Постанова
від 14.05.2015 по справі 823/631/14
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

(вступна та резолютивна частина)

14 травня 2015 року справа № 823/631/14

м. Черкаси

09 год. 15 хв.

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Паламара П.Г.,

при секретарі Овсієнку О.І.,

за участю прокурора Савченка С.В. - за посвідченням, представника позивача Жури Г.С. - за довіреністю, розглянувши у відкритому судовому засіданні питання щодо поновлення провадження у справі за позовом прокурора Черкаського району в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до акціонерного сільськогосподарського риболовецько-промислового товариства закритого типу "Вільшанка" про стягнення штрафу,

ВСТАНОВИВ:

13 березня 2014 року до Черкаського окружного адміністративного суду з позовною звернувся прокурор Черкаського району в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та просить суд стягнути з акціонерного сільськогосподарського риболовецько-промислового товариства закритого типу "Вільшанка" (далі - ЗАТ "Вільшанка") штраф у розмірі 85000 грн.

У судовому засіданні прокурор та представник позивача підтримали позовні вимоги.

Відповідач до зали судового засідання не з'явився, заперечення на позов не надавав, явку своїх представників на судовий розгляд справи не забезпечив, хоча про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.

Виходячи з положень ч.2 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає, що неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, неповідомлення ними про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.

Заслухавши думку прокурора, пояснення представника позивача, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов підлягає до задоволенню, з огляду на таке.

Спеціальним законом, який регулює відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження професійної діяльності на фондовому ринку, з метою забезпечення відкритості та ефективності функціонування фондового ринку є Закон України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.03.2006 № 3480 - IV (далі - Закон №3480).

Згідно з ч.2 ст. 41 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" строки, порядок і форми розкриття особливої інформації про емітента та додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Судом встановлено, що Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку прийняте Розпорядження від 28.03.2013 № 561-ЦД-1-Е відповідно до якого встановлено порушення відповідачем вимог п. 5 розділу ХVІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про акціонерні товариства», а саме, не приведення до 30.04.11 статутів та внутрішніх положень товариства у відповідність із нормами Закону України «Про акціонерні товариства».

Згідно з вищезазначеним розпорядженням відповідач зобов'язаний у термін до 01.07.2013 виконати вимоги розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери.

Законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні є Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР (надалі за текстом - "Закон № 448/96-ВР").

ЗАТ "Вільшанка" не виконало вимог розпорядження №561-ЦД-1-Е, чим порушило вимоги п.10 ст.8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", а саме: невиконання розпорядження №906-ЦД-1-Е від 29.08.2012 про усунення порушень законодавства про цінні папери (термін виконання до 29.11.2012).

Статтею 8 цього Закону визначені повноваження Державної комісії України з цінних паперів та фондового ринку. Зокрема, відповідно до пункту 10 зазначеної статті Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.

03 вересня 2013 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку складений акт № 2261-ЦД-1-Е про порушення відповідачем п. 10 ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", а саме: невиконання розпорядження №561-ЦД-1-Е від 28.03.2013 про усунення порушень законодавства про цінні папери (термін виконання до 01.07.2013).

04 вересня 2013 року винесена постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів.

На підставі вищезазначеного акту уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №2194-ЦД-1-Е від 18 вересня 2013 року, відповідно до якої за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери № 561-ЦД-1-Е від 28.03.2013 на ЗАТ "Вільшанка" накладено штраф у розмірі 5000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 85000 гривень.

Постанову №2194-ЦД-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів надіслано на адресу відповідача рекомендованим повідомленням, про що свідчить реєстр рекомендованих поштових відправлень № 692 від 23.09.2013.

Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених наказом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 09.01.97 № 2 (у редакції рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 13.02.2001 № 27) (далі - Правила) визначають порядок та строки розгляду Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку та її територіальними органами справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів.

Отже, прокурор правомірно звернувся до суду про стягнення штрафних санкцій з відповідача за порушення законодавства на ринку цінних паперів.

Відповідно до ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку встановлює додаткові вимоги до розкриття регулярної інформації про емітента та вживає заходів щодо її розкриття.

Як вбачається з матеріалів справи, постанова Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку відповідачем була оскаржена до Окружного адміністративного суду міста Києва, постановою суду від 31.10.2014 у справі № 826/16601/13-а, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 12.02.2015, в задоволенні адміністративного позову відмовлено повністю. Постанова суду набрала законної сили.

Відповідно до ч. 1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Отже, суд дійшов висновку про правомірність застосування до відповідача штрафних санкцій в сумі 85000 грн.00 коп.

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Частиною 1 ст. 11 КАС України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Таким чином, виходячи з меж заявлених вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в адміністративному позові доводи представника позивача підлягають до задоволення в повному обсязі.

Керуючись ст. ст. 11, 14, 70, 71, 72, 94, 159 - 163 КАС України, суд,

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з акціонерного сільськогосподарського риболовецько-промислового товариства закритого типу "Вільшанка" (ідентифікаційний код 02799697, місцезнаходження: 19621, Черкаська область, Черкаський район, с. Лозівок, вул.Лиманна,2) на користь Державного бюджету через Центральний територіальний департамент Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (ідентифікаційний код 38039715, місцезнаходження: 03680, м. Київ, вул. Горького, 51) штраф за правопорушення на ринку цінних паперів у сумі 85 000 (вісімдесят п'ять тисяч) грн. 00 коп.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд у порядку визначеному ст. ст. 185 - 187 КАС України.

Суддя П.Г. Паламар

Повний текст постанови виготовлений 15 травня 2015 року.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.05.2015
Оприлюднено19.05.2015
Номер документу44179397
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/631/14

Ухвала від 16.07.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко В. В.

Ухвала від 08.04.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

Ухвала від 02.07.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко В. В.

Ухвала від 15.06.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко В. В.

Постанова від 14.05.2015

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Ухвала від 30.12.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Ухвала від 14.05.2015

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Ухвала від 10.04.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

Ухвала від 14.03.2014

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні