Постанова
від 12.05.2015 по справі 908/4272/14
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"12" травня 2015 р. Справа № 908/4272/14

Колегія суддів у складі: головуючий суддя Пуль О.А. , суддя Білоусова Я.О. , суддя Шевель О.В.

при секретарі Литвиновій К.О.

за участю представників сторін:

апелянта - не з'явився,

боржника - не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного господарського суду апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська (вх. № 2379 З/2) на ухвалу господарського суду Запорізької області від 18.02.2015 року у справі № 908/4272/14,

за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Сан Фасон", м.Запоріжжя,

про банкрутство,

ВСТАНОВИЛА:

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 18.02.2015р. (суддя Черкаський В.І.) заяву ДПІ у Жовтневому районі м.Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області (про визнання кредиторських вимог до ТОВ "Сан Фасон") задоволено повністю. Визнано кредиторські вимоги ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області до банкрута у розмірі 185375 грн. 60 коп. Затверджено ліквідаційний баланс банкрута - Товариства з обмеженою відповідальністю "Сан Фасон" та звіт ліквідатора. Банкрута - Товариство з обмеженою відповідальністю "Сан Фасон" ліквідовано. Зобов'язано ліквідатора до 19.03.2015 року надати суду докази передачі до архівної установи фінансово-господарських документів банкрута відповідно до вимог ст. 48 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Провадження у справі припинено.

Державна податкова інспекція у Жовтневому районі м.Дніпропетровська, не погоджуючись з ухвалою суду першої інстанції, звернулася до Харківського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати ухвалу господарського суду Запорізької області від 18.02.2015р. у справі №908/4272/14. Справу №908/4272/14 направити на розгляд до господарського суду Дніпропетровської області.

28.04.2015р. до суду від апелянта надійшли уточнення вимог апеляційної скарги (вх. №6961), в яких ДПІ просить скасувати ухвалу господарського суду Запорізької області від 18.02.2015р. у справі №908/4272/14. Справу №908/4272/14 направити на розгляд до господарського суду Запорізької області.

Скарга обґрунтована тим, що ТОВ «Сан Фасон» знаходиться на податковому обліку в ДПІ у Жовтневому районі м.Дніпропетровська та має заборгованість перед бюджетом в розмірі 2114994,68 грн. ДПІ у Жовтневому районі м.Дніпропетровська було підготовано та направлено ліквідатору боржника лист про надання всіх необхідних документів для проведення перевірки. Однак, станом на теперішній час ліквідатором не надавалось жодного документа для проведення перевірки.

Також посилається на інші обставини викладені в апеляційній скарзі.

Апелянт та інші учасники провадження у справі у судове засіданні не з'явились, про причини не з'явлення суд не повідомили, хоча були належним чином повідомлені про час і місце слухання справи ухвалою суду від 27.04.2015р.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши наявні докази по справі, колегія суддів Харківського апеляційного господарського суду встановила.

В жовтні 2014р. голова ліквідкомісії ТОВ «Сан Фасон» звернувся до господарського суду Запорізької області з заявою про порушення провадження у справі на підставі ст.95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 24.10.2014р. прийнято заяву про порушення справи про банкрутство до розгляду.

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 10.11.2014р. порушено провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Сан Фасон", введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, оприлюднено на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України оголошення про порушення справи про банкрутство ТОВ "Сан Фасон".

Постановою господарського суду Запорізької області від 24.11.2014р. ТОВ "Сан Фасон" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено голову ліквідаційної комісії Мельниченко І.О., оприлюднено на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України повідомлення про визнання ТОВ "Сан Фасон" банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

12.01.2015р. ліквідатором наданий звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс, реєстр вимог кредиторів.

18.02.2015р. до суду надійшов звіт ліквідатора в новій редакції, ліквідаційний баланс, реєстр вимог кредиторів, до складу якого включено грошові вимоги ТОВ «Сізон Раш» на суму 395 000,00 грн., ДПІ в Жовтневому районі м.Дніпропетровська на суму 2114994,68 грн. За відсутністю виявленої ліквідаційної маси вимоги кредиторів не погашені.

18.02.2015р. господарським судом Запорізької області прийнято оскаржувану ухвалу.

Колегія суддів дослідивши матеріали справи, перевіривши доводи апеляційної скарги, правильність застосування місцевим господарським судом норм процесуального та матеріального права приходить до висновку про задоволення апеляційної скарги виходячи з наступного.

Відповідно до ч. 2 ст. 4-1 ГПК України провадження у справах про банкрутство здійснюється у порядку, передбаченому цим кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом про банкрутство.

Відповідно до вимог ст. 105 ЦК України загальними зборами учасників боржника 08.08.2014р. було прийнято рішення про припинення діяльності ТОВ "Сан Фасон" шляхом його ліквідації у загальному порядку, відповідно до чинного законодавства України у зв'язку з незадовільним фінансовим станом. Призначено голову ліквідаційної комісії Мельниченко Ірину Олександрівну та встановлено двомісячний строк для проведення ліквідаційної процедури до 18.10.2014р. (протокол загальних зборів учасників ТОВ «Сан Фасон» №1-14).

На виконання приписів ч. 2 ст. ст. 105 ЦК України було здійснено повідомлення про прийняте рішення загальними зборами у "Бюлетені державної реєстрації" від 18.08.2014 року №292 (22), де зазначено кінцевий строк пред'явлення кредиторських вимог - 18.10.2014 року.

Відповідно до ч. 4 ст. 111 ЦК України ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо інвентаризації майна юридичної особи, що припиняється.

Як вбачається з матеріалів справи, головою ліквідаційної комісії було проведено інвентаризацію майнових активів ТОВ "Сан Фасон", про що складено акт контрольної перевірки інвентаризації цінностей від 20.10.2014 року. З цього акту вбачається, що в ході проведеної перевірки встановлено факт відсутності майна, окрім, грошових коштів у касі товариства у сумі 9 000 грн.

За результатами проведеної інвентаризації та по закінченню строку пред'явлення кредиторських вимог було складено проміжний ліквідаційний баланс станом на 20.10.2014 року, яким підтверджено відсутність у банкрута майнових активів та який свідчить про наявність кредиторської заборгованості у сумі 416,04 тис. грн.

Відповідно до вимог ч. 8 ст. 111 ЦК України проміжний ліквідаційний баланс станом на 20.10.2014 року затверджений протоколом № 2/лк загальних зборів учасників від 20.10.2014 року.

Згідно переліку кредиторів, ліквідаційною комісією включено до складу кредиторських вимог грошові вимоги ТОВ «Сізон Раш» у розмірі 395000,00 грн, ДПІ у Жовтневому районі м.Дніпропетровськ у розмірі 21040,00 грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 95 Закону про банкрутство, якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.

Особлива процедура, що передбачена ст. 95 Закону про банкрутство (банкрутство боржника, що ліквідується власником), випливає з процедури добровільної ліквідації юридичної особи, тобто ліквідації юридичної особи за рішенням її учасників (власників) або органу, уповноваженого на це установчими документами.

У зв'язку з цим необхідними передумовами для звернення із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника в порядку ст. 95 Закону про банкрутство є дотримання вимог чинного законодавства щодо добровільної ліквідації юридичної особи.

Відповідно до ч. 2 ст. 95 Закону про банкрутство за результатами розгляду заяви про порушення справи про банкрутство юридичної особи, майна якої недостатньо для задоволення вимог кредиторів, господарський суд визнає боржника, який ліквідується, банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру, призначає ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом для призначення розпорядника майна.

В ході проведення ліквідаційної процедури головою ліквідаційної комісії були здійснені заходи, а саме, направлено запити до: ДПІ в Жовтневому районі м.Дніпропетровськ, ДПІ в Жовтневому районі м.Запоріжжя, УПФУ в Жовтневому районі м.Запоріжжя, ВД ФССНВ та ПЗ в м.Запоріжжя, ЗОВ ФСС ТВП в м.Запоріжжя, Запоріжського центру зайнятості, Запоріжського обласного відділення ФСЗ інвалідів, Запоріжської інспекції держтехнагляду, Жовтневого ВДВС Запоріжського МУЮ.

05.09.2014р. ТОВ «Сізон Раш» звернулось до голови ліквідаційної комісії з заявою про включення кредиторської заборгованості у розмірі 395000,00 грн. до проміжного балансу підприємства, яка визнана боржником у повному обсязі.

Згідно з ч. 3 ст. 95 Закону про банкрутство кредитори мають право заявити свої вимоги до боржника, який ліквідується, у місячний строк з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника, який ліквідується, банкрутом, на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет.

24.11.2014р. на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет було розміщено повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

08.12.2014р. до суду від ДПІ у Жовтневому районі м.Дніпропетровська надійшла заява про визнання кредиторських вимог у розмірі 1892487,08 грн. та включення їх до реєстру вимог кредиторів.

Ухвалою господарського суду Запоріжської області від 05.01.2015р. заява ДПІ у Жовтневому районі м.Дніпропетровська про визнання кредиторських вимог до боржника у розмірі 1892487,08 грн. задоволена. Визнано кредиторські вимоги ДПІ у розмірі 1892487,08 грн. та зобов'язано ліквідатора включити до реєстру вимог до 3-ї черги задоволення вимог суму у розмірі 1307977,08 грн., до 6-ї черги задоволення вимог суму у розмірі 584510,00 грн.

Відповідно до ч.1 ст.46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії договорів купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.

Частиною 2 ст. 41 вказаного закону встановлено, що ліквідатор з дня свого призначення приймає до свого відання майно боржника, забезпечує його зберігання; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та оцінку майна банкрута; аналізує фінансове становище банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу; пред'являє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов'язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом; веде реєстр вимог кредиторів; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом тощо.

Згідно з частиною 2 статті 46 Закону, якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута.

З урахуванням вимог ст. 46 Закону про банкрутство головою ліквідаційної комісії 12.01.2015р. до господарського суду було надано звіт про виконану роботу, надано реєстр вимог кредиторів станом на 31.12.2014р., до якого включено вимоги ТОВ "Сізон Раш" у розмірі 395000,00 грн., які включені до шостої черги, вимоги ДПІ у Жовтневому районі м.Дніпропетровська у розмірі 21040,00 грн., які включені до третьої черги.

Як вбачається в матеріалів справи, відповідно до довідки ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області станом на 22.09.2014р. всі рахунки боржника в установах банку закриті. По підприємству ТОВ «Сан Фасон» рахується податковий борг по авансовим внескам з податку на прибуток у розмірі 21040 грн.

Відповідно до довідки Запоріжського обласного відділення фонду соціального захисту інвалідів № 04-610/1565 від 01.09.2014р. ТОВ «Сан Фасон» у Запоріжському обласному відділенні фонду соціального захисту інвалідів не зареєстровано, тому інформація про заборгованість відсутня.

Відповідно до довідки Запоріжського обласного відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності №07-15-3047 від 09.09.2014р. ТОВ «Сан Фасон» на обліку в робочому органі Фонду не перебуває.

Відповідно до довідки Головного управління МВС України в м.Запоріжжя 31/17-936 від 03.09.2014р. за боржником транспортних засобів не зареєстровано.

Відповідно до довідки УПФУ в Жовтневому районі м. Дніпропетровська №6475/02 від 03.09.2014р. за ТОВ «Сан Фасон» підтверджується наявність переплати по внескам до управління у розмірі 422,29 грн.

Відповідно до довідки Головного управління Міндоходів у Запоріжській області №8900/10/08261801 від 19.08.2014р. підприємство ТОВ «Сан Фасон» 17.07.2014р. проведено зміну місцезнаходження на м.Запоріжжя та зазначено, що згідно зі ст.45 Бюджетного кодексу України підприємству продовжено термін перебування на обліку в ДПІ у Жовтневому районі м.Дніпропетровська до кінця поточного бюджетного року, тобто до 31.12.2014р.

Відповідно до довідки Запоріжського міського центру зайнятості №3245/07-09 від 27.08.2014р. ТОВ «Сан Фасон» не зареєстроване в Запоріжському міському центрі зайнятості. Також зазначено, що для отримання інформації необхідно звернутися до Жовтневого районного центру зайнятості м.Дніпропетровська.

Відповідно до довідки ВВД ФСС від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань в м. Запоріжжя №04/2899 від 12.09.2014р. у ТОВ «Сан Фасон» відсутня заборгованість по страховим внескам перед відділенням.

Відповідно до довідки Головного управління статистики у Запорізькій області №15-09/3904 від 30.10.2014р. ТОВ «Сан Фасон» фінансову звітність органам державної статистики не надавало.

В довідці Запоріжської регіональної філії ДП «Центр Державного земельного кадастру» №04/109 від 25.12.2014р. зазначено, що для отримання інформації щодо зареєстровані земельні ділянки по ТОВ «Сан Фасон» необхідно звернутися до відповідних органів за територіальним призначенням.

Відповідно до довідок Державної інспекції сільського господарства в Запоріжській області № 01-18/4572 від 19.09.2014р., №01-18/5143 від 25.12.2014р. за ТОВ «Сан Фасон» сільськогосподарська техніка не зареєстрована.

Відповідно до довідки УДАІ ГУМВС України в Запоріжській області №20/13-3745 від 23.12.2014р. за ТОВ «Сан Фасон» транспортних засобів не зареєстровано.

Відповідно до ч. 3 ст. 46 Закону про банкрутство якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до складу ліквідаційної маси, він зобов'язаний подати господарському суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна. Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.

Як зазначено в звіті ліквідатора, юридична адреса ТОВ «Сан Фасон» змінювалась протягом господарської діяльності і наразі є м.Запоріжжя, вул.Свердлова,9.

Відповідно до п.8 ст.45 Бюджетного кодексу України у разі зміни місцезнаходження суб'єктів господарювання - платників податків сплата визначених законодавством податків і зборів (обов'язкових платежів) після реєстрації здійснюється за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду.

Відповідно до п.1 ст.3 Бюджетного кодексу України бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року.

Тобто, колегія суддів зазначає, що юридична адреса боржника змінювалась, однак запити до відповідних органів про наявність/відсутність заборгованості або наявність/відсутність майнових активів, що підлягають включенню до складу ліквідаційної маси боржника, як до порушення провадження у справі, так і після порушення провадження у справі про банкрутство, були зроблені лише по Запоріжській області, що свідчить про неповне з'ясування ліквідатором та судом обставин, що засвідчують відсутність у банкрута майна.

Крім того, як вбачається з матеріалів справи, а саме: з акту контрольної перевірки інвентаризації цінностей ТОВ «Сан Фасон», ліквідаційного балансу товариства станом на 31.12.2014р., в касі товариства наявні грошові кошти у розмірі 9000,00 грн. Ліквідатором надано звіт про використання коштів у ліквідаційній процедурі, з якого вбачається, що були здійснені наступні витрати: оплата поштових відправлень на стадії припинення господарської діяльності на суму 52,80 грн, оплата реєстраційних дій з ЄДРПОУ на суму 146,30 грн, переоформлення банківських рахунків на голову ліквідаційної комісії на суму 800,00 грн, оплата банківських послуг з операцій по закриттю рахунків на суму 200,00 грн, оплата судового збору на суму 6090,00 грн, банківська комісія на суму 60,90 грн, оплата консультативних послуг по підготовці документів на архівне зберігання, виготовлення нотаріальних копій документів архівного зберігання на суму 1650,00 грн. Всього витрачено 9000,00 грн. (а.с.60-62, 139-141 т.1). Однак, жодних документів на підтвердження здійснення зазначених витрат, крім суми сплаченого судового збору, матеріали справи не містять.

19.01.2015р. до суду від ДПІ у Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області надійшла заява про збільшення кредиторських вимог по справі (вх. №09-06/1372), в якій кредитор просив збільшити розмір грошових вимог ДПІ на суму 37132,00 грн.

Ухвалою господарського суду Запоріжської області від 29.01.2015 року заяву ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області про визнання додаткових кредиторських вимог до боржника у розмірі 37132,00 грн., та на загальну суму 1929 619,08 грн. задоволено. Визнано кредиторські вимоги ДПІ у Жовтневому районі м.Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області у розмірі 37132,00 грн., та на загальну суму 1929619,08 грн. Зобов'язано ліквідатора включити до реєстру вимог до 3-ої черги задоволення вимог суму у розмірі 1345109,08 грн., до 6-ої черги задоволення вимог суму у розмірі 584510,00 грн.

12.02.2015р. від ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області надійшла заява (вх. 09-06/5432) про збільшення кредиторських вимог до боржника на суму 185375,60 грн.

18.02.2015р. до суду надійшов звіт ліквідатора в новій редакції, ліквідаційний баланс, реєстр вимог кредиторів з урахуванням вимог ухвали суду від 29.01.2015р., до якого включено: вимоги ТОВ "Сізон Раш" у розмірі 395000,00 грн., які включені до шостої черги, вимоги ДПІ у Жовтневому районі м.Дніпропетровська у розмірі 1530484,68 грн., які включені до третьої черги, вимоги ДПІ у Жовтневому районі м.Дніпропетровська у розмірі 584510,00 грн., які включені до шостої черги.

Оскаржуваною ухвалою суду заяву ДПІ у Жовтневому районі м.Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області (про визнання кредиторських вимог до ТОВ "Сан Фасон") задоволено повністю. Визнано кредиторські вимоги ДПІ у Жовтневому районі м.Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області до банкрута у розмірі 185375,60 грн. та зобов'язано ліквідатора включити їх до реєстру вимог кредиторів у 3-ю чергу.

Колегія суддів не може погодитись з даним висновком місцевого господарського суду, виходячи з наступного.

Відповідно до п.3 ст.95 Закону про банкрутство кредитори мають право заявити свої вимоги до боржника, який ліквідується, у місячний строк з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника, який ліквідується, банкрутом, на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в шосту чергу.

Як вже зазначалось, 24.11.2014р. на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет було розміщено повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

Як вбачається з матеріалів справи, дані кредиторські вимоги заявник обґрунтовує тим, що ТОВ «Сан Фасон» самостійно не сплатило суду податкового зобов'язання, зазначеного у поданій ним податковій декларації від 30.04.2014р. протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого Податковим кодексом України для подання податкової декларації, що підтверджується доданою до матеріалів справи копією податкової декларації з податку на прибуток підприємства, поданої 30.04.2014р.

Відповідно до п.57.1. ст.57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків встановлених цим Кодексом.

Тобто, дані вимоги є конкурсними.

За таких обставин, судом першої інстанції необґрунтовано було включено до третьої черги реєстру вимог кредиторів вимоги ДПІ у Жовтневому районі м.Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області у розмірі 185375,60 грн, оскільки вони заявлені після закінчення строку встановленого для їх подання та погашаються в шосту чергу.

Відповідно до ч.1 ст.46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються, зокрема, довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

Відповідно до п.2 ст.48 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" до винесення господарським судом ухвали про ліквідацію юридичної особи - банкрута ліквідатор зобов'язаний забезпечити збереженість архівних документів банкрута і за погодженням із спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері архівної справи і діловодства або з уповноваженою ним архівною установою визначити місце подальшого їх зберігання.

Однак, як вбачається з матеріалів справи, ліквідатором до звіту не надано довідку архівної установи про прийняття документів.

Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 83 Закону провадження у справі про банкрутство підлягає припиненню, якщо затверджено звіт ліквідатора у порядку, передбаченому цим Законом.

Колегія суддів зазначає, що ухвала суду про затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу є за своєю правовою природою судовим рішенням, яке підсумовує хід ліквідаційної процедури, в якому необхідно повно відобразити обставини, що мають значення для даної справи (вчинення належних дій по виявленню активів та пасивів боржника, встановленню правового статусу боржника, як юридичної особи, доведення неможливості відновлення платоспроможності боржника внаслідок вжитих ліквідатором заходів та необхідність його ліквідації), висновки суду про встановлені обставини і їх правові наслідки повинні бути вичерпними, відповідати дійсності та підтверджуватися достовірними доказами, дослідженими в судовому засіданні.

Окрім того, ухвала суду про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу є судовим актом, який не тільки встановлює обставини відсутності майна боржника для задоволення вимог кредиторів, дає оцінку повноті дій ліквідатора в ході ліквідаційної процедури, вона підсумовує також хід процедури банкрутства та припиняє провадження у справі про банкрутство.

Однак, колегія суддів зазначає, що судом першої інстанції в порушення ч.1 ст.46 Закону про банкрутство було зобов'язано ліквідатора до 19.03.2015 року надати суду докази передачі до архівної установи фінансово-господарських документів банкрута відповідно до вимог ст. 48 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Таким чином, на думку колегії суддів, судом першої інстанції було не повно з'ясовані обставини, що мають значення для справи та необґрунтовано затверджено звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс, а також припинено провадження у справі, в зв'язку з чим ухвала суду першої інстанції підлягає скасуванню, а справа підлягає направленню до місцевого господарського суду на розгляд.

Щодо посилання апелянта в апеляційній скарзі на те, що станом на теперішній час ліквідатором не надавалось до ДПІ у Жовтневому районі м.Дніпропетровська жодного документа для проведення перевірки, чим було позбавлено можливості ДПІ провести перевірку, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до п.11.1. Наказу Міністерства фінансів України від 09.12.2011р. №1588 «Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів» платник податків зобов'язаний повідомляти контролюючий орган за основним місцем обліку про його ліквідацію або реорганізацію протягом 3-х робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (крім юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі). Дані про прийняття рішення щодо припинення юридичної особи та припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі, контролюючи органи отримують від державних реєстраторів у порядку взаємного обміну інформацією з реєстрів Державної реєстраційної служби України та Центрального контролюючого органу.

Відповідно до п.11.5. зазначеного Наказу у зв'язку з ліквідацією або реорганізацією платника податків контролюючі органи розпочинають та проводять процедури, передбачені цим розділом, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей): заяви за формою № 8-ОПП від платника податків, поданої згідно з пунктами 11.2-11.4 цього розділу; відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи; відомостей з Єдиного державного реєстру чи ЄДРПОУ, повідомлення органу державної реєстрації про закриття відокремленого підрозділу; судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої інформації щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника податків, порушення справи або прийняття рішення судом про припинення юридичної особи, визнання недійсною державної реєстрації чи установчих документів платника податків, зміну мети установи, реорганізацію платника податків.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до витягу з ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Державної реєстраційної служби України ТОВ «Сан Фасон» з 08.08.2014р. знаходиться в стані припинення, за рішенням засновників. Тобто, ДПІ повинна була отримати дані про прийняття рішення щодо припинення підприємницької діяльності ТОВ «Сан Фасон» від державного реєстратора у порядку взаємного обміну інформацією.

Як свідчать матеріали справи, голова ліквідаційної комісії направляв до ДПІ в Жовтневому районі м.Дніпропетровськ лист №10-лк від 19.08.2014р., в якому було зазначено про прийняте рішення засновників ТОВ «Сан Фасон» про припинення господарської діяльності.

В матеріалах справи міститься лист ДПІ в Жовтневому районі м.Дніпропетровськ №00017695, в якому інспекція зазначила про наявність за товариством податкового боргу станом на 22.09.2014р.

Крім того, як свідчать матеріали справи, на адресу ДПІ в Жовтневому районі м.Дніпропетровськ направлялись всі процесуальні документи по справі №908/4272/14, зокрема, ухвала господарського суду Запоріжської області від 10.11.2014р. про порушення провадження у справі про банкрутство та постанова суду від 24.11.2014р. про визнання боржника банкрутом.

Таким чином ДПІ в Жовтневому районі м.Дніпропетровськ була обізнана як про прийняття рішення щодо припинення підприємницької діяльності ТОВ «Сан Фасон», так і про порушення відносно боржника справи про банкрутство та у неї було достатньо часу для проведення перевірки відносно боржника.

Відповідно до статті 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.

Відповідно до статті 32 Господарського процесуального кодексу України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Відповідно до статті 43 Господарського процесуального кодексу України Господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Враховуючи наведені обставини справи та норми права, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга є обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню, тому ухвалу господарського суду Запорізької області від 18.02.2015 року у справі № 908/4272/14 слід скасувати, а справу направити на розгляд до господарського суду Запоріжської області.

Керуючись ст.ст. 99, 101, 102, п. 2 ст. 103, ст. 105, 106 Господарського процесуального кодексу України, колегія суддів Харківського апеляційного господарського суду,

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м.Дніпропетровська задовольнити.

Увалу господарського суду Запорізької області від 18.02.2015 року у справі № 908/4272/14 скасувати.

Справу №908/4272/14 направити на розгляд до господарського суду Запоріжської області.

Повний текст постанови складено 18.05.2015 року.

Головуючий суддя Пуль О.А.

Суддя Білоусова Я.О.

Суддя Шевель О.В.

СудХарківський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення12.05.2015
Оприлюднено21.05.2015
Номер документу44213532
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/4272/14

Ухвала від 12.10.2015

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Шевченко Т.М.

Ухвала від 09.09.2015

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Шевченко Т.М.

Ухвала від 12.08.2015

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Шевченко Т.М.

Ухвала від 08.06.2015

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Шевченко Т.М.

Постанова від 12.05.2015

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Білоусова Я.О.

Ухвала від 14.04.2015

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Білоусова Я.О.

Ухвала від 18.02.2015

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Черкаський В.І.

Ухвала від 12.01.2015

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Черкаський В.І.

Постанова від 24.11.2014

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Черкаський В.І.

Ухвала від 10.11.2014

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Черкаський В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні