ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 травня 2015 р. Справа № 804/2905/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Озерянської С.І.
при секретарі Жижиній К.П.
розглянувши в порядку письмового провадження у місті Дніпропетровську адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Комунального підприємства «Житлово-експлуатаційне підприємство №43» Дніпропетровської міської ради про стягнення заборгованості, -
ВСТАНОВИВ :
Державна податкова інспекція у Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області звернулася до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Комунального підприємства «Житлово-експлуатаційне підприємство №43» Дніпропетровської міської ради, в якому просить стягнути податковий борг з Комунального підприємства «Житлово-експлуатаційне підприємство №43» Дніпропетровської міської ради (ЄДРПОУ 32616709) на користь державного бюджету в сумі 134 523,01 грн. шляхом стягнення коштів платника податків, що перебувають у його власності.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що Комунальне підприємство «Житлово-експлуатаційне підприємство №43» Дніпропетровської міської ради має податковий борг по платежам до бюджету в сумі 134 523,01 грн. Податковий борг по сплаті в бюджет податків та зборів у відповідача виник внаслідок несплати відповідачем податкових зобов'язань, самостійно задекларованих платником. В добровільному порядку суму податкового боргу відповідач не сплачує, що стало підставою для звернення Державною податковою інспекцією у Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до суду з вимогою про стягнення з відповідача суми боргу.
Позивач у судове засідання не з'явився, надав клопотання про розгляд справи в письмовому провадженні.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, надав клопотання про розгляд справи за відсутності представника, надав до суду заперечення проти адміністративного позову, в якому просив суд відмовити в задоволенні позову, посилаючись на те, що рішенням Дніпропетровської міської ради від 25.12.2013 року №27/45 «Про проведення реорганізації комунальних житлово-експлуатаційних підприємств» (зі змінами внесеними рішенням Дніпропетровської міської ради від 29.01.2014 року №11/47) Комунальне підприємство «Житлово-експлуатаційне підприємство №43» Дніпропетровської міської ради підлягає припиненню шляхом приєднання до Комунального підприємства «Житлово-експлуатаційне підприємство №54» Дніпропетровської міської ради.
Окрім того, відповідачем було заявлено письмове клопотання про зупинення провадження у справі до встановлення правонаступника відповідно до пункту 1 частини 1 статті 156 Кодексу адміністративного судочинства України у зв'язку з перебуванням підприємства в стані припинення, в задоволенні якого судом відмовлено, оскільки підприємство відповідача на час розгляду справи не припинено, а запис про перебування у стані припинення не є тією обставиною з якою законодавець пов'язує підстави для зупинення провадження до встановлення правонаступника.
Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши чинне законодавство, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.
Комунальне підприємство «Житлово-експлуатаційне підприємство №43» Дніпропетровської міської ради (код ЄДРПОУ 32616709) зареєстровано 07.10.2003 року, перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області, як платник податків, зборів та інших обов'язкових платежів.
06.02.2014 року Комунальним підприємством «Житлово-експлуатаційне підприємство №43» Дніпропетровської міської ради до Державної податкової інспекції у Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області було подано податкову декларацію з податку на прибуток підприємства №9089770874 на суму 9 662,00 грн., що з урахуванням переплати складає 9 599,9 грн.
18.11.2014 року Комунальним підприємством «Житлово-експлуатаційне підприємство №43» Дніпропетровської міської ради до Державної податкової інспекції у Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області було подано податкову декларацію з податку на додану вартість №9067060969 на суму 50 201,00 грн., що з урахуванням переплати складає 50 133,11 грн.
30.12.2014 року Комунальним підприємством «Житлово-експлуатаційне підприємство №43» Дніпропетровської міської ради до Державної податкової інспекції у Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області було подано податкову декларацію з податку на додану вартість №9073636147 на суму 22 687,00 грн.
15.01.2015 року Комунальним підприємством «Житлово-експлуатаційне підприємство №43» Дніпропетровської міської ради до Державної податкової інспекції у Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області було подано податкову декларацію з податку на додану вартість №9077782946 на суму 11 228,00 грн.
03.11.2014 року Комунальним підприємством «Житлово-експлуатаційне підприємство №43» Дніпропетровської міської ради до Державної податкової інспекції у Амур-Нижньодніпровському районі м. Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області було подано розрахунок частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями №9063226242 в сумі 40 875,00 грн.
Державною податковою інспекцією у Амур-Нижньодніпровському ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області відповідачу було направлено податкову вимогу №4864-25 від 21.10.2014 року, на суму 9 599,00 грн, яка була отримана відповідачем.
Станом на день звернення позивача до суду за підприємством нараховується податковий борг в розмірі 134 523,01 грн.
На час подання адміністративного позову кошти на погашення податкового боргу Комунальним підприємством «Житлово-експлуатаційне підприємство №43» Дніпропетровської міської ради не сплачені, що стало підставою для звернення позивача до Дніпропетровського окружного адміністративного суду.
Правовідносини, що виникли між сторонами регулюються нормами Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI, Конституцією України.
Згідно ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Податковий кодекс України від 02.12.2010р. №2755-VI регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до пп. 14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, зазначено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до пп. 16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України, зазначено, що платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до пп. 20.1.34 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, зазначено, що контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до пп. 36.1 - 36.3 ст.36 Податкового кодексу України, зазначено, що податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором. Податковий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.
Згідно з п.41.1 ст.41 Податкового кодексу України, зазначено, що органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється..
Згідно з п. 59.1 ст.59 Податкового кодексу України, зазначено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
В порядку п.59.5 ст.59 Податкового кодексу України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
Згідно п. 1 ст. 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до п. 95.3 статті 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Отже, на відповідача покладено обов'язок щодо сплати податкових зобов'язань, які ним в добровільному порядку, у передбачені чинним законодавством строки не сплачені, та підлягають стягненню в судовому порядку.
При цьому, судом не приймаються посилання відповідача на перебування Комунального підприємства «Житлово-експлуатаційне підприємство №43» Дніпропетровської міської ради у стані припинення, як на підставу для відмови в позові, з огляду на наступне.
Пунктом 1 частини 1 статті 110 Цивільного кодексу України передбачено, що юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.
Відповідно до статті 33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом. Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Відповідно до пункту 5 статті 111 Цивільного кодексу України юридична особа є ліквідованою з дня внесення до Єдиного державного реєстру запису про її припинення.
Судом встановлено, що відповідно до спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відсутні відомості щодо припинення КП «Житлово-експлуатаційне підприємство №43».
Слід зазначити, що ст.ст. 110-112 Цивільного кодексу України, які регулюють порядок здійснення ліквідації юридичної особи за рішенням власника, не передбачають мораторію на виконання судових рішень чи задоволення вимог кредиторів.
З урахуванням сукупності викладених обставин, приймаючи до уваги, що сума боргу відповідачем самостійно не сплачена, враховуючи вимоги чинного законодавства, суд доходить до висновку про задоволення позову.
Керуючись статтями 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Амур-Нижньодніпровському районі Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області до Комунального підприємства «Житлово-експлуатаційне підприємство №43» Дніпропетровської міської ради про стягнення податкового боргу - задовольнити повністю.
Стягнути з Комунального підприємства «Житлово-експлуатаційне підприємство №43» Дніпропетровської міської ради (ЄДРПОУ 32616709) на користь державного бюджету податковий борг в сумі 134 523,01 грн. шляхом стягнення коштів платника податків, що перебувають у його власності.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя С.І. Озерянська
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.05.2015 |
Оприлюднено | 22.05.2015 |
Номер документу | 44236643 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Озерянська Світлана Іванівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Озерянська Світлана Іванівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Озерянська Світлана Іванівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Озерянська Світлана Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні