ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
06.08.09 Справа №2а-7674/09/11/0170
о 10 годині 26 хвилин
Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі судді Москален ка С.А., при секретарі Бурдейні й Г.Ю. розглянувши за участю
представника позивача Без рукова Дмитра Володимирович а, довіреність б\н від 10.06.2009р.,
у відкритому судовому засі данні адміністративну справ у
за позовною заявою Товарис тва з обмеженою відповідальн істю "Кримігросервіс"
до Державної податкової ін спекції у м. Сімферополі АР К рим
про скасування рішення № 000817 2303 від 06.05.2009 р.,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою від повідальністю «Кримігросер віс» звернулося до Окружного адміністративного суду АР К рим з адміністративним позов ом до Державної податкової і нспекції в м. Сімферополі АР К рим про скасування рішення п ро застосування штрафних (фі нансових) санкцій від 06.05.2009р. № 000 8172303 у сумі 8500,00грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що зафіксовані в акті пер евірки, на підставі якого вин есене оскаржуване рішення, п орушення позивачем Закону Ук раїни «Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг» не є порушеннями зазначеног о Закону, оскільки гральні ав томати які знаходилися у зал і гральних автоматів не є реє страторами розрахунковий оп ерацій, як про це зазначено в а кті перевірки, а відтак вони н е повинні бути зареєстровані , опломбовані та переведені у фіскальний режим роботи. Оск ільки, позивачем при розраху нках застосовувався реєстра тор розрахункових операцій, який зареєстрований, опломбо ваний та переведений у фіска льний режим роботи, у відпові дача не було правових підста в для застосування до позива ча штрафних (фінансових) санк цій, у зв' язку з чим оскаржув ане рішення є протиправним т а підлягає скасуванню. Окрім того, позивач зазначає, що у в ідповідача не було правових підстав для проведення зазна ченої перевірки.
Представник позивача у суд овому засіданні наполягав на задоволенні позовних вимог.
Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, про час та місце розгляду с прави повідомлений належним чином - під розписку, про пов ажність причин неявки суду н е повідомив. У письмових запе реченнях на адміністративни й позов, наданих представник ом відповідача у судовому за сіданні 21.07.2009р., зазначив, що штр афні(фінансові) санкції до по зивача застосовано обґрунто вано, у зв' язку з порушенням останнім Закону України «Пр о застосування реєстраторів розрахункових операцій у сф ері торгівлі, громадського х арчування та послуг», а відта к рішення про їх застосуванн я є законним та обґрунтовани м.
Дослідивши матеріали спра ви та оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім п ереконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебі чному, повному та об'єктивном у дослідженні, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги п ідлягають задоволенню, з нас тупних підстав.
13 квітня 2009 р. головним держав ним податковим ревізором - інспектором Лайчуком М.В. та с таршим податковим ревізором - інспектором Борисовим Є.В . проведена перевірка господ арської одиниці, яка належит ь ТОВ «Кримігросервіс», а сам е залу гральних автоматів, що розташований за адресою: м. Єв паторія, вул. Дм. Ульянова, 11в.
Перевіркою встановлено, що позивач здійснює діяльність у сфері грального бізнесу на 25 діючих гральних автоматах , які находяться в робочому ст ані, підключені до електроме режі, не зареєстровані, не оп ломбовані та не переведені у фіскальний режим роботи.
За результатами перевірки складено акт №000335 від 13.04.09р., в яко му зроблений висновок про по рушення позивачем положень п . 1 ст. 3 Закону України “Про заст осування реєстраторів розра хункових операцій у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг”, що виразилось у застосуванні реєстраторів розрахункових операцій (авт оматів при продажі послуг), як и були незареєстровані, неоп ломбовані та непереведені у фіскальний режим (а.с.7-10).
Акт перевірки не містить оп исання гральних автоматів, а саме їх типу, моделі, назви, ро ку випуску тощо. Позивачем ак т перевірки був підписаний з запереченнями.
На підставі вказаного акту відповідач 06.05.2009 р. прийняв ріш ення №0008172303 про застосування ш трафних (фінансових) санкцій , згідно якого до позивача за п орушення п.1 ст. 3 Закону Україн и “Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг” зас тосовані штрафні (фінансові) санкції на підставі пункту 2 ст. 17 зазначеного Закону, у роз мірі 8500,00грн.(а.с.11).
Перевірка проведена голов ним державним податковим рев ізором - інспектором 1 рангу Лайчуком Миколою Володимиро вичем та старшим інспектором податкової служби 2 рангу Бор исовим Євгеном Васильовичем на підставі направлення на п еревірку №3 від 08.04.2009р. Період пр оведення перевірки, який заз начений у направленні, встан овлено з 08.04.2009р. до 22.04.2009р. Направл ення на перевірку мають печа тку та підпис керівника пода ткової служби(а.с.6).
Згідно направлення на пере вірку вищевказаним інспекто рам державної податкової слу жби було доручено провести п ланову перевірку ТОВ “Криміг росервіс” з питань дотриманн я вимог Законів України від 6 л ипня 1995 року № 265/95-ВР “Про застос ування реєстраторів розраху нкових операцій у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг”, від 23 березня 1996 ро ку № 98/96-ВР “Про патентування де яких видів підприємницької д іяльності”, від 19 грудня 1995 рок у № 481/95-ВР “Про державне регулю вання виробництва і обігу сп ирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напо їв та тютюнових виробів”, пос танови Правління Національн ого банку України від 15 грудн я 2004 року № 637 “Про затвердження Положення про ведення касов их операцій у національній в алюті в Україні”(а.с.6).
Відповідно до п.1.4 акту перев ірки від 13.04.2009р. позивачем було представлено перевіряючим ж урнал реєстрації перевірок, в якому зроблено відповідний запис про допуск посадових о сіб податкової служби до зді йснення перевірки(а.с.7).
Стаття 19 Конституції Україн и визначає, що органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування зобов' язан і діяти лише на підставі, в меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Оцінюючи правомірність ді й та рішень органу владних по вноважень суд керується крит еріями, закріпленими у статт і 2 КАС України, які певною мір ою відображають принципи адм іністративної процедури, які повинні дотримуватися при р еалізації дискреційних повн оважень владного суб' єкта., встановлюючи чи прийняті (вч инені) ним рішення (дії): 1) на пі дставі, у межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и; 2) з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано; 3) обґрунтовано, т обто з урахуванням усіх обст авин, що мають значення для пр ийняття рішення (вчинення ді ї); 4) безсторонньо (неупередже но); 5) добросовісно; 6) розсудлив о; 7) з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації; 8) пропорційно, зокрем а з дотриманням необхідного балансу між будь-якими неспр иятливими наслідками для пра в, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких сп рямоване це рішення (дія); 9) з ур ахуванням права особи на уча сть у процесі прийняття ріше ння; 10) своєчасно, тобто протяг ом розумного строку.
Загальні підстави та поряд ок проведення перевірок вст ановлений Законом України “П ро державну податкову службу в Україні” від 04.12.1990 року № 509-ХІІ .
Відповідно до ч.1 статті 11 Зак ону України “Про державну по даткову службу в Україні” ві д 04.12.1990 року № 509-ХІІ органи держа вної податкової служби у в ипадках, в межах компетенці ї та у порядку, встановлених законами України, мають пра во здійснювати документаль ні невиїзні перевірки (на під ставі поданих податкових де кларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з на рахуванням і сплатою пода тків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від спос обу їх подачі), а також планов і та позапланові виїзні перевірки своєчасності, д остовірності, повноти нарах ування і сплати податків та зборів (обов'язкових платеж ів), додержання валютного з аконодавства юридичними ос обами, їх філіями, відділ еннями, іншими відокремлен ими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а т акож фізичними особами, як і мають статус суб'єктів підп риємницької діяльності чи не мають такого статусу, на я ких згідно із законами Украї ни покладено обов'язок утрим увати та/або сплачувати под атки і збори (обов'язкові платежі), крім Національног о банку України та його устан ов (далі- платники податків).
Згідно п.2 ст.11 Закону України “Про державну податкову слу жбу в Україні” органи держав ної податкової служби мають право здійснювати контроль з а додержанням порядку провед ення готівкових розрахунків за товари(послуги) у встановл еному законом порядку, наявн істю свідоцтв про державну р еєстрацію суб' єктів підпри ємницької діяльності, ліценз ій на провадження видів госп одарської діяльності, що під лягають ліцензуванню відпов ідно до закону, з наступною пе редачею матеріалів про виявл ені порушення органам, які ви дали ці документи, торгових п атентів.
Відповідно до ч.1 ст.15 Закону України “Про застосування ре єстраторів розрахункових оп ерацій у сфері торгівлі, гром адського харчування та послу г” від 6 липня 1995 року N 265/95-ВР конт роль за додержанням суб'єкта ми підприємницької діяльнос ті порядку проведення розрах унків за товари (послуги), інши х вимог цього Закону здійсню ють органи державної податко вої служби України шляхом пр оведення планових або позапл анових перевірок згідно із з аконодавством України.
Як зазначалося вище, посадо ви особи відповідача мали на правлення на перевірку встан овленого зразка, перевірка б ула включена до плану переві рок, а відтак здійснена вона б ула в межах повноважень, пере дбачених законом.
Правові засади застосуван ня реєстраторів розрахунков их операцій у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг визначені у Законі Ук раїни “Про застосування реєс траторів розрахункових опер ації у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг” .
У ст. 2 вищевказаного Закону зазначено, що фіскальні функ ції - це здатність реєстрат орів розрахункових операцій забезпечувати одноразове за несення, довготермінове збер ігання у фіскальній пам' яті , багаторазове зчитування і н еможливість зміни підсумков ої інформації про обсяг розр ахункових операції, реєстрат ор розрахункових операцій - пристрій або програмно-техн ічний комплекс, в якому реалі зовані фіскальні функції і я кий призначений для реєстра ції розрахункових операцій п ри продажу товарів (наданні п ослуг), місцем проведення роз рахунків є місце, де здійснюю ться розрахунки із покупцем за продані товари (надані пос луги) та зберігаються отрима ні за реалізовані товари (над ані послуги) готівкові кошти .
Згідно з п. 1 ст. 3 Закону Укра їни “Про застосування реєстр аторів розрахункових операц ії у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг” с уб' єкти підприємницької ді яльності, які здійснюють роз рахункові операції в готівко вій та/або безготівковій фор мі при продажу товарів (надан ні послуг) у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг зобов' язані проводити розрахункові операції на по вну суму покупки (надання пос луг) через реєстратори розра хункових операції з роздруку ванням відповідних розрахун кових документів, що підтвер джують виконання розрахунко вої операцій, або у випадках, п ередбачених цим Законом, із з астосуванням зареєстровани х у встановленому порядку ро зрахункових книжок.
Відповідальність за поруш ення вимог Закону України “П ро застосування реєстраторі в розрахункових операції у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг” встано влена у ст.17, у п. 2 якої вказано, щ о за порушення його вимог до с уб' єктів підприємницької д іяльності за рішенням відпов ідних органів державної пода ткової служби України застос овуються штрафні санкції у р озмірі двадцяти неоподатко ваних мінімумів доходів гром адян у разі застосування при здійснені розрахункових опе рацій непереведеного у фіска льний режим роботи, незареєс трованого, неопломбованого а бо опломбованого з порушення м встановленого порядку реєс тратора розрахункових опера цій.
Як зазначено вище, під час п еревірки залу ігрових автома тів позивача відповідачем бу ло встановлено, що позивачем використовувались ігрові ав томати, які, на його думку, є ре єстраторами розрахункових о перацій, без переведення у фі скальний режим, що є порушенн ям вимог п. 1 ст. 3 Закону Україн и “Про застосування реєстрат орів розрахункових операції у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг”.
Матеріали справи свідчать про те, що під час проведення перевірки залу ігрових авто матів, який розташований у м . Євпаторія, вул. Дм. Ульянова, 11 в, представниками податковог о органу було встановлено, що позивачем для проведення р озрахунків під час прийому с тавок використовувався реєс тратор розрахункових операц ій Мария - 301, МТМ (заводський № 4600000351, реєстраційне посвідченн я №0105004110), за допомогою якого вик онувалось занесення у фіскал ьну пам' ять та довготерміно ве зберігання в ній розрахун кових операцій при прийомі с тавок, цей апарат дозволяє зд ійснювати багаторазове зчит ування підсумкової інформац ії про обсяг розрахункових о перації. Невикористання зазн аченого реєстратора працівн иками податкового органу при проведені розрахунків у ігр овому залі позивача під час п роведення перевірки не встан овлено.
Позивачем до матеріалів сп рави залучені копії паспорті в ігрових автоматі, що знаход илися в залі ігрових автомат ів, відповідно до яких зазнач ені гральні автомати не обла днанні купюро приймачами.
Окрім того, в матеріалах спр ави є довідка №05 від 08.01.2009р., що ви дана ЗАТ «Корпорація ігросер віс» відповідно до якої всі і грові автомати, що виробляє з азначене товариство або грал ьне обладнання(гральні автом ати) які виробляються іншими виробниками та передаються ним в оренду не обладнане куп юро приймачами або монето пр иймачами(а.с.13).
У повідомленні ТОВ «КримІг роСервіс» №б/н від 01.08.2009р. зазна чено про неможливість встано влення на гральні автомати к омп' ютерно - касової систе ми «Фіскал» за технічних при чин, крім цього, вона не є фіск альним блоком та не виконує ф ункцій фіскальної пам' яті ( а.с.65).
Вивчивши вказані документ и, суд встановив, що все гральн е обладнання, яке використов ує позивач, має можливість зд ійснити приймання ставки за допомогою електронного ключ а шляхом внесення у поле кред иту розміру ставки у вигляді віртуальних очок або шляхом використання фірмових жетон ів ЗАТ “Корпорація ІгроСерві с” за допомогою спеціально о бладнаного приймача. Жодний гральний автомат не має прий мача купюр або монет.
За таких обставин суд прихо дить до висновку, що розміщен і в залі ігрові автомати не в икористовуються для здійсне ння розрахунків із особами, я кі роблять ставки, та для збер ігання отриманих за надані п ослуги готівкових коштів, то бто їх не можна віднести до ре єстраторів розрахункових оп ерацій в розумінні Закону Ук раїни “Про застосування реєс траторів розрахункових опер ації у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг” , вони згідно з положеннями за значеного закону не мають бу ти обладнанні пристроєм (про грамно-технічний комплекс), в якому реалізовані функції щ одо забезпечення одноразов ого занесення та довготермін ового зберігання та багатора зового зчитування підсумков ої інформації про обсяг розр ахункових операції під час п роведення ігри.
В силу викладеного, приймаю чи до уваги те, що під час розг ляду справи знайшов підтверд ження факт використання пози вачем в ігровому залі реєстр атора розрахункових операці й, який був внесений до Держав ного реєстру розрахункових о перацій, суд дійшов висновку , що, застосовуючи до позивача штрафні (фінансові) санкції з гідно з п. 2 ст.17 Закону України “Про застосування реєстрато рів розрахункових операції у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг” у роз мірі двадцяти неоподаткован их мінімумів доходів громадя н на кожний ігровий автомат, в ідповідач діяв необґрунтова но, без з' ясування дійсних о бставин справи, внаслідок чо го позовні вимоги підлягають задоволенню.
Згідно з п.1 ч.2 ст. 162 КАС Україн и у разі задоволення адмініс тративного позову суд може п рийняти постанову про визнан ня протиправними рішення суб 'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасува ння або визнання нечинним рі шення чи окремих його положе нь.
З наведеного випливає, що ск асування рішення суб' єкта в ладних повноважень є наслідо к визнання цього рішення про типравним.
У позовні заяві позивач про сить суд скасувати рішення п ро застосування штрафних (фі нансових) санкцій №0008172303 від 06.05.0 9р., без вимоги про визнання ос каржуваного рішення протипр авним.
В свою чергу, частиною 2 ст.11 К АС України передбачено право суду вийти за межі позовних в имог, тільки в разі, якщо це не обхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сто рін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.
Враховуючи необхідність п овного захисту прав та інтер есів позивача, суд вважає нео бхідним визнати протиправни м та скасувати рішення про за стосування штрафних (фінансо вих) санкцій №0008172303 від 06.05.09р.
Відповідно до ч.1 ст.94 КАС Укр аїни якщо судове рішення ухв алене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повнов ажень, суд присуджує всі здій снені нею документально підт верджені судові витрати з Де ржавного бюджету України.
Під час судового засідання , яке відбулось 06.08.2009 р. були огол ошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповід но до ст. 163 КАСУ постанову скла дено та підписано 10.08.2009р.
Керуючись ст.ст. 11, 94, 98, 160-163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов за довольнити повністю.
Визнати протиправним та ск асувати рішення Державної по даткової інспекції у м. Сімферополі АР Крим №0008172303 ві д 06.05.09р. про застосування штраф них (фінансових) санкцій.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю “Кримігросервіс” (95050, А Р Крим, м. Сімферополь, вул. Шал фейна, 1, код ЄДРПОУ 20740897) 3,40грн. вит рат зі сплати судового збору .
Постанова може бути оскарж ена в Севастопольський апеля ційний адміністративний су д через Окружний адміністра тивний суд АР Крим шляхом под ачі заяви про апеляційне оск арження постанови суду в дес ятиденний строк з дня склада ння постанови у повному обся зі та поданням після цього пр отягом двадцяти днів апеляці йної скарги, або без попередн ього подання заяви про апеля ційне оскарження, якщо апеля ційна скарга подається у стр ок, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарж ення.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана у встановл ений строк, постанова набира є законної сили після закінч ення цього строку. У разі пода ння апеляційної скарги поста нова, якщо її не скасовано, наб ирає законної сили після зак інчення апеляційного розгля ду справи.
Суддя Москаленко С.А.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 06.08.2009 |
Оприлюднено | 06.11.2009 |
Номер документу | 4401053 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Москаленко С.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні