Постанова
від 05.03.2015 по справі 826/2047/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

05 березня 2015 року                     № 826/2047/15

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва – Шулежко В.П., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом заступника прокурора Печерського району міста Києва в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства «Автотранспортне підприємство №7» про стягнення штрафних санкцій,

В С Т А Н О В И В:

З позовом до Окружного адміністративного суду міста Києва звернувся заступник прокурора Печерського району міста Києва в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі – позивач) до відкритого акціонерного товариства «Автотранспортне підприємство №7» (далі – відповідач, ВАТ «АТП №7») про стягнення штрафних санкцій в розмірі 102 000 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем порушено вимоги чинного законодавства про цінні папери та фондовий ринок, в результаті чого накладено штрафні санкції, проте ним штраф у встановлений законодавством строк не сплачено, у зв'язку з чим просив стягнути заборгованість по фінансовій санкції в примусовому порядку.

Також, прокурором зазначено, що несплата відповідачем суми штрафу призвела до ненадходження цих коштів до Державного бюджету України, чим порушуються інтереси Держави.

Відповідач проти позову заперечив з підстав, викладених у письмових запереченнях, зазначивши, що неодноразово були намагання ВАТ «АТП №7» скликати загальні збори щодо вирішення питань стосовно зміни найменування товариства та переведення випуску акцій документарної форми існування у бездокументарну форму існування. Однак таких рішень загальними зборами акціонерів прийнято не було, що свідчить про неможливе виконання розпорядження Комісії. Відповідач просив відмовити у задоволенні позову повністю, оскільки господарська діяльність відповідача не приносить суттєвих прибутків, а примусове стягнення санкцій може призвести до банкрутства ВАТ «АТП №7».

Суд на підставі ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України розглядає справу без проведення судового засідання на підставі поданих сторонами доказів та матеріалів.

Розглянувши подані документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Позивачем у відношенні до ВАТ «АТП №7» складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 07.10.2014 р. №1529-ЦД-1-Е, відповідно до якого встановлено ознаки порушення вимог п. 10 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», а саме: невиконання розпорядження №289-ЦД-1-Е від 25.06.2014 р. про усунення порушень законодавства про цінні папери.

Розпорядження №289-ЦД-1-Е від 25.06.2014 р. винесено у зв'язку з порушенням відповідачем вимог ст. 20 Закону України «Про акціонерні товариства» та ст. 6 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», а саме, нездійснення емітентом переведення випуску акцій документарної форми існування у бездокументарну форму існування.

Відповідачем на підставі статті 9 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 08.10.2014 р.

За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ВАТ «АТП №7» винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 22.10.2014 р. №1571-ЦД-1-Е, відповідно якої до товариства застосовано штраф у розмірі 102 000 грн.

Відповідно до копії супровідного листа, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів надіслана відповідачу засобами поштового зв'язку 24.10.2014 р. вих. №03/02/4898/ПН.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 р. № 448/96-ВР, державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Згідно з положеннями п. 10 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.

Як вбачається з матеріалів справи, ВАТ «АТП №7» не виконало розпорядження Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів №289-ЦД-1-Е від 25.06.2014 р., за що п. 8 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачена відповідальність юридичних осіб.

З наявних доказів вбачається, що до розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів ВАТ «АТП №7» письмових пояснень, клопотань чи заперечень до територіального органу Комісії надано не було.

Доказів виконання або оскарження в судовому порядку вказаного вище розпорядження №289-ЦД-1-Е від 25.06.2014 р. відповідачем суду не надано.

Згідно з п. 8 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за: невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно з п. 14 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Статтею 11 зазначеного Закону передбачено, зокрема, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

З матеріалів справи вбачається, що за результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ВАТ «АТП №7» винесено постанову від 22.10.2014 р. №1571-ЦД-1-Е, відповідно якої до товариства застосовано штраф у розмірі 6000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 102 000,00 грн.

Пунктом 3 р. XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.2007 р. №2272 встановлено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України.

З матеріалів справи вбачаться, що на час вирішення справи вказана вище постанова не оскаржена, зазначена сума штрафу відповідачем не сплачена.

Відповідач у своїх запереченнях просить суд скасувати постанову Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 22.10.2014 р. №1571-ЦД-1-Е, однак суд звертає увагу відповідача, що в даному випадку, способом захисту порушених, на його думку, прав та інтересів є звернення його до суду з позовом про скасувати вказаної постанови.

Також, суд критично сприймає твердження відповідача про неможливість виконати вимоги розпорядження позивача №289-ЦД-1-Е від 25.06.2014 р. про усунення порушень законодавства про цінні папери, посилаючись на неможливість скликати загальні збори, в тому числі через неявку всіх акціонерів чи відсутність кворуму, оскільки вказані обставини не спростовують фактичного виявлення порушень вимог законодавства чи підстав накладення штрафних санкцій.

Згідно ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

В той час, відповідно до ст. 121 Конституції України, представництво інтересів громадян і держави у судах покладається саме на органи прокуратури.

Згідно ст. 23 Закону України «Про прокуратуру», представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом.

Частиною 3 зазначеної статті передбачено, що прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб'єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. Наявність таких обставин обґрунтовується прокурором у порядку, передбаченому частиною четвертою цієї статті.

При цьому, згідно з ч.1 ст.24 Закону України «Про прокуратуру», право подання позовної заяви (заяви, подання) в порядку цивільного, адміністративного, господарського судочинства надається Генеральному прокурору України, його першому заступнику та заступникам, керівникам регіональних та місцевих прокуратур, їх першим заступникам та заступникам.

Однією із форм представництва є звернення до адміністративного суду з адміністративними позовами на захист інтересів держави, що передбачено ст. 60 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до частини 1 статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Виходячи з вищенаведених приписів законодавства, поданих документів і матеріалів, з'ясувавши всі фактичні обставини, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, беручи до уваги, що відповідачем не доведено протиправність застосування до нього штрафної санкції, постанова про накладення штрафу не скасована в судовому порядку, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та наявність підстав для їх задоволення.

Оскільки спір вирішено на користь сторони, звільненої від сплати судового збору, а також за відсутності витрат, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 69-71, 94, 158-163, 183-2, 254 КАС України, суд,

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги заступника прокурора Печерського району міста Києва в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку задовольнити повністю.

Стягнути із відкритого акціонерного товариства «Автотранспортне підприємство №7» (код ЄДРПОУ 05503390) штрафні санкції в сумі 102 000 (ста двох тисяч) грн. 00 коп. на рахунок, відкритий в Управлінні Державної казначейської служби за місцезнаходженням платника за балансовим рахунком 3111, код бюджетної класифікації 21081100, символ банку 106.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Окружний адміністративний суд міста Києва апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Київського апеляційного адміністративного суду.

Якщо апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.

Суддя                                                                                 В.П. Шулежко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення05.03.2015
Оприлюднено21.05.2015
Номер документу44210972
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/2047/15

Постанова від 05.03.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шулежко В.П.

Ухвала від 13.02.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шулежко В.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні