Постанова
від 30.04.2015 по справі 821/1078/15-а
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 квітня 2015 р.м. ХерсонСправа № 821/1078/15

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Бездрабка О.І.,

при секретарі - Транчуковій О.С.,

за участю:

представника позивача - Риженка Д.О.,

представника відповідача-1 - Рябчука В.В.,

представника відповідача-2 - Середи О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "Сіт-Релайн" до Державної податкової інспекції у м.Херсоні Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, управління Державної казначейської служби України у м.Херсоні Херсонської області про стягнення пені за прострочення бюджетного відшкодування,

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія "Сіт-Релайн" (далі - позивач, ТОВ "Компанія "Сіт-Релайн") звернулося з позовом до Державної податкової інспекції у м.Херсоні Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області (далі - відповідач-1, ДПІ у м.Херсоні), управління Державної казначейської служби України у м.Херсоні Херсонської області (далі - відповідач-2, УДКСУ у м.Херсоні Херсонської області), в якому просить стягнути з Державного бюджету пеню за прострочення бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у сумі 299304,52 грн.

Свої вимоги мотивує тим, що судовими рішеннями, які набрали законної сили, з Державного бюджету на корить ТОВ "Компанія "Сіт-Релайн" стягнуто бюджетне відшкодування у розмірі 1007145 грн. та 367276,90 грн. Однак вказані суми бюджетного відшкодування перераховані позивачу з порушенням строків, встановлених Податковим кодексом України. У зв'язку з цим, на підставі п.200.23 ст.200 ПК України, просить стягнути з Державного бюджету пеню за прострочення бюджетного відшкодування у сумі 299304,52 грн.

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити з вказаних підстав.

Представники відповідача-1 та відповідача-2 заперечували проти задоволення позовних вимог, оскільки відсутні підстави для стягнення пені за прострочення бюджетного відшкодування.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши наявні у справі докази, суд приходить до висновку про часткове задоволення позовних вимог виходячи з наступного.

Відповідно до пп.14.1.18 п.14.1 ст.14 ПК України бюджетне відшкодування - відшкодування від'ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника, у тому числі автоматичне бюджетне відшкодування у порядку та за критеріями, визначеними у розділі V цього Кодексу.

Порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків встановлений статтею 200 ПК України.

Згідно п.200.7 ст.200 ПК України платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.

Відповідно до п.200.8 ст.200 ПК України (в редакції, яка була чинною на час виникнення спірних правовідносин) до податкової декларації платником податків додається розрахунок суми бюджетного відшкодування.

Протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання податкової декларації, контролюючий орган проводить камеральну перевірку заявлених у ній даних (п.200.10 ст.200 ПК України).

Положеннями п.200.11 ст.200 ПК України визначено, що за наявності достатніх підстав, які свідчать, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, контролюючий орган має право провести документальну позапланову виїзну перевірку платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном проведення камеральної перевірки.

Згідно п.200.12 ст.200 ПК України контролюючий орган зобов'язаний у п'ятиденний строк після закінчення перевірки подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.

Відповідно до п.200.13 ст.200 ПК України на підставі отриманого висновку відповідного контролюючого органу орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, видає платнику податку зазначену в ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом п'яти операційних днів після отримання висновку контролюючого органу.

Приписами п.200.14 ст.200 ПК України визначено, що якщо за результатами камеральної або документальної позапланової виїзної перевірки контролюючий орган виявляє невідповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, то такий орган, зокрема, у разі перевищення заявленої платником податку суми бюджетного відшкодування над сумою, визначеною контролюючим органом за результатами перевірок, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума такого перевищення та підстави для її вирахування.

Відповідно до п.200.15 ст.200 ПК України після закінчення процедури адміністративного або судового оскарження контролюючий орган протягом п'яти робочих днів, що настали за днем отримання відповідного рішення, зобов'язаний подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновок із зазначенням суми податку, що підлягає відшкодуванню з бюджету.

За аналізу даних норм слідує, що процес підтвердження заявлених сум бюджетного відшкодування закінчується висновком контролюючого органу, на підставі якого орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснює перерахування коштів з бюджетного рахунку на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку.

Судом встановлено, що постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 14.06.2012 р. (справа № 2а-775/12/2170), яка залишена без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 24.01.2013 р., стягнуто з Державного бюджету на користь ТОВ "Компанія "Сіт-Релайн" бюджетне відшкодування з податку на додану вартість у сумі 1007145 грн.

Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 15.01.2013 р. (справа № 2а-3664/12/2170), яка залишена без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 03.10.2013 р., стягнуто з Державного бюджету на користь ТОВ "Компанія "Сіт-Релайн" бюджетне відшкодування з податку на додану вартість у сумі 367276,90 грн.

Згідно ч.1 ст.72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Таким чином, судовими рішеннями, які набрали законної сили, підтверджено обґрунтованість заявлених ТОВ "Компанія "Сіт-Релайн" сум бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у сумі 1007145 грн. та 367276,90 грн.

Як вже зазначалося, п.200.15 ст.200 ПК України (після закінчення процедури судового оскарження) для контролюючого органу встановлено п'ятиденний строк для направлення органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновку із зазначенням суми бюджетного відшкодування, який обраховується з дня отримання відповідного рішення.

З наданих представником відповідача-1 доказів слідує, що судове рішення у справі № 2а-775/12/2170 про стягнення на користь позивача бюджетного відшкодування у сумі 1007145 грн., ДПІ у м.Херсоні отримано 15.04.2013 р., а у справі № 2а-3664/12/2170 - 15.11.2013 р.

Між тим, в порушення п.200.15 ст.200 ПК України ДПІ у м.Херсоні протягом п'яти днів з дня отримання судових рішень висновків із зазначенням сум бюджетного відшкодування до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, не направила.

Сума бюджетного відшкодування у розмірі 1007145 грн. перерахована позивачу 27.02.2015 р., а у розмірі 367276,90 грн. - 20.03.2015 р.

Пунктом 200.23 статті 200 ПК України передбачено, що суми податку, не відшкодовані платникам протягом визначеного цією статтею строку, вважаються заборгованістю бюджету з відшкодування податку на додану вартість. На суму такої заборгованості нараховується пеня на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення.

Позивачем на підтвердження своїх вимог щодо стягнення пені у розмірі 229304,52 грн. за прострочення бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у сумі 1007145 грн. та 367276 грн. надано відповідні розрахунки. Дослідивши вказані розрахунки, суд частково погоджується із зазначеними у них сумами виходячи з наступного.

З аналізу п.200.23 ст.200 ПК України слідує, що пеня починає нараховуватися з моменту, коли бюджетне відшкодування набуває статусу заборгованості. З урахуванням вимог п.п.200.13, 200.15 ст.200 ПК України це наступний день, після сплину встановлених податковим законодавством строків на направлення контролюючим органом висновку та перерахування органом, який здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, суми бюджетного відшкодування на розрахунковий рахунок платника податку у банку, що його обслуговує.

Однак, як вбачається з розрахунків позивача, пеня ТОВ "Компанія "Сіт-Релайн" розрахована з наступного дня, після набрання законної сили судовими рішеннями, якими стягнено з Державного бюджету на користь позивача бюджетне відшкодування.

Суд зазначає, що пеня за прострочення бюджетного відшкодування у сумі 1007145 грн. повинна нараховуватися з 26.04.2013 р. (15.04.2013 р. відповідачем-1 отримано судове рішення + 5 днів на направлення контролюючим органом висновку + 5 днів на перерахування органом, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, сум бюджетного відшкодування), а за прострочення бюджетного відшкодування у сумі 367276,90 грн. - з 26.11.2013 р. (15.11.2013 р. відповідачем-1 отримано судове рішення + 5 днів на направлення контролюючим органом висновку + 5 днів на перерахування органом, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, сум бюджетного відшкодування).

Сума пені за прострочення бюджетного відшкодування у сумі 1007145 грн. складає 210854,76 грн.:

- з 26.04.2013 р. по 09.06.2013 р. - 11175,17 грн. (7,50 % (діюча облікова ставка НБУ) х 120 % = 9 % (річних) : 365 = 0,0246 % (за кожен день прострочення) х 45 днів х 1007145 грн. (сума заборгованості) : 100 = 11175,17 грн.);

- з 10.06.2013 р. по 12.08.2013 р. - 14834 грн. (7 % (діюча облікова ставка НБУ) х 120 % = 8,4 % (річних) : 365 = 0,2030 % (за кожен день прострочення) х 64 дні х 1007145 грн. (сума заборгованості) : 100 = 14834 грн.);

- з 13.08.2013 р. по 14.04.2014 р. - 52730,25 грн. (6,50 % (діюча облікова ставка НБУ) х 120 % = 7,8 % (річних) : 365 = 0,0213 % (за кожен день прострочення) х 245 днів х 1007145 грн. (сума заборгованості) : 100 = 52730,25 грн.);

- з 15.04.2014 р. по 16.07.2014 р. - 29254,11 грн. (9,50 % (діюча облікова ставка НБУ) х 120 % = 11,4 % (річних) : 365 = 0,0312 % (за кожен день прострочення) х 93 дні х 1007145 грн. (сума заборгованості) : 100 = 29254,11 грн.);

- з 17.07.2014 р. по 12.11.2014 р. - 49253,53 грн. (12,50 % (діюча облікова ставка НБУ) х 120 % = 15 % (річних) : 365 = 0,0410 % (за кожен день прострочення) х 119 днів х 1007145 грн. (сума заборгованості) : 100 = 49253,53 грн.);

- з 13.11.2014 р. по 05.02.2015 р. - 39402,82 грн. (14 % (діюча облікова ставка НБУ) х 120 % = 16,8 % (річних) : 365 = 0,0460 % (за кожен день прострочення) х 85 днів х 1007145 грн. (сума заборгованості) : 100 = 39402,82 грн.);

- з 06.02.2015 р. по 27.02.2015 р. - 14204,88 грн. (19,50 % (діюча облікова ставка НБУ) х 120 % = 23,4 % (річних) : 365 = 0,0641 % (за кожен день прострочення) х 22 дні х 1007145 грн. (сума заборгованості) : 100 = 14204,88 грн.

Сума пені за прострочення бюджетного відшкодування у сумі 367276,90 грн. складає 66266,81 грн.:

- з 26.11.2013 р. по 14.04.2014 р. - 10988,11 грн. (6,50 % (діюча облікова ставка НБУ) х 120 % = 7,8 (річних) : 365 = 0,0213 % (за кожен день прострочення) х 140 днів х 367276,90 грн. (сума заборгованості) : 100 = 10988,11 грн.);

- з 15.04.2014 р. по 16.07.2014 р. - 10668,14 грн. (9,50 % (діюча облікова ставка НБУ) х 120 % = 11,4 % (річних) : 365 = 0,0312 % (за кожен день прострочення) х 93 дні х 367276,90 грн. (сума заборгованості) : 100 = 10668,14 грн.);

- з 17.07.2014 р. по 12.11.2014 р. - 17961,35 грн. (12,50 % (діюча облікова ставка НБУ) х 120 % = 15 % (річних) : 365 = 0,0410 % (за кожен день прострочення) х 119 днів х 367276,90 грн. (сума заборгованості) : 100 = 17961,35 грн.);

- з 13.11.2014 р. по 05.02.2015 р. - 14969,08 грн. (14 % (діюча облікова ставка НБУ) х 120 % = 16,8 % (річних) : 365 = 0,0460 % (за кожен день прострочення) х 85 днів х 367276,90 грн. (сума заборгованості) : 100 = 14369,08 грн.);

- з 06.02.2015 р. по 15.03.2015 р. - 6121,95 грн. (19,50 % (діюча облікова ставка НБУ) х 120 % = 23,4 % (річних) : 365 = 0,0641 % (за кожен день прострочення) х 26 днів х 367276,90 грн. (сума заборгованості) : 100 = 6121,95 грн.);

- з 04.03.2015 р. по 20.03.2015 р. - 6158,18 грн. (30 % (діюча облікова ставка НБУ) х 120 % = 36 % (річних) : 365 = 0,0986 % (за кожен день прострочення) х 17 днів х 367276,90 грн. (сума заборгованості) : 100 = 6158,18 грн.).

Таким чином загальна сума пені за прострочення бюджетного відшкодування складає 277121,57 грн. (210854,76 грн. + 66266,81 грн.), яка і підлягає стягненню з Державного бюджету на користь позивача, у зв'язку з чим позовні вимоги ТОВ "Компанія "Сіт-Релайн" підлягають частковому задоволенню на суму 277121,57 грн. В іншій частині позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Відповідно до ч.2 ст.87 КАС України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Пунктом 3 частини 2 статті 4 Закону України "Про судовий збір" передбачено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру ставка судового збору становить 2 відсотки розміру майнових вимог, але не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 4 розмірів мінімальної заробітної плати.

Оскільки ТОВ "Компанія "Сіт-Релайн" просило стягнути пеню за прострочення бюджетного відшкодування у сумі 299304,52 грн., то судовий збір за адміністративний позов майнового характеру складає 4872 грн. (максимальний розмір судового збору).

Згідно ч.3 ст.94 КАС України якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

Судом за результатами розгляду справи позовні вимоги задоволено частково на суму 277121,57 грн., або 92,59 % від заявлених позовних вимог.

Сума судового збору за задоволеними позовними вимогами складає 4510,98 грн. ((4872 грн. х 92,59 %) : 100 %), за позовними вимогами в задоволенні яких відмовлено - 361,02 грн. ((4872 грн. х 7,41 %) : 100 %).

При подачі адміністративного позову позивачем було сплачено судовий збір у сумі 598,61 грн., що підтверджується платіжним дорученням від 08.04.2015 р. № 135.

Таким чином, сума судового збору, яка підлягає поверненню ТОВ "Компанія "Сіт-Релайн" складає 237,59 грн. (598,61 грн. - 361,02 грн.).

Керуючись ст.ст.8, 9, 12, 19, 71, 158-163, 167 КАС України, суд -

постановив :

Позов задовольнити частково.

Стягнути з Державного бюджету на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "Сіт-Релайн" (м.Херсон, вул.Ладичука, 68, код ЄДРПОУ 31134890) пеню за прострочення бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у сумі 277121 (двісті сімдесят сім тисяч сто двадцять одну) грн. 57 коп.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Стягнути з Державного бюджету на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "Сіт-Релайн" (м.Херсон, вул.Ладичука, 68, код ЄДРПОУ 31134890) судовий збір у сумі 237 (двісті тридцять сім) грн. 59 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст.160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 05 травня 2015 р.

Суддя Бездрабко О.І.

кат. 8.3.4

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.04.2015
Оприлюднено15.05.2015
Номер документу44094960
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/1078/15-а

Ухвала від 11.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олендер І.Я.

Ухвала від 21.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олендер І.Я.

Ухвала від 29.09.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Милосердний М.М.

Ухвала від 18.06.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Милосердний М.М.

Ухвала від 11.06.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Милосердний М.М.

Ухвала від 30.04.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 09.04.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Постанова від 30.04.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 09.04.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні