Справа № 815/6971/14
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 травня 2015 року м.Одеса
У залі судових засідань №29
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Харченко Ю.В.
При секретарі Кипаренко Н.Ю.
Розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Рахівському районі Головного управління Міндоходів у Закарпатській області до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості по орендній платі за землю у загальному розмірі 5091,47грн.,-
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція у Рахівському районі Головного управління Міндоходів у Закарпатській області звернулась до Одеського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд стягнути з ОСОБА_1 заборгованість по орендній платі за землю у загальному розмірі 5091,47грн.
Відповідач у судове засідання 08.05.2015р. не з'явився, незважаючи на те, що про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином та своєчасно, про що свідчить наявна у матеріалах справи телефонограма, складена відповідно до приписів ст.33 КАС України, яка завчасно була передана повноважному представнику відповідача - ОСОБА_1 - ОСОБА_2 (довіреність від 16.12.2014р. №251), заперечення на позов не надав, у зв'язку з чим справу розглянуто на підставі наявних у ній доказів, відповідно до ч.4 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Таким чином, з урахуванням того, що від позивача - Державної податкової інспекції у Рахівському районі Головного управління Міндоходів у Закарпатській області до суду надійшло клопотання (вхід.№ФП2046/15 від 15.12.2014р.) про розгляд справи без участі представника Інспекції, а також з огляду на відсутність потреби у витребуванні додаткових доказів, виклику у судове засідання свідка, експерта, судом ухвалено рішення щодо розгляду даної адміністративної справи в порядку письмового провадження, відповідно до ч.6 ст.128 КАС України.
Дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, та системно проаналізувавши приписи податкового законодавства, суд встановив наступне.
Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, 14.04.2010р. між Рахівською районною державною адміністрацією (Орендодавець) та ОСОБА_1 (Орендар) було укладено Договір оренди землі №15/01-27, відповідно до п.п.1-8 якого Орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення - землі іншої комерційної діяльності, згідно розпорядження Рахівської РДА від 31.03.2010р. №306, яка знаходиться у АДРЕСА_1. В оренду передається земельна ділянка загальною площею 553кв.м., у тому числі 553кв.м. - для обслуговуванні міні-готельного комплексу. Земельна ділянка не підтоплюється. Земельна ділянка передається в оренду як несільськогосподарське угіддя. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 50914 гривень 71 копійку. Земельна ділянка, яка передається в оренду, недоліків, які могли б перешкоджати ефективному використанню земельної ділянки за цільовим призначенням, не виявлено. Інші особливості, які можуть вплинути на орендні відносини: - відсутні. Договір укладено на 5 років. Після закінчення строку договору, Орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 30 днів до закінчення терміну дії договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію. Орендна плата вноситься у формі та розмірі у грошовій формі у розмірі 10 відсотків нормативної грошової оцінки землі, що складає 5091 гривень 47 копійок.
Судом з'ясовано, що у зв'язку з несплатою ОСОБА_1 орендної плати з фізичних осіб Державною податковою інспекцією у Рахівському районі Головного управління Міндоходів у Закарпатській області винесено податкове повідомлення-рішення від 28.06.2014р. №55383-15 щодо визначення суми податкового зобов'язання по орендній платі з фізичних осіб у загальному розмірі 5091,47грн., котре 06.08.2014р. було надіслано на адресу відповідача, про що свідчить наявна у матеріалах справи належним чином засвідчена копія поштової квитанції №0471.
З матеріалів справи вбачається, що 05.09.2014р. Державною податковою інспекцією у Рахівському районі Головного управління Міндоходів у Закарпатській області винесено податкову вимогу №608-25/176 щодо визначення суми податкового боргу за узгодженим грошовим зобов'язанням по орендній платі з фізичних осіб у загальному розмірі 5091,47грн.
Так, судом з'ясовано, що Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 06.02.2015р. по справі №815/7239/14, яка набрала законної сили 02.03.2015р., що підтверджується відповідним записом Відділу організаційного забезпечення виконання рішень та архівної роботи Одеського окружного адміністративного суду на означеній Постанові, у задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Державної податкової інспекції у Рахівському районі Головного управління Міндоходів у Закарпатській області про скасування податкового повідомлення-рішення №55383-15 від 28.06.2014р., та податкової вимоги №608-25/176 від 05.09.2014р., відмовлено повністю.
Зокрема, в межах розгляду означеної справи, судом з'ясовано, що відповідно до частини 288.1 статті 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.
Згідно з ст.13 Закону України "Про оренду землі" від 06.10.1998року №161-XIV (зі змінами та доповненнями) договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Відповідно до ст.19 Закону України "Про оренду землі" строк дії договору оренди землі визначається за згодою сторін, але не може перевищувати 50 років.
Так, окружним адміністративним судом з'ясовано, що пунктом 7 договору оренди землі №15/01-27 від 19.04.2010року встановлено строк дії зазначеного договору на 5 років. Згідно листів від 28.08.2014року та від 09.10.2010року, ОСОБА_1 зверталася до Рахівської районної державної адміністрації з проханням розгляду питання про розірвання Договору оренди землі №15/01-27 від 19.04.2010року. Однак, враховуючи те, що на момент прийняття податкового повідомлення-рішення №55363-15 від 28.06.2014року термін дії договору оренди землі №15/01-27 від 19.04.2010року не сплинув, а також те, що лист-звернення до орендодавця не є підставою вважати договір оренди розірваним, суд дійшов висновку щодо правомірності прийняття податкового повідомлення-рішення від 28.06.2014р. №55383-15 щодо визначення суми податкового зобов'язання по орендній платі з фізичних осіб у загальному розмірі 5091,47грн.
Також, у Постанові Одеського окружного адміністративного суду від 06.02.2015р. по справі №815/7239/14 встановлено, що відповідно до п.п.20.1.28 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.
Частиною 59.1 статті 59 Податкового кодексу України передбачено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Таким чином, в межах розгляду справи №815/7239/14 судом з'ясовано, що ДПІ у Рахівському районі Головного управління Міндоходів у Закарпатській області правомірно винесено податкове повідомлення-рішення №55363-15 від 28.06.2014року та ОСОБА_1 не сплачено суму податкового зобов'язання, у зв'язку з чим контролюючим органом правомірно винесено податкову вимогу №608-25/176 від 05.09.2014року.
Відтак, з урахуванням наведеного судом з'ясовано, що Одеським окружним адміністративним судом, повністю встановлено обставини по суті спору, надана їх відповідна правова оцінка, та, зокрема, встановлено правомірність винесення що ДПІ у Рахівському районі Головного управління Міндоходів у Закарпатській області податкового повідомлення-рішення від 28.06.2014р. №55383-15, та податкової вимоги від 05.09.2014р. №608-25/176 щодо визначення суми податкового боргу за узгодженим грошовим зобов'язанням по орендній платі з фізичних осіб у загальному розмірі 5091,47грн., з вищенаведених підстав.
Відповідно до ч.5 ст.124 Конституції України судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов'язковими до виконання на всій території України.
Частиною 2 статті 13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» від 07.07.2010р. № 2453-VI (зі змінами та доповненнями) встановлено, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання усіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об'єднаннями на всій території України. Обов'язковість урахування (преюдиційність) судових рішень для інших судів визначається процесуальним законом.
Згідно з приписами ч.1 ст.72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Згідно з ч.ч.2,3 ст.14 КАС України постанови та ухвали суду в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України, а невиконання судових рішень тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Відповідно до ст.255 КАС України постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України. Обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.
Таким чином, з урахуванням вищевикладеного, та як вбачається з наявної у матеріалах справи облікової картки платника податків, яка ведеться в податкових органах згідно з Порядком ведення органами Міністерства доходів і зборів України оперативного обліку податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, інших платежів, які сплачуються під час митного оформлення товарів, затвердженим Наказом Міністерства доходів і зборів України від 05.12.2013р. №765, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 04 лютого 2014р. за №217/24994, з урахуванням наявної переплати, за ОСОБА_1, рахується заборгованість по орендній платі за землю у загальному розмірі 5091,47грн.
Відповідно до п.п.95.1, 95.2 ст.95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.
Статтею 86 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Відтак, приймаючи до уваги вищевикладене та оцінюючи наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Державної податкової інспекції у Рахівському районі Головного управління Міндоходів у Закарпатській області підлягають задоволенню повністю зі стягненням з ОСОБА_1 заборгованості по орендній платі за землю у загальному розмірі 5091,47грн., з вищенаведених підстав.
Керуючись ч.4 ст.122, ч.ч.4,6 ст.128, ст.ст.158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
1.Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Рахівському районі Головного управління Міндоходів у Закарпатській області до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості по орендній платі за землю у загальному розмірі 5091,47грн., задовольнити.
2. Стягнути з ОСОБА_1 (АДРЕСА_2, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) в доход Державного бюджету України на користь Державної податкової інспекції у Рахівському районі Головного управління Міндоходів у Закарпатській області (90600, Закарпатська обл., м.Рахів, вул.Миру,34, код ЄДРПОУ 38533157, р/р №33210815700215, код платежу 13050500, місцевий бюджет Ясінянської сільської ради) податкову заборгованість по орендній платі за землю у загальному розмірі 5091 (п'ять тисяч дев'яносто одна)грн.. 47коп.
Постанова може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому положеннями ст.254 КАС України.
Суддя Харченко Ю.В.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.05.2015 |
Оприлюднено | 15.05.2015 |
Номер документу | 44094612 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Харченко Ю. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні