Постанова
від 15.05.2015 по справі 159/2307/15-п
КОВЕЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 159/2307/15-п

Провадження № 3/159/870/15

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Ковель 15 травня 2015 року

Cуддя Ковельського міськрайонного суду Волинської області Луньова Т.М.., розглянувши справу про адміністративне правопорушення, яка надійшла з Державної екологічної інспекції у Волинській області про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця ІНФОРМАЦІЯ_2, українця, громадянина України, тимчасово безробітного, жителя ІНФОРМАЦІЯ_3

за вчинення правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 85 КУпАП,

в с т а н о в и л а :

27 січня 2015 року, у період часу з 21.00 години по 22.00 годину, у темну пору доби, ОСОБА_1, в порушення вимог ч.1 ст.12, абз.1 ч.1 ст.14, абз. 4 ч.1 ст.14, ч.1 ст.16, ч.1 ст.17 ЗУ В«Про мисливство та полюванняВ» , не маючи відповідного дозволу на добування мисливських тварин, інших документів, що засвідчують право на полювання, без відповідного дозволу - ліцензії або відстрільної картки, поза встановлені для полювання строки, використовуючи автомобіль марки В«МітсубісіВ» , реєстраційний номерний знак Польщі 56858 LC, здійснював полювання на дикого кабана забороненим способом ( з застосуванням пристроїв, що осліплюють тварин) на польових угіддях Ковельської міськрайонної організації УТМР, поблизу с. Велицьк Ковельського району. Зокрема, здійснював постріли по кабанах з мисливської рушниці марки ТОЗ-34 12 калібру безпосередньо з вікна автомобіля марки В«МітсубісіВ» , реєстраційний номерний знак Польщі 56858 LC. У ході даного незаконного полювання ОСОБА_1 було добуто дві особини дикого кабана (молодняк), унаслідок чого Ковельській міськрайонній організації Українського товариства мисливців і рибалок було заподіяно шкоду в розмірі 20000 грн.

Своїми умисними діями ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч.2 ст. 85 КУпАП.

У ході розгляду адміністративної справи ОСОБА_1 повністю визнав себе винуватим у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 85 КУпАП, у вчиненому розкаявся. Підтвердив ту обставину, що 27 січня 2015 року, у період часу з 21.00 години по 22.00 годину, не маючи відповідного дозволу на добування мисливських тварин, інших документів, що засвідчують право на полювання, без відповідного дозволу - ліцензії або відстрільної картки, поза встановлені для полювання строки, використовуючи автомобіль марки В«МітсубісіВ» , реєстраційний номерний знак Польщі 56858 LC, здійснював полювання на дикого кабана забороненим на польових угіддях Ковельської міськрайонної організації УТМР, поблизу с. Велицьк Ковельського району. Зокрема, здійснював постріли по кабанах з мисливської рушниці марки ТОЗ-34 12 калібру безпосередньо з вікна автомобіля марки В«МітсубісіВ» , реєстраційний номерний знак Польщі 56858 LC. У ході даного незаконного полювання добув два кабана.

Заслухавши пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1, представника Ковельської міської організації УТМР, якій було заподіяно шкоду унаслідок правопорушення, яке містить ознаки ч.2 ст. 85 КУпАП України, ОСОБА_2, дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення приходжу до висновку про наявність в діях ОСОБА_1 складу правопорушення, передбаченого ч.2 ст.85 КУпАП.

Відповідно до вимог ст.ст.245,280 КУпАП завданням провадження в справі про адміністративне правопорушення є своєчасне, всебічне, повне та об'єктивне з'ясування обставин, вирішення її в точній відповідності з законом. При розгляді справи про адміністративне правопорушення в обов'язковому порядку має бути з'ясовано: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують чи обтяжують її відповідальність, тощо.

Частиною 2 статті 85 КУпАП передбачено відповідальність за порушення правил полювання (без належного на те дозволу, в заборонених місцях, у заборонений час, забороненими знаряддями або способами, на заборонених для добування тварин) вчинене повторно, чи таке, яке мало наслідком добування, знищення або поранення тварин.

Окрім визнання ОСОБА_1 винуватості у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 85 КУпАП , вина останнього у вчиненні інкримінованого правопорушення повністю підтверджується матеріалами справи.

Протокол про адміністративне правопорушення складено на підставі постанови слідчого СВ Ковельського МВ УМВС України у Волинській області старшого лейтенанта міліції ОСОБА_3 від 30 березня 2015 року про закриття кримінального провадження та матеріалів кримінального провадження №12015030110000089 від 28 січня 2015 року.

Згідно вказаної постанови у ході досудового розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12015030110000089 від 28.01.2015 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 248 КК України, ОСОБА_1 27.01.2015 року близько 21.00 год. в полі між населеними пунктами с. Жмудче та с. Велицьк Ковельського району, в межах мисливського угіддя Ковельської організації УТМР, з використанням гладкоствольної мисливської рушниці проводив незаконне полювання на дикого кабана, добувши двох тварин. Унаслідок незаконного полювання на двох диких кабанів Ковельської організації УТМР завдано збитки у розмірі 20000 грн.

Підставою для закриття кримінального провадження , як убачається з постанови, є відсутність такої кваліфікуючої ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ст. 248 КК України, як істотна шкода. Зокрема, згідно примітки до ст. 248 КК України істотна шкода полягає у заподіянні матеріальних збитків, яка у двісті п'ятдесят і більше разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян, що станом на 27.01.2015 років становило 152250 грн.

Наявність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 85 КК України доводиться наступними письмовими доказами, що містяться у матеріалах справи про адміністративне правопорушення, а саме: протоколом огляду місця події від 27 січня 2015 року - частини поля між с. Жмудче та с. Велицьк, що знаходиться у мисливському користуванні В«УТМРВ» , на якому було виявлено дві туші молодняка дикого кабана вагою 70-80 кг., сліди автомобіля, взуття, гільзи; повідомленням Ковельської міськрайонної організації УТМР про вчинене кримінальне правопорушення від 28.01.2015 року №1/15; висновками протоколів розтину трупів тварин від 28 січня 2015 року, виявлених 27.01.2015 року з 21.00 по 22.00 год., з яких убачається, що смерть тварин наступила внаслідок переломів кісток, втрати крові, асфіксії внаслідок розриву легень, пошкодження внутрішніх органів. На трупах тварин виявлено отвори діаметром 3-5 см.

Згідно ч.1 ст.12 ЗУ В«Про мисливство та полюванняВ» право на полювання в межах визначених для цього мисливських угідь мають громадяни України, які досягли 18-річного віку, іноземці, які одержали в установленому порядку дозвіл на добування мисливських тварин та інші документи, що засвідчують право на полювання.

Згідно ч.1 ст.14 ЗУ В«Про мисливство та полюванняВ» Документами на право полювання (для громадян України) є: посвідчення мисливця; відповідний дозвіл на право користування вогнепальною мисливською зброєю у разі її використання.

Згідно ч.1 ст.16 ЗУ В«Про мисливство та полюванняВ» полювання на парнокопитних тварин, куницю лісову, бобра, ондатру, бабака, білку, віднесених до державного мисливського фонду, здійснюється відповідно до лімітів, які затверджуються на мисливський сезон центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, за поданням центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, на підставі пропозицій користувачів мисливських угідь, погоджених з обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями.

Згідно ч.1 ст.17 ЗУ В«Про мисливство та полюванняВ» добування мисливських тварин, віднесених до державного мисливського фонду здійснюється за дозволом - ліцензією або відстрільною карткою.

Рішенням Волинської обласної ради шостого скликання від 22.07.2014 року №27/42, копія якого міститься у матеріалах даної справи, Договором про умови ведення мисливського господарства від 10 жовтня 2014 року, укладеного між Волинським обласним управлінням лісового та мисливського господарства та Ковельською організацією Українського товариства мисливців і рибалок доводиться та обставина, що мисливські угіддя (польові) поблизу водосховища між населеними пунктами с. Жмудче та Велицьк Ковельського району надані у користування Ковельській міській організації для ведення мисливського господарства.

Відповідно до абзацу 7, 8 ч.1 ст.19 ЗУ В«Про мисливство та полюванняВ» полювання може здійснюватися у такі строки: на самок лані, оленів європейського і плямистого, козулі, лося, муфлона, кабана та їх молодняк, здатний до самостійного існування, - у вересні - грудні; полювання може здійснюватися у такі строки: на бабака - у червні - вересні;

Згідно ч.2 ст.19 ЗУ В«Про мисливство та полюванняВ» строки полювання (конкретна дата відкриття та закриття полювання на певний вид мисливських тварин, дні полювання протягом тижня) та порядок його здійснення, а також норма добування мисливських

тварин визначаються користувачем мисливських угідь у межах строків, визначених цим Законом, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями та доводяться користувачами мисливських угідь до відома громадськості.

Згідно абзацу 2 п.1,3,4 ч.1 ст.20 ЗУ В«Про мисливство та полюванняВ» з метою раціонального використання мисливських тварин, охорони диких тварин, а також середовища їх перебування забороняється: полювання на тварин, які не зазначені у дозволах на добування мисливських тварин або понад встановлену в цих дозволах норму; у темний період доби (пізніше години після заходу сонця і раніше години до його сходу); полювання із застосуванням або використанням заборонених знарядь та забороненими способами, а саме: дзеркал та інших пристроїв, що осліплюють тварин;

Згідно абзацу 4 ч.1 ст.23 ЗУ В«Про тваринний світВ» , 4 ч.1 ст.14 ЗУ В«Про мисливство та полюванняВ» документами на право полювання є: відповідний дозвіл на право користування вогнепальною мисливською зброєю (у разі полювання з такою зброєю);

Згідно повідомлення Ковельської міськрайонної організації УТМР №5/15 від 10.02.2015 року ліцензії на добування кабана у мисливські угіддя Ковельської міськрайонної УТМР поблизу водосховища між населеними пунктами с. Жмудче та с. Велицьк Ковельського району у 2014 та 2015 роках міськорганізацією не видавались.

Таким чином, умисні дії ОСОБА_1, які виразились у порушенні правив полювання, яке мало наслідком добування тварин (двох кабанів), містять склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 с.85 КУпАП.

Згідно ст. 40 КУпАП якщо у результаті вчинення адміністративного правопорушення заподіяно майнову шкоду громадянинові, підприємству, установі або організації, то адміністративна комісія, виконавчий орган сільської, селищної, міської ради під час вирішення питання про накладення стягнення за адміністративне правопорушення має право одночасно вирішити питання про відшкодування винним майнової шкоди, якщо її сума не перевищує двох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а суддя районного, районного у місті, міського чи міськрайонного суду - незалежно від розміру шкоди, крім випадків, передбачених частиною другою цієї статті.

Від Ковельської міськрайонної організації УТМР надійшла заява про відшкодування шкоди, заподіяної ОСОБА_1 організації унаслідок незаконного полювання.

Згідно ст.. 43 Закону України В«Про мисливське господарство та полюванняВ» від 21.01.2010 року та згідно такси для обчислення розміру відшкодування збитків, завданих унаслідок порушення законодавства в галузі мисливського господарства та полювання вартість збитків унаслідок незаконно відстріляних 27 січня 2015 року двох диких кабанів в угіддях Ковельської міськрайонної організації УТМР складає 20000 гривень.

Даними договору №54 від 11 березня 2015 року між Державним підприємством В«УкрветсанзаводВ» та Ковельським УТМР про утилізацію та переробку відходів тваринного світу, рахунком №28 від 11 березня 2015 року, накладною №5 від 11 березня 2015 року, платіжним дорученням №5 від 11 березня 2015 року, актом 01/03 здачі-приймання робіт (послуг) за березень 2015 року доводиться та обставина, що витрати понесені Ковельським УТМР на утилізацію двох тушок двох диків кабанів становлять 120,75 грн.

Згідно вимог, розробленого у відповідності до наказу Держкомлісгоспу від 21 червня 2001 року №56 В«Проекту організації і розвитку мисливського господарства Ковельської міжрайонної організації УТМР (за 1V розрядом)В» з відповідним погодженням, на мисливських угіддях, де було вчинене незаконне полювання, Ковельською міськрайонною організацією УТМР виконується комплекс різноманітних заходів, робіт спрямованих на створення належних умов проживання, розвитку диких тварин, у тому числі заготівка фуражу для кормління тварин та викладка корму для підгодівлі диких тварин.

На підтвердження наявності витрат, які несе Ковельська міжрайонна організація УТМР для створення належних умов проживання, розвитку диких тварин, УТМР подано копії актів на викладку кормів для підгодівлі диких тварин та птахів за 2014-2015 роки, відомості на видачу фуражу для кормління і викладки корму для підгодівлі диких тварин за зазначений період.

Відтак, з ОСОБА_1 слід стягнути майнову шкоду, заподіяну Ковельській організації УТМР унаслідок незаконного полювання у розмірі 20120,75 грн.

Згідно ч.2,4 ст. ст. 38 КУпАП якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу чи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладене не пізніше як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніше як через три місяці з дня його виявлення. У разі відмови в порушенні кримінальної справи або закриття кримінальної справи але при наявності в діях порушника ознак адміністративного правопорушення, адміністративне стягнення може бути накладено не пізніше як через місяць з дня прийняття рішення про відмову в порушенні кримінальної справи або про її закриття.

Адміністративне правопорушення, у вчиненні якого обвинувачується ОСОБА_1, мало місце 27 січня 2015 року. Постанова про закриття кримінального провадження винесена слідчим СВ Ковельського МВ УМВС України 30 березня 2015 року. Дана адміністративна справа надійшла до суду 29 квітня 2015 року. Строк для накладення адміністративного стягнення на ОСОБА_1 сплив 30 квітня 2015 року.

На підставі наведеного, керуючись ст. ст. 33, 34, 35, 38, 40, 221, 283, 284, 294 КУпАП, -

постановила:

ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 85 КУпАП України.

Стягнути з ОСОБА_1 (і.н. НОМЕР_1) на користь Ковельської міськрайонної організації УТМР ( ідентифікаційний код юридичної особи 25744049 р.р. 26000300627709 ПАТ В«Державний ощадний банк України МФО 303398), заподіяну правопорушенням шкоду у розмірі 20120,75 грн. (двадцять тисяч сто двадцять грн.. 75 коп.).

Провадження в справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності, передбаченої ч.2ст.85 КУпАП, закрити на підставі ч.7 ст. 247 КУпАП у зв'язку із закінченням на момент розгляду справи строку притягнення до адміністративної відповідальності.

Постанова може бути оскаржена до Апеляційного суду Волинської області через Ковельський міськрайонний суд Волинської області протягом десяти днів з дня її винесення.

Суддя Ковельського

міськрайонного суду ОСОБА_4

СудКовельський міськрайонний суд Волинської області
Дата ухвалення рішення15.05.2015
Оприлюднено19.05.2015
Номер документу44160049
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —159/2307/15-п

Постанова від 15.05.2015

Адмінправопорушення

Ковельський міськрайонний суд Волинської області

Луньова Т. М.

Постанова від 11.06.2015

Адмінправопорушення

Апеляційний суд Волинської області

Бешта Г. Б.

Постанова від 15.05.2015

Адмінправопорушення

Ковельський міськрайонний суд Волинської області

Луньова Т. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні