ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
04.08.09 Справа №2а-7821/09/1/0170
Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим у складі головуючо ї судді Трещової О.Р. , при сек ретарі Дубініной А.В., за участ ю
представника позивача - н е з'явився,
представника відповідача - не зявився,
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовом Відділення Фон ду соціального страхування з тимчасової втрати працездат ності в АР Крим
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Пансіонат Орбіта-1"
про стягнення,
Суть спору: До Окружного адм іністративного суду Автоном ної РеспублікиКрим звернувс я з адміністративним позовом Відділення Фонду соціальног о страхування з тимчасової в трати працездатності в АР Кр им до Товариства з обмеженою відповідальністю "Пансіонат Орбіта-1" про стягнення забор гованості в сумі 857,74 гривень на р/р № 37170200900001 у ГУ ДКУ в АРК м. Сімфе рополь МФО 824026 ЄДРПОУ 22325042.
Ухвалою від 01.07.2009 року за адмі ністративним позовом відкри то провадження та судом розп очато підготовче провадженн я по справі.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим від 01.07.2009 року за кінчено підготовче провадже ння та справу призначено до с удового розгляду.
У судове засідання предста вник позивача - відділення Ф онду соціального страхуванн я з тимчасової втрати працез датності в АРК не з'явився, але надіслав клопотання про під тримання позовних вимог у по вному обсязі, просить стягну ти на користь відділення су му недоїмки зі сплати внескі в у розмірі 857,74 гривень, так як н а день розгляду справи зазна чена сума не сплачена у повно му обсязі та просить розглян ути справу за його відсутніс тю.
У судове засідання відпові дач не з' явився, повідомлен ий належним чином про час, дат у та місце розгляду справи, пр о причини не явки суд не повід омив.
Суд вважає можливим розгля нути справу за відсутністю п редставників сторін на підст аві наявних в справі матеріа лів, оскільки по справі доста тньо доказів для вирішення ї ї по суті.
Дослідивши матеріали спра ви та оцінивши докази по спра ві в їх сукупності, суд,-
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 статт і 2 КАС України завданням адмі ністративного судочинства є захист прав, свобод та інтере сів фізичних осіб, прав та інт ересів юридичних осіб у сфер і публічно-правових відносин від порушень з боку органів д ержавної влади, органів місц евого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, і нших суб' єктів при здійснен ні ними владних управлінськи х функцій на основі законода вства, в тому числі на виконан ня делегованих повноважень.
Відповідно до п.4 ч.1 ст.17 КАС Ук раїни компетенція адміністр ативних судів поширюється на спори за зверненнями суб' є кта владних повноважень у ви падках, встановлених законом .
Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.
У відповідності зі ст. 9 Зако ну України "Про загальнообов 'язкове державне соціальне с трахування у зв'язку з тимчас овою втратою працездатності та витратами, зумовленими на родженням та похованням" Фон д соціального страхування з тимчасової втрати працездат ності є органом, який здійсню є керівництво та управління загальнообов'язковим держав ним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втрато ю працездатності та витратам и, зумовленими народженням т а похованням, провадить збір і акумуляцію страхових внес ків та інших коштів, призначе них для фінансування матеріа льного забезпечення та соціа льних послуг, види яких перед бачені статтею 34 цього Закону , та забезпечує їх надання, а т акож здійснює контроль за ви користанням цих коштів.
Статтею 10 вказаного Закону передбачено, що Управління Ф ондом здійснюють правління т а виконавча дирекція Фонду. В Автономній Республіці Крим, областях та в містах Києві і С евастополі безпосереднє упр авління здійснюють правлінн я та виконавча дирекція відп овідних відділень Фонду.
Згідно пункту 1.3. Положення п ро відділення Фонду соціальн ого страхування з тимчасової втрати працездатності, затв ердженого постановою правлі ння Фонду соціального страху вання з тимчасової втрати пр ацездатності від 26.06.2001р. №13, відд ілення Фонду діє як регіонал ьна структура Фонду соціальн ого страхування з тимчасової втрати працездатності.
Згідно пункту 1.4. вищевказан ого Положення в областях упр авління відділенням здійсню ють його правління та викона вча дирекція. Виконавча дире кція відділення Фонду підзві тна правлінню відділення та виконавчій дирекції Фонду і здійснює свою діяльність від імені Фонду на місцях в межах і у порядку, передбачених ста тутом Фонду та цим Положення м. Згідно пункту 5.1. Положення в иконавча дирекція відділенн я Фонду забезпечує збір та ак умуляцію страхових внесків н а загальнообов'язкове держав не соціальне страхування у з в'язку з тимчасовою втратою п рацездатності та витратами, зумовленими народженням та п охованням.
Таким чином, в Автономній Ре спубліці Крим управління цим видом страхування здійснюєт ься виконавчою дирекцією від ділення Фонду соціального ст рахування з тимчасової втрат и працездатності в АРК, і тому дирекція, реалізуючи владну компетенцію у відносинах з ф ізичними та юридичними особа ми являється суб' єктом влад них повноважень.
Згідно зі статтею 8 Закону У країни "Про загальнообов'язк ове державне соціальне страх ування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та в итратами зумовленими похова нням" спори, що виникають з пра вовідносин за цим Законом, ви рішуються органами Фонду соц іального страхування з тимча сової втрати працездатності в порядку, встановленому ста тутом Фонду соціального стра хування з тимчасової втрати працездатності, та в судовом у порядку.
Пунктом 5 частини 1 статті 13 З акону передбачено, що викона вча дирекція Фонду контролює правильність нарахування, с воєчасність сплати страхови х внесків та уповноважена пр едставляє інтереси страхови ка в судових та інших органах .
Таким чином, судом встановл ено, що відділення Фонду соці ального страхування з тимчас ової втрати працездатності в АРК, являючись суб' єктом вл адних повноважень, відповід но до законодавства має прав о подавати до суду позовні за яви до фізичних та юридичних осіб щодо стягнення страхов их внесків на загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування у зв'язку з тимчасо вою втратою працездатності т а витратами зумовленими похо ванням.
Порядок нарахування і спла та внесків на загальнообов'я зкове державне соціальне стр ахування у зв'язку з тимчасов ою втратою працездатності та витратами зумовленими похов анням визначені Законом Укра їни "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння у зв'язку з тимчасовою втр атою працездатності та витра тами зумовленими похованням " № 2240-III від 18.01.2001 року.
Згідно зі ст. 5 Закону Україн и "Про загальнообов'язкове де ржавне соціальне страхуванн я у зв'язку з тимчасовою втрат ою працездатності та витрата ми зумовленими похованням" с трахування у зв'язку з тимчас овою втратою працездатності та витратами зумовленими по хованням здійснюється за при нципами обов'язковості стра хування осіб, зазначених у ч астині першій статті 6 цього З акону.
Відповідно до ч.1 статті 6 За кону України "Про загальнооб ов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимча совою втратою працездатност і та витратами зумовленими п охованням" загальнообов'язк овому державному соціальном у страхуванню у зв'язку з тимч асовою втратою працездатнос ті та витратами, зумовленими похованням, підлягають: 1) осо би, які працюють на умовах тру дового договору (контракту) н а підприємствах, в установах , організаціях незалежно від форм власності та господарю вання або у фізичних осіб, у то му числі в іноземних диплома тичних та консульських устан овах, інших представництвах нерезидентів, а також обрані на виборні посади в органах д ержавної влади, органах місц евого самоврядування та в ін ших органах; 2) члени колективн их підприємств, сільськогосп одарських та інших виробничи х кооперативів.
Відповідно до статті 22 Зако ну платниками страхових внес ків на загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхуван ня у зв'язку з тимчасовою втра тою працездатності та витрат ами, зумовленими похованням, є страхувальники та застрах овані особи.
Юридичні особи, набувають с татусу страхувальника з дня взяття їх на облік у робочому органі відділення Фонду.
Взяття на облік у виконавчи х дирекціях відділень Фонду здійснюється: на підставі ві домостей з реєстраційної кар тки, наданих державним реєст ратором відповідно до Закону України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців", не піз ніше наступного робочого дня з дня отримання зазначених в ідомостей робочими органами відділень Фонду.
Згідно з ч.2 ст.27 Закону Украї ни Закону України "Про загаль нообов'язкове державне соціа льне страхування у зв'язку з т имчасовою втратою працездат ності та витратами зумовлени ми похованням" страхувальн ик зобов'язаний своєчасно та в повному розмірі сплачуват и страхові внески; надавати виконавчій дирекції Фон ду відомості в установлен ому порядку про прийняття на роботу працівників; заробіт ну плату працівників, сплату страхових внесків, у тому числі застрахованими особ ами.
Судом встановлено, що Товар иства з обмеженою відповідал ьністю "Пансіонат Орбіта-1" явл яється юридичною особою, зар еєстрованою управлінням еко номіки Євпаторійської міськ ої Ради, що підтверджується Д овідкою про включення до Єди ного державного реєстру підп риємств та організацій Украї ни № 23/5-76 від 19.01.2000 року.
Судом встановлено, що відпо відач зареєстрований як плат ник внесків на загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування у зв'язку з тимчасо вою втратою працездатності т а витратами зумовленими похо ванням у Євпаторійській місь кій виконавчій дирекції від ділення Фонду соціального ст рахування з тимчасової втра ти працездатності в АРК 15.11.2001 р оку, реєстраційний код 010200009622.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що відповідно до 22 Закону України "Про загальн ообов'язкове державне соціал ьне страхування у зв'язку з ти мчасовою втратою працездатн ості та витратами зумовленим и похованням" відповідач н абув статусу платника страхо вих внесків до Фонду загаль нообов'язкового державного соціального страхування Ук раїни у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та ви тратами зумовленими похован ням з дня реєстрації, а саме з 15.11.2001 року.
Згідно зі статтею 23 Закону с трахувальники-роботодавці с плачують до Фонду різницю мі ж нарахованими для роботодав ців і найманих працівників с траховими внесками та витрат ами, пов'язаними з наданням ма теріального забезпечення та соціальних послуг застрахов аним особам відповідно до ць ого Закону.
Перерахування зазначених сум шляхом безготівкових роз рахунків здійснюється страх увальниками-роботодавцями о дин раз на місяць - у день, вста новлений для одержання в уст ановах банку коштів на оплат у праці за відповідний періо д.
У разі нестачі у страхуваль ників-роботодавців коштів дл я виплати заробітної плати т а сплати страхових внесків у повному обсязі нарахування їх на заробітну плату і перер ахування страхових внесків д о Фонду провадиться пропорці йно до сум заробітної плати.
Днем сплати страхових внес ків вважається:
у разі перерахування за без готівковими розрахунками - д ень подання до установи банк у розрахункових документів н а перерахування страхових вн есків на рахунок Фонду;
у разі сплати готівкою - ден ь внесення коштів до банківс ької установи чи відділення зв'язку для перерахування на рахунок Фонду.
Якщо страхувальники несво єчасно чи не в повному обсязі сплачують страхові внески, д о них застосовуються фінансо ві санкції, передбачені стат тею 30 цього Закону.
Відповідно до абзацу 1 пункт у 1 статті 1 Закону України від 11.01.2001 року № 2213-III "Про розмір внеск ів на деякі види загальнообо в'язкового державного соціал ьного страхування" встановле ні розміри внесків на загаль нообов'язкове державне соціа льне страхування у зв'язку з т имчасовою втратою працездат ності та витратами, зумовлен ими похованням: для роботода вців - 1,5 відсотка суми фактичн их витрат на оплату праці най маних працівників, що включа ють витрати на виплату основ ної та додаткової заробітної плати, інші заохочувальні і к омпенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, як і визначаються згідно з норм ативно-правовими актами, при йнятими відповідно до Закону України "Про оплату праці", та підлягають обкладанню подат ком з доходів фізичних осіб; 1, 3 відсотка суми фактичних вит рат на оплату праці найманих працівників, що включають ви трати на виплату основної та додаткової заробітної плати , інші заохочувальні та компе нсаційні виплати, у тому числ і в натуральній формі, що визн ачаються згідно з нормативно -правовими актами, прийнятим и відповідно до Закону Украї ни "Про оплату праці", та підля гають обкладанню податком з доходів фізичних осіб.
Таким чином, відповідач був зобов' язаний з 15.11.2001 року щомі сячно в день виплати заробіт ної плати найманим працівник ам сплачувати страхові внес ки на загальнообов'язкове де ржавне соціальне страхуванн я у зв'язку з тимчасовою втрат ою працездатності та витрата ми зумовленими похованням.
Судом встановлено, що голов ним спеціалістом відділення Євпаторійської міської вико навчої дирекції Фонду соціал ьного страхування з тимчасов ої втрати працездатності 27.06.200 8 року проведено ревізію за ко штами загальнообов'язкового державного соціального стра хування у зв'язку з тимчасово ю втратою працездатності в Т оваристві з обмеженою відпов ідальністю "Пансіонат Орбіта -1" за період з 01.01.2006 року по 31.05.2008 рок у.
За результатами проведено ї ревізії складено акт ревіз ії за коштами загальнообов'я зкового державного соціальн ого страхування у зв'язку з ти мчасовою втратою працездатн ості в Товаристві з обмежено ю відповідальністю "Пансіона т Орбіта-1" за № 06-4/07-267 від 27.06.2008 року (надалі - Акт ревізії).
Відповідно до висновків Ак ту ревізії за результатами р евізії підлягають відображе нню в звіті Ф4-ФСС з ТВП наступ ні додатково нараховані плат ежі:
- сума нарахованої пен і з урахуванням округлення - 108,00 гривень;
Також у Акті ревізії зазнач ено, що у зв' язку з необхідні стю приведення у відповідніс ть звітних даних з даними бух галтерського обліку страхув альника страхові внески, які не відображені в звіті Ф4-ФСС з ТВП, підлягають відображен ню в рядку 3.1 табл.III в сумі 1067, 73 гри вень з наданням письмового п овідомлення до органу реєстр ації Фонду, за висновками Аак ту встановлено, що за період з 11.12.2006 року до 31.05.2008 року несвоєчас но сплачені внески в розмірі 1499, 45 грн.
В акті ревізії вказано, що с уми штрафних санкцій за пору шення, виявлені в ході ревізі ї, будуть визначені в відпові дному рішенні.
Відповідно до п.п. 1,2,3,4,5 ч . 1 ст. 30 Закону України "Про заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування у зв'язк у з тимчасовою втратою праце здатності та витратами зумов леними похованням" № 2240-III від 18.01. 2001 року страхувальник-роботод авець несе відповідальність за несвоєчасність сплати та неповну сплату страхових вн есків, у тому числі страхових внесків, що сплачують застра ховані особи через рахунки р оботодавців, а також за поруш ення порядку використання ст рахових коштів.
У разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувал ьником (у тому числі фізичною особою, яка не має статусу під приємця та використовує найм ану працю, через ухилення від подання заяви про взяття на о блік як платника страхових в несків) або неповної їх сплат и страхувальник сплачує суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків (н едоїмки), штраф та пеню.
За несвоєчасність сплати с трахувальником страхових вн есків на нього накладається штраф у розмірі 50 відсотків су ми належних до сплати страхо вих внесків за весь період, як ий минув з дня, коли страхувал ьника було взято на облік.
За неповну сплату страхови х внесків на страхувальника накладається штраф у розмірі прихованої (заниженої) суми з аробітної плати, на яку відпо відно до цього Закону нарахо вуються страхові внески, а в р азі повторного порушення - у т рикратному розмірі зазначен ої суми.
За порушення порядку витра чання страхових коштів накла дається штраф у розмірі 50 відс отків належної до сплати сум и страхових внесків.
Судом встановлено, що відді ленням виконавчої дирекції Ф онду соціального страхуванн я з тимчасової втрати працез датності 08.08.2008 року винесено рі шення про застосування та за числення в бюджет Фонду соці ального страхування з тимчас ової втрати працездатності, відображення в звіті (Ф4-ФСС з ТВП) сум фінансових (штрафних ) санкцій, неправомірних витр ат, донарахованих сум внескі в та пені за порушення законо давства про загальнообов' я зкове державне соціальне стр ахування за № 06-4/07-1174 (надалі - Р ішення).
Судом встановлено, що в Ріше нні зазначено, що за результа тами перевірки на підставі ч .1 ст.30 Закону України "Про зага льнообов'язкове державне соц іальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працез датності та витратами зумовл еними похованням" № 2240-III від 18.01.2001 року, п.8.7 Інструкції про поряд ок надходження, обліку та вит рачання коштів Фонду соціаль ного страхування з тимчасово ї втрати працездатності, зат вердженої Постановою Фонду соціального страхування з ти мчасової втрати працездатно сті від 26.06.2001, № 16:
- нарахована пеня у роз мірі 108,00 гривень;
- застосовано штраф за несвоєчасність сплати страх ових внесків у розмірі 749,74 гри вень;
В рішенні зазначено, що відп овідно до п.6 ч.1 ст.28 Закону Укра їни "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння у зв'язку з тимчасовою втр атою працездатності та витра тами зумовленими похованням " № 2240-III від 18.01.2001 року визначено су му платежу та штрафних (фінан сових) санкцій та вирішено за рахувати у вигляді пені та шт рафу з Товариства з обмежено ю відповідальністю "Пансіона т Орбіта-1" загальною сумою 857,74 г ривень, яка у десятиденний ст рок з дня отримання рішення п ідлягає зарахуванню до бюдже ту Фонду у повному обсязі. Вка зано, що зараховану суму необ хідно відобразити в звіті пр о нараховані внески та витра ти, пов' язані з загальнообо в'язковим державним соціаль ним страхуванням у зв' язку з тимчасовою втратою працез датності (Ф4-ФСС з ТВП) за 9 місяц ів 2008 року, в тому числі:
- сума 108,00 по рядку 5 табл. III (нараховане пені),
- сума 749,74 гривень по ряд ку 8 табл.III (стягнуто штрафів).
Судом встановлено, що загальна сума боргу за вказа ним рішенням складає 857,74 гриве нь.
Зазначене рішення бу ло отримано відповідачем 03.09.200 8 року.
Таким чином, прострочена за боргованість відповідача ск ладає 857,74 гривень. Даний факт т акож підтверджується розрах унком позовних вимог за позо вній заяві.
Відповідно до частини 2 стат ті 30 Закону не сплачені в стро к страхові внески, пеня і штра ф стягуються в доход Фонду із страхувальника у безспірном у порядку.
Строк давності в разі стягн ення страхових внесків, пені та фінансових санкцій, перед бачених цією статтею, не заст осовується.
Таким чином, позовні вимоги являються обгрунтованими та підлягають задоволенню у по вному обсязі.
Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є субєкт владних пов новажень, а відповідачем - ф ізична чи юридична особа, суд ові витрати, здійснені позив ачем, з відповідача не стягую ться. Тому судові витрати по с праві не підлягають стягненн ю з відповідача.
У зв' язку зі складністю сп рави судом 04 серпня 2009 року ого лошена вступна та резолютивн а частина постанови, а 07 серпн я 2009 року постанова складена у повному обсязі.
Враховуючи викладене, керу ючись ст. 160-163, 167 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, суд
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити в пов ному обсязі.
2.Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю "Па нсіонат Орбіта-1" (ЄДРПОУ 30671087) на користь відділення Фонду со ціального страхування з тимч асової втрати працездатност і в АРК в особі Євпаторійсько ї міської виконавчої дирекці ї заборгованість в сумі 857,74 гри вень на р/р № 37170200900001 МФО 824026 у ГУ ДК Ув АРК, м.Сімферополь, ЄДРПОУ 2 2325042.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня склад ання у повному обсязі у разі н еподання заяви про апеляційн е оскарження (апеляційної ск арги).
Якщо після подачі зая ви про апеляційне оскарження апеляційна скарга не подана , постанова набуває законної сили через 20 днів після подан ня заяви про апеляційне оска рження.
Протягом 10 днів з дня склада ння у повному обсязі через Ок ружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим до Севастопольського апеля ційного адміністративного суду може бути подана заява п ро апеляційне оскарження, пі сля подачі якої протягом 20 дні в може бути подана апеляційн а скарга.
Апеляційна скарга мо же бути подана без попереднь ого подання заяви про апеляц ійне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановле ний для подання заяви про апе ляційне оскарження (10 днів).
Суддя Трещ ова О.Р.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 04.08.2009 |
Оприлюднено | 06.11.2009 |
Номер документу | 4401675 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Трещова О.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні