Постанова
від 05.05.2015 по справі 817/888/15
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 817/888/15

05 травня 2015 року 11год. 30хв. м. Рівне

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Сало А.Б. за участю секретаря судового засідання Школяр О.І. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

прокурор: Ковальчук І.Л.

позивача: представник не з'явився

відповідача: представник не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Прокурора Гощанського району Рівненської області в інтересах держави в особі Гощанської ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області доОСОБА_1 про стягнення заборгованості,

ВСТАНОВИВ :

Прокурор Гощанського району Рівненської області (далі - прокурор) звернувся до суду в інтересах держави в особі Гощанської ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області (далі - позивач) з позовом до ОСОБА_1 (далі - відповідач) про стягнення заборгованості.

Представник прокуратури в судовому засіданні підтримав позовні вимоги заявлені в позові. В обґрунтування адміністративного позову зазначив, що за відповідачем рахується заборгованість зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 5018,74 грн., яка на численні вимоги залишилася не сплаченою.

Представник позивача в судове засідання не прибув. Про дату, час та місце судового розгляду справи був повідомлений належним чином. На адресу суду 05.05.2015 року надійшло клопотання Гощанської ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області, в якому остання просила розгляд справи здійснювати без участі представника податкового органу. Позовні вимоги підтримує в повному обсязі (а.с.39).

Відповідач, заперечень на адміністративний позов не подав, в судове засідання не прибув, причини неприбуття суду не повідомив. Клопотань про відкладення чи розгляд справи без його участі не подавав. Про дату, час і місце судового засідання був повідомлений належним чином.

Відповідно до ч.4 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Заслухавши пояснення прокурора, повно і всебічно з'ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими у судовому засіданні доказами, суд вважає, що позовні вимоги необхідно задовольнити повністю, з огляду на наступне.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1) у період здійснення підприємницької діяльності була платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в розумінні Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 року № 2464 (далі - Закон України від 08.07.2010 року № 2464).

Згідно із даних копій карток особових рахунків вбачається, що за ОСОБА_1 рахується податковий борг зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в розмірі 5018,74 грн.(а.с.14-17).

Наявність заборгованості по єдиному соціальному внеску в розмірі 5018,74 грн. підтверджується також звітом про суми нарахованих доходів застрахованих осіб та сум нарахованого єдиного внеску (а.с.7), розрахунком податкового боргу перед бюджетами та державними цільовими фондами станом на 04.02.2015 року (а.с.6).

Статтею 67 Конституції України закріплено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

В силу положень п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону України від 08.07.2010 року № 2464, платниками єдиного внеску є підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Згідно п. 1 ч.2 ст.6 Закону України від 08.07.2010 року № 2464, платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок. Відповідно до ч.8 ст.9 цього Закону, платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця.

Частинами 1, 5 статті 9 Закону України від 08.07.2010 року № 2464 визначено, що єдиний внесок обчислюється виключно у національній валюті, у тому числі з виплат (доходу), що здійснюються в натуральній формі. Сплата єдиного внеску здійснюється у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів для його зарахування.

Крім того, згідно із ч.12 ст.9 цього Закону, єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

В порушення вказаних вище норм відповідач несвоєчасно та не в повному обсязі сплачував узгоджені суми грошових зобов'язань, що призвело до виникнення заборгованості по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 5018,74 грн.

Так, у відповідності до ч. 4 ст.25 Закону України від 08.07.2010 року № 2464, орган доходів і зборів у порядку, за формою та у строки, встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату.

Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом.

Платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти календарних днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею.

Згідно ч. 4 ст.25 вищезазначеного Закону, у зв'язку з не сплатою відповідачем грошового зобов'язання у встановлені строки, податковим органом надсилалася платнику податків вимоги про сплату боргу № Ф-34 від 21.11.2013 року(а.с.18), № Ф-70-25 від 08.05.2014 року(а.с.19), № Ф-38 від 17.02.2014 року(а.с.20). Проте, вказані заходи не призвели до повного погашення боргу.

Відповідно до абз. 4 ч. 4 ст. 25 Закону України від 08.07.2010 року № 2464, у разі незгоди з розрахунком суми недоїмки платник єдиного внеску узгоджує її з органом доходів і зборів шляхом оскарження вимоги про сплату єдиного внеску в адміністративному або судовому порядку. Доказів оскарження чи скасування у встановленому порядку вищевказаних вимог - відповідачем суду не надано.

Пунктом 7 ч. 1 ст. 13 цього Закону передбачено, що органи доходів і зборів мають право стягувати з платників несплачені суми єдиного внеску.

Відповідно до ст. 36-1 Закону України "Про прокуратуру" від 05.11.1991 року № 1789, підставою представництва прокуратурою в суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави.

За наявності підстав, передбачених частинами другою - четвертою цієї статті, з метою представництва громадянина або держави прокурор має право в порядку, передбаченому процесуальним законом звертатися до суду з позовами.

Суд звертає увагу, що згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 зазначеного Кодексу оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. На момент розгляду справи, у суду відсутні докази сплати відповідачем заборгованості в сумі 5018,74 грн.

З урахуванням викладеного, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, підтверджуються наявними у справі доказами та підлягають до задоволення.

В силу ч.4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з фізичної особи ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1) на користь держави в особі Гощанської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області заборгованість зі слати єдиного внеску в сумі 5018,74 грн., яку перерахувати на ЄВС 71040000, р/р 37192204001703, МФО 833017, код ЄДРПОУ 38637090, Гощанська ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області ГУДКСУв Рівненській області.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Сало А.Б.

Дата ухвалення рішення05.05.2015
Оприлюднено19.05.2015
Номер документу44153311
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/888/15

Постанова від 05.05.2015

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Сало А.Б.

Постанова від 05.05.2015

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Сало А.Б.

Ухвала від 03.04.2015

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Сало А.Б.

Ухвала від 03.04.2015

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Сало А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні