ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 травня 2015 року Справа № 813/1802/15
Львівський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Кравціва О.Р. розглянув у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Миколаївської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області про стягнення коштів з рахунків Фермерського товариства «Наїма» у банках, обслуговуючих такого платника податків, -
в с т а н о в и в :
До Львівського окружного адміністративного суду звернулася Миколаївська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області (далі - позивач, Миколаївська ОДПІ) з адміністративним позовом до Фермерського товариства «Наїма» (далі - відповідач, ФГ «Наїма»), в якому просить стягнути з рахунків відповідача у банках, обслуговуючих такого платника податків, податкову заборгованість у сумі 4593,81 грн. на користь бюджету.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у відповідача наявна заборгованість з податку на додану вартість та з податку на прибуток приватних підприємств. Оскільки відповідач добровільно, у встановлені строки суму податкового боргу не погасив, заходи вжиті Миколаївською ОДПІ не дали позитивних результатів, позивач звернувся із позовом до суду.
Ухвалою суду від 10.04.2015 року відкрито скорочене провадження у даній справі та надано відповідачу строк для подання заперечення проти позову або заяви про визнання позову та роз'яснено наслідки такого неподання.
Відповідач відповідно до ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) про розгляд справи в порядку скороченого провадження повідомлений належним чином /а.с.26/.
З врахуванням того, що на адресу суду від відповідача не надходило заперечень проти позову, суд вважає за можливе, відповідно до вимог ч. 4 ст. 183-2 КАС України, розглядати справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.
Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Згідно з ч. 3 ст. 6 КАС України суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 4 ст. 183-2 КАС України скорочене провадження застосовується в адміністративних справах, зокрема, щодо: стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим кодексом строк оскарження.
ФГ «Наїма» зареєстроване як юридична особа 20.03.2014 року з присвоєнням коду ЄДРПОУ 32863270 та взяте на податковий облік як платник податку 16.04.2014 року за № 223 /а.с.4, 5-7/.
Згідно з довідкою № 1189/9/25-00/23 від 18.03.2015 року заборгованість відповідача становить 4593,81 грн., зокрема з податку на додану вартість 3087,74 грн. та з податку на прибуток приватних підприємств 1506,07 грн. /а.с.8/.
З 01 січня 2011 року відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визнання вичерпного переліку податків та зборів, що справляється в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України.
Відповідно до ст. 16 Податкового кодексу України (далі - ПК України) платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Миколаївською ОДПІ проведено:
- камеральну перевірку термінів подання податкової звітності з податку на додану вартість по ФГ «Наїма» за листопад грудень 2014 року, про що складено акт № 32/15-00/32863270 від 28.01.2015 року /а.с.9-10/;
- камеральну перевірку термінів подання податкової звітності з податку на додану вартість за жовтень 2014 року, про що складено акт № 933/15-00/32863270 від 24.11.2014 року /а.с.12-13/;
- камеральну перевірку даних задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість за серпень 2014 року, про що складено акт № 807/15-00/32863270 /а.с.15-16/;
- перевірку своєчасності сплати самостійно визначеного податкового зобов'язання до бюджету, про що складено акт № 749/15-00/32863270 від 25.09.2014 року /а.с.18/.
Зафіксувавши порушення відповідачем норм податкового законодавства, контролюючим органом прийнято:
- податкове повідомлення-рішення № 0000141500 від 12.02.2015 року за платежем податок на додану вартість на суму 2040,00 грн. (за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами)) /а.с.11/;
- податкове повідомлення-рішення № 0005611500 від 22.02.2015 року за платежем податок на додану вартість на суму 1020,00 грн. (за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами)) /а.с.14/;
- податкове повідомлення-рішення № 0004481500 від 17.10.2015 року за платежем податок на додану вартість на суму 170,00 грн. (за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами)) /а.с.17/;
- податкове повідомлення-рішення № 0004411500 від 10.10.2015 року за платежем податок на прибуток на суму 1506,51 грн. (за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами)) /а.с.19/.
Відповідно до підп. 14.1.137 п. 14.1 ст. 14 ПК України орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Згідно з підп. 14.1.156 п. 14.1 ст. 14 ПК України податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Строки сплати податкового зобов'язання визначені ст. 57 ПК України. Згідно з п. 57.1 ст. 57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підп. 54.3.1-54.3.6 п. 54.3 ст. 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язати сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Відповідно підп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
На виконання вимог ст. 59 ПК України Миколаївською ОДПІ надіслано відповідачу податкову вимогу форми «Ю» № 85-25/6297 від 24.12.2014 року на суму 1506,07 грн. /а.с.20/, що одержана відповідачем. Доказів оскарження вимоги суду не надано.
Відтак, сума податкових зобов'язань 4593,81 грн. відповідача є узгодженою та у встановлені законом строки до бюджету не сплачена, є податковим боргом.
Згідно з пп. 95.1-95.3 ст. 95 ПК України, орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідачем суду доказів на підтвердження факту вжиття заходів щодо погашення заборгованості перед бюджетом не надано, як і не надано доказів на спростування позовних вимог.
Відповідно до пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право, зокрема, звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
З врахуванням викладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Миколаївської ОДПІ є обґрунтованими, підтверджені належними доказами у справі та належить задовольнити.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Згідно з абз. 2 ч. 1 ст. 256 КАС України негайно також виконуються постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження, передбачених пунктами 1, 3, 4, 5 частини першої статті 183-2 цього Кодексу.
Керуючись ст. ст. 7-14, 69-71, 86, 94, 158-160-163, 183-2 КАС України, суд -
п о с т а н о в и в :
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з рахунків Фермерського господарства «Наїма» (Львівська область, Жидачівський район, с. Крехів, вул. І. Франка, 2; ЄДРПОУ 32863270) у банках, обслуговуючих такого платника податків, до бюджету податковий борг у сумі 4593 (чотири тисячі п'ятсот дев'яносто три) грн. 81 грн.
3. Судові витрати зі сторін не стягувати.
4. Постанова підлягає до негайного виконання.
Постанову може бути оскаржено, згідно зі ст. 186 КАС України, протягом 10 днів з дня її проголошення чи отримання копії постанови, шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили, згідно зі ст. 254 КАС України, після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків оскарження її в апеляційному порядку, є остаточною.
Суддя Кравців О.Р.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.05.2015 |
Оприлюднено | 18.05.2015 |
Номер документу | 44121323 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кравців Олег Романович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні