Постанова
від 07.05.2015 по справі 805/979/15-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 травня 2015 року Справа № 805/979/15-а

приміщення суду за адресою: м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 2

Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Кравченко Т.О., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у м. Краматорську ГУ Міндоходів у Донецькій області до Ленінської комуністичної спілки молоді м. Краматорська про припинення юридичної особи, -

встановив:

17 березня 2015 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції у м. Краматорську ГУ Міндоходів у Донецькій області (далі – позивач або ДПІ) до Ленінської комуністичної спілки молоді м. Краматорська (далі – відповідач або ЛКСМК), в якому позивач просив припинити юридичну особу-відповідача у зв'язку з тим, що останній більше року не надає контролюючим органам звітність, декларації, документи бухгалтерської звітності, які передбачені законодавством, чим порушує встановлений законодавством порядок надання податкової звітності та унеможливлює здійснення державного контролю за сплатою податків та інших обов'язкових платежів.

19 березня 2015 року суддею постановлена ухвала про відкриття скороченого провадження в адміністративній справі, відповідачу встановлений десятиденний строк з дня одержання копії цієї ухвали для подання заперечення проти позову та необхідних документів або заяви про визначення позову.

19 березня 2015 року копія вказаної ухвали надіслана на адресу відповідача, зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, рекомендованою поштовою кореспонденцією з повідомленням про вручення, проте поштове відправлення повернуто на адресу суду з відміткою підприємства зв'язку з причини відсутності адресата за вказаною адресою (а.с.17-21).

Приймаючи до уваги вказані обставини та визначений Кодексом адміністративного судочинства України (далі – КАС України) порядок здійснення судових викликів і повідомлень, суд дійшов висновку, що відповідач належним чином повідомлений про те, що справа розглядатиметься в порядку скороченого провадження.

Згідно з ч.4 ст.183-2 КАС України суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи у скороченому провадженні суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне судове рішення. У разі недостатності повідомлених позивачем обставин або якщо за результатами розгляду поданого відповідачем заперечення суд прийде до висновку про неможливість ухвалення законного судового рішення без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, суд розглядає справу за загальними правилами цього Кодексу, про що постановляє ухвалу, яка не підлягає оскарженню.

Протягом строку, встановлено ч.3 ст.183-2 КАС України, від відповідача не надходили заперечення проти позову та документи, якими вони обґрунтовуються, заява про визнання позову відповідачем також не надавалась.

Дослідивши матеріали справи та повідомлені позивачем обставини, суд дійшов висновку про наявність достатніх підстав для прийняття законного і обґрунтованого судового рішення в порядку скороченого провадження.

З'ясовуючи чи мали місце обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, а також чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, суд встановив наступне.

На підставі даних он-лайн сервісу отримання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, запровадженого Міністерством юстиції України на підставі Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощенням умов ведення бізнесу (дерегуляція)» № 191-VIII (https://usr.minjust.gov.ua), встановлено, що Ленінська комуністична спілка молоді м. Краматорська (ідентифікаційний код 25710518, місцезнаходження: 84301, Донецька обл., м. Краматорськ, вул. Марата, буд.8) зареєстрована у якості юридичної особи 04 травня 1994 року, про що 23 серпня 2006 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесений запис за номером 1270120 0000 001923. На час судового розгляду в процесі припинення відповідач не перебуває (а.с.14-15).

Вказані обставини також підтверджені витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 10 жовтня 2014 року № 19425852 (а.с.8), свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 № 606877 (а.с.9), довідкою № 25710518 про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (а.с.10).

Як вбачається зі змісту свідоцтва про реєстрацію місцевого об'єднання громадян, Ленінська комуністична спілка молоді м. Краматорська зареєстрована як громадська організація, діяльність якої поширюється на територію м. Краматорська Донецької області, зареєстрована на підставі рішення виконавчого комітету Краматорської міської ради від 04 травня 1994 року № 191/4 № 75 (а.с.11).

З 20 лютого 1995 року відповідач перебуває на обліку у ДПІ у м. Краматорську за реєстраційним номером 41-Л, про що свідчить довідка про взяття на облік платника податків від 28 серпня 1998 року № 656/10/29-014-13 (а.с.7).

Як вбачається зі змісту акта про ненадання звітності від 05 листопада 2014 року № 52/05-15-15-02, відповідач не надає звітність до податкових органів з 26 квітня 2011 року (а.с.5).

Станом на 17 листопада 2014 року заборгованості перед бюджетом відповідач не має, що підтверджено відповідною довідкою (а.с.6).

Докази, які б спростовували наведені вище обставини, суду не надані.

Вирішуючи справу по суті, до спірних правовідносин суд застосовує нижченаведені правові норми.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України.

Згідно з положеннями п.п.20.1.37. п.20.1. ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатись до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою-підприємцем підприємницької діяльності.

Абз.2 п.67.2. ст.67 Податкового кодексу України визначено, що контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців.

Наведені правові норми свідчать про те, що позивач - суб'єкт владних повноважень звернувся до адміністративного суду на виконання його повноважень у публічно-правових відносинах.

Позивач вбачає фактичну підставу для припинення юридичної особи - відповідача в неподанні останнім протягом року контролюючим органам податкових декларацій та документів фінансової звітності.

Відповідач як платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, що вбачається зі змісту п.п.16.1.3. п.16.1. ст.16 Податкового кодексу України.

Аналіз змісту правової норми, яка міститься в п.п.16.1.3. п.16.1. ст.16 Податкового кодексу України, дозволяє дійти висновку про те, що обов'язок відповідача подавати податкову звітність у строки, визначені законодавством, не залежить від результатів його господарської діяльності чи від наявності доходів, які підлягають оподаткуванню.

За правилом, встановленим ч.1 ст.3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15 травня 2003 року №755-IV (далі – Закон № 755), дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.

Ч.2 цієї статті містить застереження про можливість встановлення законом особливостей державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок), благодійних організацій, політичних партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.

Ч.ч.1-2 ст.1 Закону України «Про об'єднання громадян» від 16 червня 1992 року № 2460-ХІІ (далі – Закон № 2460) було передбачено, що об'єднанням громадян є добровільне громадське формування, створене на основі єдності інтересів для спільної реалізації громадянами своїх прав і свобод. Об'єднання громадян, незалежно від назви (рух, конгрес, асоціація, фонд, спілка тощо) відповідно до цього Закону визнається політичною партією або громадською організацією.

Зі змісту ст.3 Закону № 2460 вбачалося, що громадською організацією є об'єднання громадян для задоволення та захисту своїх законних соціальних, економічних, творчих, вікових, національно-культурних, спортивних та інших спільних інтересів.

З метою приведення законодавчих актів України у відповідність із вимогами Закону № 755 Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення єдиної системи державної реєстрації юридичних осіб» від 23 вересня 2010 року № 2555-VI ч.2 ст.14 Закону України «Про об'єднання громадян» доповнено новим реченням, відповідно до цієї норми у випадку реєстрації об'єднання громадян набуває статусу юридичної особи. Дані реєстрації включаються до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців шляхом внесення відповідного запису в порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб.

У зв'язку з введенням в дію Закону України «Про громадські об'єднання» від 22 березня 2012 року від 22 березня 2012 року № 4572-VI (далі – Закон № 4572) з 01 січня 2013 року втратив чинність Закон № 2460.

Відповідно до ст.1 Закону № 4572 громадське об'єднання - це добровільне об'єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів. Громадське об'єднання за організаційно-правовою формою утворюється як громадська організація або громадська спілка. Громадська організація - це громадське об'єднання, засновниками та членами (учасниками) якого є фізичні особи. Громадська спілка - це громадське об'єднання, засновниками якого є юридичні особи приватного права, а членами (учасниками) можуть бути юридичні особи приватного права та фізичні особи. Громадське об'єднання може здійснювати діяльність зі статусом юридичної особи або без такого статусу. Громадське об'єднання зі статусом юридичної особи є непідприємницьким товариством, основною метою якого не є одержання прибутку.

Ст.25 Закону № 4572 визначені способи припинення діяльності громадського об'єднання.

Припинення діяльності громадського об'єднання здійснюється: 1) за рішенням громадського об'єднання, прийнятим вищим органом управління громадського об'єднання, шляхом саморозпуску або реорганізації шляхом приєднання до іншого громадського об'єднання такого самого статусу; 2) за рішенням суду про заборону (примусовий розпуск) громадського об'єднання.

Припинення діяльності громадського об'єднання зі статусом юридичної особи має наслідком припинення цієї юридичної особи у порядку, встановленому Законом № 755, з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.

Ч.5 ст.29 Закону № 4572 у разі прийняття судом рішення про припинення юридичної особи громадського об'єднання з підстав, зазначених у Законі № 755, громадське об'єднання протягом шести місяців в довільній формі повідомляє уповноважений орган з питань реєстрації про продовження діяльності без статусу юридичної особи та надає відомості про особу (осіб), уповноважену представляти громадське об'єднання, в обсязі, визначеному п.3 ч.2 ст.16 цього Закону.

З огляду на викладене, норми Закону № 755 є загальними відносно спеціальних норм Закону № 2555, (який був чинним до 1 січня 2013 року), та Закону № 4572, які встановлюють додаткові (специфічні) підстави ліквідації об'єднання громадян (громадського об'єднання), і не суперечать загальним нормам.

У зв'язку з цим залежно від підстав припинення об'єднання громадян (громадського об'єднання) та суб'єкта звернення до суду застосуванню підлягають відповідно норми Закону № 755 чи Законів №№ 2555, 4572.

Враховуючи вищевикладене, при встановленні факту неподання податкової (фінансової) звітності юридичної особою до контролюючого органу, позовна вимога про припинення юридичної особи підлягає задоволенню незалежно від виду юридичної особи та її організаційно-правової форми.

Ч.1 ст.33 Закону № 755 свідчить, що юридична особа припиняється, зокрема, за судовим рішенням.

Згідно з ч.2 ст.38 Закону № 755 неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону, є підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з її банкрутством.

Відповідно до ч.1 ст.38 Закону № 755 суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, виходячи з того, що ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку про необхідність задоволення адміністративного позову з тієї підстави, що відповідач більше року не подає контролюючим органам податкову звітність, а це є загальною підставою для припинення юридичної особи.

Аналогічна правова позиція викладена в ухвалах Вищого адміністративного суду України від 15 жовтня 2014 року у справі № К/800/39798/13, від 22 жовтня 2014 року у справі № К/9991/8293/11, від 27 жовтня 2014 року у справі № К/9991/22048/11, від 05 листопада 2014 року у справі № К/9991/22261/12, від 17 листопада 2014 року у справі № К/9991/36690/11, від 19 листопада 2014 року у справі № К/800/53759/14 тощо.

З огляду на положення ч.4 ст.94 КАС України, судові витрати з відповідача не підлягають стягненню.

Ч.1 ст.256 КАС України визначено, що постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження, виконуються негайно.

На підставі викладеного, керуючись Конституцією України, Податковим кодексом України, Господарським кодексом України, Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», ст.ст.2-15, 17-20, 94, 98, 158-163, 183-2, 185, 186, 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, -

постановив:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції у м. Краматорську ГУ Міндоходів у Донецькій області до Ленінської комуністичної спілки молоді м. Краматорська про припинення юридичної особи - задовольнити повністю.

Припинити юридичну особу Ленінська комуністична спілка молоді м. Краматорська (ідентифікаційний код 25710518, місцезнаходження: 84301, Донецька обл., м. Краматорськ, вул. Марата, буд.8).

Постанова прийнята, складена і підписана в нарадчій кімнаті.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Надіслати копію постанови сторонам рекомендованим листом з повідомленням не пізніше наступного дня з дня її постановлення.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, судове рішенні апеляційної інстанції по такій справі є остаточним і оскарженню не підлягає.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

У день набрання постановою законної сили направити її копію державному реєстратору за місцезнаходженням фізичної особи-підприємця для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.

Суддя                                                                       Кравченко Т.О.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.05.2015
Оприлюднено13.05.2015
Номер документу44066319
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/979/15-а

Постанова від 07.05.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Ухвала від 19.03.2015

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні