КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа № 22-а-22380/08 Головуючий у І
інстанції - Сидоренко
А.С.
Суддя-доповідач Данилова М.В.
УХВАЛА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 липня 2009 року
м. Київ
Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у
складі:
головуючого - судді Данилової М.В.,
суддів: Бєлової Л.В. та Бистрик Г.М.
при секретарі судового засідання Горбачовій Ю.Д.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у
місті Києві апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у місті Чернігові
на постанову Господарського суду Чернігівської області від 28 березня 2008 року
у справі за позовом Приватного підприємства „ІНФОРМАЦІЯ_1” до Державної податкової інспекції у місті
Чернігові про визнання незаконними дій, встановлення наявності (відсутності)
компетенції, скасування рішень, -
в с т а н о в и л а:
Позивач звернувся до суду з позовом до скаргу Державної податкової інспекції у
місті Чернігові про визнання
незаконними дійпо проведенню 10.10.2007р. перевірки ПП „ІНФОРМАЦІЯ_1”; просив
суд встановити наявність чи відсутність компетенції (повноважень) суб'єкта
владних повноважень щодо проведення планової перевірки ПП „ІНФОРМАЦІЯ_1” без
направлення за десять днів повідомлення про проведення планової виїзної
перевірки; встановити наявність чи відсутність компетенції (повноважень)
суб'єкта владних повноважень по проведенню планової перевірки ПП „ІНФОРМАЦІЯ_1”
з питань дотримання вимог Закону України „Про державне регулювання виробництва
і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та
тютюнових виробів”; встановити наявність чи відсутність компетенції
(повноважень) суб'єкта владних повноважень на проведення контрольної закупки
при перевірці ПП „ІНФОРМАЦІЯ_1”; скасувати рішення від 19.10.2007р. №
0008302323 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 17280,90 грн.
за нероздрукування відповідних розрахункових документів, що підтверджують
виконання господарських операцій та за незберігання контрольних стрічок
протягом встановленого терміну; скасувати рішення від 19.10.2007р. № 0008312323
про застосування фінансових санкцій у вигляді штрафу в сумі 1000,00 грн. за
роздрібну торгівлю тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних
роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробником або імпортером таких
тютюнових виробів.
Відповідач заперечив проти позову
посилаючись на те, що перевірка була проведена у відповідності з вимогами
чинного законодавства. Під час проведення перевірки був встановлений факт
здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробами за ціною, вищою від
максимальної роздрібної ціни на тютюнові вироби, встановленої виробником таких
тютюнових виробів, а також факти нероздрукування відповідних розрахункових
документів, що підтверджують виконання господарських операцій та незберігання
контрольних стрічок протягом встановленого терміну. На думку Відповідача,
прийняті рішення є обґрунтованими і такими, що відповідають діючому
законодавству.
Постановою Господарського суду Чернігівської області від 28
березня 2008 року позов було задоволено частково. Скасовано рішення
Державної податкової інспекції у місті Чернігові від 19.10.2007р. № 0008302323
в частині застосування до приватного підприємства „ІНФОРМАЦІЯ_1” (код 32728805)
штрафних (фінансових) санкцій в сумі 17274,40 грн. за нероздрукування
відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання господарських
операцій та за незберігання контрольних стрічок протягом встановленого терміну.
В задоволенні решти позовних вимог було відмовлено.
Вважаючи, що суд неправильно застосував
норми матеріального та процесуального права, відповідач просить оскаржуване
рішення скасувати в частині скасування рішення Державної податкової інспекції у
місті Чернігові від 19.10.2007р. № 000830232 та прийняти нову постанову, якою
відмовити ПП «ІНФОРМАЦІЯ_1»у задоволенні позовних вимог.
Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи та
дослідивши докази, проаналізувавши на підставі встановлених фактичних обставин
справи правильність застосування судом першої інстанції норм законодавства,
колегія суддів вважає, що апеляційна скарга
не підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Судом першої інстанції встановлено, що Приватне підприємство „ІНФОРМАЦІЯ_1”
зареєстроване рішенням виконавчого комітету Чернігівської міської ради від
05.11.2003р., про що у Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб
-підприємців внесені відомості за НОМЕР_1
10 жовтня 2007 року службовими особами ДПІ у місті Чернігові, на підставі
направлень від 03.10.2007р. № 2389 та № 2390, була проведена перевірка відділу
в магазині, який розташований за адресою: м. Чернігів, вул. Толстого, 154, та
належить приватному підприємству „ІНФОРМАЦІЯ_1”.
За результатами перевірки складений акт № 25260668/2323 від 10.10.2007р.
Як вбачається з акту перевірки, перевіряючими встановлені наступні
порушення:
„- на господарській одиниці здійснювалась реалізація тютюнових виробів за
цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлені
виробником або імпортером, чим порушено ст. 6 Декрету КМУ „Про акцизний збір”
від 26.12.92р. № 18-92 із змінами та доповненнями. А саме згідно чека № 5455,
роздрукованого 10.10.07р. о 14 год. 41 хв. на реєстраторі розрахункових
операцій ф. н. 2526006679 здійснювалась реалізація однієї пачки сигарет „Saint
George” виробництва ЗАТ „Галлахер Україна” під контролем „Галлахер Лімітед” вейбрідж
кт 13 OQU, Англія, акцизна марка 23 АБКД 949538 ТВ 05/1 по ціні одна грн. 30
коп., що вища ніж встановлені максимальні роздрібні ціни на сигарети. На
вищевказаній реалізованій пачці сигарет максимальна роздрібна ціна становить
одна грн. 25 коп. На момент перевірки в реалізації знаходились ще три пачки
сигарет Saint George по ціні одна грн. 30 коп. максимальна роздрібна ціна на
яких становить одна грн. 25 коп. Накладна на момент перевірки на вказані
сигарети відсутня.
- не забезпечено зберігання контрольних стрічок протягом встановленого
законодавством терміну (3 роки), а саме: на момент перевірки контрольні стрічки
за період з 10.10.04р. по чек № 4909 за 08.10.07р. включно відсутні, до
перевірки не надані.
- проведення розрахункових операцій через реєстратор розрахункових операцій
з не роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують
виконання розрахункових операцій, а саме: при проведенні розрахункових операцій
через реєстратор розрахункових операцій ф. н. 2526006679, заводський № ДГ
90009897 (Датекс МР 500 Т-013) з чека № 4910 від 08.10.07р. о 17 год. 00 хв. по
чек № 5461 за 10.10.07р. о 15 год. 32 хв. (лише ті, які були надані до
перевірки) на загальну суму розрахунків 3422 грн. 18 коп. (три тисячі чотириста
двадцять дві грн. 18 коп.) роздруковувалися чеки невстановленої форми, а саме:
згідно контрольних стрічок (копії яких додаються до акта перевірки) встановлено
реалізацію товарів за період з 08.10.07р. (чек № 4910 від 08.10.07р. о 17 год.
00 хв.) по 10.10.07р. (чек № 5461 за 10.10.07р. о 15 год. 32 хв.) на загальну
суму розрахунків 3422,18 грн. Дана сума розрахункових операцій була проведена
через реєстратор розрахункових операцій Датекс МР 500 Т-013 без роздрукування
відповідних розрахункових документів, які не відповідають встановленим вимогам
до форми та змісту фіскального чеку, а саме: ПП „ІНФОРМАЦІЯ_1” є платником ПДВ,
а у вищевказаних чеках замість літер ПН (які друкуються на чеках СПД, які
зареєстровані як платники ПДВ) стоять літери ІД, що не є правильним, оскільки
ПП „ІНФОРМАЦІЯ_1” є платником ПДВ, то необхідно щоб друкувались літери ПН,
тобто відсутній індивідуальний податковий номер платника ПДВ, а в наявності є
лише ідентифікаційний код за ЄДРПОУ, що передбачено для неплатників ПДВ.”
Як вказано в акті перевірки, зазначеним порушено вимоги п. п. 1, 2, 10 ст.
3, ст. 8 Закону України від 06.07.1995р. № 265/95-ВР „Про застосування
реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування
та послуг” (зі змінами та доповненнями), ст. 6 Декрету Кабінету Міністрів
України „Про акцизний збір” від 26.12.1992р. № 18-92 із змінами та
доповненнями, п.п. 3.2 п. 3 „Положення про форму та зміст розрахункових
документів” затвердженого наказом ДПАУ від 01.12.00р. № 614 (зі зм. та доп.).
На підставі вищевказаного акту перевірки, Відповідачем прийняті рішення від
19.10.2007р. № 0008302323 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі
17280,90 грн. за нероздрукування відповідних розрахункових документів, що
підтверджують виконання господарських операцій та за незберігання контрольних
стрічок протягом встановленого терміну, а також від 19.10.2007р. № 0008312323
про застосування фінансових санкцій у вигляді штрафу в сумі 1000,00 грн. за
роздрібну торгівлю тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних
роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробником або імпортером таких
тютюнових виробів.
Судом першої інстанції було скасовано рішення 19.10.2007р. № 0008302323 про
застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 17280,90 грн. за
нероздрукування відповідних розрахункових документів, що підтверджують
виконання господарських операцій та за незберігання контрольних стрічок
протягом встановленого терміну. Колегія суддів погоджується з висновками суду
першої інстанції виходячи з наступного.
У відповідності з п. 2.1 Положення про форму та зміст розрахункових
документів, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України
від 01.12.2000р. № 614, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України
05.02.2001р. за № 105/5296 (надалі - Положення), установлені в даному Положенні
вимоги до змісту розрахункових документів визначають обов'язкові реквізити
розрахункових документів. У разі відсутності хоча б одного з обов'язкових
реквізитів, а також недотримання сфери призначення, документ не є
розрахунковим.
Пунктами 3.1 та 3.2 Положення визначено, що фіскальний касовий чек на
товари (послуги) (далі -касовий чек) -це розрахунковий документ, надрукований
реєстратором розрахункових операцій при проведенні розрахунків за продані
товари (надані послуги). Форма № ФКЧ-1 касового чека наведена в додатку 1.
Касовий чек повинен містити, зокрема, такий обов'язковий реквізит для СПД,
що зареєстровані як платники ПДВ, - індивідуальний податковий номер платника
ПДВ, який надається згідно з Законом України „Про податок на додану
вартість"; перед номером друкуються великі літери "ПН".
Згідно пунктів 1, 5 ст. 17 Закону № 265/95-ВР, за порушення вимог цього
Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові
операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної
податкової служби України застосовуються фінансові санкції у таких розмірах:
у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які
виявлено невідповідність -у разі проведення розрахункових операцій на неповну
суму вартості проданих товарів (наданих послуг), у разі непроведення
розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, у разі
нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання
розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової
книжки;
десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян -у разі невиконання
друку контрольної стрічки або її незберігання протягом встановленого терміну.
Повністю визнається сторонами, а також підтверджується матеріалами справи
той факт, що касові чеки, які роздруковувалися реєстратором розрахункових
операцій при продажу товарів Позивачем не містили його індивідуального
податкового номеру платника ПДВ.
За таких обставин, з урахуванням вимог пунктів 2.1, 3.1 та 3.2 Положення
про форму та зміст розрахункових документів, відповідні касові чеки не можна
вважати розрахунковими документами.
Відповідачем застосовані штрафні санкції за нероздрукування відповідних
розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, у
п'ятикратному розмірі вартості проданих Позивачем товарів за період з
08.10.2007р. по 10.10.2007р.
Проте, суд першої інстанції вважає
прийняте Відповідачем рішення в цій частині таким, що прийнято непропорційно,
без дотримання необхідного балансу між несприятливими наслідками для прав,
свобод та інтересів Позивача і цілями, на досягнення яких спрямоване це
рішення.
Судом приймається до уваги, що Позивач проводив розрахункові операції через
зареєстрований, опломбований у встановленому порядку та переведений у
фіскальний режим роботи реєстратор розрахункових операцій з роздрукуванням
касових чеків, які крім індивідуального податкового номеру платника ПДВ,
містили всі інші обов'язкові реквізити для даного виду розрахункових
документів. Позивач не вправі самостійно вводити обов'язкові реквізити чека в
реєстратор розрахункових операцій. Відповідні роботи виконуються лише центрами
сервісного обслуговування. Під час попередньої перевірки дотримання Позивачем
вимог Закону № 265/95-ВР (довідка від 19.01.207р.) посадові особи податкового
органу не вказали на наявність даного правопорушення.
Таким чином, суд вважає, що Відповідач мав право застосувати штрафні
санкції за даний вид правопорушення лише у п'ятикратному розмірі вартості
придбаних у Позивача під час проведення перевірки товарів. В даному випадку
таким товаром є сигарети Saint George lights вартістю 1,30 грн., тобто штрафна
санкція повинна бути застосована у розмірі 6,50 грн.
Крім того, в судовому засіданні 18.03.2008р. Позивачем було надано для огляду
дві коробки в яких зберігаються контрольні стрічки за останні три роки. При
вибірковій перевірці судом було встановлено, що в наявності є контрольні
стрічки за 2004, 2005, 2006 та 2007 рік.
Ненадання контрольних стрічок під час проведення перевірки свідкиОСОБА_1. і
ОСОБА_2. пояснили тим, що вони зберігаються на складі, який розташований на
території нафтобази, доступ до якого заборонений після 17.30 год. Оскільки
перевіряючі запропонували надати контрольні стрічки після зазначеного часу, це
було зробити неможливо. Показання свідків по цьому питанню узгоджуються з
письмовими поясненнямиОСОБА_1. від 10.10.2007р.
Отже, рішення від 19.10.2007р. № 0008302323 підлягає скасуванню в частині
застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 17104,40 грн. за нероздрукування
відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання господарських
операцій та в сумі 170,00 грн. за незберігання контрольних стрічок протягом
встановленого терміну.
Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції,
а тому колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив
обставини справи та ухвалив рішення відповідно до норм матеріального та
процесуального права.
Відповідно до статті 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу
без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої
інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з
додержанням норм матеріального і процесуального права.
За таких обставин, апеляційну скаргу слід залишити
без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін.
На підставі викладеного, керуючись статтями 196, 198, 200, 205, 206 КАС
України, колегія суддів, -
у х в а л и л а:
Апеляційну
скаргу Державної податкової інспекції у місті Чернігові - залишити без
задоволення.
Постанову
Господарського суду Чернігівської області від 28 березня 2008 року -
залишити без змін.
Повний текст
ухвали виготовлено 17 липня 2009 року.
Ухвала набирає
законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом одного
місяця шляхом подачі касаційної скарги до Вищого адміністративного суду
України.
Головуючий:
Судді:
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ
АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа № 22-а-22380/08 Головуючий у І
інстанції - Сидоренко
А.С.
Суддя-доповідач Данилова М.В.
УХВАЛА
І М Е Н Е М
У К Р А Ї Н И
14 липня 2009 року
м. Київ
Колегія суддів
Київського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого - судді Данилової М.В.,
суддів: Бєлової Л.В. та Бистрик
Г.М.
при секретарі судового засідання
Горбачовій Ю.Д.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у
місті Києві апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у місті Чернігові
на постанову Господарського суду Чернігівської області від 28 березня 2008 року
у справі за позовом Приватного підприємства „ІНФОРМАЦІЯ_1” до Державної податкової інспекції у місті
Чернігові про визнання незаконними дій, встановлення наявності (відсутності)
компетенції, скасування рішень, -
в с т а н о в и л а:
У зв'язку зі
складністю справи, відповідно до вимог cтаттей 158, 160 КАС України суд оголошує вступну та резолютивну частину
постанови.
Керуючись
статтями 196, 198, 200, 205, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства
України, колегія суддів, -
у х в а л и л а:
Апеляційну
скаргу Державної податкової інспекції у місті Чернігові - залишити без задоволення.
Постанову
Господарського суду Чернігівської області від 28 березня 2008 року -
залишити без змін.
Повний текст
ухвали буде виготовлено 17 липня 2009 року.
Ухвала набирає
законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом одного
місяця шляхом подачі касаційної скарги до Вищого адміністративного суду
України.
Головуючий:
Судді:
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.07.2009 |
Оприлюднено | 25.08.2009 |
Номер документу | 4407692 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Данилова М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні