ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 квітня 2015 р. Справа № 804/3965/15
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді ОСОБА_1
при секретарі судового засіданняОСОБА_2Е
за участю
представника позивача ОСОБА_3
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Приватного підприємства «Аріс» до Охтирської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Сумській області про визнання дій протиправними,-
ВСТАНОВИВ:
Приватне підприємство «Аріс» звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Охтирської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Сумській області, в якому просить:
- визнати протиправними дії Охтирської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Сумській області щодо коригування (зміни, анулювання) показників податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість ПП «Аріс» в інформаційній системі «Податковий блок», зокрема в підсистемі «Аналітична система» на підставі довідки №98/18-11-22/2878439 від 11.07.2014р «Про результати проведення зустрічної звірки ПП «Аріс» щодо господарських відносин із платником податків ПП «Обрій-Інвест» їх реальності та повноти відображення в обліку за грудень 2013р., січень-лютий 2014р.»;
- зобов'язати Охтирську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Сумській області відновити показники податкових зобов'язань та податкового кредиту з податку на додану вартість ПП «Аріс» в інформаційній системі «Податковий блок», зокрема в підсистемі «Аналітична система», що були відкориговані (змінені, анульовані) на підставі довідки №98/18-11-22/2878439 від 11.07.2014р «Про результати проведення зустрічної звірки ПП «Аріс» щодо господарських відносин із платником податків ПП «Обрій-Інвест» їх реальності та повноти відображення в обліку за грудень 2013р., січень-лютий 2014р.».
Позовні вимоги обґрунтовані з посиланням на ст. 74, п.п. 198.1, п.п. 198.3, п.п. 198.6 ст.198 Податкового кодексу України, порушенням відповідачем вимог чинного законодавства при вчиненні оскаржуваних дій.
У судове засідання з'явився представник позивача. Представник відповідача у судове засідання не з'явився, просив розглянути справу без його участі.
Представник позивача у судовому засіданні позов підтримав та просив суд задовольнити його з підстав, викладених у позовній заяві.
Представник відповідача у письмових запереченнях на позов заперечував проти задоволення даного позову, у зв'язку із його необґрунтованістю та зазначив, що зміни показників податкової звітності вносились до облікових даних платника Автоматизованої інформаційної системи Податковий блок, яку використовує безпосередньо податковий орган у своїй роботі для узагальнення та систематизації інформаційних ресурсів. До податкової декларації, або будь-якої іншої податкової звітності платника податків, зміни відповідачем не вносилися.
Розглянувши матеріали справи, суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.
Судом встановлено, що відповідачем 11.07.2014р. була складена довідка № 98/18-1-22/21878439 «Про результати проведення зустрічної звірки ПП «Аріс», щодо господарських відносин із платником податків ПП «Обрій-Інвест» іх реальності та повноти відображення в обліку за грудень 2013р., січень-лютий 2014р.».
У вказаній довідці зроблено висновок про те, що звіркою ПП «Аріс» документально не підтверджено здійснення господарських операцій по взаємовідносинам з ПП «Обрій-Інвест» по операціях з придбання нафтопродуктів на загальну суму ПДВ - 2480885,32 грн. в т.ч. у грудні 2013р. на суму ПДВ-1205094,00 грн., у січні 2014р. на суму ПДВ - 448414,73 грн., у лютому 204р. на суму ПДВ - 827376,59 грн.
Звіркою ПП «Аріс» документально не підтверджено здійснення господарських операцій по взаємовідносинам з TOB «Константа-Імпекс» по операціях з продажу нафтопродуктів на загальну суму ПДВ - 1274250,71 грн., в т.ч. грудень 2013р. - 722634,61 грн., січень 2014р. - 244779,80 грн., лютий 2014р. - 306836,30 грн.
Звіркою ПП «Аріс» документально не підтверджено здійснення господарських операцій по взаємовідносинам з ТОВ "Нафто-Сервіс плюс" по операціях з продажу нафтопродуктів на загальну суму ПДВ - 973072,84 грн., в т.ч. за грудень 2013р. - 779778,26 грн., за січень 2014р. - 14158,83грн., за лютий 2014 р. - 179135,75 грн.
Звіркою ПП «Аріс» документально не підтверджено здійснення господарських операцій по взаємовідносинам з ПП «Левагро» по операціях з продажу нафтопродуктів на загальну суму ПДВ - 390657,09 грн., в т.ч. за грудень 2013р.- 62667,11 грн., січень 2014р.- 186861,18 грн., лютий 2014р. - 141128,80 грн.
Звіркою ПП «Аріс» документально не підтверджено здійснення господарських операцій по взаємовідносинам з БПП "Нафтопродукти" по операціях з продажу нафтопродуктів на загальну суму ПДВ - 13605,21 грн., в т.ч. за грудень 2013р. - 6860,42 грн., січень 2014 р. - 6744,79 грн.
Звіркою ПП «Аріс» документально не підтверджено здійснення господарських операцій по взаємовідносинам з ФГ «Золота пташка» по операціях з продажу нафтопродуктів на загальну суму ПДВ - 108191,30 грн., в т.ч. за лютий 2014р. - 108191,30 грн.
Звіркою ПП «Аріс» документально не підтверджено здійснення господарських операцій по взаємовідносинам з ФГ «Золота рибка» по операціях з продажу нафтопродуктів на загальну суму ПДВ - 99281,75 грн., в т.ч. за лютий 2014р. - 99281,75 грн.
Звіркою ПП «Аріс» документально не підтверджено здійснення господарських операцій по взаємовідносинам з ТОВ «Нік-Нафта» по операціях з продажу нафтопродуктів на загальну суму ПДВ - 23076,67 грн., в т.ч. за грудень 2013р. - 23076,67 грн.
Звіркою ПП «Аріс» документально не підтверджено здійснення господарських операцій по взаємовідносинам з ПП «Форсаж Л» по операціях з продажу нафтопродуктів на загальну суму ПДВ - 43906,25 грн., в т.ч. за грудень 2013р. - 43906,25 грн.
Звіркою ПП «Аріс» документально не не підтверджено здійснення господарських операцій по взаємовідносинам з ПП «Одая» (код ЛРПОУ 30798027 ) по операціях з продажу нафтопродуктів на загальну суму ПДВ - 9975,50 грн., в т.ч. за грудень 2013р.- 9975,50 грн.
Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Пунктом 73.5. статті 73 Податкового кодексу України визначено, що з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.
У відповідності з п. 4, п. 6, Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 року N 1232, орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку. У разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку. За результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення. Матеріали зустрічної звірки надсилаються до органу державної податкової служби (ініціатора).
Аналіз наведених правових норм вказує на те, що зміст зустрічної звірки полягає в співставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів платника податків з даними первинних бухгалтерських та інших документів інших суб'єктів господарювання, за наслідками якого податковим органом складається довідка про зустрічну звірку.
При цьому згаданим Порядком проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок шляхом складання довідки про результати проведення зустрічної звірки не передбачено.
Водночас, пунктом 4.4. Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених Наказом ДПА України від 22.04.2011 року № 236 визначено, що у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання (додаток 3).
У зв'язку з викладеним, суд вважає за необхідне зазначити, що пунктом 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України визначено, що зустрічні звірки проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, тобто Державній податковій адміністрації України право визначати порядок проведення зустрічних звірок не надано.
Також суд зазначає, що відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, щодо компетенції контролюючих органів, повноважень і обов'язків їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальності за порушення податкового законодавства, урегульовані Податковим кодексом України.
У пункті 61.1 статті 61 цього Кодексу визначено, що податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Способом здійснення такого контролю є, зокрема, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів (підпункт 62.1.2 пункту 62.2 статті 62 Податкового кодексу України).
Відповідно до статті 71 Податковим кодексом України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - це комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.
Згідно з приписами підпункту 72.1.1 пункту 72.1 статті 72 Податкового кодексу України для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла, зокрема: від платників податків та податкових агентів, що міститься в податкових деклараціях, розрахунках, інших звітних документах; що міститься у наданих великими платниками податків в електронній формі копіях документів з обліку доходів, витрат та інших показників, пов'язаних із визначенням об'єктів оподаткування (податкових зобов'язань), первинних документах, які ведуться в електронній формі, регістрах бухгалтерського обліку, фінансовій звітності, інших документах, пов'язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів; про фінансово-господарські операції платників податків.
У пункті 74.1 статті 74 Податкового кодексу України зазначено, що податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів.
Висновки, викладені у довідці № 98/18-1-22/21878439 від 11.07.2014р. «Про результати проведення зустрічної звірки ПП «Аріс», щодо господарських відносин із платником податків ПП «Обрій-Інвест» іх реальності та повноти відображення в обліку за грудень 2013р., січень-лютий 2014р.» є відображенням дій податкових інспекторів та не породжують правових наслідків для платника податків і, відповідно, такий акт не порушує прав останнього.
Включення суб'єктом владних повноважень до бази даних інформації про таку перевірку не створює жодних перешкод для діяльності платника податку.
Для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла за результатами податкового контролю і не може бути виключена з баз даних, якщо дії зі здійснення такого контролю не визнані протиправними в установленому порядку.
Таку правову позицію сформулював Верховний Суд України в Постанові від 09.12.2014р. у справі за позовом ТОВ «Инфинити» до Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Миколаєва ГУ Міндоходів у Миколаївській області про визнання протиправними бездіяльності і дій та зобов'язання вчинити дії.
З урахуванням вищевикладеного, позовні вимоги є такими, що задоволенню не підлягають.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить із того, що рішення прийнято на користь суб'єкта владних повноважень, у зв'язку з чим судові витрати понесені позивачем не підлягають стягненню з державного бюджету відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись ст. 158-163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову Приватного підприємства «Аріс» до Охтирської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Сумській області про визнання дій протиправними - відмовити.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови складено 05 травня 2015 року.
Суддя
ОСОБА_1
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.04.2015 |
Оприлюднено | 12.05.2015 |
Номер документу | 43992751 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Круговий О.О.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Серьогіна Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Серьогіна Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні