ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ
УКРАЇНИ
11 червня
2009 року о 10 год., 05 хв.
м. Львів
Львівський
окружний адміністративний суд, суддя Гавдик З.В.
секретар
судового засідання Черній Ю.Л.
розглянувши
в судовому засіданні адміністративну справу № 2а-10725/08/1370
за позовом
Товариства
з обмеженою відповідальністю "Наш хліб", представник - ОСОБА_1. (доручення від
19.05.2009 року)
до
Територіального
управління Головавтотрансінспекції у Львівській області, представник -ОСОБА_2 (довіреність НОМЕР_1
від 28.10.2008 року)
про
скасування
постанови про застосування фінансових санкцій
Позивач,
Товариство з обмеженою відповідальністю «Наш хліб» звернулося до Львівського
окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Територіального
управління Головавтотрансінспекції у Львівській області про скасування
постанови НОМЕР_2 від 02.12.2008 року про застосування фінансових санкцій.
Позивач свої
позовні вимоги обґрунтовує тим, що оскаржувана постанова винесена з порушенням
ст. 19 Конституції України, ст. ст. 39, 48, 60 Закону України «Про
автомобільний транспорт», оскільки ТОВ «Наш хліб» не надає послуги по
перевезенню пасажирів та вантажів, транспортним засобом марки ІНФОРМАЦІЯ_1та
водій ОСОБА_3. в числі працівників товариства не числиться.
В судовому
засіданні 26.05.2009 року за згодою позивача допущено заміну, згідно ст. 52 КАС
України, первинного відповідача на належного відповідача - заступника
начальника Територіального управління Головавтотрансінспекції у Львівській
області ОСОБА_4., на підставі поданої представником позивача заяви від
26.05.2009 року.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала,
просила суд позов задоволити повністю.
Відповідач
явку повноважного представника в судове засідання не забезпечив, хоча належним
чином був повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи.
Представник відповідача в судовому засідання 19.05.2009 року проти
адміністративного позову заперечив, просив в позові відмовити повністю.
Заслухавши
пояснення представників сторін, безпосередньо, всебічно, повно та об'єктивно
дослідивши наявні у справі докази, давши їм оцінку, суд -
ВСТАНОВИВ:
Спірні
правовідносини регулюються Конституцією України, Законом України «Про автомобільний
транспорт» № 2344-ІІІ від 05.04.2001 року з наступними змінами та доповненнями,
Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку здійснення
державного контролю на автомобільному транспорті» № 1567 від 08.11.2006 року з
подальшими змінами та доповненнями, Наказом Міністерства транспорту та зв'язку
України «Про затвердження Положення про територіальні органи Головної державної
інспекції на автомобільному транспорті» НОМЕР_3 від 14.12.2005 року з
подальшими змінами та доповненнями.
При
прийняті постанови суд виходить з того, що позивач - Товариство з обмеженою
відповідальністю «Наш хліб» зареєстрований 01.12.2003 року Виконавчим комітетом
Львівської міської ради, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію
юридичної особи № ІНФОРМАЦІЯ_2.
Територіальним
управлінням Головної державної інспекції на автомобільному транспорті у
Львівській області 15.10.2008 року проведено перевірку транспортного засобу
марки ІНФОРМАЦІЯ_1, номерний знак ІНФОРМАЦІЯ_3.
Під
час перевірки виявлено порушення, а саме, накладна № РН-0017526 від 15.10.2008
року: відправник - ТОВ Городоцький хлібокомбінат, одержувач - ПП Яковина, м. Львів, вул. Городоцька, 2. Водій не
пройшов попередній передрейсовий огляд. Відсутня ліцензійна картка. У тому
числі, надання послуг з перевезень вантажів без оформлення документів, перелік
яких визначено ст.ст. 39, 48 Закону України «Про автомобільний транспорт»,
неоформлений дорожній лист, відсутня ліцензійна картка, про що складено акт №
089892.
Приписом
територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному
транспорті у Львівській області винесеним щодо ТОВ «Наш хліб» за результатами
перевірки, проведеної 15.10.2008 року, запропоновано забезпечити усунення
порушень, заборонити допуск до роботи водіїв без проходження передрейсового
медичного огляду, забезпечити водіїв документами передбаченими Законом України
«Про автомобільний транспорт», про виконання припису повідомити до 19.12.2008
року.
02.12.2008
року постановою заступника начальника територіального управління Головної
державної інспекції на автомобільному транспорті у Львівській області про застосування фінансових санкцій НОМЕР_2
застосовано до позивача фінансові санкції в сумі 1700,00 грн. з урахуванням того,
що ТОВ «Наш хліб» (водій ОСОБА_3. т/з ІНФОРМАЦІЯ_1, д.н. ІНФОРМАЦІЯ_3)
15.10.2008 року о 07 год. 10 хв. на 10 км. дороги Львів - Шегині, надавалися
послуги з перевезення пасажирів та вантажів без оформлення дорожнього листа та
ліцензійної картки, відповідальність за яке передбачена абз. 2 ст. 60 Закону
України «Про автомобільний транспорт»:
надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення
документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього ж Закону.
Згідно
ст. 1 Закону України «Про автомобільний транспорт», автомобільний перевізник -
фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний
кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.
Згідно
ст. 3 цього ж Закону, такий регулює відносини між автомобільними перевізниками,
замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами
місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також
їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб'єктами підприємницької
діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку
перевезень.
Згідно
ч. 1 ст. 5 цього ж Закону, основним
завданням державного регулювання та контролю у сфері автомобільного транспорту
є створення умов безпечного, якісного й ефективного перевезення пасажирів та
вантажів, надання додаткових транспортних послуг.
Згідно абз. 2 ст. 60 Закону України «Про
автомобільний транспорт» - надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів
без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону,
- штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно п.п. 1, 2 Положення про
територіальні органи Головної державної інспекції на автомобільному транспорті,
затвердженого Наказом Міністерства транспорту та зв'язку України НОМЕР_3 від
14.12.2005 року, Територіальні органи (територіальні управління) Головної
державної інспекції на автомобільному транспорті в областях, Автономній
Республіці Крим, містах Києві та Севастополі є територіальними структурними
підрозділами Головавтотрансінспекції без права юридичної особи, мають печатку
зі своїм найменуванням і зображенням малого Герба України.
Згідно
п. 4 цього ж Положення, основними завданнями територіальних управлінь у
відповідному регіоні є:
1)
здійснення відповідно до законодавства державного нагляду за дотриманням правил
безпечного функціонування автомобільного транспорту загального користування;
2)
здійснення державного контролю за дотриманням суб'єктами господарювання усіх
форм власності нормативно-правових актів, стандартів і норм перевезення
вантажів і пасажирів автомобільним транспортом загального користування;
3)
забезпечення дотримання вимог законодавства у сфері ліцензування в
автомобільному транспорті загального користування.
Згідно
п.п. 1, 5 п. 5 цього ж Положення, територіальні управління відповідно до
покладених на них завдань у відповідному регіоні:
-
здійснюють державний контроль за виконанням суб'єктами господарювання, які
провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту загального користування,
правил перевезень пасажирів і вантажів; дотриманням вимог нормативно-правових
актів, стандартів і норм, що регулюють перевезення пасажирів і вантажів
автомобільним транспортом;
-
здійснюють контроль за додержанням ліцензіатами Ліцензійних умов провадження
господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів
автомобільним транспортом відповідно до видів робіт, визначених Законом України
«Про автомобільний транспорт», та видають розпорядження про усунення порушень
Ліцензійних умов.
Згідно
п. 21 Постанови Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2006 року N
1567 «Про затвердження Порядку
здійснення державного контролю на автомобільному транспорті», у разі виявлення
в ході перевірки транспортного засобу порушення законодавства про автомобільний
транспорт посадовими особами, що провели перевірку, складається акт.
Згідно
п. 25 цього ж Порядку, справа про порушення розглядається в органі державного
контролю за місцезнаходженням суб'єкта господарювання або за місцем виявлення
порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи суб'єкта господарювання) не
пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення.
Згідно
п. 26 цього ж Порядку, справа про порушення розглядається у присутності
уповноваженої особи суб'єкта господарювання.
Про
час і місце розгляду справи про порушення уповноважена особа суб'єкта
господарювання повідомляється під розписку чи рекомендованим листом із
повідомленням.
Згідно
п. 27 цього ж Порядку, у разі неявки уповноваженої особи суб'єкта
господарювання справа про порушення розглядається без її участі.
За
наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник
виносить постанову про застосування фінансових санкцій.
На
вищевказаному акті за НОМЕР_4 на його зворотній стороні засновником позивача
зазначено, що автомобіль марки ІНФОРМАЦІЯ_1, д.н. ІНФОРМАЦІЯ_3 не належить
позивачу, що відповідачем не враховано та не перевірено при винесені спірної
постанови про застосування фінансових санкцій НОМЕР_2 від 02.12.2008 року . Із
змісту постанови вбачається, що така винесена щодо ТОВ «Наш хліб» у зв'язку з
тим, що водієм, вказаного товариства, ОСОБА_3. (посвідчення водія серії
ІНФОРМАЦІЯ_4) здійснювалось надання послуг перевезення пасажирів та вантажів
т/з марки ІНФОРМАЦІЯ_1, д.н. ІНФОРМАЦІЯ_3, без оформленого дорожнього листа та
ліцензійної картки.
Однак,
згідно поданої представником позивача довідки від 26.05.2009 року, на балансі
ТОВ «Наш хліб» знаходиться тільки один транспортний засіб ІНФОРМАЦІЯ_5, що
підтверджується актом приймання - передачі (внутрішнього переміщення) основних
засобів, форми ОЗ-1 від 09.11.2004 року, видатковою накладною ІНФОРМАЦІЯ_6 від
09.11.2004 року та товариством сплачується податок з власників транспортних
засобів та інших самохідних машин і механізмів, що підтверджується розрахунком
суми сплаченого податку № 3148.
Крім
цього, представник позивача зазначила, що водій ОСОБА_3. серед працівників ТОВ
«Наш хліб» не числиться.
За
таких обставин, Львівський окружний адміністративний суду прийшов до висновку,
що позовні вимоги ТОВ «Наш хліб» про скасування постанови НОМЕР_2 від
02.12.2008 року про застосування фінансових санкцій в сумі 1700 грн.,
підлягають задоволенню повністю.
Керуючись
ст.ст. 69, 70, 159-163, 167 КАС України, суд -
П
Р И Й Н Я В:
1. Адміністративний позов задоволити повністю.
2.
Скасувати постанову заступника начальника Територіального управління
Головавтотрансінспекції у Львівській області ОСОБА_4. за НОМЕР_2 від 02.12.2008
року про застосування фінансових санкцій до Товариства з обмеженою відповідальністю
«Наш хліб» в сумі 1700,00 грн..
3.
Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою
відповідальністю «Наш хліб» (ЄДРПОУ 32712905, м. Львів, вул. Дубнівська, Б.5)
3,40 грн. судового збору.
Постанова
набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне
оскарження, встановленого ст. 186 КАС України, якщо таку заяву не було подано.
Якщо
було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була
подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова набирає законної
сили після закінчення цього строку.
У
разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає
законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Якщо
строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду
не набрала законної сили.
4.
Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, а також особи, які не брали
участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи
обов'язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку постанову суду першої
інстанції повністю або частково в порядку і строки встановлені ст. 186 КАС
України:
Про
апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції спочатку подається заява.
Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції
викладаються в апеляційній скарзі.
Заява
про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного
суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване
судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її
подає, до суду апеляційної інстанції.
Заява
про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом
десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному
обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - з дня складення в повному обсязі.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом
двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна
скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне
оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про
апеляційне оскарження.
Постанова
складена в повному обсязі 16.06.2009 року.
Суддя
Гавдик
З.В.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.06.2009 |
Оприлюднено | 26.08.2009 |
Номер документу | 4424035 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гавдик З.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні