Постанова
від 07.05.2015 по справі 817/779/15
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 817/779/15

07 травня 2015 року 17год. 45хв. м. Рівне

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Борискіна С.А. розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом

Державна податкова інспекція у м.Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області

до Рівненська міська федерація мотоциклетного спорту

про припинення юридичної особи, -

ВСТАНОВИВ :

Державна податкова інспекція у м.Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області звернувся до Рівненського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Рівненська міська федерація мотоциклетного спорту про припинення юридичної особи.

Справа розглянута в порядку скороченого провадження.

Ухвалою про відкриття скороченого провадження від 23 березня 2015 року відповідачу було надано десятиденний строк з дня одержання ухвали, копії позовної заяви та копій документів для подання заперечення. У вказаний строк відповідачем не було подано заперечення на адміністративний позов та заяви про визнання позову.

Давши оцінку доказам у справі, повно і всебічно з'ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими доказами, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення.

Судом встановлено, що відповідач як юридична особа перебуває на обліку в Державна податкова інспекція у м.Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області як платник податків з 06 серпня 2003 року.

Заборгованості по сплаті внесків на загальнообов'язкове пенсійне страхування, податках, зборах інших обов'язкових платежах до бюджетів та державних цільових фондів відповідач немає.

Згідно з частиною 1 статті 33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням державного органу, прийнятим у випадках, передбачених законом.

Підстави для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, передбачені частиною 2 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних особі та фізичних осіб-підприємців". Однією з таких підстав є неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону (абз.5 ч.2 ст.38 вказаного Закону).

Норма названої статті не містить імперативного застереження щодо кола осіб, які мають право звернутися до суду з позовом про припинення юридичної особи з наведеної підстави, а подання такого позову контролюючим органом обумовлено виконанням покладеного на нього законом обов'язку щодо аналізу причин і оцінки даних про факти порушень податкового законодавства, що нерозривно пов'язано з набуттям платником податків цивільної правосуб'єктності.

При цьому, слід зазначити, що за правилом, встановленим частиною 1 статті 3 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців", дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.

Частина 2 цієї норми містить застереження про можливість встановлення законом особливостей державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок, організацій роботодавців, їх об'єднань), політичних партій, державних органів та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про об'єднання громадян", об'єднанням громадян є добровільне громадське формування, створене на основі єдності інтересів для спільної реалізації громадянами своїх прав і свобод. Об'єднання громадян, незалежно від назви (рух, конгрес, асоціація, фонд, спілка тощо) відповідно до цього Закону визнається політичною партією або громадською організацією.

У відповідності до ст. 1 Закону України "Про громадські об'єднання", громадське об'єднання - це добровільне об'єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних, та інших інтересів. Громадське об'єднання за організаційно-правовою формою утворюється як громадська організація або громадська спілка. Громадська організація - це громадське об'єднання, засновниками та членами (учасниками) якого є фізичні особи. Громадське об'єднання може здійснювати діяльність зі статусом юридичної особи або без такого статусу. Громадське об'єднання зі статусом юридичної особи є непідприємницьким товариством, основною метою якого не є одержання прибутку.

Як вбачається з ч.2 ст. 25 Закону України "Про громадські об'єднання", припинення діяльності громадського об'єднання зі статусом юридичної особи має наслідком припинення цієї юридичної особи у порядку, встановленому Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.

Частиною 3 статті 3 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" визначено, що об'єднання громадян, політичні партії, державні органи та органи місцевого самоврядування, асоціації органів місцевого самоврядування, банки, торгово-промислові палати, фінансові установи (у тому числі кредитні спілки), біржі, інші установи та організації, для яких законом встановлені особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому цим Законом.

З огляду на викладене, норми Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" є загальними відносно спеціальних норм Закону України "Про громадські об'єднання", які регулюють питання реєстрації об'єднання громадян, припинення їх діяльності і не суперечать загальним нормам.

Відповідно до абзацу 5 частини 2 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, є неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

Згідно з п.67.2 ст.67 Податкового кодексу України, контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців.

Таким чином, контролюючий орган наділений правом звернення до суду з позовом про припинення громадської організації чи політичної партії за неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

Судом встановлено, що впродовж останнього календарного року відповідач у встановленому порядку перед контролюючим органом не звітувався, податкові декларації, звіти та інші документи, пов'язані з обчисленням та сплатою податків, не подавав.

Також, суд зазначає, що при встановленні факту неподання податкової (фінансової) звітності юридичною особою до податкового органу, позовна вимога про припинення юридичної особи підлягає задоволенню незалежно від виду юридичної особи та її організаційно-правової форми (Ухвала Вищого адміністративного суду України від 15.10.2014 р. К/800/39798/13).

Відповідно до пп. 20.1.37. п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

За наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами і підлягають до задоволення повністю.

Судові витрати по справі згідно ч. 4 ст. 94 КАС України з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 160-163, 183-2 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Юридичну особу - Рівненська міська федерація мотоциклетного спорту (код ЄДРПОУ 26405875) - припинити.

Після набрання постановою законної сили надіслати її копію державному реєстратору Реєстраційної служби Рівненського міського управління юстиції для виконання (33000, Рівненська область, м. Рівне, вул. Шевченка, 45).

          Постанова суду першої інстанції є остаточною, крім випадків оскарження її в апеляційному порядку.

          У разі апеляційного оскарження постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

          Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

          Відповідно до ст. 256 КАС України постанова суду, прийнята в порядку скороченого провадження в адміністративній справі, передбаченій пунктом 3 частини 1 статті 183-2 цього Кодексу, виконується негайно.

Суддя                                                   Борискін С.А.

          

                                                  

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.05.2015
Оприлюднено13.05.2015
Номер документу44066949
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/779/15

Постанова від 07.05.2015

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Борискін С.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні