Провадження №3-1875/15
у справі №760/5753/15-п
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 квітня 2015 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Букіна О.М., за участю представника Київської міської митниці ДФС Глущенко Н.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи, що надійшли з Київської міської митниці ДФС, відносно громадянина України ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1 м. Кузнецовськ Рівненська обл., зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1, директор ТОВ «Компанія Еском Логістик» (вул. Академіка Філатова, буд.10-А, оф. 3/19, м. Київ, 01042, код ЄДРПОУ 38865357), паспорт громадянина України серії НОМЕР_8, виданий Кузнецовським МВ УМВС України в Рівненській обл. 21.11.2004, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, по факту порушення митних правил передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, -
В С Т А Н О В И В:
25.03.2015 року до Солом'янського районного суду м. Києва від Київської міської митниці ДФС надійшов адміністративний матеріал з протоколом № 0051/10000/15 від 02.02.2015 року, складений відносно ОСОБА_2 про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
Згідно протоколу вбачається, що 06.05.2014 року в зоні діяльності Львівської митниці Міндоходів митний пост «Рава-Руська» п/п «Рава-Руська - Хребенне» з Республіки Польща до України автомобілем р.н. НОМЕР_9/НОМЕР_10 фірма перевізник СПП «Арсенал» (код ЄДРПОУ 13599872, пр.-т. Свободи, 28/24 м. Ужгород), на адресу ТОВ «Компанія Еском Логістик» (вул. Академіка Філатова, буд.10-А, оф. 3/19, м. Київ, 01042, код ЄДРПОУ 38865357) був ввезений вантаж «велосипеди, частини та аксесуари до велосипедів» у кількості 544 місця, загальною вагою брутто 6 051,00 кг.
Товар через митний кордон України був переміщений на підставі наступних документів:
- Інвойс від 05.05.2014 № 1143055;
- CMR від 05.05.2014 № 463800;
- Книжка МДП від 05.05.2014 № XZ 74722972.
Відповідно до зазначених документів продавцем товару виступала компанія «Svenska Folkets Tider LP» (Suite 1, 39 Dee Street, Aberdeen, AB11 6DY, Scotland), покупцем товару було українське підприємство ТОВ «Компанія Еском Логістик» (вул. Академіка Філатова, буд.10-А, оф. 3/19, м. Київ, 01042, код ЄДРПОУ 38865357).
Відправку товару здійснено з м. Хелм (Chelm) Республіка Польща.
Поставка товару здійснювалась на виконання умов контракту від 25.03.2014 № SF/011, укладеного між компанією «Svenska Folkets Tider LP» та ТОВ «Компанія Еском Логістик» в особі директора ОСОБА_2 Товар поставляється на умовах CIP - Київ.
Даний вантаж 07.05.2014, декларантом ТОВ «Компанія Еском Логістик»
гр. ОСОБА_4 був заявлений до митного оформлення за МД
№ 100250003/2014/083188 та оформлений у вільний обіг на території України на митному посту «Західний» Київської міжрегіональної митниці Міндоходів за МД № 100250003/2014/083392. Вартість товару, згідно з інвойсом від 05.05.2014 № 1143055, наданим до митних органів України складала 11 484,30 дол. США або 131 720,05 грн. (курс станом на 06.05.2014 становив 1 дол. США = 11,469576 грн.).
З метою здійснення перевірки законності ввезення на митну територію України даного вантажу був направлений запит до митних органів Республіки Польща та Словацької Республіки (лист КРМ від 14.5.2014 № 3976/26-70-53-38).
Митними органами Республіки Польща (лист ГОУ Міндоходів від 15.07.2014 № 1684/7/99-99-07-16-10-17) проінформовано, що за результатами проведеної перевірки, відповідно до електронних баз даних, підставою для транзиту товару, який переміщувався по книжці МДП від 05.05.2014 № XZ 74722972, були експортні декларації №№ 14SK6158EX40071401, 14SK6158EX40071500, 14SK6158EX40071600.
05.12.2014 Київською міською митницею ДФС отримано відповідь митних органів Словацької Республіки (лист від 01.12.2014 № 12678/7/99-99-26-03-03-17) з копіями документів, а саме: митна декларація від 02.05.2014 № 14SK6158EX40071401, інвойс від 25.04.2014 № НОМЕР_2, пакувальний аркуш від 24.04.2014 № НОМЕР_3, CMR від 02.05.2014 № 463799, декларація від 02.05.2014 № 0615800400714, митна декларація від 02.05.2014 № 14SK6158EX40071600, інвойс від 02.05.2014
№ НОМЕР_4, пакувальний аркуш від 30.04.2014 № НОМЕР_5, CMR від 02.05.2014 № 463799, декларація від 02.05.2014 № 0615800400716, митна декларація від 02.05.2014 № 14SK6158EX40071500, інвойс від 25.04.2014 № НОМЕР_6, пакувальний аркуш від 24.04.2014 № НОМЕР_7, CMR від 02.05.2014 № 463799, декларація від 02.05.2014 № 0615800400715 оформлених під час здійснення експорту товару - «велосипеди, частини та аксесуари до велосипедів» у кількості 544 місця, загальною вагою брутто 6 051,00 кг з Словацької Республіки до України. Загальна вартість товару, яка зазначена в надісланих інвойсах, становить 129 464,83 дол. США або 1 484 906,71 грн. (курс станом на 06.05.2014 становив 1 дол. США = 11,469576 грн.), умови поставки вантажу зазначені EXW Нове Замкі.
Крім того, відповідно до надісланих митними органами Словацької Республіки документів, продаж та відправку товару здійснила фірма «Kellys Bicycles s.r.o.» (Slnecna cesta 374 922 01 Velke orviste, SK), одержувачем (адреса доставки) товарів зазначено ОСОБА_6 (АДРЕСА_2) (АДРЕСА_3), інвойси були виставлені фірмою «Kellys Bicycles s.r.o» гр. ОСОБА_6, переміщення товару було здійснено автомобілем р.н. НОМЕР_9/НОМЕР_10 який належить фірмі перевізнику СПП «Арсенал»» про що свідчить CMR від 02.05.2014 № 463799 копія якої також надана митними органами Словацької Республіки, також відповідно до інформації наданої митними органами Словацької Республіки, оплату за товар здійснено в повному обсязі.
Тобто інформація про товар «велосипеди, частини та аксесуари до велосипедів», яка зазначена в документах (інвойс, CMR) наданих митним органам України під час ввезення та оформлення зазначеного товару, щодо найменування, кількості та ваги товару співпадає з даними зазначеними в документах (інвойс, CMR) надісланими митними органами Словацької Республіки, проте вартість товарів відрізняється.
Таким чином, на думку митного органу, вантаж «велосипеди, частини та аксесуари до велосипедів» у кількості 544 місця, загальною вагою брутто 6 051,00 кг, загальною вартістю 1 484 906,71 грн. був переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення, документів, які містять неправдиві данні щодо вартості, відправника, одержувача та умов поставки товару, а дії директора ТОВ «Компанія Еском Логістик» ОСОБА_2, на момент їх вчинення, мають ознаки порушення митних правил передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.
Безпосередні предмети правопорушення митницею не вилучалися, оскільки до складання протоколу про порушення митних правил, були випущені у вільний обіг.
Представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_2 - ОСОБА_7, в судовому засіданні заперечувала проти викладених у протоколі обставин та просила закрити провадження у справі, зазначивши, що в діях ОСОБА_2, як директора ТОВ «Компанія Еском Логістик» відсутній склад адміністративного правопорушення.
Представник митного органу підтримала викладені в протоколі обставини та просив притягнути ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності.
Заслухавши пояснення учасників провадження, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, про закриття провадження у справі, виходячи з наступного.
За диспозицією ч. 1 ст. 483 МК України переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві дані.
Таким чином, основним безпосереднім об'єктом є встановлений порядок переміщення товарів та ТЗ через митний кордон України.
Об'єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.
Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.
Необхідно враховувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.
Документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності: - недійсні документи, тобто документи, що втратили юридичну силу.
Суб'єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.
Разом з цим, відповідно до протоколу про порушення митних правил, пояснення представника Київської міської митниці ДФС та супровідного листа № 1129/9/26-70-26-05 від 24.03.2015 року до протоколу вбачається, що підставою для порушення справи про порушення митних правил, складання протоколу, послугував лист з додатками, отриманий від митних органів іноземної держави - відповідь митних органів Республіки Польща.
Проте, зазначений лист митних органів Республіки Польща не може визначатись офіційним повідомленням про вчинене правопорушення, оскільки в тексті листа відсутні повідомлення про будь-які правопорушення та за своєю суттю цей лист є нічим іншим, як відповіддю митного органу іноземної держави у зв'язку з наданням взаємної допомоги на підставі Угоди між Урядом України і Урядом Республіки Польща про співробітництво і взаємодопомогу у митних справах.
При цьому, вказана відповідь митних органів Республіки Польща не стосується товару, який фактично переміщувався через митний кордон України за зовнішньоекономічним контрактом від 25.03.2014 № SF/011, укладеного між компанією «Svenska Folkets Tider LP» та ТОВ «Компанія Еском Логістик» в особі директора ОСОБА_2
Так, митний орган України, подаючи запит до митного органу Словаччини, повідомив недостовірні відомості, а саме: «Згідно наданих для митного оформлення документів, поставки товарів здійснювались на виконання умов контракту від 12.05.2014 року № MG-14/05-01, укладеному між ТОВ «Компанія «Еском Логістик» та компанією SVENSKA FOLKETS TIDER LP.
Разом з тим, контракт було укладено 25.03.2014 року за номером SF/011, а контракт на який міститься посилання в запиті - від 12.05.2014 року та має інший номер, дата його складання - після того, як товар був ввезений в Україну та випущений для вільного обігу.
За таких обставин, лист митних органів Республіки Польща та додані до нього документи, не можуть визнаватись, як докази, що вказують на вчинення саме ОСОБА_2 порушення митних правил.
Досліджені в суді матеріали справи у їх сукупності свідчать про відсутність в діях ОСОБА_2 складу правопорушення передбаченого ч.1 ст. 483 МК України, виходячи з наступного.
Так, з наданих матеріалів встановлено, що ТОВ «Компанія Еском Логістик» придбало зазначений товар у компанії «Svenska Folkets Tider LP» вартістю 11484,30 дол. США, що підтверджується Контрактом № SF/011 від 25.03.2014 року укладеним між компанією Svenska Folkets Tider LP» та ТОВ «Компанія Еском Логістик», інвойсом від 05.05.2014 року № 1143055, міжнародно-транспортною накладною (CMR) та іншими документами.
Зокрема, з листа АБ «Укргазбанк» від 28.04.2015 року вбачається, що на виконання укладеного контракту № SF/011 від 25.03.2014 року, ТОВ «Компанія Еском Логістик» перерахувало на користь компанії «Svenska Folkets Tider LP», саме 11484,30 дол. США, що відповідає митній вартості товару наданих митному органу згідно МД № 100250003/2014/ 083392.
Факт здійснення повного розрахунку підтверджується також листом компанії «Svenska Folkets Tider LP» від 20.04.2015 року.
Доказів на спростування даних обставин, митним органом не надано.
Таким чином, обставини викладені у протоколі № 0051/10000/15 від 02.02.2015 року щодо зазначення ОСОБА_2 неправдивих даних щодо вартості товару, відправника, одержувача та умов поставки, на підставі яких складений, зазначений протокол, не знайшли свого підтвердження в суді та спростовується наданими до суду доказами.
З огляду на вищезазначене, суд приходить до висновку, що директор ТОВ «Компанія Еском Логістик» ОСОБА_2 не подавав митному органу, як підставу для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника та одержувача товару, умов поставки товару, не подавав митному органу неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товару та не вчиняв дій щодо переміщення зазначеного вантажу через митний кордон України з приховуванням від митного контролю.
З огляду на викладене, в діях ОСОБА_2 відсутні ознаки порушення митних правил передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Згідно ст. 487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушенням
Відповідно до ст.9 КУпАП України адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права та свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність .
Згідно з п. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
Таким чином, встановлюючи у відповідності до ст. 251 КУпАП, наявність чи відсутність адміністративного правопорушення в діях особи, щодо якої складено протокол, та даючи оцінку фактичним даним, наявним в матеріалах справи, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до висновку, що докази вчинення ОСОБА_2 правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, у справі відсутні.
Таким чином, суд приходить до висновку, що провадження відносно ОСОБА_2 за ч.1 ст. 483 МК України підлягає закриттю, у зв'язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 483, 486, 487, 495, 497, 522, 524, 526-528 Митного кодексу України, ст. 247,279,280, 283-285 КУпАП суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Закрити провадження відносно ОСОБА_2 у справі про порушення митних правил, передбачених ч.1 ст. 483 Митного кодексу України, за відсутності складу адміністративного правопорушення.
Постанова може бути оскаржена до Апеляційного суду м. Києва через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.
Суддя:
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 30.04.2015 |
Оприлюднено | 12.05.2015 |
Номер документу | 43978962 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Букіна О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні