Постанова
від 23.04.2015 по справі 805/970/15-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 квітня 2015 року Справа № 805/970/15-а

приміщення суду за адресою: м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 2

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Давиденко Т.В.

розглянувши в порядку скороченого провадження позовну заяву Державної податкової інспекції у м. Краматорську Головного управління Міндоходів у Донецькій області

до відповідача Громадської організації Краматорський спортивний клуб «Спрінт» по боротьбі дзюдо та самбо

про припинення юридичної особи

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у м. Краматорську Головного управління Міндоходів у Донецькій області звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Громадської організації Краматорський спортивний клуб «Спрінт» по боротьбі дзюдо та самбо про припинення юридичної особи.

Доводи позовної заяви обгрунтовує тим, що ГО Краматорс?ький спортивний клуб «Спрінт» по боротьбі дзюдо та самбо не надає до податкового органу документи податкової звітності з 06.02.2013 року, тобто, більше одного року.

Враховуючи наведене, податкова інспекція просить припинити юридичну особу ГО Краматорський спортивний клуб «Спрінт» по боротьбі дзюдо та самбо на підставі ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».

Ухвалою від 18.03.2015 року відкрите провадження у справі, розгляд справи здійснюється в порядку скороченого провадження суддею одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, відповідно до вимог ч. 4 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши повідомлені позивачем обставини, суд встановив.

ГО Краматорський спортивний клуб «Спрінт» по боротьбі дзюдо та самбо зареєстрована як юридична особа рішенням Виконавчого комітету Краматорської міської ради Донецької області, внесене до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, як юридична особа (ЄДРПОУ 25721350), юридична адреса: 84331, Донецька область, м. Краматорськ, бул. Краматорський, б. 1, про що свідчить Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с. 4а).

Згідно довідки від 30.08.1999 року № 392 про взяття на облік платника податків ГО Краматорський спортивний клуб «Спрінт» по боротьбі дзюдо та самбо перебуває на обліку у ДПІ у м. Краматорську з 30.08.1999 року № 392 (а.с. 4).

Як вбачається з акту про ненадання звітності ДПІ у м. Краматорську від 26.11.2014 року № 74/057-15-15-02, ГО Краматорський спортивний клуб «Спрінт» по боротьбі дзюдо та самбо податкові декларації, документи бухгалтерської звітності не надає з 06.02.2013 року(а.с. 11).

Станом на 24.11.2014 року ГО Краматорський спортивний клуб «Спрінт» по боротьбі дзюдо та самбо заборгованості перед бюджетом не має, про що свідчить довідка розрахунків з бюджетом ДПІ у м. Краматорську (а.с. 12).

Між сторонами немає розбіжностей щодо обставин справи, встановлених судом, в позовній заяві податковий орган просить припинити юридичну особу на підставі ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».

Проаналізувавши встановлені обставини справи та норми законодавства України, яке регулює спірні правовідносини, суд вважає позовну заяву такою, що підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Статтею19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Відповідно до ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав,свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади. У справах щодо оскарження рішень суди перевіряють чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ст. 41.2 Податкового кодексу України органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.

Відповідно до ст. 41.1 Податкового кодексу України контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.

Права податкового органу визначені статтею 20 Податкового кодексу України, відповідно до п. п. 20.1.37 п. 20.1 ст. 20 якого контролюючим органам надане право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

Згідно п. 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду з позовними заявами про припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців.

Таким чином, позивач у справі - орган владних повноважень, який виконує владні управлінські функції у сфері оподаткування відносно платників податків та якому чинним законодавством надане право звертатись у встановлених законом випадках до суду з позовними заявами, які містять вимоги про припинення підприємницької діяльності.

Підставою для припинення юридичної особи у спорі, що розглядається, контролюючий орган визначає неподання відповідачем протягом року податкових декларацій та документів фінансової звітності.

Відповідно до ст. 15 Податкового кодексу України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Кожний з платників податків може бути платником податку за одним або кількома податками та зборами.

Як зазначалось раніше, відповідач зареєстрований в якості суб'єкта підприємницької діяльності та перебуває на обліку платників податків у позивача.

Статтею 16 Податкового кодексу України на платників податків покладені певні обов'язки, зокрема, платники податків зобов'язані вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів та подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи та не спростовано відповідачем, він не надає більше одного року до органу податкової служби документи податкової звітності.

Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців регулює Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців».

Частиною 2 статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» передбачені підстави для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених законом; провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом; невідповідність мінімального розміру статутного капіталу юридичної особи вимогам закону; неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону; наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Тобто однією з умов прийняття судового рішення про припинення юридичної особи є неподання податкових декларацій, документів фінансової звітності більше одного року.

Оскільки відповідач не надає до контролюючого органу податкову звітність більше одного року, органам державної податкової служби надане право у встановлених законом випадках звертатись до суду з позовними заявами, які містять вимоги про припинення юридичної особи, суд вважає, що позивач в межах повноважень та у спосіб, визначений чинним законодавством, звернувся до суду з позовною заявою про припинення такої юридичної особи, тому така позовна заява підлягає задоволенню.

Згідно ч. 1 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного Реєстру запису про судове рішення. Дата надходження відповідного судового рішення вноситься державним реєстратором до журналу обліку реєстраційних дій.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати з відповідача не підлягають стягненню.

На підставі викладеного, керуючись Конституцією України, Податковим кодексом України, Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», ст. 2, ст. 7- 11, ст. 86, ст. 122 - 154, ст. 160 - 163, ст. 167, ст. 185, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов Державної податкової інспекції у м. Краматорську Головного управління Міндоходів у Донецькій області Головного управління Міндоходів у Донецькій області до Громадської організації Краматорський спортивний клуб «Спрінт» по боротьбі дзюдо та самбо про припинення юридичної особи - задовольнити.

Громадську організацію Краматорський спортивний клуб «Спрінт» по боротьбі дзюдо та самбо (25721350, юридична адреса: 84331, Донецька область, м. Краматорськ, бул. Краматорський, 1) - припинити.

Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.

Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною та підлягає негайному виконанню.

Суддя Давиденко Т.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.04.2015
Оприлюднено13.05.2015
Номер документу44034520
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/970/15-а

Постанова від 23.04.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Давиденко Т.В.

Ухвала від 18.03.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Давиденко Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні