cpg1251 КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 квітня 2015 року (15:01 год.) м.Київ 810/971/15
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кушнової А.О., за участю секретаря судового засідання Луценко К.Ю., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом прокурора Вишгородського району Київської області в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства "Агропродукт" про стягнення штрафних санкцій,
за участю представників сторін:
прокурор: Шиленко М.В., довіреність від 04.02.15 № 05/1-110 вих. 15;
від позивача: Огієнко О.Ф, довіреність від 19.01.2015 № 19-ЦД-1;
від відповідача: не з'явився,
Суть спору : До Київського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов прокурора Вишгородського району Київської області в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Приватного акціонерного товариства "Агропродукт" про стягнення штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 17000,00 грн.
В обґрунтування позову прокурор зазначив, що 11.12.2013 Центральним територіальним департаментом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено розпорядження №3656-ЦД-1-Е, яким ПрАТ «Агропродукт» зобов'язано у строк до 11.02.2014 здійснити перетворення акцій, що існують у документарній формі у бездокументарну форму існування.
З огляду на невиконання вказаного розпорядження, позивачем відповідно до пункту 8 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» до ПрАТ «Агропродукт» застосовані штрафні санкції у розмірі 17000,00 грн., про що прийнято постанову від 10.09.2014 №1378-ЦД-1-Е.
У строки, передбачені чинним законодавством, суму штрафу відповідачем не сплачено, у зв'язку з чим позивач просить стягнути суму штрафу у примусовому порядку.
Відповідач позовні вимоги не визнав, надав суду письмові заперечення у яких зазначив, що 10.09.2014 ПрАТ «Агропродукт» звернулось до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Центрального територіального відділення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про скасування постанови № 1378-ЦД-1-Е від 10.09.2014.
Також звертає увагу суду, що ПрАТ «Агропродукт» вчиняло відповідні дії, спрямовані на виконання розпорядження від 11.12.2013 №3656-ЦД-1-Е, разом з тим завершити переведення документарних акцій у без документарну форму в строки, встановлені розпорядженням позивачу не вдалось із об'єктивних причин. Тому відповідач вважає, що підстав для застосування штрафних санкцій за невиконання розпорядження немає.
В судовому засіданні прокурор та представник позивача позов підтримали, просили його задовольнити.
Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений завчасно належним чином - на адресу, зазначену у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Судову повістку про виклик у судове засідання 19.03.2015 направлено відповідачу рекомендованим листом з повідомленням про вручення, отримано уповноваженою особою відповідача 21.03.2015 та телефонограму від 16 квітня 2015 року, яку отримано директором Приватного акціонерного товариства "Агропродукт".
Приймаючи до уваги, що в матеріалах справи достатньо доказів для з'ясування обставин по справі, суд вважає можливим на підставі статті 128 КАС України розглядати справу за відсутністю представника відповідача.
Вислухавши пояснення прокурора та представника позивача, дослідивши матеріали справи та оцінивши надані докази в їх сукупності, суд
ВСТАНОВИВ:
Приватне акціонерне товариство "Агропродукт" зареєстровано 04.11.2002 як юридична особа, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осбі-підприємців (а.с.128-129).
Як вбачається із матеріалів справи, в ході здійснення контролю Центральним територіальним департаментом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі також ЦТД НКЦПФР) за дотриманням вимог законодавства про цінні папери встановлено, що ПрАТ "Агропродукт" порушено вимоги ст. 20 Закону України «Про акціонерні товариства» та ст. 6 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", п.5 розділу XVII "Прикінцеві положення та перехідні положення" Закону України "Про акціонерні товариства", а саме: не здійснено до переведення випуску акцій документарної форми існування у бездокументарну форму існування.
11.12.2013 уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери №3656-ЦД-1-Е від 11.12.2013, яким ПрАТ «Агропродукт» у строк до 11.02.2014 зобов'язано здійснити переведення випуску акцій документарної форми існування у бездокументарну форму існування (а.с. 12).
19.08.2014 ЦТД НКЦПФР складено Акт №1293-ЦД-1-Е, яким встановлено ознаки порушення ПрАТ «Агропродукт» вимог пункту 10 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», а саме: невиконання розпорядження №3656-ЦД-1-Е від 11.12.2013 (а.с. 15).
За наслідками розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, посадовою особою ЦТД НКЦПФР встановлено, що ПрАТ «Агропродукт» не здійснило переведення випуску акцій документарної форми існування (свідоцтво №239/10/1/2009 від 01.09.2003 у кількості 1000 шт.) у бездокументару, що свідчить про невиконання ПрАТ «Агропродукт» розпорядження ЦТД НКЦПФР №3656-ЦД-1-Е від 11.12.2013.
10.09.2014 ЦТД НКЦПФР прийнято постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №1378-ЦД-1-Е, якою до ПрАТ «Агропродукт» в порядку пп.10, 14 ст.8, ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів України» застосовано штрафну санкцію у розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17000,00 грн. (а.с. 10)
Постанова №1378-ЦД-1-Е від 10.09.2014 направлена на адресу відповідача рекомендованим поштовим відправленням, що підтверджується реєстром рекомендованих відправлень № 579 від 12.09.2014 та фіскальним чеком від 12.09.2014 (а.с.18).
Разом з тим, суму штрафу у строки, що передбачені чинним законодавством, відповідачем не сплачено, у зв'язку з чим прокурор звернувся із даним позовом до суду.
Перевіряючи правомірність застосування позивачем штрафних санкцій в загальному розмірі 17000,00 грн., суд виходив з наступних міркувань.
Відповідно до частини 1 ст. 20 Закону України "Про акціонерні товариства" № 514-VI від 17.09.2008 (зі змінами та доповненнями на час виникнення спірних правовідносин) акція товариства посвідчує корпоративні права акціонера щодо цього акціонерного товариства.
За визначенням, наведеним у ч. 1 ст. 6 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" №3480-IV від 23.02.2006 (зі змінами та доповненнями на час виникнення спірних правовідносин) акція - іменний цінний папір, який посвідчує майнові права його власника (акціонера), що стосуються акціонерного товариства, включаючи право на отримання частини прибутку акціонерного товариства у вигляді дивідендів та право на отримання частини майна акціонерного товариства у разі його ліквідації, право на управління акціонерним товариством, а також немайнові права, передбачені Цивільним кодексом України та законом, що регулює питання створення, діяльності та припинення акціонерних товариств.
Частиною 2 ст. 20 Закону України "Про акціонерні товариства" передбачено, що усі акції товариства є іменними. Акції товариств існують виключно в бездокументарній формі.
Відповідно до ч. 2 ст. 6 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" акція є неподільною. Порядок реалізації прав співвласників акції (акцій) визначається Цивільним кодексом України та законом, що регулює питання створення, діяльності та припинення акціонерних товариств.
Пунктом 5 розділу ХVІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України "Про акціонерні товариства" визначено, що статути та внутрішні положення акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, підлягають приведенню у відповідність із нормами цього Закону не пізніше ніж протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом.
Закон України "Про акціонерні товариства" набирає чинності через шість місяців з дня його опублікування, крім другого речення частини другої статті 20, яке набирає чинності через тридцять місяців з дня опублікування цього Закону.
Отже, враховуючи, що Закон України «Про акціонерні товариства» набрав чинності 30 квітня 2009 року, а державна реєстрація позивача була проведена до 30.04.2009, ПрАТ «Агропродукт» повинен був привести свою діяльність у відповідність з Законом України «Про акціонерні товариства» до 30.04.2011 року.
Водночас, абзацом 3 пункту 9 розділу VI Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про депозитарну систему України» від 06.07.2012 № 5178-VI встановлено, що емісійні цінні папери, випуск яких зареєстровано до дня опублікування цього Закону (11.10.2012) можуть існувати в документарній формі до дня набрання чинності цим Законом (11.10.2013).
Абзацом 6 пункту 5 розділу ХVІІ Закону України «Про акціонерні товариства» передбачено, що приведенням діяльності акціонерних товариств у відповідність із вимогами цього Закону в частині забезпечення існування акцій виключно у бездокументарній формі є здійснення таких дій: наглядова рада акціонерного товариства в порядку, встановленому Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, зобов'язана прийняти рішення про переведення випуску цінних паперів з документарної форми у бездокументарну (далі - рішення про дематеріалізацію) та забезпечити вчинення нижчезазначених дій у такій послідовності:
1) опублікування в офіційному друкованому органі повідомлення про прийняте рішення про дематеріалізацію цінних паперів та повідомлення про це персонально кожного акціонера, зареєстрованого в реєстрі власників іменних цінних паперів випуску, що дематеріалізується, у спосіб, визначений при прийнятті рішення про дематеріалізацію (крім випадку, коли акції товариства належать одній особі);
2) подання до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку документів для заміни свідоцтва про реєстрацію випуску іменних акцій документарної форми існування на свідоцтво про реєстрацію випуску акцій у бездокументарній формі існування. Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку зобов'язана видати свідоцтво про реєстрацію випуску акцій у бездокументарній формі існування протягом 10 робочих днів з дати подання емітентом належним чином оформлених документів відповідно до встановлених нею вимог;
3) припинення обслуговування випуску цінних паперів у документарній формі у реєстроутримувача в системі реєстру власників іменних цінних паперів за цим випуском. Реєстроутримувач припиняє ведення реєстру протягом 10 робочих днів з дати публікації рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про видачу емітенту свідоцтва про реєстрацію випуску акцій у бездокументарній формі існування. Датою закриття реєстру є дата припинення ведення реєстру;
4) укладення в порядку, встановленому Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, договору про обслуговування емісії цінних паперів з обраним наглядовою радою депозитарієм, який буде обслуговувати випуск акцій, що дематеріалізується, з наступним відкриттям рахунку в цінних паперах емітента в цьому депозитарії та укладення договору про відкриття рахунків у цінних паперах власникам з обраним наглядовою радою зберігачем;
5) депонування глобального сертифіката в обраному депозитарії та надання йому необхідних розпоряджень та інших документів відповідно до вимог Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Депонування депозитарієм глобального сертифіката здійснюється протягом 10 робочих днів з дати публікації рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про видачу емітенту свідоцтва про реєстрацію випуску акцій у бездокументарній формі існування;
6) забезпечення передачі реєстру власників іменних цінних паперів та переведення обліку прав власності на акції у бездокументарній формі до зберігача. Передача реєстру власників іменних цінних паперів до зберігача здійснюється протягом трьох робочих днів з дати припинення ведення реєстру. Дата передачі реєстру власників іменних цінних паперів спільно визначається емітентом, реєстратором та зберігачем. Зберігач цінних паперів зобов'язаний відкрити рахунки в цінних паперах акціонерам та зарахувати на них акції на підставі договору з емітентом та переданого йому (зберігачу) реєстру власників іменних цінних паперів протягом двох місяців з дати передачі реєстру;
7) зберігання відповідно до законодавства реєстру власників іменних цінних паперів, складеного на дату припинення ведення системи реєстру, та інших документів.
Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30.05.2013 №932, зареєстрованим Міністерством юстиції України 20.06.2013 за №1039/23571 затверджено Положення про порядок дематеріалізації іменних цінних паперів (далі - Положення).
Пунктом 4 Положення встановлено, що дематеріалізація випуску іменних цінних паперів (далі - дематеріалізація) - це комплекс дій з переведення випуску іменних цінних паперів із документарної форми існування у бездокументарну форму існування.
Відповідно до пункту 10 Положення про порядок дематеріалізації емітент повинен здійснити такі дії:
прийняти рішення про дематеріалізацію;
не пізніше 10 календарних днів від дати прийняття рішення про дематеріалізацію повідомити про дематеріалізацію фондові біржі, на яких цінні папери перебувають у лістингу, та номінальних утримувачів;
не пізніше 10 календарних днів від дати прийняття рішення про дематеріалізацію опублікувати в одному з офіційних друкованих видань Комісії повідомлення про дематеріалізацію;
не пізніше 10 календарних днів від дати прийняття рішення про дематеріалізацію іменних цінних паперів повідомити персонально про дематеріалізацію власників іменних цінних паперів;
здійснити заміну свідоцтва про реєстрацію випуску іменних цінних паперів документарної форми існування на свідоцтво про реєстрацію випуску іменних цінних паперів у бездокументарній формі існування у порядку, встановленому Комісією;
укласти договір про обслуговування емісії цінних паперів з Національним депозитарієм, який буде обслуговувати випуск іменних цінних паперів, який дематеріалізується, та відкрити рахунок у цінних паперах у цьому депозитарії (у разі відсутності такого рахунку);
укласти договір про відкриття рахунків у цінних паперах із обраним ним зберігачем, який відповідно до цього договору відкриє рахунки в цінних паперах власникам іменних цінних паперів випуску, що дематеріалізується, які є зареєстрованими особами в реєстрі власників іменних цінних паперів на дату припинення ведення реєстру;
забезпечити припинення обслуговування випуску іменних цінних паперів документарної форми існування у реєстроутримувача в системі реєстру власників іменних цінних паперів за цим випуском;
забезпечити передачу реєстру власників іменних цінних паперів випуску, що дематеріалізується, обраному ним зберігачу, відкриття зберігачем рахунків у цінних паперах власникам іменних цінних паперів цього випуску та переведення обліку прав власності на цінні папери цього випуску до зберігача, якщо не всі власники знерухомили належні їм іменні цінні папери цього випуску;
депонувати глобальний сертифікат у Національному депозитарії, з яким укладено договір про обслуговування емісії цінних паперів.
Судом встановлено, що 15.10.2013 рішенням Загальних зборів акціонерів ПрАТ «Агропродукт», оформленим протоколом від 15.10.2013, вирішено провести дематеріалізацію акцій ПрАТ «Агропродукт» (а.с. 58-68). Повідомлення про прийняте рішення про дематеріалізацію було опубліковано в Відомостях НКЦПФР № 14 (1767) від 22.01.2014 (а.с.55-57).
17.01.2014 позивачем укладено договір про обслуговування емісії цінних паперів з депозитарієм - ПАТ «Національний депозитарій України».
23.01.2014 ПрАТ «Агропродукт» звернулось до ЦТД НКЦПФР із заявою про заміну свідоцтва про реєстрацію випуску емісійних цінних паперів у зв'язку з переведенням випуску цінних паперів у бездокументарну форму існування (а.с. 51-52).
До вказаної заяви відповідачем додані наступні документи: довідку про персональне повідомлення акціонерів ПрАТ «Агропродукт» про проведення загальних зборів 15 жовтня 2013 року та про прийняте на ньому рішення про дематеріалізацію від 22.01.2014 (а.с. 54), копію публікації повідомлення про проведення загальних зборів учасників емітента (а.с. 55-57), копію протоколу Загальних зборів ПрАТ «Агропродукт» від 15.10.2013 року (а.с. 58-68), а також довідку від 22.01.2014 про те, що оригінал свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів ЗАТ «Агропродукт» №239/10/1 від 01.09. 2003 не збереглось (а.с. 53).
За наслідком розгляду заяви та доданих до неї документів ЦТД НКЦПФР встановлено ряд порушень, зокрема, невідповідність протоколу Загальних зборів ПрАТ «Агропродукт» від 15.10.2013 вимогам пункту 2 статті 46 Закону України «Про акціонерні товариства»; відсутність у поданих документах оригіналу свідоцтва про реєстрацію випуску акцій ЗАТ «Агропродукт» №239/10/1/03 від 01.09.2003, що підлягає заміні.
Розпорядженням ЦТД НКЦПФР №24-ЦД-В-ЗС від 10.02.2014 у заміні свідоцтва про реєстрацію випуску акцій у зв'язку з переведенням випуску цінних паперів у бездокументарну форму існування ПрАТ «Агропродукт» відмовлено (а.с. 70-71).
14.04.2014 ПрАТ «Агропродутк» звернулось до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку із заявою про видачу дублікату свідоцтва про реєстрацію випуску цінних паперів № 560 (а.с.72).
29.04.2014 було видано дублікат Свідоцтва про реєстрацію випуску акцій ЗАТ «Агропродукт» №239/10/1/2003 (а.с.92), що також підтверджується витягом з Державного реєстру випусків цінних паперів (а.с. 135).
14.08.2014 ПрАТ «Агропродукт» повторно направлено заяву разом з необхідними документами для здійснення заміни Свідоцтва про реєстрацію випуску акцій у зв'язку з переведенням випуску цінних паперів у без документарну форму існування з урахуванням недоліків, встановлених розпорядженням №24-ЦД-В-ЗС від 10.02.2014 (а.с.73-101).
06.01.2015 ПрАТ «Агропродукт» завершено процедуру дематеріалізації акцій, що підтверджується витягом з Державного реєстру випусків цінних паперів (а.с. 135).
Натомість, усунути порушення вимог ст. 20 Закону України «Про акціонерні товариства» та ст. 6 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», а саме: забезпечити існування акцій ПрАТ «Агропродукт» відповідач, відповідно до розпорядження №3656-ЦД-1-Е від 11.12.2013, зобов'язаний був у строк до 11.02.2014.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 №448/96-ВР під державним регулюванням ринку цінних паперів розуміється, зокрема, контроль та нагляд за ринком цінних паперів і запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері. Державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється з метою, у тому числі, дотримання учасниками ринку цінних паперів вимог актів законодавства (ст. 2 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»)
Статті 7 та 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» визначають основні завдання та повноваження НКЦПФР.
Відповідно до ст. 7 основними завданнями НКЦПФР є формування та забезпечення реалізації єдиної державної політики щодо розвитку та функціонування ринку цінних паперів. Згідно зі ст. 8 Закону НКЦПФР наділена повноваженнями щодо застосування до правопорушників санкцій та інших заходів.
Пунктом 10 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства.
Відповідальність юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів та встановлено статтею 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні».
За змістом пункту 8 частини 1 цієї статті за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів до юридичних осіб застосовуються фінансові санкції у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Таким чином, що в разі невиконання розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів, юридичні особи несуть відповідальність відповідно до Закону.
Порядок застосування санкцій до юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів визначений статтею 12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в України», відповідно до якої уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов'язаними з таким правопорушенням документами протягом п'яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів.
Жодних обставин щодо недотримання позивачем встановленої законодавством процедури вчинення дій та прийняття рішень під час розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів позивач не навів, а судом не встановлено.
Суд також бере до уваги, що відповідач у письмових запереченнях на позов не спростовує того факту, що розпорядження ЦТД НКЦПФР №3656-ЦД-1-Е від 11.12.2013 щодо дематеріалізації акцій у встановлені ним строки, а саме: 11.02.2014, ПрАТ «Агропродукт» виконано не було.
При цьому, позивач звертає увагу суду на безпідставність накладення штрафних санкцій з огляду на відсутність вини ПрАТ «Агропродукт». Так, у запереченнях відповідач наголошує на тому, що двічі звертався до ЦТД НКЦПФР з відповідними заявами про заміну свідоцтва про реєстрацію випуску емісійних цінних паперів у зв'язку з переведенням випуску цінних паперів у бездокументарну форму існування, а також вчиняв відповідні дії, спрямовані на виконання розпоряджень позивача.
На переконання відповідача товариство вжило всі залежні від нього заходи для недопущення правопорушення, а невиконання розпорядження у встановлені строки сталось з причин, що не залежали від відповідача, а відтак за відсутності його вини.
Однак, з такою позицією суд не погоджується, та звертає увагу відповідача, що відповідно до статті 68 Конституції України кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, а незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.
Порушення позивачем вимог Закону України «Про акціонерні товариства» щодо незабезпечення дематеріалізації акцій не може залишатися без відповідного реагування з боку позивача, оскільки норми чинного законодавства застосовуються до всіх учасників ринку цінних паперів і всі без виключення учасники ринку цінних паперів зобов'язані у своїй діяльності дотримуватись вимог Конституції України, законів України та нормативних актів Комісії.
Суд наголошує, що чинним законодавством встановлений безумовний обов'язок акціонерних товариств привести свою діяльність у відповідність із вимогами Закону України «Про акціонерні товариства» у строк до 30.04.2011. При цьому, з огляду на положення Закону України «Про депозитарну систему Україні», граничним строком існування іменних акцій у документарній формі є 30.10.2013.
Водночас, з аналізу наведених вище норм законодавства слідує, що дематеріалізація акцій передбачає вчинення емітентом комплексу дій, передбачених Законом України «Про акціонерні товариства» та Положенням про порядок дематеріалізації іменних цінних паперів.
Тобто, часткове виконання окремих пунктів вказаних нормативно-правових актів, або здійснення окремих дій не свідчить про приведення діяльності відповідача у відповідність до вимог Закону України «Про акціонерні товариства» в частині забезпечення існування акцій у бездокументарній формі.
Таким чином, звернення відповідача із відповідними заявами про заміну свідоцтва про реєстрацію випуску емісійних цінних паперів у зв'язку з переведенням випуску цінних паперів у бездокументарну форму існування за відсутності самого факту заміни свідоцтва не свідчить про виконання розпорядження №3656-ЦД-1-Е від 11.12.2013.
Суд також критично оцінює посилання відповідача на розпорядження №24-ЦД-В-ЗС від 10.02.2014, з якого на переконання відповідача слідує, що ПрАТ «Агропродукт» привело свою діяльність у відповідність до вимог Закону України «Про акціонерні товариства», адже вказаним розпорядженням відповідачу відмовлено в заміні свідоцтва про реєстрацію випуску емісійних цінних паперів у зв'язку з переведенням випуску цінних паперів у бездокументарну форму існування.
Крім того, наведене розпорядження містить зауваження щодо невідповідності усіх долучених документів вимогам Положення про порядок дематеріалізації іменних цінних паперів.
За таких обставин, суд прийшов до висновку про обґрунтованість постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №1378-ЦД-1-Е від 10.09.2014.
Вирішуючи питання щодо наявності стягнення з відповідача суми штрафних санкцій, суд також враховує, що розпорядження позивача №3656-ЦД-1-Е від 11.12.2013 та №24-ЦД-В-ЗС від 10.02.2014 відповідачем не оскаржувались.
З приводу оскарження постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №1378-ЦД-1-Е від 10.09.2014, суд зазначає, що ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 19.03.2015 у справі №826/4353/15 позовну заяву ПрАТ «Агропродукт» до Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про скасування постанови №1378-ЦД-1-Е від 10.09.2014 залишено без розгляду.
Ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» встановлено, що у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Судом встановлено, що у передбачений законом строк штраф відповідачем в дохід Державного бюджету України не сплачений, а відтак позовні вимоги є обгрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
В судовому засіданні 22.04.2015 судом проголошено вступну та резолютивну частину постанови. В повному обсязі постанову складено 28.04.2015.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 60, 61, 158-163, 167 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити.
2. Стягнути з Приватного акціонерного товариства "Агропродукт" (ідентифікаційний код 32201061; адреса місцезнаходження: 07332, Київська область, Вишгородський район, село Козаровичі, вулиця Білаша, будинок 1) в дохід Державного бюджету України 17 000 грн. (сімнадцять тисяч грн.) штрафних санкцій.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Кушнова А.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.04.2015 |
Оприлюднено | 22.05.2015 |
Номер документу | 44237138 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Кушнова А.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні