Рішення
від 30.04.2015 по справі 904/857/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30.04.15р. Справа № 904/857/15

за позовом Нікопольського міжрайонного прокурора Дніпропетровської області в інтересах держави в особі Нікопольської міської ради, м. Нікополь, Дніпропетровська область

до Відповідача-1: Управління житлово-комунального господарства Нікопольської міської ради, м.Нікополь, Дніпропетровська область

Відповідача-2: Приватного підприємства Приватного виробничо-комерційного підприємства "Укрєвробуд 2013", м. Орджонікідзе, Дніпропетровська область

Відповідача-3: Комунального підприємства "Міської житлово-технічної інспекції" Нікопольської міської ради, м. Нікополь, Дніпропетровська область

про визнання рішення комітету з конкурсних торгів та договору про закупівлю недійсними

Суддя Красота О.І.

Представники:

від прокурора: Оксенюк М.М., дов. №05/1-136вих15 від 26.01.2015 року;

від позивача: не з'явився;

від відповідача-1: Орлов А.О., дов. №б/н від 02.02.2015 року;

від відповідача-2: Гуцало П.С., дов. №1 від 12.01.2015 року ;

від відповідача-3: Петров В.В. дов.№б/н від 01.10.2014 року;

СУТЬ СПОРУ :

Нікопольський міжрайонний прокурор Дніпропетровської області (далі-Прокурор) звернувся до господарського суду Дніпропетровської області в інтересах держави в особі Нікопольської міської ради (далі-Позивач) з позовом до Управління житлово-комунального господарства Нікопольської міської ради (далі-Відповідач-1) та Приватного підприємства Приватного виробничо-комерційного підприємства "Укрєвробуд 2013" (далі-Відповідач-2), в якому просить суд:

1. Визнати недійсним рішення комітету з конкурсних торгів Управління житлово-комунального господарства Нікопольської міської ради про акцептування пропозиції ПП ПВКП "Укрєвробуд 2013" та визначення його переможцем торгів "Капітальний ремонт асфальтобетонного покриття ділянок автодороги по вул. Шевченка в м. Нікополь, Дніпропетровської області", викладене у протоколі від 06.10.2014 року.

2. Визнати недійсним договір №168/14 від 07.11.2014 року, укладений між Управлінням житлово-комунального господарства Нікопольської міської ради, Комунальним підприємством "Міська житлово-технічна інспекція" Нікопольської міської ради та Приватним підприємством Приватним виробничо-комерційним підприємством "Укрєвробуд 2013" про закупівлю робіт з капітального ремонту асфальтобетонного покриття проїжджої частини вул. Шевченка в м. Нікополь Дніпропетровської області.

Ухвалою господарського суду від 11.02.2015 року порушено провадження у справі за вказаним позовом.

Разом з позовною заявою прокурором до господарського суду подано заяву про забезпечення позову, в якій останній просить суд вжити заходи для забезпечення позову, а саме заборонити Приватному підприємству Приватному виробничо-комерційному підприємству "Укрєвробуд 2013" та Управлінню житлово-комунального господарства Нікопольської міської ради вчиняти будь-які дії щодо подальшого виконання договору №168/14 від 07.11.2014 року про закупівлю робіт з капітального ремонту асфальтобетонного покриття проїжджої частини вул. Шевченка в м. Нікополь Дніпропетровської області.

Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 11.02.2015 року заяву Нікопольського міжрайонного прокурора про забезпечення позову задоволено повністю: заборонено Приватному підприємству Приватному виробничо-комерційному підприємству "Укрєвробуд 2013" та Управлінню житлово-комунального господарства Нікопольської міської ради вчиняти будь-які дії щодо подальшого виконання Договору №168/14 від 07.11.2014 року про закупівлю робіт з капітального ремонту асфальтобетонного покриття проїжджої частини вул. Шевченка в м. Нікополь Дніпропетровської області.

24.03.2015 року Прокурор заявив клопотання про залучення у справу іншого Відповідача в особі Комунального підприємства "Міська житлово-технічна інспекція" Нікопольської міської ради з підстав того, що ним заявлені вимоги про визнання недійсним договору №168/14 від 07.11.2014 року, укладеного між Управлінням житлово-комунального господарства Нікопольської міської ради, Комунальним підприємством "Міська житлово-технічна інспекція" Нікопольської міської ради та Приватним підприємством Приватним виробничо-комерційним підприємством "Укрєвробуд 2013" та вказане підприємство є стороною вказаного вище договору.

24.03.2015 року Відповідачем-1 направлено на адресу суду відзив на позов відповідно до якого останній вказує на правомірність проведення конкурсних торгів та недоведеність доводів Позивача, просить суд в задоволенні позовних вимог відмовити.

24.03.2015 року Відповідачем-2 направлено на адресу суду відзив на позов, відповідно до якого останній також вказує на правомірність проведення конкурсних торгів та недоведеність доводів Позивача, просить суд в задоволенні позовних вимог відмовити.

Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 24.03.2015 року у відповідності до вимог ч.1 ст.24 ГПК України, залучено до участі у справі в якості Відповідача-3: Комунальне підприємство "Міська житлово-технічна інспекція" Нікопольської міської ради.

27.04.2015 року Прокурор направив на адресу суду заяву про зміну позовних вимог відповідно до якої зазначає на тому, що внаслідок орфографічної помилки невірно ним вказано дату рішення комітету з конкурсних торгів (протоколу) про визнання переможцем та акцептування пропозиції ПП ВКП "Укрєвробуд 2013", а саме вказано від 06.10.2014 року , замість 15.10.2014 року та просить суд:

1. Визнати недійсним рішення комітету з конкурсних торгів Управління житлово-комунального господарства Нікопольської міської ради про акцептування пропозиції ПП ПВКП "Укрєвробуд 2013" та визначення його переможцем торгів "Капітальний ремонт асфальтобетонного покриття ділянок автодороги по вул. Шевченка в м. Нікополь, Дніпропетровської області", викладене у протоколі від 15.10.2014 року.

2. Визнати недійсним договір №168/14 від 07.11.2014 року, укладений між Управлінням житлово-комунального господарства Нікопольської міської ради, Комунальним підприємством "Міська житлово-технічна інспекція" Нікопольської міської ради та Приватним підприємством Приватним виробничо-комерційним підприємством "Укрєвробуд 2013" про закупівлю робіт з капітального ремонту асфальтобетонного покриття проїжджої частини вул. Шевченка в м. Нікополь Дніпропетровської області.

30.04.2015 року Відповідачем-3 направлено на адресу суду відзив на позов, відповідно до якого останній вказує на виконання спірного Договору №168/14 від 07.11.2014 року та недоведеність доводів Позивача, просить суд в задоволенні позовних вимог відмовити.

Прокурор в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив суд їх задовольнити.

Представник Позивача у судове засідання не з'явився. Письмових пояснень на позов та документи витребувані ухвалою господарського суду до суду не надав. Клопотання про відкладення розгляду спору та письмові пояснення причин такої неявки на адресу суду не надходило.

Відповідач-1 у судовому засіданні посилаючись на відзив на позов проти позовних вимог заперечує, просить суд в задоволенні позову відмовити.

Відповідач-2 у судовому засіданні посилаючись на відзив на позов проти позовних вимог заперечує, просить суд в задоволенні позову відмовити.

Відповідач-3 у судовому засіданні посилаючись на відзив на позов проти позовних вимог заперечує, просить суд в задоволенні позову відмовити.

Суд вважає можливим розглянути справу за відсутності представника Позивача, оскільки останній повідомлений про час та місце судового засідання належним чином (а.с.71), а в матеріалах справи наявні документи необхідні для вирішення спору по суті та прийняття обґрунтованого рішення.

Клопотання про здійснення технічної фіксації судового процесу сторонами не подавалось.

В порядку ст. 85 ГПК України, у судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши матеріали справи, вислухавши Прокурора, та представника Відповідача-1,2,3, оцінивши надані докази в їх сукупності, господарський суд, -

встановив:

Згідно статі 13 Господарського кодексу України, державне замовлення є засобом державного регулювання економіки шляхом формування на договірній (контрактній) основі складу та обсягів продукції (робіт, послуг), необхідної для пріоритетних державних потреб, розміщення державних контрактів на поставку (закупівлю) цієї продукції (виконання робіт, надання послуг) серед суб'єктів господарювання, незалежно від їх форми власності.

Постановою Кабінету Міністрів України №52 від 19.01.2011 року "Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах" затверджено відповідні порядок та умови (далі-Порядок).

Ці Порядок та умови визначають механізм надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах (далі - субвенція) (п. 1 Порядку).

Пунктом 2 Порядку передбачено, що головним розпорядником субвенції є Укравтодор, а відповідальними виконавцями бюджетної програми є - Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні , Київська та Севастопольська міські, районні держадміністрації та органи місцевого самоврядування, для бюджетів яких у державному бюджеті визначений обсяг субвенції. Замовників робіт з будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах відповідного регіону (далі - замовники робіт) визначають Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні , Київська та Севастопольська міські держадміністрації з урахуванням відповідних пропозицій райдержадміністрацій та органів місцевого самоврядування.

Відповідно до пункту 3 Порядку, субвенція спрямовується адміністративно-територіальним одиницям в обсягах, установлених законом про Державний бюджет України на відповідний рік.

07.05.2014 року Дніпропетровською обласною державною адміністрацією було винесено розпорядження №Р-260/0/3-14 "Про розподіл коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах" (а.с. 23-24).

Згідно пункту 1.2 вказаного Розпорядження №Р-260/0/3-14 від 07.05.2014 року, затверджено перелік об'єктів, фінансування яких у 2014 року проводиться за рахунок коштів субвенції з державного бюджету бюджетам міст та районів Дніпропетровської області на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах (згідно додатку).

Цим Розпорядженням №Р-260/0/3-14 від 07.05.2014 року затверджено обсяг фінансування з державного бюджету на капітальний ремонт асфальтобетонного покриття проїжджої частини по вул. Шевченка, м. Нікополь Дніпропетровської область в розмірі 2 972 331 грн. 44 коп.

02.10.2014 року Дніпропетровською обласною державною адміністрацією було прийнято розпорядження №Р-554/0/3-14 "Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 07.05.2014 №Р-260/0/3-14" (а.с. 25-26).

Зазначеним розпорядженням №Р-554/0/3-14 від 02.10.2014 року було викладено перелік об'єктів, фінансування яких у 2014 року проводиться за рахунок коштів субвенції з державного бюджету бюджетам міст та районів Дніпропетровської області на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах (згідно додатку), у новій редакції.

Так, згідно наведеного розпорядження №Р-554/0/3-14 від 02.10.2014 року, затверджено обсяг фінансування з державного бюджету на капітальний ремонт асфальтобетонного покриття проїжджої частини по вул. Шевченка, м. Нікополь Дніпропетровської область в розмірі 3 640 831 грн. 44 коп.

Пунктом 6 Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №52 від 19.01.11р., передбачено, що визначення виконавців робіт з будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах і укладення з ними відповідних договорів здійснюються замовниками робіт з урахуванням вимог Закону України "Про здійснення державних закупівель".

Згідно статті 1 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (№1197-VII від 10.04.2014 року), зокрема :

- державна закупівля (далі - закупівля) - придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом;

- замовники - органи державної влади та органи місцевого самоврядування, а також юридичні особи (підприємства, установи, організації) та їх об'єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі за наявності однієї з таких ознак, зокрема: юридична особа є одержувачем бюджетних коштів та уповноважена розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, в межах такого фінансування;

- оголошення про проведення процедури закупівлі - оголошення про проведення відкритих торгів, оголошення про проведення процедури двоступеневих торгів, оголошення про проведення попередньої кваліфікації, запит цінових пропозицій, інформація про застосування переговорної процедури закупівлі;

- переможець процедури закупівлі - учасник, пропозицію конкурсних торгів або цінову пропозицію якого визнано найбільш економічно вигідною та акцептовано в разі проведення торгів (конкурсних торгів), або учасник, пропозицію якого акцептовано за результатами застосування переговорної процедури закупівлі;

- пов'язана особа - особа, яка відповідає будь-якій із таких ознак, зокрема : юридична особа, яка здійснює контроль над учасником процедури закупівлі, або контролюється таким учасником процедури закупівлі, або перебуває під спільним контролем з таким учасником процедури закупівлі;

- предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, які закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі, на які учасникам дозволяється подавати пропозиції конкурсних торгів (кваліфікаційні, цінові пропозиції) або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом. Для проведення процедури закупівлі має бути не менше двох пропозицій, крім випадків застосування замовником переговорної процедури закупівлі;

- пропозиція конкурсних торгів - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог документації конкурсних торгів

Частиною першою статті 2 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що він застосовується до всіх замовників та закупівель товарів, робіт і послуг, за умови, що вартість предмета закупівлі (без урахування податку на додану вартість), товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 100 тисяч гривень, а робіт - 1 мільйон гривень.

Відповідно до частини 1 статті 10 Закону України "Про здійснення державних закупівель", замовник безоплатно подає для оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: оголошення про проведення процедури закупівлі - не пізніш як за 20 робочих днів до дня розкриття пропозицій конкурсних торгів або кваліфікаційних пропозицій, якщо цим Законом для окремих процедур закупівлі не встановлено інший строк; обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі - одночасно з оголошенням про проведення процедури закупівлі; документацію конкурсних торгів або кваліфікаційну документацію - не пізніш як за 20 робочих днів до дня розкриття пропозицій конкурсних торгів або кваліфікаційних пропозицій, якщо цим Законом для окремих процедур закупівлі не встановлено інший строк; зміни до документації конкурсних торгів або кваліфікаційної документації та роз'яснення до неї (у разі наявності) - протягом трьох робочих днів з дня прийняття рішення про їх внесення, але не пізніш як за сім днів до дати розкриття пропозицій конкурсних торгів або кваліфікаційних пропозицій; оголошення з відомостями про укладену рамкову угоду (у разі проведення закупівлі за рамковими угодами) - не пізніш як через сім днів з дня укладення рамкової угоди; протокол розкриття пропозицій конкурсних торгів, цінових пропозицій, кваліфікаційних пропозицій - протягом трьох робочих днів з дня розкриття пропозицій конкурсних торгів, цінових пропозицій, кваліфікаційних пропозицій; інформацію про відхилення пропозицій конкурсних торгів, цінових пропозицій, кваліфікаційних пропозицій та підстави такого відхилення у вигляді протоколу - протягом трьох робочих днів з дня прийняття такого рішення; повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції (пропозиції за результатами застосування переговорної процедури закупівлі) - протягом трьох робочих днів з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі; оголошення про результати процедури закупівлі - не пізніш як через сім днів з дня укладення договору про закупівлю або прийняття рішення про відміну торгів чи визнання їх такими, що не відбулися; звіт про результати проведення процедури закупівлі - не пізніш як через три дні з дня його затвердження; повідомлення про внесення змін до договору у випадках, передбачених пунктами 1, 2, 4, 5 та 8 частини п'ятої статті 40 цього Закону, - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін; звіт про виконання договору - протягом трьох робочих днів з дня закінчення строку дії договору, виконання договору або його розірвання.

Комітет з конкурсних торгів утворюється замовником (генеральним замовником) для організації та проведення процедур закупівель. Комітет з конкурсних торгів діє на засадах колегіальності та неупередженості членів комітету з конкурсних торгів. Членство в комітеті з конкурсних торгів не повинно створювати протиріччя між інтересами замовника та учасника чи між інтересами учасників процедури закупівлі, наявність якого може вплинути на об'єктивність та неупередженість прийняття рішень щодо вибору переможця процедури закупівлі (ч. 1 ст. 11 Закону України "Про здійснення державних закупівель").

До складу комітету з конкурсних торгів входить не менше п'яти осіб. У разі якщо кількість службових (посадових) осіб у штатній чисельності працівників замовника є меншою, ніж п'ять осіб, до складу комітету з конкурсних торгів мають входити всі службові (посадові) особи замовника (абз.2 ч. 2 ст. 11 Закону України "Про здійснення державних закупівель").

Згідно ч. 5 ст. 11 Закону України "Про здійснення державних закупівель", рішення комітету з конкурсних торгів оформляється протоколом , який підписується всіма членами комітету, присутніми на засіданні комітету з конкурсних торгів. У разі відмови члена комітету з конкурсних торгів підписати протокол про це зазначається у протоколі із зазначенням причин відмови.

За ч. 1 ст. 12 Закону України "Про здійснення державних закупівель", закупівля може здійснюватися шляхом застосування, зокрема, процедури відкритих торгів.

Відповідно до частини 1 та 2 статті 16 Закону України "Про здійснення державних закупівель", замовник вимагає від учасників або учасників попередньої кваліфікації подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям та замовник може встановлювати такі кваліфікаційні критерії:

- наявність обладнання та матеріально-технічної бази;

- наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;

- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів;

- наявність фінансової спроможності (баланс, звіт про фінансові результати, звіт про рух грошових коштів, довідка з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами).

Частиною 3 статті 16 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників або учасників попередньої кваліфікації про відповідність їх таким критеріям , зазначаються в документації конкурсних торгів або кваліфікаційній документації та вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).

Управлінням житлово-комунального господарства Нікопольської міської ради, а саме головою комітету з конкурсних торгів УЖКХ І.В. Сандул, затверджено протокол засідання комітету з конкурсних торгів від 05.09.2014 року стосовно затвердження документації конкурсних торгів для учасників щодо підготовки пропозицій конкурсних торгів для участі в процедурі відкритих торгів на закупівлю : капітальний ремонт асфальтобетонного покриття ділянок автодороги по вул.. Шевченка в м. Нікополь, Дніпропетровської області (а.с.47-56).

Протоколом від 08.09.2014 року засідання комісії комітету з конкурсних торгів (а.с.45) затверджено документацію конкурсних торгів для учасників щодо підготовки пропозицій конкурсних торгів для участі в процедурі відкритих торгів на закупівлю: капітальний ремонт асфальтобетонного покриття ділянок автодороги по вул. Шевченка в м.Нікополь, Дніпропетровської області - згідно кошторису, згідно оголошення №163147, ВДЗ №80(08.09.2014) від 08.09.2014 року (далі-Документація).

Додатком 2 до Документації, затверджено кваліфікаційні вимоги до учасників та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про їх відповідність вимогам (а.с. 52).

Так, згідно Таблиці №1 Додатку 2 передбачено надання учасником інформації щодо:

- наявності обладнання та матеріально-технічної бази, що має підтверджуватись довідкою про наявність у підприємства необхідних для виконання замовлення основних фондів (орендованих або власних) згідно з додатком 2 до таблиці №1 (№п/п; найменування обладнання; кількість; рік випуску; власне чи орендоване);

- наявності фінансової спроможності, що має підтверджуватись: копією балансу на останню звітну дату та за попередній рік (форма №1), копія звіту про фінансові результати (форма №2) на останню звітну дату, копія звіту про рух грошових коштів (форма №3) на останню звітну дату (при наявності), довідка з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами;

- наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід - подається за формою згідно з додатком 1 до таблиці №1 (посада; ПІБ; загальний стаж роботи; досвід роботи на даній посаді, років).

Додатком 4 до Документації затверджене технічне завдання Капітальний ремонт асфальтобетонного покриття ділянок автодороги по вул. Шевченка в м. Нікополь, Дніпропетровської області - згідно кошторису (а.с. 54).

Пунктом 3 ст. 27 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що під час розкриття пропозицій конкурсних торгів перевіряється наявність чи відсутність усіх необхідних документів , передбачених документацією конкурсних торгів , а також оголошуються найменування та місцезнаходження кожного учасника, ціна кожної пропозиції конкурсних торгів або частини предмета закупівлі (лота). Зазначена інформація вноситься до протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів.

Відповідно до п.2 розділу IV "Подання та розкриття пропозицій конкурсних торгів" Документації, під час розкриття пропозицій конкурсних торгів перевіряється наявність чи відсутність усіх необхідних документів, передбачених документацією конкурсних торгів , а також оголошується найменування та місцезнаходження кожного учасника, ціна кожної пропозиції конкурсних торгів або частини предмета закупівлі (лота). Зазначена інформація вноситься до протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів. Вказаний протокол розкриття пропозицій конкурсних торгів складається у день розкриття пропозицій конкурсних торгів за формою затвердженою Міністерством економіки та підписується всіма членами комітету з конкурсних торгів та учасниками, які беруть участь у процедурі розкриття пропозицій конкурсних торгів.

Відповідно до методики оцінки пропозицій конкурсних торгів викладених в Додатку 6 Документації (а.с. 56), оцінка пропозицій конкурсних торгів здійснюється на основі наступних критеріїв:

а) ціна пропозиції конкурсних торгів;

б) умови оплати;

в) гарантійне обслуговування;

Конкурсні пропозиції по вищевказаній закупівлі подали два суб'єкта господарювання, а саме: Приватне підприємство приватне виробничо-комерційне підприємство "Укрєвробуд 2013" (Відповідач-2 у справі) та Товариство з обмеженою відповідальністю "Дорводбуд", що підтверджується протоколом розкриття пропозицій конкурсних торгів від 06.10.2014 року (а.с.42).

Відповідно до вказаного протоколу, а саме інформації про наявність необхідних документів, передбачених документацією конкурсних торгів встановлена орієнтовна їх наявність та які потребують подальшого розгляду.

Протоколом оцінки пропозицій конкурсних торгів (цінових пропозицій) від 15.10.2014 року відносно двох учасників конкурсних торгів вказаних вище, проведених відповідно до вказаної вище методики оцінки пропозицій конкурсних торгів (Додаток 6), акцептовано переможця відкритих конкурсних торгів в особі Приватного підприємства приватне виробничо-комерційне підприємство "Укрєвробуд 2013".

Комітетом конкурсних торгів від 17.11.2014 року затверджено звіт про результати проведення процедур відкритих і двоступеневих торгів та попередньої кваліфікації №4 від 17.11.2014 року (а.с. 57-59).

Договір про закупівлю укладається в письмовій формі відповідно до положень Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом (ч. 1 ст. 40 Закону України "Про здійснення державних закупівель").

07.11.2014 року між Управлінням житлово-комунального господарства Нікопольської міської ради (далі-Замовник), Комунальним підприємством "Міська житлово-технічна інспекція" Нікопольської міської ради (далі-КП "МЖТІ") та Приватним підприємством Приватним виробничо-комерційним підприємством "Укрєвробуд 2013" (далі-Підрядник) був укладений Договір №168/14 про закупівлю робіт з капітального ремонту асфальтобетонного покриття проїжджої частини вулиці Шевченка, в м. Нікополі, Дніпропетровської області - згідно з кошторисом (далі-Договір) (а.с.27-29).

Згідно пункту 1.1 Договору, Підрядник зобов'язується у 2014 році відповідно до умов Договору виконати роботи з капітального ремонту асфальтобетонного покриття проїжджої частини вулиці Шевченка, в м. Нікополі, Дніпропетровської області - згідно з кошторисом.

КП "МЖТІ", як представник Замовника, якому надані повноваження технічного нагляду за проведенням робіт, зобов'язується здійснити свої функції у відповідності з договором на виконання технічного нагляду, а Замовник - прийняти та оплатити такі роботи (п.1.2 Договору).

Відповідно до пункту 1.3 Договору, найменування та обсяг робіт, які будуть виконані Підрядником згідно з Договором, встановлюються кошторисом, що невід'ємною частиною Договору.

Пунктом 1.4 Договору передбачено, що обсяги виконання Підрядником робіт можуть бути зменшені залежно від реального фінансування бюджетом видатків з яких оплачуються роботи, що є предметом Договору.

У зв'язку зі зменшенням об'єму закупівлі ціна Договору становить 3 640 831 грн. 44 коп., в т.ч. ПДВ 606 805 грн. 24 коп. (п. 3.1 Договору з урахуванням Додаткової угоди від 07.11.14р.).

Договір набирає чинності з моменту підписання та діє до 31.12.2014 року, але не припиняє своєї дії до повного виконання сторонами своїх зобов'язань (п. 10.1 Договору) (а.с.27-30)

Частиною 1 статті 837 Цивільного кодексу України передбачено, що за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу.

Відповідно до умов Договору №168/14 від 07.11.2014 року, Приватним підприємством Приватним виробничо-комерційним підприємством "Укрєвробуд 2013" (Підрядник), 25.12.2014 року було прийнято за Актом приймання-передавання техніку вказану у Договорі (а.с. 102) та виконано роботи з капітального ремонту асфальтного покриття проїжджої частини вул. Шевченка в м. Нікополь, Дніпропетровської області на загальну суму 1 275 619 грн. 20 коп., що підтверджується Актом №5 від 25.12.2014 року приймання виконаних робіт за грудень 2014 року на суму 1 092 850 грн. 20 коп. та Актом №6 від 25.12.2014 року приймання виконаних робіт за грудень 2014 року на суму 182 814 грн. Зазначені Акти були підписані сторонами та скріплені печатками (а.с. 107-109, 117-119).

Аналізуючи пропозиції конкурсних торгів наданих Приватним підприємством Приватним виробничо-комерційним підприємством "Укрєвробуд 2013", вбачається, що вказаним підприємством надано довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази для виконання замовлення (а.с.31).

Відповідно до таблиці (п.1-25) довідки , підписаної директором Приватного підприємства Приватного виробничо-комерційного підприємства "Укрєвробуд 2013" А.Ф. Фтоян, підприємство надало інформацію про наявність у нього власних транспортних засобів та механізмів (асфальтоукладчиків, екскаваторів, автомобілів-самоскидів, кранів на автомобільному ході, навантажувачів, молотків відбійних пневматичних, компресора) (поз.1-13) та орендованих (тракторів на гусеничному ходу, екскаваторів, бульдозерів, автогрейдеру, котків, машин полівальних-мійних та бурильних) (поз.14-25).

Згідно листа територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки в Дніпропетровській області за №4331-25/05 від 07.11.2014 року направленого на адресу старшого слідчого СВ Нікопольського МВ ГУ МВС України в Дніпропетровській області (а.с. 33), ПП ПВКП "Укрєвробуд 2013" за реєстрацією своєї техніки, а саме великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів до теруправління не зверталося.

Державна інспекція сільського господарства в Дніпропетровській області за №07.2/13-26/6154 від 04.11.2014 року своїм листом на ім'я старшого слідчого СВ Нікопольського МВ ГУ МВС України в Дніпропетровській області (а.с.34) повідомило, про відсутність інформації стосовно реєстрації сільськогосподарської техніки за підприємством ПП ПВКП "Укрєвробуд 2013".

Листом за №14/1208-2711 від 14.11.2014 року (а.с. 35) на ім'я старшого слідчого СВ Нікопольського МВ ГУ МВС України в Дніпропетровській області, Центр надання послуг, пов»язаних з використанням автотранспортних засобів, з обслуговування міст Нікополь, Орджонікідзе, Марганець, Нікопольсього та Томаківського районів надав відповідь, що згідно комп'ютерної бази даних Нікопольського ЦНП, підпорядкованого УДАІ ГУ МВС України в Дніпропетровській області , станом на 13.11.14 року за підприємством транспортні засоби не зареєстровано, крім 3 автомобілів, які перебувають у приватній власності Фтоян А.Ф.

Додатково до пропозицій конкурсних торгів, Приватним підприємством Приватним виробничо-комерційним підприємством "Укрєвробуд 2013" надано довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (а.с. 32).

З вказаної довідки підписаною директором Приватного підприємства Приватного виробничо-комерційного підприємства "Укрєвробуд 2013" А.Ф. Фтоян та скріпленою печаткою вбачається, про наявність на підприємстві наступних посад та виконавців, а саме: інженера-будівельника - Наумовича Г.А., інженера з пректно-кошторисної роботи - Дороги С.О., виконроба - Варламова С.О., майстра - Малькова А.Ф., робітників будівельників Кущ В.П., Забутного В.П., Пономаренко С.П., Володавського В.В., Дорош П.К., які мають відповідний (26, 25, 15, 25, 8, 17, 9, 12, 6 років) стаж роботи з досвідом роботи на даній посаді.

Управління пенсійного фонду України в м. Ордонікідзе Дніпропетровської області листом за №07/02/34 ДСК від 10.11.2014 року на адресу старшого слідчого СВ Нікопольського МВ ГУ МВС України в Дніпропетровській області (а.с. 37-41) надало інформацію за формою ОК-5 про осіб, працевлаштованих на ПП ПВКП "Укрєвробуд 2013" за період з 01.04.2013 року , з якої вбачається, що жоден із зазначених в довідці працівників на час її складання, на ПП ПВКП "Укрєвробуд 2013" не працював.

З вказаних вище відповідей державних установ вбачається, що ПП ПВКП "Укрєвробуд 2013" надало для участі у конкурсних торгах завідомо не правдиві відомості , про наявність необхідних працівників та матеріально-технічної бази, що грубо порушує вимоги ст.. 16 Закону України "Про здійснення державних закупівель".

Як вказувалось вище, Замовник вимагає від учасників або учасників попередньої кваліфікації подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям (ч. 1 ст. 16 Закону України "Про здійснення державних закупівель").

Частиною 2 статті 16 Закону України "Про здійснення державних закупівель", замовник може встановлювати такі кваліфікаційні критерії:

- наявність обладнання та матеріально-технічної бази;

- наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;

- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів;

- наявність фінансової спроможності (баланс, звіт про фінансові результати, звіт про рух грошових коштів, довідка з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами).

Частиною 3 статті 16 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників або учасників попередньої кваліфікації про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в документації конкурсних торгів або кваліфікаційній документації та вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).

Пункт 7 ст. 28 Закону України "Про здійснення державних закупівель" встановлює, що замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про його невідповідність вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, зазначених у частині першій статті 17 цього Закону, або факту зазначення у пропозиції конкурсних торгів будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє пропозицію конкурсних торгів такого учасника.

Матеріали справи не містять доказів стосовно звернення замовника в особі Управління житлово-комунального господарства Нікопольської міської ради (Відповідача-1 у справі) за підтвердженням інформації, наданої Приватним підприємством Приватним виробничо-комерційним підприємством "Укрєвробуд 2013", до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.

Пунктом 1 частини 1 статті 29 Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено, що замовник відхиляє пропозицію конкурсних торгів у разі, якщо учасник не відповідає кваліфікаційним критеріям , встановленим статтею 16 цього Закону.

Отже за відсутності документально підтвердженої інформації учасника про його відповідність кваліфікаційним критеріям (ч.ч. 1 та 2 статті 16 Закону України "Про здійснення державних закупівель") замовник в особі Управління житлово-комунального господарства Нікопольської міської ради не міг розглядати питання щодо відповідності кваліфікаційним критеріям такого учасника, який таку інформацію не надав та відповідно до ч. 1 ст. 17 Закону України "Про здійснення державних закупівель", замовник повинен був відхилити пропозицію конкурсних торгів такого учасника.

Не надання такої інформації також підтверджується протоколом розкриття пропозицій конкурсних торгів від 06.10.2014 року (а.с. 42), де згідно вказаного протоколу, а саме інформації про наявність необхідних документів, передбачених документацією конкурсних торгів, встановлена орієнтовна їх наявність та які потребують подальшого розгляду.

Ухвалами господарського суду Дніпропетровської області від 11.02.2015 року та 26.02.2015 року було зобов'язано Відповідача-2 в особі Приватного виробничо-комерційним підприємства "Укрєвробуд 2013" надати до суду докази стосовно знаходження майна вказаного в додатку №2 до таблиці №1 у власності Відповідача-2 ; копії та оригінали договорів оренди орендованого майна ; довідку, копії трудових книжок та наказів стосовно прийняття на роботу працівників Відповідача-2 вказаних у додатку №1 до таблиці №1, до документації конкурсних торгів .

До свого відзиву (а.с.91-95) Відповідачем-2 додано Договір оренди техніки №25 від 01.10.2014 року (а.с.96-101), який укладений між Товариством з обмеженою відповідальністю "Білдінстоун" (Орендодавець) та Приватним підприємством Приватним виробничо-комерційним підприємством "Укрєвробуд 2013" (Орендар), відповідно до умов якого (п.1.1) Договору, Орендар зобов'язується передати Орендарю в оренду техніку, вказану в Додатку №1 до Договору.

Додатком №1 до Договору сторони визначили, що в оренду передається техніка, яка складається з 11 позицій (а.с.99).

Аналізуючи перелік техніки , яка додана Відповідачем-2 (Приватним підприємством Приватним виробничо-комерційним підприємством "Укрєвробуд 2013") до пропозицій конкурсних торгів, яка вказана у довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази для виконання замовлення (а.с.31) стосовно саме орендованого майна (поз.14-25) та перелік техніки, який є Додатком №1 до Договору оренди техніки №25 від 01.10.2014 року, яким Відповідачу-2 в оренду передається техніка, яка складається з 11 позицій, вбачається , що з 12 позицій орендованої техніки вказаної в довідці та 11 позицій вказаних у Додатку №1 до Договору оренди техніки №25 від 01.10.2014 року співпадає лише 4 позиції техніки (пункт 19, 21, 22, 24 довідки) яка заявлялась, як пропозиція на конкурсні торги, інших будь-яких доказів , стосовно як орендуємого майна, майна яке знаходиться у власності ПП ПВКП "Укрєвробуд 2013", копій трудових книжок та наказів стосовно прийняття на роботу працівників Відповідача-2 вказаних у додатку №1 до таблиці №1, Відповідачем-2 в особі Приватного виробничо-комерційним підприємства "Укрєвробуд 2013" суду не надано.

З огляду на вказані віще обставини, порушення Управлінням житлово-комунального господарства Нікопольської міської ради вимог Закону України "Про здійснення державних закупівель", призвело до затвердження неправомірного рішення комітету з конкурсних торгів про акцептування пропозиції Приватного підприємства Приватного виробничо-комерційного підприємства "Укрєвробуд 2013" та визначення його переможцем торгів на "Капітальний ремонт асфальтобетонного покриття ділянок автодороги по вул. Шевченка в м. Нікополь, Дніпропетровської області", викладене у протоколі від 15.10.2014 року, на підставі якого у подальшому, було укладено 07.11.2014 року між Управлінням житлово-комунального господарства Нікопольської міської ради (далі-Замовник), Комунальним підприємством "Міська житлово-технічна інспекція" Нікопольської міської ради (далі-КП "МЖТІ") та Приватним підприємством Приватним виробничо-комерційним підприємством "Укрєвробуд 2013" (далі-Підрядник) Договір №168/14 про закупівлю робіт з капітального ремонту асфальтобетонного покриття проїжджої частини вулиці Шевченка, в м. Нікополі, Дніпропетровської області.

Відповідно до ст. 215 ЦК України, підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною ( сторонами ) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою ст. 203 ЦК України. Якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).

Стаття 203 ЦК України передбачає загальні вимоги, додержання яких є необхідним для чинності правочину:

1. Зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства.

2. Особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності.

3. Волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі.

4. Правочин має вчинятися у формі, встановленій законом.

5. Правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.

6. Правочин, що вчиняється батьками (усиновлювачами), не може суперечити правам та інтересам їхніх малолітніх, неповнолітніх чи непрацездатних дітей.

Частиною 1 ст. 207 Господарського кодексу України визначено, що господарське зобов'язання, що не відповідає вимогам закону, або вчинено з метою, яка завідомо суперечить інтересам держави і суспільства, або укладено учасниками господарських відносин з порушенням хоча б одним з них господарської компетенції (спеціальної правосуб'єктності), може бути на вимогу однієї із сторін, або відповідного органу державної влади визнано судом недійсним повністю або в частині.

Господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом (ст. 43 ГПК України).

Доказами, відповідно до ст. 32 ГПК України у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими і речовими доказами, висновками судових експертів; поясненнями представників сторін та інших осіб, які беруть участь в судовому процесі. В необхідних випадках на вимогу судді пояснення представників сторін та інших осіб, які беруть участь в судовому процесі, мають бути викладені письмово.

Господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи (ст.34 ГПК України).

На підставі викладеного, оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд доходить висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі з визнанням недійсним рішення комітету з конкурсних торгів Управління житлово-комунального господарства Нікопольської міської ради про акцептування пропозиції Приватного підприємства Приватного виробничо-комерційного підприємства "Укрєвробуд 2013" та визначення його переможцем торгів на "Капітальний ремонт асфальтобетонного покриття ділянок автодороги по вул. Шевченка в м. Нікополь, Дніпропетровської області", викладене у протоколі від 15.10.2014 року та визнанням недійсним договору №168/14 від 07.11.2014 року , укладеного між Управлінням житлово-комунального господарства Нікопольської міської ради, Комунальним підприємством "Міська житлово-технічна інспекція" Нікопольської міської ради та Приватним підприємством Приватним виробничо-комерційним підприємством "Укрєвробуд 2013" про закупівлю робіт з капітального ремонту асфальтобетонного покриття проїжджої частини вул.Шевченка в м. Нікополь Дніпропетровської області.

Згідно ст. 49 ГПК України судові витрати по справі покладаються на Відповідачів.

Керуючись ст.ст. 4, 32, 33, 36, 43-45, 49, 82-85, 116-117 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати недійсним рішення комітету з конкурсних торгів Управління житлово-комунального господарства Нікопольської міської ради (53200, Дніпропетровська область, м.Нікополь, вул. Електрометалургів, 3, код ЄДРПОУ 26136719) про акцептування пропозиції Приватного підприємства Приватного виробничо-комерційного підприємства "Укрєвробуд 2013" (53300, Дніпропетровська область, м. Орджонікідзе, вул. Тельмана, 14, код ЄДРПОУ 38236021) та визначення його переможцем торгів на "Капітальний ремонт асфальтобетонного покриття ділянок автодороги по вул. Шевченка в м. Нікополь, Дніпропетровської області", викладене у протоколі від 15.10.2014 року.

Визнати недійсним договір №168/14 від 07.11.2014 року , укладений між Управлінням житлово-комунального господарства Нікопольської міської ради (53200, Дніпропетровська область, м. Нікополь, вул. Електрометалургів, 3, код ЄДРПОУ 26136719), Комунальним підприємством "Міська житлово-технічна інспекція" Нікопольської міської ради (53200, Дніпропетровська область, м. Нікополь, вул. Трубніка, 5, код ЄДРПОУ 32358130) та Приватним підприємством Приватним виробничо-комерційним підприємством "Укрєвробуд 2013" (53300, Дніпропетровська область, м. Орджонікідзе, вул. Тельмана, 14, код ЄДРПОУ 38236021) про закупівлю робіт з капітального ремонту асфальтобетонного покриття проїжджої частини вул.Шевченка в м. Нікополь Дніпропетровської області.

Стягнути з Управління житлово-комунального господарства Нікопольської міської ради (53200, Дніпропетровська область, м. Нікополь, вул. Електрометалургів, 3, код ЄДРПОУ 26136719), Приватного підприємства Приватного виробничо-комерційного підприємства "Укрєвробуд 2013" (53300, Дніпропетровська область, м. Орджонікідзе, вул. Тельмана, 14, код ЄДРПОУ 38236021) та Комунального підприємства "Міська житлово-технічна інспекція" Нікопольської міської ради (53200, Дніпропетровська область, м. Нікополь, вул. Трубніка, 5, код ЄДРПОУ 32358130) в доход Державного бюджету України в особі управління Державного казначейства у Жовтневому районі м. Дніпропетровська, р/р 31219206700005 у відділенні банку ГУДКУ в Дніпропетровській області, код ЄДРПОУ 37989269, МФО 805012) по 812 грн. 00 коп. - судового збору, з кожного, видати накази.

Рішення підписано

30.04.2015р.

Суддя О.І. Красота

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення30.04.2015
Оприлюднено12.05.2015
Номер документу43990786
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/857/15

Рішення від 30.04.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Красота Олександр Іванович

Ухвала від 24.03.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Красота Олександр Іванович

Ухвала від 26.02.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Красота Олександр Іванович

Ухвала від 11.02.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Красота Олександр Іванович

Ухвала від 11.02.2015

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Красота Олександр Іванович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні