Постанова
від 29.04.2015 по справі 810/1433/15
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 квітня 2015 року м.Київ 810/1433/15

Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Панової Г.В., за участю секретаря судового засідання Волощук Л.В.,

від позивача - Федоренко В.Г.,

від відповідача - Кірпачов Є.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Управління Пенсійного фонду України у Бородянському районі Київської області

до Приватного акціонерного товариства "Галімпекс-Клавдієвська фабрика ялинкових прикрас"

про стягнення заборгованості,

ВСТАНОВИВ:

Управління Пенсійного фонду України у Бородянському районі Київської області (далі - УПФУ у Бородянському районі Київської області) звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Приватного акціонерного товариства "Галімпекс-Клавдієвська фабрика ялинкових прикрас" про стягнення заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій по списку №1 в сумі 58604,25 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач в порушення вимог п. 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003р. №1058-IV (далі - Закон України №1058-IV) та п. 6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженою постановою правління Пенсійного фонду від 19.12.2003 р. № 21-1 не виконує покладений на нього обов'язок по відшкодуванню органам Пенсійного фонду України фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за списком №1 та має заборгованість перед УПФУ у Бородянському районі Київської області за період з 01.12.2014 року по 28.02.2015 року по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених за списком №1 у розмірі 58604,25 грн. Сума визначених управлінням Пенсійного фонду нарахувань підтверджується розрахунками фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, що містяться в матеріалах справи. Вказана сума підприємством у добровільному порядку не відшкодована, тому позивач просив стягнути заборгованість з відповідача в судовому порядку.

Ухвалами Київського окружного адміністративного суду від 09.04.2015 відкрито провадження у справі, закінчено підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду.

У судовому засіданні 29.04.2015 представник позивача позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні 29.04.2015 позовні вимоги визнав у повному обсязі та просив суд відстрочити виконання судового рішення у строк до 31.12.2015 враховуючи специфіку виробництва, яким займається відповідач, а саме, її сезонний характер та втрату платоспроможності підприємством у разі стягнення суми коштів, які є предметом цього позову.

Представник позивача не заперечував проти відстрочення виконання судового рішення, але у строк на пів року до жовтня 2015 року.

Відповідно до частини першої статті 136 Кодексу адміністративного судочинства України позивач може відмовитися від адміністративного позову, а відповідач - визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву.

Згідно з частиною третьою статті 136 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення у зв'язку з відмовою від адміністративного позову, визнанням адміністративного позову чи примиренням сторін ухвалюється за правилами, встановленими статтями 112, 113 цього Кодексу.

Частина третя статті 112 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, що у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд дійшов таких висновків.

Судом встановлено, що Приватне акціонерне товариство "Галімпекс-Клавдієвська фабрика ялинкових прикрас" зареєстроване 30.11.2001 р. та внесене до Єдиного державного реєстру відомостей про юридичну особу 23.06.2006 за № 13311200000000704. Як вбачається з матеріалів справи, вказане підприємство є страхувальником у розумінні положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та платником страхових внесків, який перебуває на обліку в управлінні Пенсійного фонду України в Бородянському Київської області.

Пенсійним фондом на адресу відповідача направлявся розрахунок фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій (а.с.4-6), але зазначена у ньому сума сплачена добровільно не була.

На момент звернення до суду за відповідачем утворилась непогашена заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за період з 01.12.2014 по 28.02.2015 відповідно до Списку №1 на загальну суму 58604,25 грн.

На підтвердження правильності заявленої до стягнення суми позивачем надано копію розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини другої Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" на підставі пункту "а" (Список №1) статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" за період з 01.12.2014 по 28.02.2015 по пенсіонерам ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10., ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19 , ОСОБА_20, ОСОБА_21

Також позивачем надано суду належним чином засвідчені копії довідок про підтвердження стажу роботи для призначення пільгової пенсії зазначеним працівникам підприємства.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з такого.

Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування закріплені Законом України від 09.07.2003 № 1058-ІV "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (Закон №1058-ІV), зокрема: принципи та структура системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування; коло осіб, які підлягають загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню; платники страхових внесків, їх права та обов'язки; порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків, стягнення заборгованості за цими внесками тощо.

За визначенням статті 1 цього Закону страхові внески - це кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, що діяло раніше; кошти, сплачені на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до цього Закону; а згідно частини третьої статті 18 вони є цільовим загальнообов'язковим платежем, який справляється на всій території України в порядку, встановленому цим Законом.

За приписами пункту 2 розділу XV "Прикінцеві положення" Закону №1058-ІV пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком №1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.

Коло осіб, які мають право на пенсію за віком на пільгових умовах, незалежно від місця останньої роботи за списком № 1 визначено, зокрема, пунктом "а" частини першої статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" від 05.11.1991 №1788-XII (Закон №1788-ХІІ).

Проте, до запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди підпунктом 1 пункту 2 розділу XV "Прикінцеві положення" Закону № 1058-ІV передбачено, що вказаним особам пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України "Про пенсійне забезпечення" (статтями 27 та 28). При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.

Порядок відшкодування страхувальниками витрат Пенсійного фонду України на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених на пільгових умовах, визначено Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного Фонду України, затвердженою постановою Пенсійного фонду України від 19.12.2003 №21-1 (Інструкція №21-1), за нормами пункту 6.4 якої Пенсійний фонд щорічно в повідомленнях про розрахунок сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, які надсилає підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених пенсій, визначає розмір сум до відшкодування на поточний рік.

Підприємства відповідно до вимог пункту 6.8 Інструкції щомісяця до 25-го числа повинні вносити до Пенсійного фонду України зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

За правилами абзацу четвертого підпункту 1 пункту 2 Прикінцевих положень Закону №1058-IV підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком №1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, крім тих, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, починаючи з дня набрання чинності цим Законом, у розмірі 20 відсотків з наступним збільшенням її щороку на 10 відсотків до 100-відсоткового розміру відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону.

Таким чином, абзацом четвертим підпункту 1 пункту 2 Прикінцевих положень Закону №1058-ІV прямо визначено обов'язок відповідача стосовно відшкодування витрат на виплату та доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за Списком №1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України.

Однак специфіка такого порядку полягає в особливостях пенсійного забезпечення зазначених осіб, а у випадку, що розглядається таких пенсіонерів немає.

Отже, витрати на виплату і доставку пенсій, призначених на підставі пункту "а" частини першої статті 13 Закону №1788-ХІІ особам, які були зайняті на роботах за Списком №1, покриваються підприємствами та організаціями.

Наявність у відповідача заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, підтверджується доказами, наданими позивачем. Докази, які б позбавляли відповідача виконувати свій обов'язок по відшкодуванню згаданих витрат - відсутні.

Як передбачає частина перша статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини 4 статті 70 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Беручи до уваги викладене, виходячи з меж позовних вимог, проаналізувавши норми чинного законодавства, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог Управління Пенсійного фонду України у Бородянському районі Київської області та про наявність підстав для задоволення адміністративного позову.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Як було зазначено вище, відповідач проти наявності у Приватного акціонерного товариства "Галімпекс-Клавдієвська фабрика ялинкових прикрас" заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій по списку №1 за період з 01.12.2014 по 28.02.2015 в сумі 58604,25 грн. - не заперечував, позовні вимоги визнав у повному обсязі та просив суд відстрочити виконання судового рішення до 31.12.2015, а позивач, в свою чергу, проти відстрочення виконання судового рішення у строк на пів року не заперечував.

Відповідно до положень частини 1 статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України у разі необхідності спосіб, строки і порядок виконання можуть бути визначені у самому судовому рішенні.

Враховуючи доводи відповідача, які викладені в обгрунтування клопотання про встановлення порядку виконання постанови шляхом відстрочки її виконання, з огляду на те, що представник позивача не заперечував проти задоволення такого клопотання на строк до шести місяців, суд дійшов висновку про задоволення клопотання відповідача про відстрочку виконання постанови у строк до 31 жовтня 2015 року.

Керуючись статтями 11, 14, 69, 70, 71, 136, 158 - 163, 167, 254, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Приватного акціонерного товариства "Галімпекс-Клавдієвська фабрика ялинкових прикрас" (код ЄДРПОУ - 00310551) на користь Управління Пенсійного фонду України у Бородянському районі Київської області заборгованість по відшкодуванню витрат на виплату і доставку пенсій у сумі 58604 (п'ятдесят вісім тисяч шістсот чотири) грн. 25 коп.

3. Відстрочити виконання даного рішення до 31.10.2015.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд.

Згідно з частиною другою статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Панова Г. В.

Дата виготовлення і підписання повного тексту постанови - 05 травня 2015 р.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.04.2015
Оприлюднено20.05.2015
Номер документу44209956
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/1433/15

Постанова від 29.04.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Ухвала від 09.04.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Ухвала від 09.04.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні