cpg1251 номер провадження справи 13/28/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01.04.2015 Справа № 908/1103/14
За позовом: Прокурора Заводського району міста Запоріжжя в інтересах держави в особі органу уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах - Департаменту житлово-комунального господарства Запорізької міської ради, м. Запоріжжя
до відповідача-1: Комунального підприємства "Управління капітального будівництва", м. Запоріжжя
до відповідача-2: Товариства з обмеженою відповідальністю "Будпріорітет", м. Запоріжжя
про визнання недійсним рішення комітету конкурсних торгів від 02.09.2013р. та визнання недійсним договору підряду № 151/13 від 20.09.2013р.
Суддя Серкіз В.Г.
Представники :
від позивача: Кривоус М.М., довіреність № б/н від 01.01.2015р.
від відповідача-1: Коновалов В.М, довіреність № юр/317 від 02.04.2012р.
від відповідача-2: Козар М.В., договір № б/н від 21.05.2014р., адвокат
від прокуратури: Стешенко В.Є., посвідчення № 001906 від 30.08.2012р.
Розглядається позовна заява Прокурора Заводського району міста Запоріжжя в інтересах держави в особі органу уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах - Департаменту житлово-комунального господарства Запорізької міської ради до Комунального підприємства "Управління капітального будівництва" (відповідач-1) та до Товариства з обмеженою відповідальністю "Будпріорітет" (відповідач-2) про визнання недійсним рішення комітету конкурсних торгів від 02.09.2013р. та визнання недійсним договору підряду № 151/13 від 20.09.2013р.
02.04.2014р. ухвалою суду прийнято позовну заяву до розгляду, порушено провадження у справі та призначено до розгляду на 13.05.2014р.
Ухвалами суду від 13.05.2014р. та від 22.05.2014р. розгляд справи відкладено відповідно на 22.05.2014р. та 26.05.2014р., у зв'язку з неявкою позивача.
Ухвалою суду від 26.05.2014р. надіслано матеріали справи № 908/1103/14 (завірені належним чином копії), які надані сторонами після прийняття справи до провадження судді Серкіз В.Г., до прокуратури Заводського району м. Запоріжжя для приєднання їх до кримінального провадження № 42014080030000004 та перевірки. Зобов'язано прокурора Заводського району м. Запоріжжя повідомити господарський суд Запорізької області про результати розслідування кримінального провадження та прийняте рішення. Провадження у справі № 908/1103/14 зупинено до отримання від прокурора відомостей про результати розслідування кримінального провадження № 42014080030000004.
Ухвалою господарського суду від 17.02.2015р. розгляд справи № 908/1103/14 поновлено, розгляд справи призначено на 26.03.2015р.
Ухвалою суду від 26.03.2015р. розгляд справи відкладено на 01.04.2015р.
Представниками сторін та прокурором заявлено клопотання про відмову від здійснення технічної фіксації судового процесу.
01.04.2015р. справу розглянуто, спір вирішено, прийнято рішення у справі, вступну та резолютивну частини якого оголошено в судовому засіданні згідно із приписами ст. 85 ГПК України.
Прокурор та представник позивача у судовому засіданні підтримали позовну заяву № 106-82-14 від 01.04.2014р. в повному обсязі та просять суд визнати недійсним рішення комітету конкурсних торгів від 02.09.2013р. та визнати недійсним договір підряду № 151/13 від 20.09.2013р. укладений між Комунальним підприємством "Управління капітального будівництва" та Товариством з обмеженою відповідальністю "Будпріорітет" на виконання робіт по реконструкції житлового будинку по вул. Республіканській, буд. 88 в місті Запоріжжя.
Представники відповідачів в судових засіданнях проти позову заперечили в повному обсязі та надали суду угоду від 22.04.2014р. про розірвання договору підряду на виконання робіт по реконструкції житлового будинку по вул. Республіканській, буд. 88 в місті Запоріжжя № 151/13 від 20.09.2013р.
Розглянувши та дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін та прокурора, суд
В С Т А Н О В И В:
Прокуратурою Заводського району міста Запоріжжя проведено перевірку додержання посадовими особами Комунального підприємства «Управління капітального будівництва» вимог законодавства про здійснення державних закупівель.
За результатами проведеної перевірки встановлено, що договір підряду № 151/13 від 20.09.2013р. між Комунальним підприємством «Управління капітального будівництва» та Товариством з обмеженою відповідальністю «Будпріорітет» укладено з порушенням вимог, встановлених ч. 1 ст. 203 ЦК України, ст. 207 ГК України та Закону України «Про здійснення державних закупівель».
На підставі протокольного рішення комітету з конкурсних торгів від 18.07.2013р. у липні 2013 року розпочато процедуру закупівлі на виконання робіт по реконструкції житлового будинку по вул. Республіканська, 88 в м. Запоріжжя.
За результатами оцінки пропозицій конкурсних торгів, 02.09.2013р. комітетом з конкурсних торгів Комунальним підприємством "Управління капітального будівництва" прийнято рішення про визнання переможцем відкритих торгів на закупівлю робіт за об'єктом «Житловий будинок по вул. Республіканська, 88 - реконструкція, м. Запоріжжя» Товариство з обмеженою відповідальністю «Будпріорітет», яке оформлено відповідним протоколом, та прийнято рішення про акцепт пропозиції конкурсних торгів переможця.
Відповідно до статті 16 Закону України «Про здійснення державних закупівель» для участі у процедурах закупівель учасники повинні мати кваліфікаційні дані, які відповідають таким критеріям, зокрема, наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Прокурорською перевіркою встановлено, що в довідках Товариства з обмеженою відповідальністю «Будпріорітет» про наявність робітників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід містяться недостовірні дані, а сам суб'єкт господарювання не відповідає встановленим законодавством та тендерною документацією кваліфікаційним вимогам, що підтверджуються наступним.
Згідно з документацією конкурсних торгів на закупівлю робіт за об'єктом «Житловий будинок по вул. Республіканська, 88 - реконструкція, м. Запоріжжя», затвердженого протоколом комітету з конкурсних торгів Комунальним підприємством "Управління капітального будівництва" від 18.07.2013р. № 2/23, 24 Учасник конкурсних торгів повинен мати кваліфікаційні дані, які відповідають таким критеріям: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Відповідно до п. 6.1 розділі 6 Документації конкурсних торгів на закупівлю робіт по об'єкту житловий будинок по вул. Республіканській, 88 - реконструкція, в документації конкурсних торгів повинні бути довідки, складені у довільній формі, які містять відомості про підприємство:
г)наявність обладнання та матеріально-технічної бази, у тому числі власних виробничих потужностей та /або центрів обслуговування на території України;
д) наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; тощо.
Прокурорською перевіркою встановлено, що у складі пропозиції конкурсних торгів Товариства з обмеженою відповідальністю «Будпріоритет», яка зареєстрована замовником 22.08.2013р., товариством надано документ під назвою «Професійний склад робітників Товариства з обмеженою відповідальністю «Будпріоритет» щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, підписаний директором Товариства з обмеженою відповідальністю «Будпріоритет».
Відповідно до документу під назвою «Професійний склад робітників Товариства з обмеженою відповідальністю «Будпріоритет» підписаної директором Товариства з обмеженою відповідальністю «Будпріоритет» Россінським М.В., загальна кількість робітників відповідної кваліфікації складає 10 осіб в тому числі: маляр-штукатур 2 особи; кровельщик рулонник покрівель 2 особи; монтажник систем вентиляції, кондиціювання 1особа; зварювальних ручного зварювання 2 особи; монтажник сталевих та залізобетонних конструкцій 1 особа; електромонтажник з освітлення 1 особа; прораб 1 особа.
Однак, відповідно до звіту 1-ДФ, прокуратурою встановлено, що за період з 01.01.2013р. по 31.08.2013р. на підприємстві Товариства з обмеженою відповідальністю «Будпріоритет» працювало лише 4 особи, та з них 1 директор (Россінський М.В.) та 1 бухгалтер (Сагановська О.А.), та 2 особи будівельних спеціальностей (Горб А.С. різноробочий та Чудалєв А.О. будівельник-монтажник). Підтвердження кваліфікаційних розрядів спеціальностей Горб А.С. та Чудалєв А.О. не надано. Крім того, вказані спеціальності в документі під назвою «Професійний склад робітників Товариства з обмеженою відповідальністю «Будпріоритет» не значаться.
Крім того, в ході прокурорської перевірки, директором Товариства з обмеженою відповідальністю «Будпріоритет» Російським М.В. надано копії трудових угод № 1 від 27.07.2013р. з Цимбал Є.В.; № 2 від 27.07.2013р. з Григоренко С.В.; № 3 від 27.07.2013р. з Шишкіним А.Г.
Директор підприємства Россінський М.В. пояснив, що на теперішній час на підприємстві працює тільки одна особа (Россінський М.В.). На момент проведення тендеру по об'єкту «Житловий будинок по вул. Республіканська, 88 - реконструкція, м. Запоріжжя» було працевлаштовано 4 особи, у тому числі, директор, головний бухгалтер (Сагановська О.А.), різноробочий Горб А.С; будівельник-монтажник Чудалєв А.О. Крім того, трудові угоди були укладені з працівниками Григоренко С.В., Цимбал Є.В. Шишкіним А.Г. Однак фактично в 2013 році на Товаристві з обмеженою відповідальністю «Будпріоритет» вказані працівники не працювали.
Таким чином, до документу під назвою «Професійний склад робітників ТОВ «Будпріоритет» підписаної директором Товариства з обмеженою відповідальністю «Будпріоритет» Россінським М.В., щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, внесено недостовірні дані щодо наявності працівників в кількості 10 осіб, їх професій та розрядів.
Прокуратурою встановлено, що у серпні 2013 року посадові особи Товариства з обмеженою відповідальністю «Будпріоритет», діючи умисно, з метою перемоги на відкритих торгах за бюджетні кошти з предметом закупівлі «Житловий будинок по вул. Республіканська, 88 - реконструкція, м. Запоріжжя» внесли до офіційних документів під назвою: «Професійний склад робітників Товариства з обмеженою відповідальністю «Будпріоритет» підписаної директором Товариства з обмеженою відповідальністю «Будпріоритет» Російським М.В., завідомо неправдиві відомості щодо працюючих робітників на Товаристві з обмеженою відповідальністю «Будпріоритет», підписали їх, та 22.08.2013р. надали вказані неправдиві документи у складі документів пропозиції конкурсних торгів Товариства з обмеженою відповідальністю «Будпріоритет» підприємству замовнику Комунальне підприємство «Управління капітального будівництва».
За результатами проведеної перевірки, прокуратурою району 12.03.2014р. зареєстровано в Єдиному реєстрі досудових розслідувань кримінальне провадження за № 42014080030000004 за ч. 1 ст. 366 Кримінального Кодексу України.
Таким чином, Комунальне підприємство «Управління капітального будівництва» повинно було відхилити пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Будпріорітет» на підставі ст.ст. 16, 28, 29 Закону України «Про здійснення державних закупівель».
02.09.2013р. Комунальним підприємством «Управління капітального будівництва» акцептовано пропозицію конкурсних торгів та Товариством з обмеженою відповідальністю «Будпріорітет» та 20.09.2013р. з ним укладено договір підряду договір підряду № 151/13 на виконання робіт по реконструкції житлового будинку по вул. Республіканська, 88 в м. Запоріжжі.
Угодою від 22.04.2014р. розірвано договір підряду на виконання робіт по реконструкції житлового будинку по вул. Республіканській, буд. 88 в місті Запоріжжя № 151/13 від 20.09.2013р., укладений між Комунальним підприємством "Управління капітального будівництва" та Товариством з обмеженою відповідальністю "Будпріорітет" за згодою сторін.
Відповідно до положень Закону України "Про здійснення державних закупівель", найбільш економічно вигідною пропозицією є пропозиція , що відповідає всім критеріям та умовам, визначеним у документації конкурсних торгів, та визнана найкращою за результатами оцінки конкурсних пропозицій відповідно до статті 28 цього Закону .
Статтею 16 Закону визначені кваліфікаційні критерії, а саме замовники у разі проведення процедур закупівель , крім випадків , установлених частиною третьою цієї статті, визначають кваліфікаційні критерії до учасників. Замовник може встановлювати такі кваліфікаційні
Торги (конкурсні торги) - здійснення конкурентного відбору учасника з метою визначення переможця торгів ( конкурсних торгів) згідно з процедурами, встановленими цим Законом. Замовник може встановлювати такі кваліфікаційні критерії: - наявність обладнання та матеріально - технічної бази ; - наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів ; - наявність фінансової спроможності (баланс , звіт про фінансові результати , звіт про рух грошових коштів, довідка з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами.
Визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів , що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям , зазначаються в документації конкурсних торгів або кваліфікаційній документації та вимагаються під час проведення переговорів з учасниками.
Комітетом з конкурсних торгів складається звіт про результати проведення процедури закупівлі , в якому обов'язково зазначається зведена інформація замовника про наявність та відповідність встановленим законодавством вимогам документів, що підтверджують відповідність учасників кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону , та наявність/відсутність обставин, встановлених статтею 17 цього Закону, із зазначенням відповідних підстав.
Статтею 21 Закону передбачено , що документація конкурсних торгів повинна містити кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством, інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі відповідну технічну специфікацію.
Положеннями Закону України "Про здійснення державних закупівель" передбачено право замовника звернутися за підтвердженням інформації наданої учасником до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. У разі отримання достовірної інформації про його невідповідність вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав , зазначених у частині першій статті 17 цього Закону, або факту зазначення у пропозиції торгів будь - якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє пропозицію конкурсних торгів такого учасника .
Положеннями статті 29 Закону передбачено, що замовник відхиляє пропозицію конкурсних торгів, у разі якщо учасник не відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим статтею 16 цього Закону .
Статтею 31 Закону передбачено, що у день визначення переможця замовник акцептує пропозицію конкурсних торгів, що визнана найбільш економічно вигідною за результатами оцінки .
Замовник укладає договір про закупівлю з учасником , пропозицію конкурсних торгів якого було акцептовано , не пізніше ніж через 30 днів з дня акцепту пропозиції відповідно до вимог документації конкурсних торгів та акцептованої пропозиції .
Відповідно до документації конкурсних торгів на закупівлю робіт об'єкту «Житловий будинок по вул. Республіканська, 88 - реконструкція, м. Запоріжжя», затвердженого протоколом комітету з конкурсних торгів № 2/23, 24 від 18.07.2013р., Учасник конкурсних торгів повинен мати кваліфікаційні дані, які відповідають таким критеріям: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Відповідно до п. 6.1 розділі 6 Документації конкурсних торгів на закупівлю робіт по об'єкту житловий будинок по вул. Республіканській, 88 - реконструкція, в документації конкурсних торгів повинні бути довідки, складені у довільній формі, які містять відомості про підприємство:
г)наявність обладнання та матеріально-технічної бази, у тому числі власних виробничих потужностей та /або центрів обслуговування на території України;
д) наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; тощо.
З положень статті 16 Закону України "Про здійснення державних закупівель" слідує , що замовник під час проведення процедури відкритих торгів визначає кваліфікаційні критерії до учасників закупівлі .
З матеріалів перевірки, проведеної прокуратурою та матеріалів справи слідує , що фактично відповідачем-2 (Товариством з обмеженою відповідальністю "Будпріорітет") комітету з конкурсних торгів була надана недостовірна інформація (документи, які підтверджують його відповідність встановленим кваліфікаційним критеріям) щодо:
- наявність обладнання та матеріально - технічної бази;
- наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів;
- наявність фінансової спроможності.
Встановлені судом обставини свідчать про неправомірність визначення переможцем конкурсу Товариство з обмеженою відповідальністю "Будпріорітет" та акцептування його пропозиції конкурсних торгів.
Обставини щодо незаконності проведених відкритих конкурсних торгів були виявлені прокуратурою під час проведення перевірки.
З огляду на викладені обставини у їх сукупності, позовні вимоги в частині визнання недійсним рішення комітету з конкурсних торгів Комунального підприємства "Управління капітального будівництва" від 02.09.2013р. про визнання переможцем відкритих торгів на закупівлю робіт: Житловий будинок по вул. Республіканській, 88 - реконструкція, Товариство з обмеженою відповідальністю "Будпріорітет" (код ЄДРПОУ 37300546) підлягають задоволенню.
Прокуратура просить суд визнати недійсним договір підряду № 151/13 від 20.09.2013р., укладений між Комунальним підприємством "Управління капітального будівництва" та Товариством з обмеженою відповідальністю "Будпріорітет" на виконання робіт по реконструкції житлового будинку по вул. Республіканській, буд. 88 в місті Запоріжжя.
Частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 Цивільного кодексу України передбачено, що зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави та суспільства, його моральним засадам; особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності; волевиявлення учасника правочину має бути вільним і відповідати його внутрішній волі; правочин має бути спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.
Згідно із статтями 215, 216 Цивільного кодексу підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог статті 203 Цивільного кодексу України, зокрема, з огляду на суперечність змісту правочину (прав та обов'язків, про виникнення яких домовились сторони) чинному законодавству; якщо недійсність закону прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним ( оспорюваний правочин); недійсний правочин не створює юридичних наслідків крім тих, що пов'язані з його недійсністю .
Частиною 1 статті 207 Господарського кодексу України визначено, що господарське зобов'язання, що не відповідає вимогам закону, або вчинено з метою, яка завідомо суперечить інтересам держави і суспільства, може бути на вимогу однієї із сторін або відповідного органу державної влади визнано судом недійсним повністю або в частині.
Відповідно до статті 3 Закону України "Про здійсненні державних закупівель" закупівлі здійснюються за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників, об'єктивної та неупередженої оцінки пропозицій конкурсних торгів , запобігання корупційним діям та зловживанням .
Спірна процедура закупівлі за державні кошти та, відповідно, укладений за її наслідками договір, наведеним принципам не відповідають, здійснені за недоведеності наявності підстав, передбачених статтями 16, 28, 29 Закону України "Про здійснення державних закупівель", тобто , всупереч наведеним положенням законодавства.
Однак на момент прийняття рішення договір підряду № 151/13 від 20.09.2013р., укладений між Комунальним підприємством "Управління капітального будівництва" та Товариством з обмеженою відповідальністю "Будпріорітет" на виконання робіт по реконструкції житлового будинку по вул. Республіканській, буд. 88 в місті Запоріжжя, розірвано за згодою сторін, що підтверджується угодою від 22.04.2014р. про розірвання договору підряду на виконання робіт по реконструкції житлового будинку по вул. Республіканській, буд. 88 в місті Запоріжжя № 151/13 від 20.09.2013р.
Відповідно до п. 1-1 ч.1 ст. 80 ГПК України господарський суд припиняє провадження у справі, якщо відсутній предмет спору.
Таким чином, згідно п. 1-1 ч. 1 ст. 80 ГПК України, суд припиняє провадження у справі в частині визнання недійсним договору підряду № 151/13 від 20.09.2013р., укладений між Комунальним підприємством "Управління капітального будівництва" та Товариством з обмеженою відповідальністю "Будпріорітет" на виконання робіт по реконструкції житлового будинку по вул. Республіканській, буд. 88 в місті Запоріжжя.
Суд роз'яснив позивачу та прокурору, що відповідно до ч. 2 ст. 80 ГПК України, у випадках припинення провадження у справі повторне звернення до господарського суду зі спору між тими ж сторонами, про той же предмет і з тих же підстав не допускається.
Відповідно до вимог ст. 49 ГПК України судовий збір в сумі 2 436,00 грн. покладається на відповідачів пропорційно, оскільки спір до суду доведений з їх вини.
Керуючись ст.ст. 44, 49, п. 1-1 ч. 1 ст. 80, 82 - 85 ГПК України, суд
В И Р І Ш И В:
1. Позов задовольнити частково.
2. Визнати недійсним рішення комітету з конкурсних торгів Комунального підприємства "Управління капітального будівництва" від 02.09.2013р. про визнання переможцем відкритих торгів на закупівлю робіт: Житловий будинок по вул. Республіканській, 88 - реконструкція, Товариство з обмеженою відповідальністю "Будпріорітет".
3. Стягнути з Комунального підприємства "Управління капітального будівництва" (69037, м. Запоріжжя, вул.. 40 років Радянської України, буд. 60-Б, код ЄДРПОУ 04054151) в доход Державного бюджету України (отримувач: УДКСУ у м. Запоріжжя (Орджонікідзевський район); банк отримувача: УДКСУ у м. Запоріжжя (Орджонікідзевський район); МФО 813015; код ЄДРПОУ 38025409; рахунок № 31215206783007; код бюджетної класифікації 22030001; символ звітності банку - 206) 1 218 (одна тисяча двісті вісімнадцять) грн. 00 коп. судового збору. Видати наказ.
4. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Будпріорітет" (69123, м. Запоріжжя, вул. Хортицьке шрсе, буд. 20, кв. 40, код ЄДРПОУ 37300546) в доход Державного бюджету України (отримувач: УДКСУ у м. Запоріжжя (Орджонікідзевський район); банк отримувача: УДКСУ у м. Запоріжжя (Орджонікідзевський район); МФО 813015; код ЄДРПОУ 38025409; рахунок № 31215206783007; код бюджетної класифікації 22030001; символ звітності банку - 206) 1 218 (одна тисяча двісті вісімнадцять) грн. 00 коп. судового збору. Видати наказ.
5. Припинити провадження у справі в частині визнання недійсним договору підряду № 151/13 від 20.09.2013р., укладений між Комунальним підприємством "Управління капітального будівництва" та Товариством з обмеженою відповідальністю "Будпріорітет" на виконання робіт по реконструкції житлового будинку по вул. Республіканській, буд. 88 в місті Запоріжжя, в зв'язку з відсутністю предмету спору.
Суддя В.Г. Серкіз
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання.
Рішення оформлено і підписано згідно з вимогами ст. 84 ГПК України 20.04.2015р.
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 01.04.2015 |
Оприлюднено | 21.05.2015 |
Номер документу | 44215806 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Серкіз В.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні