ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 травня 2015 року Житомир справа № 806/1420/15
категорія 8.2.3
Житомирський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Попової О. Г.,
розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом
Коростишівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області до Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про стягнення 12164,81 грн.,
встановив:
Коростишівська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області звернулася до суду з позовом, у якому просила стягнути з фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 12164,81 грн. заборгованість по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за 2011 рік, 2012 рік, 2013 рік за І-III квартал. В обгрунтування своїх вимог позивач зазначив, що вказана сума боргу виникла у зв'язку з допущенням відповідачем порушень Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» та несплатою узгодженої заборгованості зі сплати єдиного соціального внеску у передбачені законодавством строки.
Відповідач заперечення проти позову суду не надіслав.
Суд вважає за можливе розглянути справу у порядку скороченого провадження, відповідно статті 183-2 КАС України.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.
Встановлено, що фізична особа-підприємець ОСОБА_1 перебуває на обліку у Коростишівській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Житомирській області як особа, яка обрала спрощену систему оподаткування.
Порядок сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування передбачено Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08 липня 2010 року № 2464-VІ із змінами і доповненнями (далі - Закон).
Відповідно до пунктів 1, 4 частини 1 статті 4 Закону, платниками єдиного внеску є фізичні особи - підприємці, зокрема ті, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством про працю, чи за цивільно-правовим договором (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців); фізичні особи - підприємці, в тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування, та члени сімей цих осіб, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності.
Приписами пункту 1 частини 2 статті 6 Закону встановлено, що платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Згідно з частиною 8 статті 9 Закону, платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, не пізніше 20 числа наступного місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.
Платники єдиного внеску, зазначені у пункті 4 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний рік, до 10 лютого наступного року, крім фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування, та членів сімей таких осіб, які беруть участь у провадженні ними підприємницької діяльності, які сплачують єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.
Частиною 12 статті 9 Закону визначено, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.
Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи» від 04 липня 2013 року № 406-VІІ внесені зміни до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», зокрема, з 01 жовтня 2013 року адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування здійснюється органами доходів і зборів України.
Згідно з пунктом 3 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи», процедури адміністрування, які здійснюють органи доходів і зборів, встановлені цим Законом, поширюються на періоди до набрання чинності цим Законом.
Відповідно до абзацу 1 частини 4 статті 25 Закону, орган доходів і зборів у порядку, за формою та у строки, встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату.
Відповідно до абзацу 3 частини 4 статті 25 Закону, платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти календарних днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею.
Так, пунктом 3 частини 1 статті 14 Закону передбачено, що органи доходів і зборів зобов'язані здійснювати контроль за дотриманням платниками єдиного внеску вимог цього Закону.
Право органів доходів і зборів стягувати з платників несплачені суми єдиного внеску передбачене пунктом 7 частини 1 статті 13 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» та підпунктом 20.1.19 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України.
Як вбачається із розрахунку боргу підприємця, картки особового рахунку заборгованість відповідача по сплаті єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за 2011 рік, 2012 рік, 2013рік - за І-III квартал складає 12164,81 грн.
Відповідно до пунктів 6.2-6.6 Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства доходів та зборів від 09 вересня 2013 року № 455, сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена платниками у строки, визначені відповідно до Закону підпунктом 6 пункту 4.3, абзацом другим підпункту 2, підпунктом 3 пункту 4.5 та підпунктом 2 пункту 4.6 розділу IV цієї Інструкції, обчислена органами доходів і зборів у випадках, передбачених Законом, є недоїмкою.
Якщо платник має на кінець календарного місяця недоїмку зі сплати єдиного внеску, органи доходів і зборів надсилають платникам вимогу про сплату недоїмки.
Вимога про сплату боргу формується на підставі актів документальних перевірок, звітів платника про нарахування єдиного внеску та облікових даних з карток особових рахунків платників.
Протягом десяти календарних днів із дня одержання вимоги про сплату недоїмки платник зобов'язаний сплатити зазначені у вимозі суми недоїмки, штрафів та пені.
У разі незгоди з розрахунком суми недоїмки платник єдиного внеску узгоджує її з органом доходів і зборів, шляхом оскарження вимоги про сплату єдиного внеску в адміністративному або судовому порядку.
Про оскарження вимоги до органів доходів і зборів вищого рівня або суду платник зобов'язаний письмово повідомити протягом десяти календарних днів орган доходів і зборів, який направив вимогу.
Відповідно до приписів абзацу 10 частини 4 статті 25 Закону, у разі якщо платник єдиного внеску протягом десяти календарних днів з дня надходження вимоги не сплатив зазначені у вимозі суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з органом доходів і зборів, не оскаржив вимогу в судовому порядку або не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів з дня надходження узгодженої вимоги, орган доходів і зборів надсилає в порядку, встановленому законом, до підрозділу державної виконавчої служби вимогу про сплату недоїмки, а також має право звернутись до суду з позовом про стягнення недоїмки.
Судом встановлено, що відповідачу було вручено вимогу №Ф 841-17 від 21 січня 2014 року про сплату заборгованості зі сплати єдиного внеску.
Оскільки вказана вимога в судовому порядку не оскаржувалася, заява про узгодження вимоги від відповідача на адресу Інспекції протягом 10 робочих днів не надходила, тому сума боргу по вказаній вимозі є узгодженою.
Таким чином, загальна сума заборгованості зі сплати єдиного соціального внеску за 2011 рік, 2012 рік, 2013 рік - за І- III квартали, яка підлягає стягненню з відповідача, становить 12164,81 грн.
Враховуючи викладене, суд вважає, що позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.
Судові витрати, відповідно до частини 4 статті 94 КАС України, не стягуються.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 158-163, 183-2, 254 КАС України, суд,
постановив:
Позов задовольнити.
Стягнути з фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь державного бюджету України в особі Коростишівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Житомирській області (ЄДРПОУ 39487327) заборгованість у сумі 12164 (дванадцять тисяч сто шістдесят чотири) грн. 81 (вісімдесят одну) коп.
Постанова суду може бути оскаржена до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.
Суддя О.Г. Попова
Суд | Житомирський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.05.2015 |
Оприлюднено | 12.05.2015 |
Номер документу | 43992839 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Попова Оксана Гнатівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні