ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 травня 2015 р.м. ХерсонСправа № 821/951/15-а Херсонський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді: Пекного А.С., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Повного товариства Ломбард "Карат" Байковського С. А. і компанія" про стягнення штрафу,
встановив:
Національна комісія, що здійснює державне реголювання у сфері ринків фінансових послуг (далі-позивач, Нацкомфінпослуг) звернулась до суду з позовом до Повного товариства Ломбард «Карат» Байковського С.А. і компанії» (далі-відповідач, ПТ Ломбард «Карат»), в якому просить стягнути штрафні санкції, за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг в сумі 1700,00 грн.
Позов мотивований тим, що відповідач, маючи статус фінансової установи, порушив вимоги законодавства у сфері фінансових послуг, що було встановлено в результаті перевірки звітних даних ПТ Ломбард «Карат». Вказані порушення зафіксовані в акті від 16.10.2014 р. №146/16/03-ЛБ, на підставі якого позивачем прийнято постанову №146/16/03/01-ЛБ від 29.10.2014 р. про накладення штрафу в сумі 17000,00 грн. Вказана постанова відповідачем не виконана, сума штрафу не перерахована у визначений термін, що стало підставою для звернення до суду з даним позовом.
Згідно із п. 5 ст. 183-2 КАС України скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єктів владних повноважень, щодо яких завершився встановлений КАС України строк оскарження.
За таких обставин дана справа підлягає розгляду в порядку скороченого провадження.
Відповідач в судове засідання не з'явився. Судом було направлено на адресу відповідача копію ухвали про відкриття провадження у справі та закінчення підготовчого провадження і призначення справи до судового розгляду, яким відповідач був повідомлений про місце, дату та час розгляду справи. Однак, поштове відправлення повернулось з причин незалежних від суду (за закінченням терміну зберігання).
Згідно з ч.11 ст.35 КАС України розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
За таких обставин, суд вважає, що відповідач був належно повідомлений про дату, час і місце судового засідання.
Оскільки, строки для надання заперечень відповідачем, передбачені ч. 3,ч.5 ст. 183-2 КАС України, закінчились і заперечень з боку відповідача не надходило, суд, згідно п. 3, ч. 5, ст. 183-2 КАС України, розглядає справу у порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи у скороченому провадженні суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне судове рішення.
Дослідивши матеріали справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті та проаналізувавши норми відповідного чинного законодавства України, суд дійшов до наступного.
Судом встановлено, що Повне товариство Ломбард «Карат» Байковського С.А. і компанії» зареєстроване 18.10.2002 р., основним видом економічної діяльності є інші види кредитування, внесено до Державного реєстру фінансових установ.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" Повне товариство Ломбард «Карат» Байковського С.А. і компанії» належить до фінансових установ.
Відповідно до Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 № 1070, органом, що уповноважений здійснювати державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, є Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (Нацкомфінпослуг). Основними завданнями Нацкомфінпослуг є зокрема: формування та забезпечення реалізації політики державного регулювання у сфері ринків фінансових послуг (крім ринку банківських послуг і ринків цінних паперів та похідних цінних паперів); здійснення в межах своїх повноважень державного регулювання та нагляду за наданням фінансових послуг і дотриманням законодавства у відповідній сфері; узагальнення практики застосування законодавства України з питань фінансових послуг і ринків та розроблення пропозицій щодо їх вдосконалення, тощо.
Нацкомфінпослуг відповідно до покладених на неї завдань, зокрема здійснює відповідно до законодавства державне регулювання та нагляд за діяльністю фінансових установ (крім банків, професійних учасників фондового ринку, інститутів спільного інвестування, фінансових установ, які мають статус міжурядових міжнародних організацій, Державної казначейської служби України та державних цільових фондів); здійснює нагляд на консолідованій основі за небанківськими фінансовими групами, переважна діяльність у яких здійснюється фінансовими установами, нагляд за якими здійснює Нацкомфінпослуг та інше.
Нацкомфінпослуг розпорядженням від 20.11.2012 №2319 затвердила Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги (далі-Положення №2319), яким визначається порядок провадження у справах про порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, механізм прийняття рішень Нацкомфінпослуг про застосування заходів впливу та їх оскарження.
Відповідно до Положення №2319 Нацкомфінпослуг, уповноважені та посадові особи Нацкомфінпослуг в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення порушення законодавства про фінансові послуги вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту такого порушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи про правопорушення, а також своєчасно прийняти рішення за справою про правопорушення та застосувати передбачені законодавством заходи впливу.
З матеріалів справи вбачається, що Нацкомфінпослуг було складено акт про правопорушення законодавства про фінансові послуги від 16.10.2014 р. №146/16/03-ЛБ, в якому зафіксовані порушення вимог ст. 14 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", пунктів 2.1, 2.2, 2.6 розділу 2 Порядку складання та подання звітності ломбардами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 04.11.2004 №2740, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.11.2004 за № 1482/10081 (далі - Порядок №2740), що полягають у неподанні звітних даних у строки, встановлені вказаним Порядком, а саме: звітних даних за 1 квартал та за перше півріччя 2014 року, аудиторського висновку та річної фінансової звітності за 2013 р. на адресу Нацкомфінпослуг.
Відповідно до порядку №2740 державний контроль за своєчасністю, повнотою та правильністю подання звітності ломбардами здійснює Нацкомфінпослуг.
Ломбарди складають та подають до Нацкомфінпослуг звітність за формами: загальна інформація про ломбард; звіт про склад активів та пасивів ломбарду; звіт про діяльність ломбарду. Звітним періодом для складання звітності, яка подається до Нацкомфінпослуг, є календарний рік. Проміжна звітність складається щокварталу наростаючим підсумком з початку звітного року. Ломбарди складають звітність за станом на кінець останнього дня кварталу (року).
Квартальну та річну звітність ломбарди подають у терміни, визначені пунктом 5 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 року №419, тобто квартальна фінансова звітність (крім зведеної та консолідованої) подається підприємствами не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним кварталом, а річна - не пізніше 28 лютого наступного за звітним року. Датою подання фінансової звітності для підприємства вважається день фактичної її передачі за належністю, а у разі надсилання її поштою - дата одержання адресатом звітності, зазначена на штемпелі підприємства зв'язку, що обслуговує адресата.
Відповідно до п.2.6 Порядку№2740 до 01 червня року, наступного за звітним, ломбард подає до Нацкомфінпослуг аудиторський висновок та річну фінансову звітність, яка підтверджена аудиторською фірмою або аудитором, інформація про яких унесена до реєстру аудиторських фірм та аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки фінансових установ, що ведеться Нацкомфінпослуг.
З матеріалів справи вбачається, що позивачем направлялась копія вищезазначеного акта перевірки на юридичну адресу відповідача.
Статтею 39 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" передбачено, що у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.
Згідно з Положенням про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженим Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 р. №2319 (далі-Положення №2319) Нацкомфінпослуг як колегіальний орган або уповноважені особи Нацкомфінпослуг обирають і застосовують заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення законодавства про фінансові послуги, враховуючи наслідки порушення та застосування таких заходів. Нацкомфінпослуг може застосовувати такі заходи впливу як накладення штрафів в розмірах, передбачених статтею 41 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг".
Відповідно до ст.. 41 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Положенням №2319 закріплено, що рішення про накладення штрафної санкції (штрафу) на особу за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, приймається у вигляді постанови уповноваженої особи Нацкомфінпослуг.
З матеріалів справи вбачається, що 29.10.2014 р. за наслідками розгляду справи про правопорушення, прийнято постанову №146/16/03/01-ЛБ про накладення штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, а саме за порушення вимог ст. 14 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", пунктів 2.1, 2.2 та 2.6 розділу 2 Порядку №2740 розмірі 17000,00 грн., яка була направлена на юридичну адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням про вручення.
Слід звернути увагу, що відповідачем не надано жодних доказів, спростовуючих доводи позивача, щодо порушення ним законодавства про фінансові послуги або доказів оскарження постанови про накладення штрафу №146/16/03/01-ЛБ від 29.10.2014 р.
Відповідно до Положення №2319 штрафні санкції (штрафи) накладаються Головою Нацкомфінпослуг та директорами департаментів за напрямами здійснення нагляду за окремими ринками фінансових послуг. У разі несплати штрафу особою в добровільному порядку у строк, передбачений постановою, він стягується Нацкомфінпослуг у судовому порядку.
Статтею 14 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" встановлено, що фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.
З наведеного вбачається, що всі дії Нацкомфінпослуг при виявлені порушення з боку відповідача, вчинені в межах та у спосіб, визначені нормами чинного законодавства.
Враховуючи вищевикладене, а також приймаючи до уваги, що доказів оскарження постанови або сплати заборгованості відповідачем не надано, суд дійшов до висновку Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг про стягнення з відповідача штрафних санкцій в розмірі 17000,00 грн. є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
постановив :
Адміністративний позов - задовольнити.
Стягнути з Повного товариства Ломбард «Карат» Байковського С.А. і компанії» (код за ЄДРПОУ 32126084) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», код бюджетної класифікації за доходами 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції» (символ звітності 106) штраф у сумі 17000 грн. (сімнадцять тисяч) грн. 00 коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з моменту її отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Пекний А.С.
кат. 9.4
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.05.2015 |
Оприлюднено | 21.05.2015 |
Номер документу | 44210586 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Пекний А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні