо державної реєстрації об'єднання співвласників багатоквартирного будинку за адресою: АДРЕСА_1; 2) зобов'язати відповідача скасувати державну реєстрацію об'єднання співвласників багатоквартирного будинку за адресою: АДРЕСА_1.

Ухвалою Оболонського районного суду міста Києва від 09 лютого 2015 року справу №2-а/756/3/15 передано за підсудністю до Окружного адміністративного суду міста Києва.

Автоматизованою системою документообігу Окружного адміністративного суду міста Києва адміністративну справу передано на розгляд судді Кузьменку В.А.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 лютого 2015 року адміністративну справу №2-а/756/3/15 прийнято до провадження та призначено до судового розгляду.

В судовому засіданні 25 березня 2015 року представник позивача позовні вимоги підтримав, представники відповідача та третьої особи проти задоволення позовних вимог заперечили; особами, які беруть участь у справі, заявлено спільне клопотання про розгляд справи у порядку письмового провадження.

Відповідно до частини четвертої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Враховуючи викладене, суд ухвалив здійснити розгляд справи у порядку письмового провадження.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В С Т А Н О В И В:

На підставі протоколу установчих зборів об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, розташованого за адресою: АДРЕСА_1, від 20 грудня 2012 року зареєстровано як юридичну особу ОСББ "ОАЗІС-19" за ідентифікаційним кодом 38557199.

Згідно зі статутом ОСББ "ОАЗІС-19", державну реєстрацію якого проведено 07 лютого 2013 року, завданням та предметом діяльності об'єднання зокрема є: належне утримання будинку та прибудинкової території, забезпечення реалізації прав власників приміщень будинку на володіння та користування спільним майном членів об'єднання, забезпечення сприяння членам об'єднання в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов'язань, пов'язаних з діяльністю об'єднання.

Позивач вважає, що державна реєстрація ОСББ "ОАЗІС-19" підлягає скасуванню, оскільки ОСОБА_1, як мешканця багатоквартирного будинку, розташованого за адресою: АДРЕСА_1, не було належним чином повідомлено про проведення установчих зборів щодо створення об'єднання співвласників багатоквартирного будинку.

Відповідачі та третя особа проти задоволення позовних вимог заперечили, зазначивши про відповідність рішення щодо державної реєстрації ОСББ "ОАЗІС-19" вимогам закону та про відсутність у позивача порушеного права.

Окружний адміністративний суд міста Києва, виходячи зі змісту пред'явлених позовних вимог, звертає увагу на наступне.

За визначенням частини першої статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" (тут і далі - в редакції, чинній на момент проведення державної реєстрації) державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Відповідно до частини першої статті 24 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" для проведення державної реєстрації юридичної особи засновник (засновники) або уповноважена ними особа повинні особисто подати державному реєстратору (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення або в разі подання електронних документів подати опис, що містить відомості про надіслані електронні документи, в електронній формі) такі документи:

заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації юридичної особи;

примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення засновників або уповноваженого ними органу про створення юридичної особи у випадках, передбачених законом;

два примірники установчих документів (у разі подання електронних документів - один примірник);

документ, що засвідчує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації юридичної особи. У разі подання електронних документів для проведення державної реєстрації юридичної особи підтвердженням внесення плати за проведення державної реєстрації юридичної особи є примірник електронного розрахункового документа, засвідченого електронним цифровим підписом;

інформацію з документами, що підтверджують структуру власності засновників -юридичних осіб, яка дає змогу встановити фізичних осіб- власників істотної участі цих юридичних осіб.

Частина восьма статті 24 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для проведення державної реєстрації юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - сьомою цієї статті.

Згідно з частиною дев'ятою статті 24 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" якщо документи для проведення державної реєстрації юридичної особи подаються засновником юридичної особи, державному реєстратору додатково пред'являється його паспорт громадянина України або паспортний документ іноземця.

Якщо документи для проведення державної реєстрації юридичної особи подаються особою, уповноваженою засновником (засновниками) юридичної особи державному реєстратору додатково пред'являється її паспорт громадянина України або паспортний документ іноземця та надається документ, що засвідчує її повноваження або в разі подання електронних документів документ, що засвідчує повноваження цієї особи, в електронній формі залучається до документів, передбачених частинами першою - сьомою цієї статті.

Відповідно до частини одинадцятої статті 24 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" державний реєстратор зобов'язаний залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації юридичної особи, якщо:

документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації;

документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою, другою, четвертою - сьомою статті 8 та частиною п'ятою статті 10 цього Закону;

до державного реєстратора надійшло рішення суду щодо заборони у проведенні реєстраційних дій;

документи подані не в повному обсязі;

документи подано особою, яка не має на це повноважень.

З наведених правових норм вбачається, що достатнім для проведення державної реєстрації юридичної особи є подання державному реєстратору заповненої реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи; примірника оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення засновників або уповноваженого ними органу про створення юридичної особи у випадках, передбачених законом; два примірники установчих документів (у разі подання електронних документів - один примірник); документ, що засвідчує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації юридичної особи.

Матеріали реєстраційної справи підтверджують, що згідно з описом документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії "Державна реєстрація новоутвореної шляхом заснування юридичної особи" для державної реєстрації ОСББ "ОАЗІС-19" 04 лютого 2013 року уповноваженою особою ОСОБА_2 подано заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації юридичної особи; нотаріально засвідчену копію рішення засновників про створення юридичної особи - протоколу установчих зборів об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, розташованого за адресою: АДРЕСА_1, від 20 грудня 2012 року; два примірники статуту; квитанцію про внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації юридичної особи; список власників квартир та нежитлових приміщень, присутніх на установчих зборах об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, розташованого за адресою: АДРЕСА_1; список власників квартир та нежитлових приміщень, сповіщених про проведення установчих зборів об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, розташованого за адресою: АДРЕСА_1.

Наведене підтверджує, що для проведення державної реєстрації ОСББ "ОАЗІС-19" подано всі необхідні документи, передбачені Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців"; підстав для залишення поданих документів без розгляду судом не встановлено, а позивачем не наведено.

Суд враховує, що за правилами статті 6 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" передбачено, що для створення об'єднання скликаються установчі збори.

Скликання установчих зборів здійснюється власником будинку або ініціативною групою, яка складається не менш як з трьох власників квартир або нежилих приміщень.

Повідомлення про проведення установчих зборів направляється власником будинку або ініціативною групою не менше ніж за 14 днів до дати проведення установчих зборів. Повідомлення направляється в письмовій формі і вручається кожному власнику під розписку або шляхом поштового відправлення (рекомендованим листом). У повідомленні про проведення установчих зборів зазначається, з чиєї ініціативи скликаються збори, місце і час проведення, проект порядку денного.

Як стверджує позивач, ОСОБА_1 не була повідомлена про проведення установчих зборів об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, розташованого за адресою: АДРЕСА_1, що свідчить про порушення порядку створення ОСББ "ОАЗІС-19".

Разом з тим, суд встановив, що ініціативною групою мешканців рекомендованим листом з повідомленням про вручення направлено на адресу ОСОБА_1 повідомлення про проведення установчих зборів за 14 днів до дати проведення установчих зборів, а саме: повідомлення відправлено 06 грудня 2012 року, проведення установчих зборів заплановано на 20 грудня 2013 року. Тобто, позивач є таким, що повідомлений належним чином про проведення установчих зборів об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, розташованого за адресою: АДРЕСА_1.

Крім того, суд звертає увагу, що позивачем не надано доказів визнання недійсним рішення про створення юридичної особи - протоколу установчих зборів об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, розташованого за адресою: АДРЕСА_1, від 20 грудня 2012 року, а державний реєстратор не наділений повноваженнями перевіряти правомірність рішення про створення юридичної особи та достовірність поданих для проведення державної реєстрації документів.

Враховуючи викладене, на думку суду, державна реєстрація ОСББ "ОАЗІС-19" проведена у відповідності до вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

Згідно з частиною першою статті 33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державного органу, прийнятим у випадках, передбачених законом.

У той же час позивачем не надано суду доказів, які б підтверджували існування підстав для припинення ОСББ "ОАЗІС-19", наприклад, про ліквідацію за рішенням засновників чи рішенням суду.

Крім того, відповідно до частини першої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Згідно з частиною першою статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Пункт 1 частини другої статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України передбачає, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Відповідно до частини другої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про: 1) визнання протиправними рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання нечинним рішення чи окремих його положень, про поворот виконання цього рішення чи окремих його положень із зазначенням способу його здійснення; 2) зобов'язання відповідача вчинити певні дії; 3) зобов'язання відповідача утриматися від вчинення певних дій; 4) стягнення з відповідача коштів; 5) тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї діяльності об'єднання громадян; 6) примусовий розпуск (ліквідацію) об'єднання громадян; 7) примусове видворення іноземця чи особи без громадянства за межі України; 8) визнання наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб'єкта владних повноважень.

Суд може прийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Системний аналіз наведених норм Кодексу адміністративного судочинства України свідчить, що судовий захист прав, свобод або інтересів шляхом повного чи часткового задоволення адміністративного позову, можливий виключно відносно тієї особи, права, свободи або інтереси якої порушено з боку конкретного суб'єкта владних повноважень та за умови порушення її прав.

Позивач вважає, що ОСББ "ОАЗІС-19" створено незаконно та з порушенням його прав на участь в установчих зборах, однак не зазначає, яким чином державна реєстрація третьої особи порушує чи обмежує будь-які права чи свободи позивача.

Суд зауважує на відсутності в матеріалах справи доказів того, ОСОБА_1 на момент звернення до суду та вирішення спору є власником квартири чи іншого нежитлового приміщення у багатоквартирному будинку, розташованому за адресою: АДРЕСА_1, та, відповідно, вважає, що права та інтереси позивача у межах спору не порушено.

Таким чином, з урахуванням не доведення наявності підстав для скасування державної реєстрації ОСББ "ОАЗІС-19" та наявності порушеного права позивача, суд вважає, що позовні вимоги ОСОБА_1 нормативно та документально не підтверджуються.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи викладене, Окружним адміністративним судом міста Києва, відповідачем доведено правомірність своїх дій та рішень вимогам, встановленим частиною другою статті 19 Конституції України та частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у свою чергу позивачем не доведено обставин на яких ґрунтуються його вимоги; а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов ОСОБА_1 задоволенню не підлягає.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя В.А. Кузьменко

Дата ухвалення рішення30.04.2015
Оприлюднено12.05.2015
Номер документу43961745
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а/756/3/15

Постанова від 30.04.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 27.02.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні