Постанова
від 12.05.2015 по справі 872/14427/13
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

12 травня 2015 рокусправа № 808/126/13

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Лукманової О.М.

суддів: Божко Л.А. Прокопчук Т.С.

при секретарі: Губар Т.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпропетровську апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 09 квітня 2013 року по справі № 808/126/13-а за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Екомост» до Державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя про скасування податкової повідомлення-рішення,-

в с т а н о в и л а :

У січні 2013 року ТОВ «Екомост» (далі по тексту - позивач) звернулось до суду з позовом до ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя (далі по тексту - відповідач), в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просило скасувати податкове повідомлення-рішення № 0003032211.

Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 09.04.2013 року позовні вимоги задоволено частково, визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя від 21.12.2012 року № 0003032211 в частині збільшення грошового зобов'язання з земельного податку в розмірі 10677, 55 грн., в тому числі 8406, 04 грн. за основним платежем та 2271, 51 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.

Не погодившись з постановою суду першої інстанції ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя ГУ ДФС у Запорізькій області, яка є правонаступником ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя, подало апеляційну скаргу, в якій просила скасувати постанову в частині задоволених позовних вимог та прийняти нову постанову, якою в задоволені позовних вимог відмовити в повному обсязі. Свої вимоги обґрунтовувала тим, що судом не надано належної оцінки нормам чинного законодавства, висновки суду не відповідають обставинам справи, що призвело до прийняття невірного рішення. Апелянтом зазначено, що суд першої інстанції дійшов помилкового висновку, про те, що податкове повідомлення-рішення винесене всупереч законодавства, порушення строків сплати земельного податку тягне за собою фінансову відповідальність та сплату такого податку за весь період володіння земельною ділянкою. Апелянт вказував, що відповідно до норм Земельного кодексу України, у разі набуття права власності на будівлю, споруду, до особи переходить право власності на земельну ділянку або її частку на якій розміщені такі будівля або споруда, позивач беручи у власність споруду отримало у власність й земельну ділянку на якій така споруда розташована та має обов'язок по сплаті земельного податку як володілець земельної ділянки у розмірі встановленому нормами Податкового кодексу України. ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя вказувало, що земельний податок позивачем повинен сплачуватись виходячи з приписів Податкового кодексу України на загальних підставах. Податкове повідомлення-рішення є таким, що складене вірно, з додержанням чинних приписів та не підлягає скасуванню.

Перевіривши законність і обґрунтованість постанови суду першої інстанції, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга в межах її доводів підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Задовольняючи позовні вимоги частково, суд першої інстанції виходив з того, що у позивача існує обов'язок по самостійному обчисленню та сплаті орендної плати за землю. Позивач має у власності земельну ділянку під будівлею, тобто має у власності земельну ділянку за яку повинен сплачувати земельний податок. Суд першої інстанції вказував, що базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельної ділянки з урахуванням коефіцієнта індексації, ставка податку за земельні ділянки встановлюється як 1 відсоток від її нормативної грошової оцінки. Судом першої інстанції проведено розрахунок розміру земельного податку, який ТОВ «Екомост» повинне сплачувати за земельну ділянку, що перебуває у його власності, встановлено, що податкова інспекція невірно розрахувала суму податку належного позивачем до сплати, податковою інспекцію для розрахунку суми земельного податку взято невірний показник нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що перебуває під будівлею придбаною у власність ТОВ «Екомост».

Матеріалами справи встановлено, що ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя з 26.11.2012 року по 30.11.2012 року було проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «Екомост» з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.10.2009 року по 30.09.2012 року, валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2009 року по 30.09.2012 року. За результатами перевірки 07.12.2012 року складено акт № 305/22-1109/35764060. Згідно висновків перевірки викладених у акті - ТОВ «Екомост» порушено низку регулюючих норм, встановлено порушення п. 287.6 ст. 287 ПК України, в результаті чого встановлено заниження податку на земельну ділянку, на якій розташована будівля за період з 02.08.2012 року по 30.09.2012 року на суму 8759 грн.

На підставі акту перевірки ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя 21.12.2012 року винесено податкове повідомлення-рішення № 0003032211, яким ТОВ «Екомост» визначено суму грошового зобов'язання з земельного податку на суму 11118,75 грн., з яких 8759 грн. за основним платежем, та 2359,75 грн. сума штрафних санкцій.

Матеріалами справи підтверджується, що ТОВ «Екомост» згідно договору купівлі-продажу від 19.07.2012 придбало у ТОВ ВКП «ФЕБ» нежитлову будівлю загальною площею 247,7 кв.м., що розташована на земельній ділянці 0,6673 га, за адресою: м. Запоріжжя, вул. Верхня, буд. 1а, кадастровий номер 2310100000:05:014:0076. 19.07.2012 між ТОВ «Екомост» та ТОВ ВКП «ФЕБ» складений та підписаний акт приймання-передачі нерухомого майна.

Матеріалами справи підтверджується, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки за адресою м. Запоріжжя, вул. Верхня, буд. 1а, кадастровий номер 2310100000:05:014:0076, відповідно до листів Управління Держкомзему у місті Запоріжжя Запорізької області, складає 854,99 грн. за 1 кв.м. або 5705348,27 грн. за ділянку розміром 6673,00 кв.м.

Відповідно до пп. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 ПК України плата за землю, це обов'язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Згідно пп. 14.1.72, пп. 14.1.136 п. 14.1 ст. 14 ПК України земельний податок - обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів. Орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Відповідно до п. 269.1 ст. 269 ПК України платниками податку за землю є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі.

Відповідно до ч. 1 ст. 120 ЗК України у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об'єкти. До особи, яка набула право власності на жилий будинок, будівлю або споруду, розміщені на земельній ділянці, що перебуває у власності іншої особи, переходить право власності на земельну ділянку або її частину, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення.

Згідно з пп. 271.1.1 п. 271.1 ст. 271, п. 274.1 ст. 274, п. 286.6 ст. 286 ПК України (в редакції дійсній нас виникнення правовідносин) базою оподаткування є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом. Ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, за винятком земельних ділянок, зазначених у статтях 272, 273, 276 цього Кодексу. За земельну ділянку, на якій розташована будівля, що перебуває у користуванні кількох юридичних або фізичних осіб, податок нараховується кожному з них пропорційно тій частині площі будівлі, що знаходиться в їх користуванні, з урахуванням прибудинкової території.

Згідно п. 287.1 ст. 287 ПК України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

При обчисленні суми належного до сплати податного зобов'язання ТОВ «Екомост», ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя допущено помилку, невірно розраховано суму земельного податку.

Відповідно до п. 58.1 ст. 58 ПК України У разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.

Податкове повідомлення-рішення містить підставу для такого нарахування (зменшення) податкового зобов'язання та/або зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість; посилання на норму цього Кодексу та/або іншого закону, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок грошових зобов'язань платника податків; суму грошового зобов'язання, що повинен сплатити платник податку; суму зменшеного (збільшеного) бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення результатів господарської діяльності або від'ємного значення суми податку на додану вартість; граничні строки сплати грошового зобов'язання та/або строки виправлення платником податків показників податкової звітності; попередження про наслідки несплати грошового зобов'язання або внесення виправлень до показників податкової звітності в установлений строк; граничні строки, передбачені цим Кодексом для оскарження податкового повідомлення-рішення. До податкового повідомлення-рішення додається розрахунок податкового зобов'язання та штрафних (фінансових) санкцій.

Згідно п. 2.4 Порядку направлення органами державної податкової служби податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 1236 від 28.11.2012 року, до податкового повідомлення-рішення додається розрахунок податкового зобов'язання та штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) з наведенням у ньому дати та номера декларації (уточнюючого розрахунку) відповідного звітного періоду, щодо якого здійснюється розрахунок податкового зобов'язання, а також іншої інформації, необхідної для визначення грошового зобов'язання.

Колегія суддів зазначає, що у податкового органу, у даному випадку ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя існує обов'язок обґрунтувати суму, яка визначена у податковому повідомленні-рішенні, до податкового повідомлення-рішення повинен додаватись відповідний розрахунок з інформацією на обґрунтування визначеної суми зобов'язання.

ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя нараховано ТОВ «Екомост» суму зобов'язання 8759 грн. з земельного податку та 2359,75 грн. суми штрафних (фінансових) санкцій, однак не надано жодного доказу на підтвердження дійсності такого нарахування. Сума податкового повідомлення-рішення повинна бути обґрунтована та такою, щоб у платника податків чи суду не виникали обставини ставити її розрахунок під сумнів.

Позивачем було надано податкові декларації з плати за землю за 2013 рік, витяг про наявні земельні ділянки. Вказану податкову декларацію за землю було прийнято податковим органом без зауважень. Розмір щомісячного земельного податку складає 97.20 грн., річна сума 1166,37 грн.

Встановлено, що ТОВ «Продрезерв-Україна» також сплачувало у 2012-2014 роках земельний податок за користування земельною ділянкою за адресою вул. Патріотична, 64/4, в м. Запоріжжі, щомісячний розмір якого складає 350,07 грн., річний розмір 4200,84 грн.

Судом першої інстанції вірно встановлено помилку ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя при розрахунку земельного податку за земельну ділянку площею 6673,00 кв.м., нормативна грошова оцінка якої складає 854,99 грн. за 1 кв.м. або 5705348,27 грн. за всю площу, встановлено, що податковою інспекцією не взято до уваги, що земельна ділянка площею 6673,00 кв.м. не повністю перебуває у власності ТОВ «Екомост».

Суд першої інстанції беручи на себе обов'язок ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя по розрахунку податкового зобов'язання розрахував належну до сплати суму та визначив її як вірну. Суд першої інстанції перебрав на себе обов'язок відповідача, суми податків та зборів розраховуються компетентними фіскальними органами, завданням яких є слідкування за строками та повнотою сплати податків, у разі їх не сплати самостійно визначає та розраховує суми таких податків, суд у межах своєї компетенції може лише дати оцінку правильності встановлення податку та правильності його нарахування.

ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя не довело правильність нарахування суми за податковим повідомленням-рішенням від 21.12.2012 року № 0003032211.

Відповідно до ч. 2, 4 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Суб'єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

Колегія суддів зазначає, що ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя не виконано обов'язку по доказуванню правомірності податкового повідомлення-рішення від 21.12.2012 року № 0003032211, обґрунтування його суми. Надані відповідачем документи не дають можливість встановити правильність нарахування ТОВ «Екомост» податкового зобов'язання, не встановлено чи є зобов'язання узгодженим, та чи надсилався позивачу разом з податковим повідомленням-рішенням необхідний розрахунок.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, постанову суду першої інстанції слід скасувати та прийняти нову постанову, якою позовні вимоги ТОВ «Екомост» задовольнити.

Керуючись п. 3 ч. 1 ст. 198, п. 4 ч. 1 ст. 202, ст.ст. 205, 207 КАС України, колегія суддів, -

п о с т а н о в и л а:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Запорізької області Державної податкової служби - задовольнити частково.

Постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 09 квітня 2013 року по справі № 808/126/13-а - скасувати. Прийняти нову постанову.

Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКОМОСТ» до Державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя про скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити.

Скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя від 21.12.2012 року № 0003032211.

Постанова Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів.

Головуючий: О.М. Лукманова

Суддя: Л.А. Божко

Суддя: Т.С. Прокопчук

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.05.2015
Оприлюднено18.05.2015
Номер документу44124519
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —872/14427/13

Постанова від 12.05.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 04.10.2013

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 16.10.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні