cpg1251
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-604, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua
Головуючий у 1-й інстанції: Гломб Ю.О.
Суддя-доповідач:Жизневська А.В.
УХВАЛА
іменем України
"13" травня 2015 р. Справа № 817/4130/14
Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді Жизневської А.В.
суддів: Котік Т.С.
Малахової Н.М.,
розглянувши в письмовому провадженні апеляційну скаргу приватного підприємства "Техно-Т" на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "13" березня 2015 р. у справі за позовом приватного підприємства "Техно-Т" до Здолбунівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Рівненській області про визнання протиправним та скасування наказу ,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 13 березня 2015 року у задоволені позову відмовлено.
Апелянт просить скасувати вказану постанову та прийняти нову про задоволення позову.
Перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що вона не підлягає до задоволення з наступних підстав.
У відповідності до п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючий орган має право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Положеннями ст.78 Податкового кодексу України передбачений порядок проведення документальних позапланових перевірок.
Документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються можливі порушення цим платником податків податкового, валютного та іншого законодавства протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту; виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту (п.п.78.1.1., п.п.78.1.4.).
Як визначено п.73.3 ст.78 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.
Такий запит підписується керівником (заступником керівника) контролюючого органу і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.
Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи; 2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок та в інших випадках, передбачених статтею 39 цього Кодексу; 3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; 4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної; 5) у разі проведення зустрічної звірки; 6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.
Запит вважається врученим, якщо його надіслано поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою або надано під розписку платнику податків або іншому суб'єкту інформаційних відносин або його посадовій особі.
Платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом). У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.
Форму та зміст письмового запиту податкового органу встановлюють Податковий кодекс України та Постанова Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом" від 27 грудня 2010 р. № 1245.
Відповідно до п.10 Постанови № 1245 запит щодо отримання податкової інформації від платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин оформляється на бланку органу державної податкової служби та підписується керівником (заступником керівника) зазначеного органу. У запиті зазначаються: посилання на норми закону, відповідно до яких орган державної податкової служби має право на отримання такої інформації; підстави для надіслання запиту; опис інформації, що запитується, та в разі потреби перелік документів, що її підтверджують.
У абз.2 пункту 14 Постанови №245 визначено, що у разі коли за результатами перевірок інших платників податків або за результатами аналізу податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, платник податків зобов'язаний надати пояснення та їх документальне підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня надходження запиту.
За змістом вказаних норм запит податкового органу повинен містити інформацію про підстави для отримання запитуваної інформації.
З матеріалів справи вбачається, що 29.10.2014 року Здолбунівською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного Управління Міндоходів у Рівненській області (далі-ОДПІ) на адресу приватного підприємства "Техно-Т" (далі-Підприємство) направила запит "Про надання пояснень та їх документального підтвердження" за № 5314/17-07-15-06 (а.с.7). У запиті зазначено про аналіз податкової звітності за серпень 2014 року, за яким Підприємство зараховано до категорії ризикових - категорія "Вигодонабувач" та з метою встановлення правомірності проведених операцій, на підставі ст.20, п.73.3 ст.73 Податкового кодексу України запропоновано надати у десятиденний термін пояснення та їх документальне підтвердження з питань податкового кредиту з ПДВ за серпень 2014 року по ТОВ "Далас". У відповіді, контролюючий орган пропонує відобразити інформацію та надати належним чином завірені копії документів, що стосуються проведення фінансово-господарських операцій з ТОВ "Далас" та відобразити такі операції в регістрах бухгалтерського та податкового обліку, а саме: договори купівлі-продажу товарів; видаткові накладні, прибуткові накладні; акти прийому - отримання товарів; товарно - транспортні накладні та інші документи на рух товару; складські документи на оприбуткування товару; податкові накладні; документи бухгалтерського обліку - кореспонденція рахунків, оборотно-сальдові відомості, журнали ордери; інформація про включення даних операцій до складу валових витрат та податкового кредиту; сертифікати відповідності, якості та походження товарів; документи про оплату товару - платіжне доручення, банківська виписка, видатковий касовий ордер; інші документи, наявні на підприємстві, що стосуються придбання товарів. Крім того, якщо суб'єкт господарювання не є виробником (імпортером) реалізованих товарів, робіт (послуг), то для встановлення повної схеми фінансово-господарських відносин та повноти нарахування і сплати податкових зобов'язань на кожній ланці ланцюга проходження ТМЦ (робіт тощо) необхідно надати інформацію про постачальника, укладені угоди (контракти), виписані накладні (акти виконаних робіт), податкові накладні тощо.
Приватним підприємством "Техно-Т" 11.11.2014 року за вих.№22 було надано відповідь на вказаний запит (а.с.8), за змістом якої надано копії: податкових накладних на 2 стор., видаткових накладних на 2 стор., рахунків на 2 стор., договору на поставку продукції на 2 стор., картки субконто ТОВ "Далас" на 4 стор. Також повідомлено Здолбунівську об'єднану державну податкову інспекцію Головного Управління Міндоходів у Рівненській області, що ТТН на отримані матеріали відсутні тому, що згідно умови договору ТОВ "Далас" самостійно доставляє свій товар на адресу Підприємства.
Повторно, 08.12.2014 року на адресу Підприємства направлено запит "Про надання пояснень та їх документального підтвердження" за № 6141/17-07-15-06 (а.с.9). У запиті зазначено про аналіз податкової звітності вже за вересень 2014 року, за яким Підприємство зараховано до категорії ризикових - категорія "Вигодонабувач" та з метою встановлення правомірності проведених операцій, на підставі ст.20, п.73.3 ст.73 Податкового кодексу України запропоновано надати у десятиденний термін пояснення та їх документальне підтвердження з питань податкового кредиту з ПДВ за серпень 2014 року по ТОВ "Далас". У відповіді, контролюючий орган пропонує відобразити інформацію та надати належним чином завірені копії документів, що стосуються проведення фінансово-господарських операцій з ТОВ "Далас" та відобразити такі операції в регістрах бухгалтерського та податкового обліку, а саме: договори купівлі-продажу товарів; видаткові накладні, прибуткові накладні; акти прийому - отримання товарів; товарно - транспортні накладні та інші документи на рух товару; складські документи на оприбуткування товару; податкові накладні; документи бухгалтерського обліку - кореспонденція рахунків, оборотно-сальдові відомості, журнали ордери; інформація про включення даних операцій до складу валових витрат та податкового кредиту; сертифікати відповідності, якості та походження товарів; документи про оплату товару - платіжне доручення, банківська виписка, видатковий касовий ордер; інші документи, наявні на підприємстві, що стосуються придбання товарів. Крім того, якщо суб'єкт господарювання не є виробником (імпортером) реалізованих товарів, робіт (послуг), то для встановлення повної схеми фінансово-господарських відносин та повноти нарахування і сплати податкових зобов'язань на кожній ланці ланцюга проходження ТМЦ (робіт тощо) необхідно надати інформацію про постачальника, укладені угоди (контракти), виписані накладні (акти виконаних робіт), податкові накладні тощо.
У відповіді від 17.12.2014 року Підприємством надано копії: податкових накладних на 2 стор., видаткових накладних на 2 стор., рахунків на 2 стор., договору на поставку продукції на 4 стор., картки субконто ТОВ "Далас" на 2 стор., банківська виписка на 2 стор. та повідомлено, що ТТН на отримані матеріали відсутня тому, що згідно умови договору ТОВ "Далас" самостійно доставляє свій товар на адресу Підприємства (а.с.10).
22.12.2014 року на підставі ст.20, ст.75, п.п.78.1.1, п.п.78.1.4 п.78.1, п. 78.4 ст.78 Податкового кодексу України начальником Здолбунівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Рівненській області було прийнято наказ за № 369 "Про проведення документальної позапланової перевірки товариства з обмеженою відповідальністю "Техно-Т" (а.с.6). Наказ видано у зв'язку з виявленням недостовірності даних, що містяться у деклараціях, поданих платником податків та наявною податковою інформацією, що свідчить про можливі порушення платником податків податкового законодавства та у зв'язку із наданням неповних пояснень та їх документальних підтверджень на письмовий запит Здолбунівської ОДПІ. Протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту наказано провести позапланову документальну перевірку товариства з обмеженою відповідальністю "Техно-Т" з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість при проведенні взаємовідносин з ТОВ "Далас" за період з 01.08.2014р. по 30.09.2014р. з 23.12.2014р. терміном 2 робочих дні.
Суд першої інстанції встановив, що у запитах "Про надання пояснень та їх документального підтвердження" від 29.10.2014 року за № 5314/17-07-15-06 та від 08.12.2014 року за № 6141/17-07-15-06 як підстава для надсилання запиту вказано: "відповідно до аналізу податкової звітності".
Згідно п.14.1.171 Податкового кодексу України, термін податкова інформація розуміється у значенні, визначеному Законом України "Про інформацію".
Відповідно до ст. 16 Закону України "Про інформацію", податкова інформація - сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб'єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Податковим кодексом України.
Суд першої інстанції вірно зазначив, що податкова звітність являє собою сукупність дій платника податків і податкового органу зі складання, ведення і здачі документів установленої форми, що містять відомості про результати діяльності платника податку, його майнове становище і фіксують процес обчислення податку, а також суму, що підлягає сплаті до бюджету.
При розгляді справи з'ясовано, що за змістом запитів від 29.10.2014 року за № 5314/17-07-15-06 та від 08.12.2014 року за № 6141/17-07-15-06 контролюючий орган просив надати інформацію лише стосовно питань включення до податкового кредиту і сплату ПДВ до бюджету за серпень-вересень 2014 року по ТОВ "Далас", тобто в межах наявної в нього податкової інформації, що свідчить про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства.
Наявність такої інформації та наявних у ній розбіжностей судом першої інстанції встановлена на підставі наданої ОДПІ детальної інформації по платнику ПДВ щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (а.с.61-64).
Вказане дало підстави суду зробити висновок, що такі запити було направлено податковим органом для реалізації покладених на нього завдань і функцій. У нього були підстави для направлення запиту, а Підприємство зобов'язане надати відповідь, що та спростовує твердження позивача про направлення запиту з порушенням п.73.3 ст.73 Податкового кодексу України.
Відповідно до пп.78.1.1, пп.78.1.4 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України, документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється, в тому числі, за наявності такої обставини:
- за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються можливі порушення цим платником податків податкового, валютного та іншого законодавства протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту;
- виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
В ході розгляду справи встановлено, що контролюючим органом за наслідками отриманої податкової інформації виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків та наявною податковою інформацією, що свідчить про можливі порушення платником податків податкового законодавства і у відповідності до п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України є підставою призначення документальної позапланової перевірки.
Щодо надання позивачем неповних пояснень та їх документальних підтверджень на письмові запити контролюючого органу, то при розгляді справи судом встановлено, а представниками сторін підтверджено, що на запити ОДПІ Підприємством не надано складські документи на оприбуткування товару, документи бухгалтерського обліку - кореспонденція рахунків, оборотно-сальдові відомості, журнали ордери, сертифікати відповідності, якості та походження товарів, документи про оплату товару - платіжні доручення, банківські виписки, видаткові касові ордери.
В судовому засіданні представник позивача не зміг пояснити причин неподання запитуваних відомостей, а відповіді на запити не місять жодних пояснень з даного приводу.
Аналізуючи спірний наказ суд з'ясував, що в ньому дійсно зазначено про проведення позапланової документальної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю "Техно-Т", відтак в наказі невірно вказано організаційно-правову форму позивача. З даного приводу представник ОДПІ пояснила про допущену технічну помилку при підготовці наказу та зазначила, що мало бути вказано про проведення позапланової документальної перевірки приватного підприємства "Техно-Т".
Суд першої інстанції вірно зазначив, що окремі дефекти оформлення наказу про призначення податкової перевірки не можуть розглядатися як підстава для визнання спірного наказу протиправним. Окрім того, в наказі про проведення перевірки зазначається код ЄДРПОУ юридичної особи, яка підлягає перевірці. А код ЄДРПОУ є унікальним ідентифікаційним номером юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України.
Відповідно до п.6, п.7 Постанови Кабінету Міністрів України "Про створення Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України" № 118 від 22.01.1996 року, ідентифікаційний код зберігається за суб'єктом, якому він присвоєний, протягом усього періоду його існування і є єдиним. У разі перетворення юридичної особи, крім центральних органів виконавчої влади, за правонаступником зберігається її ідентифікаційний код. У разі припинення юридичної особи шляхом приєднання до іншої юридичної особи та створення на базі юридичної особи, що припинилася, відокремленого підрозділу ідентифікаційний код такої юридичної особи залишається за відокремленим підрозділом. В інших випадках припинення юридичної особи присвоєння її ідентифікаційного коду новоствореним суб'єктам забороняється. Ідентифікаційний код є обов'язковим для використання в усіх видах звітних та облікових документів суб'єкта і зазначається на його печатках та штампах.
Суд першої інстанції належним чином встановив обставини справи, надав їм належну правову оцінку та зробив обгрунтований висновок, що податковий орган при прийнятті оспорюваного наказу діяв на підставі та в межах власних повноважень, а також у спосіб, передбачений чинним законодавством. Тому наказ №369 від 22.12.2014 року про проведення позапланової документальної перевірки приватного підприємства "Техно-Т" є правомірним, підстави для його скасування відсутні.
Постанову судом прийнято з додержанням норм матеріального та процесуального права. Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду.
Керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 200, 205, 206, 212 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу приватного підприємства "Техно-Т" залишити без задоволення, а постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "13" березня 2015 р. без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя А.В. Жизневська
судді: Т.С. Котік
Н.М. Малахова
Роздруковано та надіслано:р.л.п.
1- в справу:
2 - позивачу Приватне підприємство "Техно-Т" вул.Незалежності,64-а,м.Здолбунів,Рівненська область,35700
3- відповідачу Здолбунівська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Рівненській області вул. Приходька,1а,м. Здолбунів,Рівненська область,35705
- ,
Суд | Житомирський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.05.2015 |
Оприлюднено | 20.05.2015 |
Номер документу | 44186675 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Жизневська А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні