Рішення
від 18.05.2015 по справі 903/328/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

13 травня 2015 р. Справа № 903/328/15

за позовом першого заступника прокурора Волинської області в інтересах держави в особі: державної екологічної інспекції у Волинській області та Торчинської селищної ради Луцького району, смт. Торчин

до відповідача виробничого управління житлово-комунального господарства смт. Торчин

про стягнення збитків заподіяних самовільним водокористуванням в розмірі 97152,00грн.

Суддя Слободян П.Р.

Секретар судового засідання Коваль О.М.

За участю представників сторін:

від позивач 1: Матвійчук Т. М. - представник (довіреність у справі)

від позивача 2:Кревський Ю.М. -голова селищної ради

від відповідача: Члек А.Н. -начальник ВУЖКГ

в судовому засідання взяв участь прокурор - Романішина Т. Л.

Суть спору перший заступник прокурора Волинської області в інтересах держави в особі державної екологічної інспекції у Волинській області, м. Луцьк та Торчинської селищної ради Луцького району, смт. Торчин звернувся в господарський суд з позовною заявою до відповідача - виробничого управління житлово-комунального господарства смт. Торчин про стягнення збитків, заподіяних самовільним водокористуванням в розмірі 97152,00грн.

Старший прокурор прокуратури Волинської області -Романішина Т.Л. та представник позивача -державної екологічної інспекції у Волинській області -Матвійчук Т.М. в судовому засіданні позов підтримали в повному обсязі та наполягала на його задоволенні.

Голова селищної ради смт Торчин -Кревський Ю.М. в судовому засіданні позов підтримав зазначивши при цьому, що якщо позов буде задоволено, тоді водопостачання, а саме питна вода з єдиного водозабору яка подавалася для господарсько-побутових потреб дитячого садочка, загальноосвітньої школи, лікарні, ліцею, інших юридичних та фізичних осіб, а також для задоволення потреб населення селища відповідачем буде можливо припинено, у зв'язку з скрутним фінансовим становищем.

Начальник виробничого управління житлово-комунального господарства смт. Торчин - Члек А.Н. в судовому засіданні подав заперечення № 35 від 12.05.2015р., в якому останній позов визнав та повідомив, що відповідач дійсно здійснював водозабір з простроченим дозволом на спеціальне водокористування, який закінчився в грудні 2013р., проте просив в позові відмовити, так як про причини щодо невиконання обов'язкового продовження дозволу на спеціальне водокористування останньому були невідомі, а також просив врахувати те, що питна вода з єдиного водозабору подавалася для господарсько-побутових потреб дитячого садочка, загальноосвітньої школи, лікарні, ліцею, інших юридичних та фізичних осіб, а також для задоволення потреб населення селища.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін та прокурора, господарський суд,

в с т а н о в и в:

В період з 29.03.2014р. по 31.03.2014р. державною екологічною інспекцією у Волинській області було проведено перевірку дотримання Виробничим управлінням житлово-комунального господарства смт. Торчин вимог природоохоронного законодавства України, якою встановлено факт здійснення останнім самовільного водокористування.

Відповідно до ч.ч. 1,3 ст. 48 Водного кодексу України спеціальне водокористування - це забір води з водних об'єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об'єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів. Спеціальне водокористування здійснюється юридичними і фізичними особами насамперед для задоволення питних потреб населення, а також для господарсько-побутових, лікувальних, оздоровчих, сільськогосподарських, промислових, транспортних, енергетичних, рибогосподарських та інших державних і громадських потреб.

Згідно з п.9 ст. 44, ч. 1 ст. 49 цього Кодексу водокористувачі зобов'язані здійснювати спеціальне водокористування лише за наявності дозволу, який видається: міськими державними адміністраціями - у разі використання води водних об'єктів загальнодержавного значення; Верховною Радою Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими Радами за погодженням з державними органами охорони навколишнього природного середовища - у разі використання води водних об'єктів місцевого значення. Видача дозволу на спеціальне водокористування здійснюється за клопотанням водокористувача з обґрунтуванням потреби у воді, погодженим з державними органами водного господарства - в разі використання поверхневих вод, державними органами геології -в разі використання підземних вод.

В ході перевірки з'ясовано, що предметом діяльності Виробничого управління житлово-комунального господарства смт. Торчин за КВЕД є забір, очищення та постачання води. Для водозабезпечення та надання послугкомунальне підприємство використовує власний водозабір - одну артезіанську свердловину.

У період з 01.01.2014р. по 31.03.2014р. (на час проведення перевірки) відповідач здійснював самовільне водокористування, оскільки термін дії дозволу на спеціальне водокористування № 496 від 15.10.2007р., закінчився 31.12.2013р. та не був продовжений, що є порушенням ст.ст. 44,48,110 Водного кодексу України.

Вина посадових осіб Виробничого управління житлово-комунального господарства смт. Торчин у порушенні природоохоронного законодавства підтверджується постановою №000420 від 01.04.2014р. у справі про адміністративне правопорушення стосовно в. о. начальника вказаного комунального підприємства Тюхти Є.І. Останнього визнано винним, у тому, що він не забезпечив отримання дозволу на здійснення спеціального водокористування та на нього накладено стягнення у вигляді штрафу. Із застосованим стягненням Тюхта Є.І. погодився та добровільно сплатив штраф /квитанція від 09.04.2014 № 23 додається позивачем до позовної заяви/.

Згідно довідки №21 від 28.03.2014р. виданої відповідачем, вбачається, що за період з 01.01.2014р. по 28.03.2014р. підприємством використано 5500 м 3 підземних вод.

Згідно звіту 2 ТП за 1 квартал 2014 року, підприємством у травні 2014 року подано в Луцьку ОДПІ податковий розрахунок з плати за користування надрами за період 1 кварталу 2014 року, з якої також вбачається, що підприємством видобуто 5500 м 3 прісної підземної води.

Державним інспектором Державної екологічної інспекції у Волинській області згідно Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 20.07.2009р. №389, з наступними змінами, зареєстрованої в Мін'юсті України 14.08.2009р. за №767/16783, та наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 30.06.2011р. №220, зареєстрованої в Мін'юсті України 15.07.2011р. за №881/19619, проведено розрахунок розміру заподіяних державі збитків, в результаті самовільного використання води Виробничим управлінням житлово-комунального господарства смт. Торчин за період з 01.01.2014р. по 31.03.2014р., які становлять 97 152,00 грн..

З метою врегулювання спору мирним шляхом позивач -державна екологічна інспекція у Волинській області звертався до відповідача з претензію № 2619/3 від 25.12.2014р. з вимогою сплатити нараховану суму, однак, на момент звернення до суду, відповіді так і не надійшло.

Згідно ст. 13 Конституції України, ст.ст. 6, 111 Водного кодексу України та статтей 68, 69 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» відповідач зобов'язаний відшкодовувати збитки заподіяні порушенням природоохоронного законодавства в повному обсязі.

Відповідно до ч.1 ст. 22 ЦК України, ч.ч. 1, 2 ст. 224 ГК України особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування.

Згідно ст. 1166 ЦК України майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.

Аналогічна правова позиція щодо відшкодування шкоди за самовільне водокористування застосовувалася Вищим господарським судом України при здійсненні касаційного перегляду судових рішень у справах про відшкодування шкоди, завданої державі внаслідок порушення вимог водного законодавства (постанови від 12.11.2012 у справі № 5002-12/1354-2012, від 03.10.2012 у справі № 12/1404, від 22.01.2013 у справі № 5006/36/107/2012).

Таким чином, з врахуванням зазначеного вище, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими і таким, що підлягають до задоволення.

Оскільки, спір був спричинений з вини відповідача, витрати по сплаті судового збору в розмірі 1 927,00грн., слід покласти на останього.

На підставі викладеного вище, керуючись ст. 13 Конституції України, ст.ст. 68, 69 ЗУ «Про охорону навколишнього природного середовища», ч.ч. 1, 2 ст.224 Господарського кодексу України, ст. 6, п.9 ст.44, ч. 1, 3 ст.48, ч. 1 ст.49, ст.ст. 110, 111 Водного кодексу України, ч.1 ст.22, ст.1166 Цивільного кодексу України, ст.ст.44, 49, 82 - 85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд,-

в и р і ш и в :

1. Позов задовольнити повністю.

2.Стягнути з виробничого управління житлово-комунального господарства смт. Торчин ( 45612, Волинська обл., Луцький р-н, смт. Торчин, вул.. Незалежності, 49, код 03339182) на спеціальний рахунок фонду Торчинської селищної ради(45612, Волинська обл., смт. Торчин, вул.. Незалежності, 103, код 04333158, р/р 33117331700210 ГУДКУ у Волинській області, код платежу 24062100, інд. код 38009654, МФО 803014) 97 152,00грн. збитків заподіяних внаслідок порушення природоохоронного законодавства.

3.Стягнути з виробничого управління житлово-комунального господарства смт. Торчин ( 45612, Волинська обл., Луцький р-н, смт. Торчин, вул.. Незалежності, 49, код 03339182) в доход державного бюджету (отримувач коштів - УДКСУ у м. Луцьку Волинської області, код за ЄДРПОУ - 38009628, банк отримувача - ГУДКСУ у м. Луцьку Волинської області, код банку отримувача (МФО) - 803014, рахунок отримувача - 31219206783002, код класифікації доходів бюджету - 22030001 «Судовий збір (Державна судова адміністрація України, 050)», призначення платежу «Судовий збір за позовомпрокурора Волинської області в інтересах держави в особі: державної екологічної інспекції у Волинській області та Торчинської селищної ради Луцького району , господарський суд Волинської області, код ЄДРПОУ 03499885») 1827 грн. судового збору.

Повний текст рішення складено

18.05.2015

Суддя П. Р. Слободян

Дата ухвалення рішення18.05.2015
Оприлюднено21.05.2015
Номер документу44211432
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення збитків заподіяних самовільним водокористуванням в розмірі 97152,00грн

Судовий реєстр по справі —903/328/15

Судовий наказ від 29.05.2015

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слободян Петро Романович

Судовий наказ від 29.05.2015

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слободян Петро Романович

Рішення від 18.05.2015

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слободян Петро Романович

Рішення від 18.05.2015

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слободян Петро Романович

Ухвала від 30.04.2015

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слободян Петро Романович

Ухвала від 21.04.2015

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слободян Петро Романович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні