ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
13 травня 2015 року (в порядку письмового провадження) № 826/375/15
за позовом Управління Укртрансінспекції в Кіровоградській області до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості Суддя: Кротюк О.В.
Обставини справи:
Управління Укртрансінспекції в Кіровоградській області (далі - позивач) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва із адміністративним позовом до ОСОБА_1 (далі - відповідач) про стягнення 2 914, 65 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем не сплачено суму коштів за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів.
Ухвалою Окружного адміністративного суду місті Києва від 16.01.2015 відкрито скорочене провадження.
29.01.2015 до суду надійшли письмові заперечення, за наслідком розгляду яких, ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 02.02.2015 судом ухвалено про перехід до розгляду адміністративної справи за загальними правилами встановленими КАС України.
В судове засідання 23.03.2015 представник позивача не прибув, подав клопотання про розгляд справи за відсутності представника.
Відповідач проти позову заперечив з підстав викладених в письмових заперечення, що долучені до матеріалів справи.
В порядку частини 6 ст.128 КАС України судом ухвалено про розгляд справи в письмовому провадженні.
Справа вирішується на підставі наявних в ній доказів та матеріалів.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
встановив:
На підставі проведеного габаритно-вагового контролю вантажного автомобіля марки МАN модель 18/224, реєстраційний номер НОМЕР_1 у пункті габаритно-вагового контролю а/д М-12 Стрий-Кіровоград-Знамянка 716 км+405м (чек зважування №00711 від 10.07.2014) складено довідку про результати здійснення габаритно-вагового контролю та Акт №002104 про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів від 10.07.2014. На підставі вказаного акту проведено розрахунок №68 від 10.07.2014 плати за проїзд великовагових та (або) великогабаритних транспортних засобів автомобільним дорогам загального користування та нараховано плату за проїзд 183,2 євро.
Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.
Частиною 2 ст. 29 Закону України «Про дорожній рух» від 30.06.1993 N 3353-XII (далі - Закон N 3353-XII) встановлено, що з метою збереження автомобільних доріг, вулиць та залізничних переїздів участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, допускається за наявності дозволу на участь у дорожньому русі таких транспортних засобів. Порядок видачі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні, та розмір плати за його отримання встановлюються Кабінетом Міністрів України.
У відповідності до пункту 3 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 №1567 органами державного контролю на автомобільному транспорті (далі - органи державного контролю) є Укртрансінспекція, її територіальні органи - управління в Автономній Республіці Крим, обласні, Київське та Севастопольське міські, районні управління.
Постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 №879 «Про заходи щодо збереження автомобільних доріг загального користування» затверджено Порядок здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні (далі - Порядок №879).
Вказаний порядок визначає механізм здійснення габаритно-вагового контролю великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів (далі - великовагові та/або великогабаритні транспорті засоби), що використовуються на автомобільних дорогах загального користування.
Габаритно-ваговий контроль - контроль за проїздом великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами загального користування, який включає перевірку відповідності габаритно-вагових параметрів таких транспортних засобів установленим законодавством параметрам і нормам, наявності дозволу на рух за визначеними маршрутами, а також дотримання визначених у дозволі умов та режиму руху транспортних засобів (пп. 4 п. 2 Порядку №879). Габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування здійснюється Укртрансінспекцією, її територіальними органами та відповідними підрозділами МВС, що забезпечують безпеку дорожнього руху (п. 3).
З матеріалів справи вбачається, а відповідачем не заперечується, що 10.07.2014 посадовими особами позивача було здійснено габаритно-ваговий контроль вантажного автомобіля марки МАN модель 18/224, реєстраційний номер НОМЕР_1.
Відповідно пункту 3 Правил проїзду великогабаритних та великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18.01.2001 №30 (далі - Правила №30) транспортний засіб чи автопоїзд з вантажем або без вантажу вважається великоваговим, якщо максимальна маса або осьова маса перевищує хоча б один з параметрів, зазначених у пункті 22.5 Правил дорожнього руху.
У відповідності до п. 22.5 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.11.2011 №1306, у редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин, дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один із габаритів перевищує фактичну масу 38 тон, здійснюється за спеціальними правилами.
Так, статтею 33 Закону України «Про автомобільні дороги» від 08.09.2005 N 2862-IV (далі - Закон 2862-IV) рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, встановлені державними стандартами та нормативно-правовими актами, дозволяється за погодженнями з відповідними органами у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Приписи ч. 3 ст. 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» від 05.04.2001 N 2344-III визначають, що у разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов'язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.
Відповідно до п.16 Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №198 від 30.03.1994 перевезення небезпечних, великогабаритних і великовагових вантажів автомобільним, транспортом по дорожніх об'єктах, допускається за окремим дозволом в порядку і за плату, що визначені окремими актами законодавства.
Пунктом 4 Правил №30 встановлено, що рух великовагових та великогабаритних транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями та залізничними переїздами здійснюється на підставі дозволу на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні (далі - дозвіл), виданим перевізникові Державтоінспекцією, або документа про внесення плати за проїзд таких транспортних засобів.
Відповідно до п. 27 Порядку №879 плата за проїзд справляється в національній валюті за офіційним курсом гривні, встановленим Національним банком на день проведення розрахунку. В той же час, плата за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу вноситься перевізником за затвердженими ставками виходячи з вагових та/або габаритних параметрів транспортного засобу, протяжності маршруту, кількості перевезень (п. 28).
Якщо рух здійснюється без відповідного дозволу або внесення плати за проїзд великовагового та/або великогабаритного транспортного засобу, така плата визначається за пройдену частину маршруту по території України або за частину, яку перевізник має намір проїхати, у разі перевищення нормативу хоча б одного вагового або габаритного параметру: до 10 відсотків - у подвійному розмірі; на 10 - 40 відсотків - у потрійному розмірі; більше як на 40 відсотків - у п'ятикратному розмірі.
У разі перевищення кількох нормативів вагових або габаритних параметрів плата за проїзд визначається виходячи з параметру з найбільшим перевищенням.
Перевізник зобов'язаний протягом 30 календарних днів з моменту визначення плати внести її та повідомити про це відповідний територіальний орган Укртрансінспекції (п. 31 прим.1 Порядку №879).
Так, судом з довідки від 10.07.2014 та акту від 10.07.2014 вбачається, що при здійснені габаритно-вагового контролю вантажного автомобіля марки МАN модель 18/224, реєстраційний номер НОМЕР_1 встановлено перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів.
Відповідач у свої запереченнях покликається на чисельні порушення позивача при здійснені вказаного контролю (щодо освітлення пункту пропуску, сертифікації ваг, надання довідки), однак вказані обставини не приймаються до уваги судом з огляду наступне.
Згідно акту про перевищення транспортним засобом нормативних вагових параметрів №002104 від 10.07.2014 в графі визначеному для підпису водія транспортного засобу зазначено, що останній «від підпису відмовився». З вказаного слідує, що особа погодилася з обставинами викладеними у зазначеному акті, оскільки жодних заперечень в останньому не вказала. Таким чином, на думку суду, листи, що надсилалися ОСОБА_1 до Управління Укртрансінспекції в Кіровоградській області не підтверджені жодними первинним документами, у той час, коли наявні документи в матеріалах справи свідчать про наявність порушення, яке здійснене відповідачем.
В той же час, суд вважає за необхідне вказати, що у відповідності до п. 41 Порядку №879 дії або бездіяльність учасників відносин у сфері габаритно-вагового контролю можуть бути оскаржені в установленому порядку.
Поряд з цим, покликання відповідача на позбавлення його права оскарження вказаних дій в зв'язку з неотриманням роздруківки з вагового комплексу також не можуть бути прийняті судом, оскільки як зазначено останнім у своїх запереченнях вказана роздруківка була отримана 16.01.2015. Таким чином, саме з отримання роздруківки з вагового комплексу у відповідача була можливість оскаржити дії позивача.
Доказів того, що відповідачем оскаржено дії позивача суду не надано.
Відповідно до п. 26 Порядку №879 кошти, стягнені за проїзд автомобільними дорогами загального користування великовагових та/або великогабаритних транспортних засобів, спрямовуються в установленому порядку до державного бюджету.
Інші доводи і заперечення сторін не спростовують встановленого вище судом.
З урахуванням наведеного, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог щодо стягнення з відповідача заявленої суми заборгованості.
Окрім того, згідно з ч. 3 ст. 4 Закону України «Про судовий збір», під час подання адміністративного позову майнового характеру сплачується 10 відсотків розміру ставки судового збору. Решта суми судового збору стягується з позивача або відповідача пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимоги.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру встановлюється ставка судового збору в розмірі 2 відсотків розміру майнових вимог, але не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 4 розмірів мінімальної заробітної плати.
В даному випадку, при сумі позову 2 914, 65 грн., ставка судового збору становить 1 872, 00 грн.
Таким чином при поданні адміністративного позову, позивачу слід було сплатити 182, 70 грн.
Так, позивачем при поданні адміністративного позову було подано клопотання про відстрочення сплати судового збору, за наслідком розгляду якого, ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 16.01.2015 відстрочено сплату судового збору Управлінню Укртрансінпекції в Кіровоградській області до ухвалення судового рішення у справі.
Таким чином, судовий збір у розмірі 182, 70 грн. підлягають стягненню з Управління Укртрансінпекції в Кіровоградській області.
Враховуючи приписи ст. ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати здійснені позивачем з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 158-163 КАС України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
П О С Т А Н О В И В :
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1 (03150, АДРЕСА_1, код ЄДРПОУ НОМЕР_2) грошові кошти у розмірі 2 914 (дві тисячі дев'ятсот чотирнадцять) грн. 65 коп. до Державного бюджету України рахунок (р/р 31214201700001 в ГУ ДКСУ у Київській області, м. Київ, МФО 821018, код ЄДРПОУ 37955989)
Стягнути суму судового збору з Управління Укртрансінпекції в Кіровоградській області (25031, м. Кіровоград, вул. Автолюбителів, б. 2, код ЄДРПОУ 38268734) на користь Державного бюджету України в розмірі 182 (сто вісімдесят дві) грн. 70 коп. зарахувавши їх за реквізитами Окружного адміністративного суду міста Києва для сплати судового збору.
Постанова набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст.. 254 КАС України. Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги в порядку і строки, встановлені ст..186 КАС України.
Суддя О.В. Кротюк
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 13.05.2015 |
Оприлюднено | 18.05.2015 |
Номер документу | 44122620 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кротюк О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні