Постанова
від 16.03.2009 по справі 2а-5129/08/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

4

 

 

ЛЬВІВСЬКИЙ   ОКРУЖНИЙ  

АДМІНІСТРАТИВНИЙ   СУД

    Справа № 2а-5129/08/1370

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ

УКРАЇНИ

 

            16 

березня 2009 р.                                                                                     

м. Львів

            Львівський окружний

адміністративний суд у складі:

            Головуючого - судді Шинкар Т.І.,

            при секретарі - Фейдаш Х.М.,

      за участю представника позивача ОСОБА_1,

    розглянувши у відкритому судовому

засіданні у м.Львові адміністративну справу за позовом Державної податкової

інспекції у Пустомитівському районі  до

Приватного підприємства «Багіра» про примусове стягнення з ПП «Багіра» штрафних

санкцій в сумі 7487,50 грн.,-  

ВСТАНОВИВ:

 

    Позивач звернувся до суду з позовом, в

якому просить  стягнути з  Приватного підприємства «Багіра» (далі - ПП

«Багіра») на користь Державного бюджету України 7487,50 грн. штрафних

(фінансових) санкцій. В обґрунтування своїх позовних вимог  зазначає, що 

відповідач є суб'єктом підприємницької діяльності - юридичною особою

та  взято на облік у ДПІ Пустомитівського

району Львівської області (далі-ДПІ) як платник податків та зборів. Станом на

15.09.2008 року у відповідача рахується заборгованість по штрафних (фінансових)

санкціях за порушення законодавства про патентування, норм регулювання обігу

готівки на суму 7487,50 грн. За наслідком проведеної 10.06.2008 року перевірки

господарської  діяльності відповідача,

складено акт, на підставі якого прийнято рішення про застосування штрафних

санкцій № 0001322352/0 від 27.06.2008р. на суму 7487,50 грн., яку просить

стягнути  з відповідача до Державного

бюджету України.

В судовому

засіданні представник позивача позов підтримав з підстав, викладених у позовній

заяві, просить позов задовольнити.

Відповідач

явку повноважного представника в судове засідання не забезпечив. На адресу суду

повернувся поштовий конверт з відміткою, за закінченням терміну зберігання

(Довідка Ф 20), проте як вбачається з Довідки Єдиного державного реєстру

юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 23.09.2008р.

відповідач-Приватне підприємство «Багіра»» (код ЄДРПОУ 22349387) значиться за

адресою вказаною у позовній заяві.

На

підставі частини 3 статті 160 КАС України в судовому засіданні 16 березня 2009

року проголошено вступну та резолютивну частини Постанови.

Дослідивши

подані сторонами документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини

справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, об'єктивно

оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення

спору по суті, суд приходить до висновку, що позов  підлягає до задоволення  з наступних підстав.

   

Спірні правовідносини регулюються Законом України «Про застосування

реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування

та послуг»  від 06.07.1995 року № 265   із

змінами та доповненнями (далі-Закон №265) , Положенням   про ведення касових операцій у національній

валюті в Україні, затвердженим                                     

Постановою Правління Національного банку України 15.12.2004 N637,                              

Зареєстроване  в Міністерстві  юстиції України  13 січня 2005 р. за N 40/10320,

(далі-Положення).

    

Судом встановлено, що  відповідач

є суб'єктом підприємницької діяльності і здійснює господарську діяльність у

сфері громадського харчування, використовуючи в своїй діяльності модель

реєстратора розрахункових операцій типу DATECS MP-50 №ДУ 01004502.

Як

встановлено судом, працівниками  ДПІ 10

червня 2008 року проведено перевірку господарської одиниці відповідача - бар ПП

«Багіра»,  щодо контролю за здійсненням

розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу суб'єктами

підприємницької діяльності, про що складено акт перевірки від 10.06.2008

року  № 13010266/23-8.В  акті перевірки зазначено про порушення

позивачем ст.3 п.9,13 Закону №265 та 

п.2.6 Положення.

На підставі

висновку акту перевірки ДПІ  прийнято

рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 27.06.2008  року  №

0001322352/0, яким позивачу нараховані штрафні санкції на підставі акта

перевірки №13010266/23-8 від 10.06.2008 року. Рішення було отримане головним

бухгалтером особисто 01.07.2008р.

            Відповідно до п.2 ст.2 Закону №

265  реєстратор розрахункових операцій

-  пристрій або програмно-технічний

комплекс, в якому реалізовані фіскальні функції і який призначений для

реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг),

операцій з купівлі-продажу іноземної валюти та/або реєстрації кількості

проданих товарів (наданих послуг). До реєстраторів розрахункових операцій

відносяться: електронний контрольно-касовий апарат, електронний

контрольно-касовий реєстратор, комп'ютерно-касова система, електронний

таксометр, автомат з продажу товарів (послуг) тощо.

Відповідно

до п.3 ст.2 Закону № 265, розрахункова операція -  приймання від покупця готівкових коштів,

платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів

(послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану

послугу).

Згідно

приписів п.1, п.2 ст.3 Закону № 265, які тотожні з п.1,2  ст.3 Закону №1776-ІІІ-  суб'єкти підприємницької діяльності, які

здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій формі при

продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та

послуг зобов'язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки

(надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та

переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з

роздрукуванням відповідних розрахункових документів та видавати особі, яка

отримує(повертає) товар(послугу) розрахунковий документ на повну суму

проведеної операції.

Відповідно

до пунктів 9, 13 ст. 3  Закону №265

суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в

готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток,

платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері

торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані щоденно друкувати на

реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів

(послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку

розрахункових операцій; та  забезпечувати

відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів,

яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку

використання розрахункової книжки  -

загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку

робочого дня.

   

Згідно пункту 2.6. Положення уся готівка, що надходить до кас, має

своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі

оприбутковуватися. У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням

РРО або використанням РК оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених

готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку

розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК).

Суми готівки, що оприбутковуються, мають відповідати сумам, визначеним у

відповідних касових (розрахункових) документах.

   

Як

вбачається з акту перевірки № 13010266/23-8 від 10.06.2008 року, перевіркою

було встановлено невідповідність суми готівкових коштів на місці проведення

розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті РРО, а саме надлишок

готівкових коштів на суму - 5,30 грн., невиконання друку фіскального звітного

чеку (Z-звіту) 02.06.2008р., не зберігання фіскального чеку  (Z-звіту) за 11.05.2008р. №1718. В книзі

обліку розрахункових операцій №1325001299р відсутні записи про ремонт РРО та

відключення електроенергії 02.06.2008 року, а також встановлено не

оприбуткування готівки в  останній за

період з 20.05.2008р. по 09.06.2008р. в сумі 1424,20 грн.

   

Статтею 17 Закону № 265 передбачено, що за порушення вимог цього Закону

до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції

за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової

служби України застосовуються фінансові санкції. Відповідно до ст.22

зазначеного Закону, у разі невідповідності суми готівкових коштів на місці

проведення розрахунків сумі коштів,  яка

зазначена в денному звіті,  а  у випадку використання розрахункової книжки -

загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку

робочого дня, до суб'єктів  

підприємницької   діяльності застосовується

фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено

невідповідність.

Відповідно

до ст. 71  Кодексу адміністративного

судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких

ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд, згідно                  ст. 86 цього Кодексу, оцінює

докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх

безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Оскільки

відповідач господарську діяльність проводив в порушення вимог чинного

законодавства,  за місцем реєстрації не

знаходиться, не вживає заходів щодо погашення заборгованості, а тому суд

приходить до висновку, що вимоги позивача підставні та підтвердженні матеріалами

справи.

Таким

чином, виходячи  з заявлених позовних

вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів

справи, враховуючи вищевикладене, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги

позивача ґрунтуються на законі,  підтвердженні

матеріалами справи,  доведені у судовому

засіданні і  підлягають до задоволення, а

тому слід стягнути  з Приватного

підприємства «Багіра» на користь Державного бюджету України 7487,50 грн.

штрафних (фінансових) санкцій.

Керуючись

ст.ст. 7-14, 69-71, 86, 128, 159 - 163, 167 Кодексу адміністративного

судочинства України, суд  -

 

ПОСТАНОВИВ:

 

Адміністративний

позов задовольнити повністю.

Стягнути

з Приватного підприємства «Багіра» на користь Державного бюджету України

7487,50 грн. штрафних (фінансових) санкцій.

Заява

про апеляційне оскарження постанови 

суду  подається  протягом десяти днів з дня її проголошення, а

в разі складення постанови у повному обсязі - з дня складення в повному обсязі.

Апеляційна скарга на постанову  суду

подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Заява

про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються апеляційному суду

через Львівський окружний адміністративний суд.

Постанова

набирає законної сили  в строк та в

порядку передбаченому  ст. 254 КАС

України.

Суддя                                         /підпис/                                          

Шинкар Т.І.

З

оригіналом згідно

Суддя                                                                                            

Шинкар Т.І.

 

Повний

текст Постанови виготовлено  23.03.2009

року

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.03.2009
Оприлюднено26.08.2009
Номер документу4423816
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5129/08/1370

Постанова від 16.03.2009

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Шинкар Т.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні