Рішення
від 12.08.2009 по справі 03/1661
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

03/1661

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И    

             

         "12" серпня 2009 р.                                                              Справа №  03/1661

       Господарський суд Черкаської області в складі: головуючого - судді Єфіменка В.В.,

                                                                 з секретарем судового засідання Макарченко Н.П.,

за участю представників сторін:

від позивача: Шабельник С.В., за довіреністю;

від відповідача: не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси, справу

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Транспортна компанія на честь Святого Олександра Невського"  м.Київ      

до приватного підприємства "Експе-Транс Плюс"  м.Черкаси   

про  стягнення 12762,50 грн., -

                                                                  ВСТАНОВИВ:

Заявлено позов про стягнення з відповідача 12 762 грн. 50 коп. боргу за невиконання зобов'язань по розрахунках за договорами-заявками №№ 171 та 172 від 03.09.2008 про перевезенню вантажу автомобільним транспортом в міжнародному сполученні по маршруту м. Краматорськ (Україна) –м. Веттер (Німеччина).

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з мотивів, викладених в позовній заяві.

Відповідач відзиву на позов не надіслав, його представник, повідомлений належним чином про час і місце розгляду справи, в судове засідання не з'явився.

Суд розглядає справу на підставі ст. 75 ГПК України, за наявними матеріалами.

           Суд, вислухавши представника позивача, дослідивши матеріали справи, приходить до наступного.

       Конвенція про договір міжнародного перевезення вантажів по дорогам від 19.05.1956 (далі - Конвенція) (з послідуючими змінами, до якої Україна приєдналася у встановленому порядку) містить зокрема такі положення: ця Конвенція застосовується до будь-якого договору дорожнього перевезення вантажів за винагороду за допомогою транспортних засобів, коли місце завантаження і місце доставки вантажу, вказані в контракті, знаходяться на території двох різних країн, з яких, хоча б одна є учасницею Конвенції. Застосування Конвенції не залежить від місця проживання і національності сторін, які заключили договір.

           При застосуванні цієї Конвенції під «транспортними засобами»слід розуміти автомобілі, автомобілі з напівпричепами, причепи і напівпричепи так, як вони визначені в ст. 4 Конвенції про дорожній рух від 19 вересня 1949 р.

          Договір перевезення встановлюється накладною. Відсутність, неправильність або втрата накладної не відображаються ні на існуванні, ні на дійсності договору перевезення, до якого і в цьому випадку застосовуються правила цієї Конвенції.

     Накладна складається в трьох екземплярах, підписаних відправником та перевізником, причому ці підписи можуть бути відпечатані типографським способом або замінені штампами відправника та перевізника, якщо це допускається законодавством країни, в якій складена накладна. Перший екземпляр накладної передається відправнику, другий супроводжує вантаж, а третій залишається у перевізника.

           Накладна, якщо не доведено зворотнього, має силу договору відносно умов і задоволення прийняття вантажу перевізником.

         При відсутності в накладній обґрунтованих перевізником оговорок, існує презумпція, що вантаж і його упаковка були зовні у справному стані в момент прийняття вантажу перевізником, і що число вантажних місць, а також їх маркування і номера відповідали вказівкам накладної.

           По будь-яким спорам, що виникають з приводу перевезень, які здійснюються у відповідності з цією Конвенцією, позивач може звертатися не тільки до компетентних судів, що беруть участь у Конвенції країн, вказаних із взаємної згоди сторонами, а й до суду країни, на території якої знаходяться:

1)          місце проживання відповідача, його головна контора, або відділення чи агентство, при посередництві якого був заключний договір перевезення або

    2)          місце прийняття вантажу до перевезення, або місце доставки.

     Подання позовів, які можуть виникати в результаті перевезень, виконаних у відповідності з цією Конвенцією, можливе на протязі одного року. Проте, у випадку зловмисного проступку або вини, яка згідно закону, який застосовує суд, що розглядає справу, прирівнюється до зловмисного проступка, строк встановлюється в три роки. Строк обчислюється:

1)          у випадку часткової втрати вантажу, його пошкодження або прострочки в доставці –з дня здачі вантажу;

    2)          у випадку втрати всього вантажу –з тридцятого дня по закінченні встановленого для перевезення строку, або якщо він (строк) не був встановлений, з 60-го дня по прийнятті вантажу перевізником до перевезення;

    3)          у всіх інших випадках по закінченні трьохмісячного строку із дня укладення договору перевезення.

          День, вказаний вище в якості точки відліку строку подання позову, не приймається в рахунок при встановленні його строку.

03.09.2008 сторони уклали договори замовлення №№ 171 та 172 від 03.09.2008 про перевезенню вантажу автомобільним транспортом в міжнародному сполученні (далі - договори), за умовами яких перевізник (позивач) зобов'язався  07 - 08.09.2008 прийняти, завантажити у м. Краматорськ, вул. Совхозная,1 «Енергомашспецсталь»(Україна) вантаж та доставити ввірений йому вантаж до 58 300 Веттер або 42 000 згідно CMR (Німеччина), а клієнт (відповідач) зобов'язався оплатити виконані перевізником (позивачем) перевезення.

         На виконання умов договору позивачем був своєчасно наданий під завантаження автомобіль, реєстраційний номер АА 80 79 СЕ; автомобіль, реєстраційний номер ВІ 65 32 АО; напівпричіп, реєстраційний номер ВІ 55 32 ХТ; напівпричіп, реєстраційний номер ВІ 34 62 ХТ.

          Факт належного виконання позивачем перед відповідачем зобов'язань на суму 14 763 грн. за замовленнями відповідача підтверджується дослідженими в судовому засіданні доказами:

- договором-заявкою № 171 від 03 вересня 2008 р.;

- договором-заявкою № 172 від 03 вересня 2008 р.;

- міжнародною товарно-транспортною накладною (CMR);

- міжнародною товарно-транспортною накладною (CMR) № 007548;

-свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу ААС 081620;

- Гарантійним листом відповідача, підписаного директором та завіреного печаткою, з якого вбачається, що відповідач частково визнав борг у розмірі 14 512 грн. (7 256*2).

        Договорами передбачено, що клієнт (відповідач) сплачує позивачу за виконання перевезення 1 050 євро б/н по курсу НБУ на день завантаження (по оригіналах документів до 15 банківських днів при умові надання факсокопії CMR після розвантаження).

      Як вбачається з матеріалів справи, позивач виставив відповідачу по договору-замовленню № 171 рахунок-фактуру № СФ-0000073 від 22.09.2008 на суму 7 256 грн. 50 коп., в тому числі з ПДВ; по договору-замовленню № 172 - рахунок-фактуру № СФ-0000074 від 02.10.2008 на суму 7 506 грн. 50 коп., в тому числі з ПДВ.

        22 вересня 2008 р. сторони склали Акт № ОУ-96 здачі-прийняття робіт (надання послуг) на суму 7 256 грн. 50 коп.

Зобов'язання у відповідності з ст. 526 Цивільного Кодексу України та ст. 193 Господарського Кодексу України повинні виконуватись належним чином і в установлений строк, одностороння відмова від виконання зобов'язання не допускається.

18.12.2008 позивач звернувся до відповідача з претензією № 18/12 про сплату боргу.

Відповідач надіслав позивачу гарантійного листа про підтвердження свого боргу перед позивачем та зобов'язався оплатити виконані перевезення до 01.03.2009.

23.03.2009 відповідач перерахував на рахунок позивача 2 000 грн.

           Борг відповідача перед позивачем на день розгляду справи становить 12 762 грн. 50 коп.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення повністю, і з відповідача на користь позивача необхідно стягнути 12 762 грн. 50 коп. боргу за невиконання зобов'язань по розрахунках за договорами-заявками №№ 171 та 172 від 03.09.2008 про перевезенню вантажу автомобільним транспортом в міжнародному сполученні по маршруту м. Ягодин (Німеччина)-м. Краматорськ (Україна).

       З відповідача на користь позивача необхідно стягнути 127 грн. 63 коп. витрат по сплаті держмита та 312 грн. 50 коп. витрат за інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

           Керуючись ст.ст. 49, 82-84 ГПК України, суд –

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги задовольнити повністю.

           

 Стягнути 12 762 грн. 50 коп. боргу, 127 грн. 63 коп. витрат по сплаті держмита та 312 грн. 50 коп. витрат за інформаційно-технічне забезпечення судового процесу з приватного підприємства "Експе-Транс Плюс": поштова адреса –м. Черкаси, вул.Петровського,277; юридична адреса: м.Черкаси, вул.Гоголя,222, кв.3., код 31782662 на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Транспортна компанія на честь Святого Олександра Невського", юридична адреса: вул. Кругло університетська,18/2, кв.12, м.Київ; поштова адреса: Чапаєвське шосе,98, оф. 312, код 33103906.                        

   Рішення може бути оскаржено до Київського міжобласного апеляційного господарського  суду  протягом 10 діб з дня підписання повного тексту рішення, оформленого відповідно до ст.84 ГПК України.

               СУДДЯ                                                                                          В.В.Єфіменко

Рішення підписано 14 серпня 2009 р.

                

СудГосподарський суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення12.08.2009
Оприлюднено22.08.2009
Номер документу4401138
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —03/1661

Рішення від 12.08.2009

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Єфіменко В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні