Ухвала
від 30.06.2009 по справі 2а-401/09/0470
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

 

   

     

                                    Справа №

2а-401/09/0470

 

П

О С Т А Н О В А

Іменем

України

 

30

червня 2009 року     о 13 годині 39

хвилин           м. Дніпропетровськ

Дніпропетровський

окружний адміністративний суд у складі:

головуючого

судді -     Чабаненко С.В.

при

секретарі -         Кошляк Ю.В.

за

участю:     представника позивача -     ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому

засіданні в залі суду в м. Дніпропетровську адміністративну справу за позовом

Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції до Комунального

підприємства «Житлово-експлуатаційна контора - 9» про звернення стягнення на

активи, -

В

С Т А Н О В И В:

До

Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний

позов Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції до Комунального

підприємства «Житлово-експлуатаційна контора - 9» у якому позивач, з

урахуванням уточнених позовних вимог, просить: звернути стягнення на активи

Комунального підприємства «Житлово-експлуатаційна контора - 9»

(ідентифікаційний код 31980522, Дніпропетровська область, м. Нікополь, вул.

Героїв Чорнобиля, б. 74) в рахунок погашення податкового боргу з податку на

додану вартість у розмірі 205659,07 грн.   (р/р 31115029700029, код платежу 14010100,

отримувач відділення ДКУ у м. Нікополі, банк УДКУ у Дніпропетровській області.

МФО 805012) на користь держави.

В

обґрунтування позову позивач зазначив, що   станом на 01.06.2009р. за обліковими даними   Нікопольської об'єднаної державної податкової

інспекції , відповідач має податковий борг   з

податку на додану вартість у розмірі 205659,07 грн.

Податковий

борг виник внаслідок несплати нарахованих податкових зобов'язань по

розстроченим та відстроченим податковим зобов'язанням, а також самостійно

нарахованих податкових зобов'язань.

Представник

відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце проведення

якого належним чином повідомлений, що підтверджується матеріалами справи.   

Дослідивши

матеріали справи та доводи сторін суд доходить висновку, що  позов підлягає  задоволенню з наступних підстав.

Судом

встановлено, матеріалами справи підтверджено, що Комунальне підприємство

«Житлово-експлуатаційна контора - 9», зареєстровано рішенням виконавчого

комітету Нікопольської міської ради 12.04.2002 року як юридична особа за №

12301200000000465 та знаходиться на обліку Нікопольської об'єднаної державної

податкової інспекції як платник податків.

Відповідач

звернувся до Нікопольської ОДПІ з письмовими заявами про розстрочення

податкового зобов'язання.

Відповідно

до ст.14 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників

податків

перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181 -III від 21.12.2000 р.

(далі -

Закон України № 2181-III) розстроченням податкових зобов'язань є надання

платнику

податків

бюджетного кредиту на основну суму його податкових зобов'язань без урахування

сум пені під проценти, розмір яких дорівнює розміру пені, визначеної згідно з

пунктом 16.4-статті 16 цього Закону.

Платник

податків, який звертається до податкового органу з заявою про розстрочення,

відстрочення податкових зобов'язань, вважається таким, що узгодив   суму такого податкового зобов'язання.

Розстрочення

податкових зобов'язань надається на умовах податкового кредиту, за якими

основна сума кредиту та нараховані на неї проценти погашаються рівними

частками, починаючи з податкового періоду, наступного за періодом надання

такого кредиту.

Договори про

розстрочення, відстрочення можуть бути достроково розірвані за ініціативою

податкового органу у разі, якщо платник податків порушує умови погашення

розстроченого або відстроченого податкового боргу.

Так

заступником начальника Нікопольської ОДПІ за заявою КП «ЖЕК-9» прийнято

наступні Рішення про розстрочення податкового зобов'язання:

•   -    

Рішення № 1 від 04.01.2008 р., згідно якого КП «ЖЕК-9» надано

розстрочення сплати податкового зобов'язання під проценти з податку на додану

вартість у сумі 11721.00 грн., залишок несплаченої суми становить 3196,60 грн.;

•   -    

Рішення № 9 від 30.01.2008 р., згідно якого КП «ЖЕК-9» надано

розстрочення сплати податкового зобов'язання під проценти з податку на додану

вартість у сумі 14219,00 грн., залишок несплаченої суми становить 3877,88 грн.;

•   -    

Рішення № 32 від 03.03.2008 р., згідно якого КП «ЖЕК-9» надано розстрочення

сплати податкового зобов'язання під проценти з податку на додану вартість у

сумі 6688,00 грн.. залишок несплаченої суми становить 2972,45 грн.;

•   -    

Рішення № 42 від 31.03.2008 р., згідно якого КП «ЖЕК-9» надано

розстрочення сплати податкового зобов'язання під проценти з податку на додану

вартість у сумі 12562.00 грн.. залишок несплаченої суми становить 5583,10 грн.;

•   -    

Рішення № 57 від 30.04.2008 р., згідно якого КП «ЖЕК-9» надано

розстрочення сплати податкового зобов'язання під проценти з податку на додану

вартість у сумі 11720.00 грн.. залишок несплаченої суми становить 5860,00 грн.;

•   -    

Рішення № 75 від 30.05.2008 р., згідно якого КП «ЖЕК-9» надано

розстрочення сплати податкового зобов'язання під проценти з податку на додану

вартість у сумі 12476.00 грн.. залишок несплаченої суми становить 7129,13 грн.;

•   -    

Рішення № 90 від 01.07.2008 р., згідно якого КП «ЖЕК-9» надано

розстрочення сплати податкового зобов'язання під проценти з податку на додану

вартість у сумі 16504,00 грн.. залишок несплаченої суми становить 11002,66

грн.;

•   -    

Рішення № 106 від 30.07.2008 р., згідно якого КП «ЖЕК-9» надано

розстрочення сплати податкового зобов'язання під проценти з податку на додану

вартість у сумі 22176,00 грн.. залишок несплаченої суми становить 17740,80

грн.;

•   -    

Рішення № 117 від 01.09.2008 р., згідно якого згідно якого КП «ЖЕК-9»

надано   розстрочення сплати податкового зобов'язання

під проценти з податку на додану вартість у сумі 18008,00 грн., залишок

несплаченої суми становить 15085,17 грн.;

•   -    

Рішення № 126 від 30.09.2008 р., згідно якого згідно якого КП «ЖЕК-9»

надано розстрочення сплати податкового зобов'язання під проценти з податку на

додану вартість у сумі 18993,00 грн., залишок несплаченої суми становить

18993,00 грн.;

•   -    

Рішення № 134 від 30.10.2008 р., згідно якого згідно якого КП «ЖЕК-9»

надано розстрочення сплати податкового зобов'язання під проценти з податку на

додану вартість у сумі 21857,00 грн., залишок несплаченої суми становить

21857,00 грн.;

Рішення № 29

від 02.03.2009 р., згідно якого згідно якого КП «ЖЕК-9» надано розстрочення

сплати податкового зобов'язання під проценти з податку на додану вартість у

сумі 18470,00 грн.

На підставі

зазначених рішень між сторонами було складено договори про розстрочення

податкового зобов'язання.

Проте

відповідач порушив умови погашення розстроченого податкового боргу, а саме

накопичив податковий борг та не сплатив чергову частку розстроченої суми та

нарахованих на цю суму відсотків.

Рішенням

заступника начальника Нікопольської ОДПІ за № 6 від 01.06.2009 року було

скасовано розстрочення податкового зобов'язання за № 29 від 02.03.2009 року.

Залишок

несплаченої суми з податку на додану вартість по рішенню № 29 становить

14365,56 грн.,

Крім того,

КП «ЖЕК-9» подали до Нікопольської ОДПІ податкові декларації з податку на

додану вартість:

•   -    

за жовтень 2008 р. (вх. № 57595), згідно якої сума ПДВ, яка підлягає

нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду,

складає 19736,00 грн.;

•   -    

за листопад 2008 р. (вх. № 60771), згідно якої сума ПДВ, яка підлягає

нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду,

складає 18352,00 грн.;

•   -    

за грудень 2008 р. (вх. № 68941), згідно якої сума ПДВ, яка підлягає

нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду,

складає 20177,00 грн.;

•   -    

за лютий 2009 р. (вх. № 5923), згідно якої сума ПДВ, яка підлягає

нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду, складає

641,00 грн.;

•   -    

за березень 2009 р. (вх. № 13457), згідно якої сума ПДВ, яка підлягає

нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду,

складає 6327,00 грн.;

•   -    

за квітень 2009 р. (вх. № 22369), згідно якої сума ПДВ, яка підлягає

нарахуванню до сплати в бюджет за підсумками поточного звітного періоду,

складає 3970,00 грн.

   

Відповідно

до п.5.1 ст.5 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників

податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181-Ш від

21.12.2000 р. (далі - Закон України № 2181-Ш) податкове зобов'язання,

самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається

узгодженим   з дня подання такої податкової декларації.

Згідно аб.1

пп.5.3.1 п.5.3 ст.5 зазначеного Закону платник податків зобов'язаний самостійно

сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій

декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем

відповідного граничного строку,   передбаченого пп.4.1.4 п.4.1 ст.4 цього Закону

для подання податкової декларації.

Відповідно

до пп.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону України № 2181-ІІІ податкове зобов'язання

платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до п.4.2 та 4.3

ст.4 цього Закону, вважається узгодженим   у

день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком

випадків, визначених пп.5.2.2 цього Закону. Аб.3 пп.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону

України № 2181 -ПІ передбачено, що у разі визначення податкового зобов'язання

контролюючим органом за підставами, зазначеними у пп. «а» - «в» пп.4.2.2 п.4.2

ст.4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового

зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового

повідомлення , крім випадків коли протягом такого строку такий платник

податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.

Додатково на

суму несплаченого податкового боргу з податку на додану вартість була

нарахована пеня у сумі 4688,28 грн.

Згідно з

вимогами ст.6 Закону України № 2181-ІП Нікопольською ОДПІ на адресу КП «ЖЕК-9»

були виставлені перша і друга податкові вимоги, але податковий борг платником

податків у добровільному порядку сплачений не був.

Пункт 1.1

ст.1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед

бюджетом та державними цільовими фондами» №2181-111 від 21.12.2000 року

передбачає, що платник податків - юридичні особи, їх філії, відділення, і

відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичні

особи , які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не

мають такого статусу, на яких згідно із   законом покладено обов'язок утримувати та

(або) сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), пеню, штрафні санкції.

Відповідно

до п.11 ч.1 ст.10 Закону України «Про державну податкову  службу в Україні» державні податкові

інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні

та об'єднані державні податкові інспекції подають до судів позови до

підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і

стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших

випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про

стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за

рахунок їх майна.

Згідно з

підп.3.1.1. п.3.1. ст.3 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань

платників податків перед бюджетом та державними цільовими фондами» активи

платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його

податкового боргу виключно за рішенням суду.

Відповідно

до ст.5 п.5.1, п.5.4 п.п.5.4.1 Закону №2181-111 податкове зобов'язання,   самостійно визначене платником податків у

податковій декларації, вважається узгодженим з дня   подання такої податкової декларації. Узгоджена

сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки,

визначені цією статтею, вважається сумою податкового боргу платника податків.

Податковий

борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних   санкцій за наявності), самостійно узгоджене

платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але

не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого

податкового зобов'язання.

Активи

платників податків - кошти, матеріальні та нематеріальні цінності, що належать

юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського

відання (п.1.7 Закону №2181-111).

Оскільки КП

«ЖЕК-9» у визначений строк не перерахували податок на додану вартість, що

належить до сплати, то згідно з   Законом України «Про порядок погашення

зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»

його податкові зобов'язання стали податковим боргом.

З

урахуванням вищезазначеного суд  доходить

висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

На підставі

викладеного, керуючись ст.ст. 2,  9, 11,

70-71, 86, 94, 160-163, 167, 186, 254 

КАС України,  суд, -

П

О С Т А Н О В И В:

Адміністративний

позов Нікопольської об'єднаної державної податкової інспекції до Комунального

підприємства «Житлово-експлуатаційна контора - 9» про звернення стягнення на

активи задовольнити.

Звернути

стягнення на активи Комунального підприємства «Житлово-експлуатаційна контора -

9» (ідентифікаційний код 31980522, Дніпропетровська область, м. Нікополь, вул.

Героїв Чорнобиля, б. 74) в рахунок погашення податкового боргу з податку на

додану вартість у розмірі 205659,07 грн.   (двісті п'ять тисяч шістсот п'ятдесят дев'ять

гривень 07 коп.) (р/р 31115029700029, код платежу 14010100, отримувач

відділення ДКУ у м. Нікополі, банк УДКУ у Дніпропетровській області. МФО

805012) на користь держави.

   

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання заяви

про апеляційне оскарження та апеляційної скарги, якщо вони були подані у

встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не

скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

   

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до

Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через суд першої

інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня викладення постанови у

повному обсязі заяви про апеляційне оскарження і подання після цього протягом

двадцяти днів апеляційної скарги, з подачею копій відповідно до кількості осіб,

які беруть участь у справі.

   

Повний текст постанови викладений 06.07.2009р.

 

 

Суддя                                                  С.В.Чабаненко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.06.2009
Оприлюднено25.08.2009
Номер документу4411099
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-401/09/0470

Ухвала від 30.06.2009

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні