Рішення
від 14.05.2015 по справі 909/335/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 травня 2015 р. Справа № 909/335/15

Господарський суд Івано-Франківської області у складі: судді Фанди О.М., при секретарі судового засідання Поліводі С.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом: Відкритого акціонерного товариства "Ремонтник", вул. Грушевського,51, м. Тлумач, Івано-Франківська область, 78000; поштова адреса: пл. Міцкевича, 8, офіс 13, м. Івано-Франківськ, 76018

до відповідача: Тлумацької міської ради, вул. Макуха, 2, м. Тлумач, Івано-Франківська область, 78000

про визнання недійсними рішень Тлумацької міської ради

за участю представників сторін:

від позивача: Романюк Михайло Зіновійович - представник, довіреність № 2 від 04.03.2015 року; паспорт серія СС № 980073 від 03.11.2000 року

від відповідача: Голуб Григорій Степанович - представник, доручення № 88 від 16.03.2015 року; паспорт серія СЕ № 233655 від 03.06.2003 року

встановив: Відкрите акціонерне товариство "Ремонтник" (далі - позивач) звернулось до господарського суду Івано-Франківської області із позовом до Тлумацької міської ради (далі - відповідач) про визнання недійсними рішення п'ятдесятої сесії Тлумацької міської ради шостого демократичного скликання від 29.01.2015 року № 1647-50/2015 "Про розгляд звернення Тлумацької районної ради" та рішення сорокової сесії Тлумацької міської ради шостого демократичного скликання від 07.03.2014 року № 1291-40/2014 "Про дозвіл на складання проектної документації із землеустрою".

Позовні вимоги обгрунтованні тим, що прийняття Тлумацькою міською радою спірних рішень («Про дозвіл на складання проектної документації із землеустрою» №1291-40/2014 року від 07.03.201- року та «Про розгляд звернення Тлумацької районної ради» №1647-50/2015 від 29.01.2015 року) порушують права позивача, оскільки останній як правонаступника державного малого підприємства ДМГ «Ремонтник» (далі - ДМП «Ремонтник») на підставі Державного акта № 001810 є користувачем спірної земельної ділянки, а погодження щодо вилучення у нього цієї ділянки позивач не надавав.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, з підстав викладених у позовній заяві та просить суд позов задовольнити.

Представник відповідача проти позову заперечив, з підстав викладених у відзиві на позовну заяву (вх.№7373/15 від 12.05.15) та просить суд в позові відмовити. Свої заперечення мотивує, безпідставністю та необгрунтованістю позовних вимог, обгрунтовуючи тим, що спірні земельні ділянки належать до земель комунальної власності та були передані Тлумацькому державному малому підприємству "Ремонтник" у постійне користування на підставі рішення Тлумацької міської ради від 05.03.1995 року, яке припинило свою діяльність внаслідок перетворення.

Розглянувши матеріали справи із врахуванням вимог Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод стосовно розгляду справи упродовж розумного строку, вислухавши представників сторін, всебічно і повно з"ясувавши всі обставини, на яких ґрунтуються вимоги, давши оцінку доказам, які мають значення для справи, суд вважає за правильне взяти до уваги наступне.

Рішенням Тлумацької міської ради від 15.03.1995 року, ДМП «Ремонтник» надано у постійне користування земельні ділянки у м. Тлумач, загальною площею 1,55 га для розміщення виробничих приміщень.

11 грудня 1995 року на підставі вищезазначеного рішення ДМП «Ремонтник» видано Державний акт на право постійного користування землею серії І-ІФ №001810.

Наказом Регіонального відділення Фонду державного майна України по Івано- Франківській області №1466 від 11.12.1995 року «Про створення акціонерної товариства», перетворено Тлумацьке державне мале підприємство «Ремонтник» відкрите акціонерне товариство «Ремонтник» м. Тлумач.

Відповідно до п.1.1. Статуту товариства, ВАТ «Ремонтник» засновано регіональним відділенням Фонду державного майна України по Івано-Франківській області, шляхом перетворення державного підприємства у відкрите акціонерне товариство відповідно до постанови Кабінету Міністрів України «Про порядок перетворення в процесі приватизації державних підприємств у відкриті акціонерні товариства» №686 від 07.12.1992 року, Декрету Кабінету Міністрів України «Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі» №51-93 від 17.05.1993 року та на підставі Закону України «Про приватизацію майна державних підприємств». Водночас, в п.п. 1.1.1 Статуту ВАТ «Ремонтник» вказується, що товариство є правонаступником державного підприємства Тлумацького державного малого підприємства «Ремонтник», створеного в 1993 році і зареєстрованого Розпорядженням Представника Президента України в Тлумацькому районі №75 від 23.03.1993 року.

На підставі Наказу №1466 від 11.12.1995 року Регіональним відділення Фонду державного майна України по Івано-Франківській області, ВАТ «Ремонтник» передано у власність низку об'єктів нерухомого майна за адресою м. Тлумач, вул. Грушевського, 51, а саме: Приміщення складу (інв. №047), Головне приміщення (інв. №022), Прибудова до головного приміщення (інв. №048), Ремзавод (інв. І №066), Приміщення клубу (б/н), які розташовані на земельній ділянці площею 0,1500 га у м.м. Тлумач, про що оформлено сторонами шляхом підписання Переліку нерухомого майна, що передається у власність відкритості акціонерному товариству «Ремонтник» м. Тлумач від 03.03.2000 року.

Згідно Витягу про реєстрацією права власності на нерухоме майно №2937002 від 26.02.2004 право власності на вищезазначені виробничо-складські приміщення зареєстровано за ВАТ «Ремонтник».

07 березня 2014 року Тлумацькою міською радою прийнято рішення №1291-40/2014 року «Про дозвіл на складання проектної документації із землеустрою», яким вилучено земельну ділянку площею 0,1500 та у ВАТ «Ремонтник» відповідно до п.1 ст. 149 ЗК України. Окрім того, даним рішенням вирішено дати дозвіл Тлумацькій районній раді на виготовлення проекту відведення земельної ділянки у постійне користування для будівництва та обслуговування спортивного майданчика в м. Тлумач, вул. Грушевського, 51а, площею 0,1500 га. Також рішенням вказано Тлумацькій районній раді звернутися у ліцензовану проектну організацію для виготовлення проектної документації із землеустрою на договірних умовах. Проектну документацію погоджену органом земельних ресурсів - подати до міської ради на затвердження. Контроль за виконанням вказаного рішення - покласти на постійну комісію з питань містобудування та регулювання земельних відносин.

Рішенням Тлумацької міської ради «Про розгляд звернення Тлумацької районної ради» №1647-50/2015 від 29.01.2015 року внесено зміни в рішення сорокової сесії Тлумацької міської ради від 07.03.2014 року №1291-40/2014 «Про дозвіл на складання проектної документації із землеустрою» та викладено його в такій редакції:

« 1. Припинити право постійного користування у ДМП «Ремонтник» на земельну ділянку площею 1,5500 га., що знаходиться за адресою м. Тлумач, вул. Грушевського, 51.

2.Вилучену земельну ділянку перевести у землі запасу громадського призначення Тлумацької міської ради.

3.Надати дозвіл Тлумацькій районній раді на складання проекту землеустрою щодо відведення у постійне користування земельної ділянки для розміщення та обслуговування спортивного майданчику, як об'єкта соціально-значимого для суспільних потреб територіальної громади району площею 0,15 га, що знаходиться за адресою м. Тлумач, вул. Грушевського, за рахунок земель запасу громадського призначення, вид угідь - забудовані землі.

4.Розроблений та погоджений у встановленому законом порядку проект землеустрою представити на розгляд та затвердження міської ради.

5.Контроль за виконання рішення покласти на постійну комісію з питань містобудування та регулювання земельних відносин».

Статтею 1 Господарського процесуального кодексу України та статтями 15, 16 Цивільного кодексу України визначено право на звернення до суду за захистом своїх порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів, а також для вжиття передбачених цим Кодексом заходів, спрямованих на запобігання правопорушення.

Частиною 1 ст. 125 ЗК передбачено, що право власності на земельну ділянку та право постійного користування земельною ділянкою виникають після одержання її власником або користувачем документа, що посвідчує право власності на земельну ділянку чи право постійного користування земельною ділянкою, та його державної реєстрації.

Із Державного акта серія І-ІФ № 001810 від 11.12.1995р. убачається, що ДМП «Ремонтник», правонаступником якого є ВАТ "Ремонтник" на підставі рішення міськради від 15.03.1995 року. надано у постійне користування 1,55 га га землі в м. Тлумач для розміщення виробничих приміщень. Цей акт зареєстровано в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за № 2.

Пунктом «в» ч. 1 ст. 141 ЗК України визначається, що підставою припинення права користування земельною ділянкою є припинення діяльності релігійних організацій, державних чи комунальних підприємств, установ та організацій.

В силу положень ст. 104 ЦК України юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Аналогічні приписи містить ст. 33 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».

Статтею 141 Земельного кодексу України передбачено підстави припинення права користування земельною ділянкою. Право постійного землекористування може бути припине лише з підстав передбачених законодавством, а тому зазначений перелік є вичерпним і розширеному тлумаченню не підлягає, тобто інші юридичні факти не можуть розглядатись як підстава припинення права користування зазначеною земельною ділянкою.

Позивачу припинено землекористування із посиланням на п."в" ч.1ст. 141 ЗК України-припинення діяльності підприємства.

Водночас, як вказується в ст. 108 ЦК України, перетворенням юридичної особи є зміна її організаційно-правової форми. У разі перетворення до нової юридичної особи переходять усе майно, усі права та обов'язки попередньої юридичної особи.

Аналогічна правова позиція прописана й у статті 59 Господарського кодексу України , в якій зазначено, що у разі перетворення одного суб'єкта господарювання в інший до новоутвореного суб'єкта господарювання переходять усі майнові права і обов'язки попереднього суб'єкта господарювання. Зазначимо, що до майнових прав належить, зокрема, і право постійного користування земельною ділянкою. Отже, при перетворенні правонаступник набуває, у т.ч. і право постійного користування земельною ділянкою, яке виникло у його попередника згідно із законодавством, чинним на момент виникнення такого права в останнього. Як вбачається із Статуту ВАТ "Ремонтник, копія якого долучена до матеріалів справи, ДМП «Ремонтник» було перетворено у ВАТ «Ремонтник», яке є правонаступником усіх прав та обов'язків ДМП «Ремонтник», в тому числі і правонаступником права на користування земельною ділянкою у м. Тлумач, загальною площею 1,55 га, набуте згідно Державного акту на право постійного користування землею серії І-ІФ №001810. Відповідно до статті 92 Земельного кодексу України право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку. Право постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають лише: підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності; громадські організації інвалідів України, їх підприємства (об'єднання), установи та організації; релігійні організації України; публічне акціонерне товариство залізничного транспорту загального користування.

Однак, згідно з рішенням Конституційного Суду України від 22.09.05 N 5-рп/2005 у справі № 1-17/2005, ця норма не обмежує і не скасовує право постійного користування земельними ділянками, набуте іншими особами в установлених законодавством випадках станом на 01.01.02.

Статтею 152 Земельного кодексу України унормовано, що землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків. Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом, зокрема, визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.

Відповідно до статті 21 Цивільного кодексу України, суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного судочинства і порушує цивільні права або інтереси. Як вбачається з матеріалів справи, оскаржуване рішення міської ради прийнято у зв'язку зі зміною організаційно правової форми юридичної особи - позивача у справі.

Дії органів державної влади та місцевого самоврядування, спрямовані на позбавлення суб'єкта права користування земельною ділянкою після державної реєстрації такого права поза межами підстав, визначених у статті 141 Земельного кодексу України, є такими, що порушують право користування земельною ділянкою.

Одночасно, слід зазначити, що частинами 1, 2 ст. 149 ЗК визначено, що земельні ділянки, надані у постійне користування із земель державної і комунальної власності, можуть вилучатися для суспільних та інших потреб за рішенням органів державної влади й органів місцевого самоврядування. Вилучення земельних ділянок провадиться за згодою землекористувачів на підставі рішень Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, сільських, селищних, міських рад відповідно до їх повноважень.

Відповідно до ч. 5 ст. 116 зазначеного Кодексу надання у користування земельної ділянки, що перебуває у власності або у користуванні, провадиться лише після вилучення (викупу) її в порядку, передбаченому ЗК.

В матеріалах справи відсутні докази звернення до позивача та надання ним згоди з питань надання згоди товариством на вилученої земельної ділянки.

Разом з тим, слід зазначити, що Законом передбачено також і можливість примусового припинення прав на земельну ділянку, що здійснюється виключно у судовому порядку з урахуванням вимог ст. 143 ЗК України та Закону України «Про відчуження земельних ділянок, інших об'єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у приватній власності, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності».

Однак доказів примусового припинення прав на спірну земельну ділянку суду також не подано.

Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона по справі повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.

В супереч вимогам чинного законодавства відповідач належними та допустими доказами позовні вимоги не спростував.

За наведених обставин суд приходить до висновку про обгрунтованість позовних вимог та таких, що підлягають задоволенню.

Відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати по справі слід відшкодувати позивачу за рахунок відповідача.

Керуючись ст. 124 Конституції України, ст. 33 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», ст. ст. 92, 116, 125, 141, 143, 149, 152 Земельного кодексу України, ст. ст. 21, 104, 108 Цивільного кодексу України, ст. ст. 1, 33, 49, ст. ст. 82 -85 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

в и р і ш и в :

задовольнити позов відкритого акціонерного товариства "Ремонтник" до Тлумацької міської ради про визнання недійсними рішення п'ятдесятої сесії Тлумацької міської ради шостого демократичного скликання від 29.01.2015 року № 1647-50/2015 "Про розгляд звернення Тлумацької районної ради" та рішення сорокової сесії Тлумацької міської ради шостого демократичного скликання від 07.03.2014 року № 1291-40/2014 "Про дозвіл на складання проектної документації із землеустрою"

Визнати недійсним рішення п'ятдесятої сесії Тлумацької міської ради шостого демократичного скликання від 29.01.2015 року № 1647-50/2015 "Про розгляд звернення Тлумацької районної ради".

Визнати недійсним рішення сорокової сесії Тлумацької міської ради шостого демократичного скликання від 07.03.2014 року № 1291-40/2014 "Про дозвіл на складання проектної документації із землеустрою".

Стягнути з Тлумацької міської ради (вул. Макуха, 2, м. Тлумач, Івано-Франківська область, 78000, код 04054234) на користь відкритого акціонерного товариства "Ремонтник"( вул. Грушевського,51, м. Тлумач, Івано-Франківська область, 78000, код 13656469) 2 436 грн. 00 коп. (дві тисячі чотириста тридцять шість гривень) судового збору.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Повне рішення складено 15.05.15

Суддя Фанда О. М.

Виготовлено в КП "Діловодство спеціалізованого суду"


Кудлейчук О. В. 15.05.15

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення14.05.2015
Оприлюднено19.05.2015
Номер документу44182872
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —909/335/15

Рішення від 14.05.2015

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Фанда О. М.

Ухвала від 21.04.2015

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Фанда О. М.

Ухвала від 26.03.2015

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Фанда О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні