20/109
14.08.09 Господарський суд Чернігівської області
14000 м. Чернігів, проспект Миру 20 Тел. 698-166, факс 77-44-62
Р І Ш Е Н Н Я
Іменем України
"11" серпня 2009 року Справа № 20/109
Суддя Цимбал-Нарожна М.П., розглянувши матеріали справи
за позовом: Державної екологічної інспекції в Чернігівській області
14017, вул.Малясова,12, м. Чернігів;
до відповідача: Свердловської сільської ради Коропського району
Чернігівської області
16212, Чернігівська область, Коропський район, с. Свердловка
вул. Свердлова, 71;
предмет спору: про стягнення 10431,11 грн.
за участю представників сторін:
від позивача: Іващенко Н.В.- (довіреність №04-08/3406 від 06.11.2008р)-зав. юридичного сектору;
від відповідача : не з'явився ;
в с т а н о в и в :
Державна екологічна інспекція в Чернігівській області (далі - Інспекція) звернулася до господарського суду Чернігівської області з позовом до Свердловської сільської ради Коропського району Чернігівської області про стягнення 10431,11 грн. збитків, завданих внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів.
Ухвалою господарського суду Чернігівської області від 24.06.2009 року розгляд справи призначено на 28.07.2009року, після чого розгляд справи відкладався до 11.08.2009р.
Відповідач у судові засідання не з'явився, повноважних представників не направив, відзив на позов не подав, про час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином.
В матеріалах справи є поштове повідомлення № 1312915 від 29.06.2009р. про отримання відповідачем ухвали господарського суду від 24.06.2009р. про порушення провадження у справі та поштове повідомлення № 1337802 від 29.07.2009р. про отримання відповідачем ухвали від 28.07.2009р. про відкладення розгляду справи.
Враховуючи викладене, господарським судом відповідно до ст.87 ГПК України було повідомлено відповідача про час та місце слухання справи.
Згідно статті 75 Господарського процесуального кодексу України, якщо відзив на позовну заяву і витребувані господарським судом документи не подано, справа розглядається за наявними в ній матеріалами.
Розглянувши подані позивачем документи і матеріали, вислухавши пояснення повноважного представника позивача, дослідивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору по суті, господарський суд встановив наступне:
16.04.2009р. державними інспекторами з охорони навколишнього природного середовища Чернігівської області Верьовкою А.Я., Бистревською О.В., Криком А.В. в присутності Свердловського сільського голови Сірого О.М. проведено позапланову перевірку водогосподарської діяльності Свердловської сільської ради Коропського району Чернігівської області, про що складено акт перевірки стану дотримання вимог природоохоронного законодавства № 119/08 від 16.04.2009р.
Позапланова перевірка дотримання вимог природоохоронного законодавства Свердловською сільською радою здійсненна відповідно до направлення № 704.
В ході позапланової перевірки встановлено, що на балансі Свердловської сільської ради Корпського району знаходиться артезіанська свердловина. Збір води проводиться без дозволу на спеціальне водокористування. Актом встановлено, що Свердловською сільською радою Корпського району самовільно, без дозволу на спеціальне водокористування, за період з 16.04.2006р. по 16.4.2009р. забрано 80792,53 м3 підземних вод з артезіанської свердловини.
Відповідно до п. 9 ст. 44, ст. 49 Водного кодексу України, водокористувачі зобов'язані здійснювати спеціальне водокористування лише за наявності спеціального дозволу.
В порушення ст. 49 Водного кодексу України за період з 16.04.2006р. по 16.04.2009р. відповідачем –самовільно, без дозволу на спеціальне водокористування, забрано 80792,53 м3 води, про що зазначено в акті перевірки від 16.04.2009р.
Відповідно до ст.ст. 68, 69 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища” порушення законодавства України про охорону навколишнього природного середовища тягне за собою встановлену цим Законом та іншим законодавством України дисциплінарну, адміністративну, цивільну і кримінальну відповідальність.
Згідно до п.6 ст. 110 Водного кодексу України за порушення водного законодавства особи несуть відповідальність у разі недотримання умов дозволу або порушення правил спеціального водокористування.
Спеціальне водокористування, відповідно до діючого законодавства є платним.
Відповідно до ст.111 Водного кодексу України підприємства, установи, організації і громадяни України, а також іноземні юридичні і фізичні особи та особи без громадянства зобов'язані відшкодувати збитки, завдані ними внаслідок порушень водного законодавства, в розмірах і порядку, встановлених законодавством України.
Відповідно розрахунку, здійсненого позивачем, згідно “Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів”, затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України економіки України від 18.05.95р. №37 та зареєстрованої Мінюстом України №162/698 від 01.06.95р., відповідач повинен відшкодувати збитки за порушення водного законодавства в сумі 10431,11 грн.
29.04.2009 року відповідачу надсилалася претензія № 04-03/1784 з вимогою про відшкодування збитків у сумі 10431,11 грн., заподіяних державі порушенням законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів внаслідок самовільного водокористування Свердловською сільською радою Коропського району.
Сума завданих збитків станом на час прийняття рішення по справі добровільно відповідачем не відшкодована.
Враховуючи вищевикладені положення чинного законодавства, та приймаючи до уваги, що відповідач вимоги позивача не оспорив і не довів суду відсутність своєї вини у завданих збитках водному господарству, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими і підлягають задоволенню в повному обсязі.
Враховуючи, що спір виник з вини відповідача та відповідно до ст.49 Господарського процесуального кодексу України з відповідача підлягає стягненню в доход державного бюджету 104,31 грн. державного мита та 312,50 грн. витрат по інформаційно-технічному забезпеченню судового процесу.
Керуючись ст.ст. 44, 48, 49, 110, 111 Водного кодексу України, ст.ст. 68, 69 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища”, ст.ст. 49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд –
В И Р І Ш И В :
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Свердловської сільської ради Коропського району Чернігівської області (16212, Чернігівська область, Коропський район, с. Свердловка, вул. Свердлова, 71, ідент. код 04413756) до місцевого бюджету Свердловської сільської ради Коропського району Чернігівської області (р/р 31516921700232 в ГУДК у Чернігівській обл., код ЄДРПОУ 22816021, МФО 853592, КБКД 24062100) 10431,11грн. шкоди.
3. Стягнути з Свердловської сільської ради Коропського району Чернігівської області (16212, Чернігівська область, Коропський район, с. Свердловка, вул. Свердлова, 71, ідент. код 04413756)в доход державного бюджету ( р/р № 31111095700002 в ГУДКУ в Чернігівській області, символ звітності 095, код ЄДРПОУ 22825965, МФО 853592, код платежу 22090200) 104,31 грн. державного мита.
4. Стягнути з Свердловської сільської ради Коропського району Чернігівської області (16212, Чернігівська область, Коропський район, с. Свердловка, вул. Свердлова, 71, ідент. код 04413756) в доход державного бюджету (р/р 31214259700002 в ГУДКУ в Чернігівській області, МФО 853592, код ЄДРПОУ 22825965, код бюджетної кодифікації 22050000) 312,50 грн. витрат на інформаційно–технічне забезпечення судового процесу.
5. Накази видати після набрання рішенням законної сили.
Суддя М.П. Цимбал-Нарожна
а
Повний текст рішення підписано 11 серпня 2009 року.
Суддя М.П. Цимбал-Нарожна.09
Суд | Господарський суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 14.08.2009 |
Оприлюднено | 22.08.2009 |
Номер документу | 4401272 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні