КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
31 березня 2015 року 810/845/15
Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Балаклицького А.І., розглянувши в порядку скороченого провадження в м. Києві адміністративну справу
за позовомТетіївської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області
доСелянського (фермерського) господарства "С.І. Микитюк"
третя особаУправління Державної казначейської служби України у Сквирському районі Київської області
простягнення заборгованості за бюджетними позичками,
в с т а н о в и в:
Тетіївська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Київській області звернулась до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Селянського (фермерського) господарства "С.І. Микитюк", третя особа: Управління Державної казначейської служби України у Сквирському районі Київської області про стягнення заборгованості за бюджетними позичками в сумі 7866,30 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що до податкового органу надійшло подання від Управління Державної казначейської служби України у Сквирському районі Київської області про здійснення заходів щодо стягнення з ФГ "С.І. Микитюк" простроченої заборгованості по поверненню фінансової допомоги на суму 7866,30 грн. – нарахованої пені станом на 01.01.2015, яка виникла за договорами від 02.10.1997 №2, від 23.10.1997, від 13.11.1997, які були укладені між відділенням Державного казначейства України в Сквирському районі та КСП "Прогрес" про надання фінансової допомоги у сумі 6000,00 грн. зі строком повернення до 01.10.1998. Однак у встановлений строк зазначена сума до бюджету не була повернута. Враховуючи вищезазначене, позивач просив суд стягнути з відповідача суму заборгованості по бюджетним позичкам, а саме пеню в розмірі 7866,30 грн.
30 березня 2015 року до суду надійшли заперечення на позов, в яких відповідач просив суд у задоволенні позову відмовити з тих підстав, що відповідно до розподільчого акту заборгованість із повернення фінансової допомоги ФГ "С.І. Микитюк" від КСП "Прогрес" не передавалась.
Розглянувши подані документи і матеріали, та оцінивши їх у сукупності, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Судом встановлено, що Селянське (фермерське) господарство "С.І. Микитюк" зареєстровано як юридичну особу Сквирською районною державною адміністрацією Київської області 03.09.1992 та відповідно до рішення засновників Фермерського господарства "С.І. Микитюк" від 16.03.2000 №1 є юридичним правонаступником Колективного сільськогосподарського підприємства "Прогрес".
На адресу позивача надійшло подання Управління Державної казначейської служби України у Сквирському районі Київської області від 05.01.2015 №389 про здійснення до ФГ "С.І. Микитюк" заходів щодо стягнення простроченої заборгованості по поверненню фінансової допомоги, що надавалась відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11.09.1997 №1003, на суму 7866,30 грн. – нарахованої пені станом на 01.01.2015.
Зазначена заборгованість виникла на підставі договорів від 02.10.1997 №2, від 23.10.1997, від 13.11.1997, які були укладені між відділенням Державного казначейства України в Сквирському районі та КСП "Прогрес" про надання фінансової допомоги в загальному розмірі 6000,00 грн. зі строком повернення до 01.10.1998.
Відповідно до умов вищевказаних договорів відділенням Державного казначейства України в Сквирському районі надавалась допомога КСП "Прогрес" для проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997/1998 років.
Факт виконання Державного казначейства України в Сквирському районі щодо надання КСП "Прогрес" фінансової допомоги в розмірі 6000,00 грн. підтверджується платіжними дорученнями від 02.10.1997 №70 на суму 3000,00 грн., від 23.10.1997 №128 на суму 1000,00 грн. та від 13.11.1997 №165 на суму 2000,00 грн.
Пунктом 5.3 пункту 5 Договорів було передбачено, що несвоєчасне повернення фінансової допомоги тягне за собою застосування санкцій, передбачених чинним законодавством.
Однак, всупереч вимогам вищенаведених Договорів відповідачем не була повернута фінансова допомога у сумі 6000,00 грн. у встановлені договорами строки.
Державний борг у розумінні Бюджетного кодексу України це загальна сума боргових зобов'язань держави з повернення отриманих та непогашених кредитів (позик) станом на звітну дату, що виникають внаслідок державного запозичення.
Державний борг відповідача виник за договорами від 02.10.1997 №2, від 23.10.1997, від 13.11.1997 про надання фінансової допомоги на проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997-1998 років, укладеними між відділенням Державного казначейства України в Сквирському районі та КСП "Прогрес" про надання фінансової допомоги в загальному розмір 6000,00 грн.
ФГ "С.І. Микитюк" як правонаступник КСП "Прогрес" має прострочену заборгованість пені на суму 7866,30 грн.
З графіку нарахування пені вбачається, що пеня нараховувалась з 02 жовтня 1998 року по 11 березня 2011 року, яка відповідачем не сплачувалась. У період з 2000 року по 11 березня 2011 року відповідачем частково сплачувався основний борг, проте на несплачену частину основного боргу нараховувалась пеня.
Відповідно до пп. 4 п. 2 Порядку обліку заборгованості, в тому числі простроченої, перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, наданими Міністерством фінансів у 1993-1998 роках, нарахування пені та списання безнадійної заборгованості, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2011 №174 (надалі - Порядок), бюджетною позичкою/фінансовою допомогою є сума коштів, надана Міністерством фінансів України у 1993-1998 роках позичальнику на поворотній основі за рахунок коштів державного бюджету на умовах угоди про надання бюджетної позички/фінансової допомоги.
Згідно з пп. 9 п. 2 Порядку, простроченою заборгованістю за бюджетною позичкою/фінансовою допомогою вважається заборгованість, не погашена у строк, визначений угодою про надання бюджетної позички/фінансової допомоги.
Пунктом 6 Порядку передбачено, що облік простроченої заборгованості за бюджетними позичками/фінансовою допомогою ведеться органами Державної казначейської служби у валюті бюджетної позички/фінансової допомоги, в якій вони надані.
Пунктом 11 Порядку визначено, що з моменту виникнення простроченої заборгованості починається нарахування на неї пені, яке припиняється через шість місяців від дня, коли зобов'язання повинне бути виконано, якщо інше не встановлено законом або договором про надання кредиту, бюджетної позички/фінансової допомоги.
Пунктом 15 Порядку встановлено, що прострочена заборгованість за кредитами, бюджетними позичками/фінансовою допомогою, яка не погашена боржником протягом 30 календарних днів після настання строку платежу, а також нарахована на суму простроченої заборгованості за кредитом, бюджетною позичкою/фінансовою допомогою пеня стягуються в установленому законодавством порядку органами державної податкової служби за місцем реєстрації боржника відповідно до подання територіальних органів Державної казначейської служби, яке подається у строки, визначені пунктом 10 цього Порядку за встановленою згідно з додатком 1 формою.
Згідно ч. 9 ст. 17 Бюджетного кодексу України прострочена заборгованість суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету (включаючи плату за користування такими кредитами (позиками) та пеню) стягується з такого суб'єкта господарювання органами державної податкової служби, що є органами стягнення такої заборгованості у порядку, передбаченому Податковим кодексом України або іншим законом, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна цього суб'єкта господарювання.
Позовна давність на вимоги щодо погашення такої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) не поширюється.
Положеннями п. 1 підрозділу 10 "Інші перехідні положення" розділу ХХ Податкового кодексу України передбачено, що погашення простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету (включаючи плату за користування такими кредитами (позиками) та пеню) здійснюється у порядку, визначеному главою 9 "Погашення податкового боргу платників податку" розділу II цього Кодексу.
Відповідно до п. 41.5 ст. 41 Податкового кодексу України органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень.
З графіку нарахування пені вбачається, що пеня нараховувалась з 02 жовтня 1998 року по 11 березня 2011 року, яка відповідачем не сплачувалась. У період з 2000 року по 11 березня 2011 року відповідачем частково сплачувався основний борг, проте на несплачену частину основного боргу нараховувалась пеня.
Згідно п. 87.11 ст. 87 Податкового кодексу України орган стягнення звертається до суду з позовом про стягнення суми податкового боргу платника податку.
Суд не приймає доводи відповідача, що зобов'язань по виплаті пені відповідачу не передавалося, оскільки ці доводи спростовуються розрахунком пені, з якого вбачається, що відповідачем частково сплачувався основний борг.
На час розгляду справи відповідачем до суду не надано жодного доказу на підтвердження сплати заборгованості по пені.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України, доказів, наявних в матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
На підставі викладеного, керуючись статтею 124 Конституції України, статтями 11, 14, 69, 70, 71, 86, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
п о с т а н о в и в :
Адміністративний позов Тетіївської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області - задовольнити.
Стягнути з Селянського (фермерського) господарства "С.І. Микитюк" (код ЄДРПОУ 13725839) на користь Державного бюджету України заборгованість за бюджетними позичками в сумі 7866 (сім тисяч вісімсот шістдесят шість) грн. 30 грн.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови.
Суддя Балаклицький А. І.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.03.2015 |
Оприлюднено | 12.05.2015 |
Номер документу | 43993317 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Балаклицький А. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні