Постанова
від 02.03.2009 по справі 2-а-6968/08/0470
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 2-а-6968/08/0470

 

 

                                справа №

2-а-6968/08/0470

             категорія статобліку-6.11

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

02

березня 2009 року                                                                                    

м. Дніпропетровськ

Дніпропетровський

окружний адміністративний суд у складі:

 

головуючого

судді                                                                                    

Чорної В.В.

при

секретарі                                                                     

                         Калиті

І.В.

                                                                             

розглянувши

у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до

Товариства з обмеженою відповідальністю «Технодімет» про стягнення

адміністративно - господарських санкцій та пені, -

 

в с т а н о в и в :

 

    Дніпропетровське обласне відділення Фонду

соціального захисту інвалідів  звернулося

до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Технодімет» про

стягнення адміністративно-господарських санкцій у сумі 3477 грн. 78 коп. за

невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2007 р.,  та пені в сумі  118 грн. 15 коп. за несвоєчасну сплату

адміністративно-господарських санкцій.

    Позовну заяву обґрунтовано тим, що на

виконання положень Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів

в Україні», Товариство з обмеженою відповідальністю «Технодімет», при середньообліковій

чисельності штатних працівників підприємства - 9 осіб,   повинно було створити у 2007 р. 1 робоче

місце, та працевлаштувати на нього інваліда. Проте, жодного інваліда

працевлаштовано не було. Таким чином, відповідач не виконав норматив щодо

створення одного робочого місця для працевлаштування інваліда, чим порушив

вимоги  ст.ст.18, 19 Закону України «Про

основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», у зв'язку з чим

зобов'язаний сплатити адміністративно-господарські санкції в сумі  3477 грн. 78 коп., виходячи з розміру

середньорічної заробітної плати штатного працівника, та пеню на суму

заборгованості по сплаті адміністративно - господарських санкцій  у сумі 118 грн. 15 коп., за несвоєчасну їх

сплату. У добровільному порядку відповідач не сплачує суму заборгованості, тому

позивач звернувся до суду із зазначеним адміністративним позовом.

    В судове засідання сторони не з'явились.

Представник позивача надіслав суду заяву про розгляд справи без його участі, та

про підтримання позовних вимог у повному обсязі.

Відповідач повідомлявся судом про час і місце розгляду

справи шляхом направлення судових повісток за адресою його державної

реєстрації. Проте, поштові відправлення повернулися до суду з довідкою

«Укрпошти» про відсутність підприємства за зазначеною адресою. Враховуючи, що

судові повістки надсилалися судом на адресу відповідача, зазначену у Єдиному

державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, у якому

відсутні будь-які відомості про зміну ТОВ «Технодімет» свого місцезнаходження,

суд вважає відповідача належним чином повідомленим про час і місце розгляду

справи, та розглядає справу без участі його представника.

Дослідивши матеріали справи та чинне законодавство, суд

доходить висновку про задоволення позовних вимог, виходячи з наступного.

Статтею 18 Закону України «Про основи соціальної

захищеності інвалідів в Україні» 

встановлено, що забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та

оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома,

здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ,

організацій чи до державної служби зайнятості.

    Підбір робочого місця здійснюється

переважно на підприємстві, де настала інвалідність, з урахуванням побажань

інваліда, наявних у нього професійних навичок і знань, а також рекомендацій

медико-соціальної експертизи.

    Підприємства, установи, організації,

фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та

створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні

робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних

програм реабілітації і забезпечувати інші соціально - економічні гарантії,

передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості

інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів у порядку,

встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ст. 19 вищевказаного Закону,  для підприємств, установ, організацій, у тому

числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних

осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць

для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової

чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8

до 25  осіб -  у кількості одного робочого місця.

Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману

працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування

інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і

забезпечують працевлаштування інвалідів.

Аналіз вищевказаних норм дає підстави дійти до  висновку, що на підприємства, установи,

організації, які використовують найману працю, покладено обов'язок,                        по-перше, виділяти та

створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів;                      по-друге, надавати

державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації  працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду

соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у

порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України; по-третє, якщо

середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено

нормативом, сплачувати відповідним відділенням Фонду соціального захисту

інвалідів адміністративно - господарські санкції.

    Судом встановлено, що Товариство з

обмеженою відповідальністю «Технодімет», перебуває на обліку в

Дніпропетровському обласному  відділенні

фонду соціального захисту інвалідів, як підприємство, яке в своїй діяльності використовує

найману працю.

    Згідно форми 10 - ПІ «Звіту про зайнятість

та працевлаштування інвалідів» за 2007 рік, що надавався відповідачем до

Дніпропетровського обласного відділення фонду соціального захисту інвалідів,

середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу підприємства

у 2007 році становила 9 осіб, з них чисельність інвалідів-штатних працівників,

які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до нормативу

робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів, встановленого ст. 19

Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»,

становить 1 особу,  що відповідає вимогам

законодавства. Проте, у 2007 р. на підприємстві не працювало жодного інваліда

(а.с. 4).

Згідно інформації Жовтневого районного центру зайнятості

м. Дніпропетровська від 09.06.2008 р. за № 608, ТОВ «Технодімет» протягом 2007

року не надавало звіти про наявність вакансій за формою 3-ПН, та не зверталося

з проханням направляти для працевлаштування на підприємство осіб, яким

встановлена інвалідність (а.с. 9).

Таким чином, вимоги ст.ст. 18,19, Закону України «Про

основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», відповідачем не виконані.

У відповідності до ч.2 ст. 218 Господарського кодексу

України, учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне

виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення

господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього

заходів для недопущення господарського правопорушення.  Відповідач вказані обставини не довів.

    Відповідно до ст.20 Закону України «Про

основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», підприємства, установи,

організації, у тому числі підприємства, організації громадські організації

інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова

чисельність працюючих інвалідів менша, ніж це встановлено нормативом,

передбаченим ст. 19 вказаного Закону, щороку сплачують відповідним відділенням

Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно - господарські санкції в

сумі, яка визначається в розмірі середньої річної заробітної плати штатного

працівника на відповідному підприємстві, за кожне робоче місце, призначене для

працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ,

організацій, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір

адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для

працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі

половини середньорічної заробітної плати на даному підприємстві. При цьому,

адміністративно - господарські санкції розраховуються та сплачуються

підприємствами, установами та організаціями 

самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому

відбулося порушення нормативу, встановленого 

ч.1 ст.19  вказаного Закону.

Крім того, згідно ч. 2 ст. 20 Закону України «Про основи

соціальної захищеності інвалідів в Україні», порушення термінів сплати

адміністративно - господарських санкцій тягне за собою нарахування пені.

Оскільки відповідачем в добровільному порядку

адміністративно-господарські санкції за невиконання у 2007 р. нормативу робочих

місць для працевлаштування інвалідів в строки, встановлені законом, не були

сплачені, позивач здійснив розрахунок зазначених санкцій за даними наданого

відповідачем  звіту за формою 10-ПІ від

11.01.2008 року за 2007 рік,  виходячи з

половини середньої річної заробітної плати штатного працівника та кількості

незайнятих робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, в сумі

3477 грн. 78 коп., а також нарахував пеню за порушення  термінів сплати адміністративно -

господарських санкцій  в сумі 118 грн. 15

коп. Загальна сума, яка підлягає стягненню з відповідача, складає, таким чином,  3595 грн. 93 коп.

Враховуючи викладене, суд дійшов

висновку про обґрунтованість позовних вимог і необхідність їх задоволення

внаслідок порушення відповідачем у 2007 р. вимог ст.ст. 18-20 Закону України

«Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» (незабезпечення

виконання встановленого нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів,

неподання необхідної для організації працевлаштування інвалідів інформації у

державну службу зайнятості, несплату у встановлені строки

адміністративно-господарських санкцій  за

невиконання нормативу робочих місць).

Керуючись ст.ст. 122, 160-162,

167  КАС України,  суд, -

 

                                                             

п о с т а н о в и в:

 

Адміністративний позов Дніпропетровського обласного

відділення Фонду соціального захисту інвалідів - задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю

«Технодімет» (р/р 2600805004538, КБ «Приватбанк» м. Дніпропетровськ, МФО

305299, код ЄДРПОУ 34364895) на користь Дніпропетровського обласного відділення

Фонду соціального захисту інвалідів (р/р 31218230700005, банк отримувача УДКУ у

Дніпропетровській області, МФО 805012) адміністративно - господарські санкції

за невиконання  нормативу робочих місць

для працевлаштування інвалідів у 2007 році в сумі 3477,78 грн. (три тисячі

чотириста сімдесят сім гривень сімдесят вісім копійок) та пеню за порушення

термінів сплати адміністративно - господарських санкцій у розмірі 118,15 грн.

(сто вісімнадцять гривень п'ятнадцять копійок).

 

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського

апеляційного адміністративного суду шляхом подачі заяви про апеляційне

оскарження через Дніпропетровський окружний адміністративний суд протягом

десяти днів з дня складання постанови у повному обсязі, а апеляційна скарга на

постанову суду подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне

оскарження.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення

строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано.

Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але

апеляційна скарга не була подана у строк, постанова суду набирає законної сили

після закінчення цього строку.

 

            Повний текст постанови складений

10.03.2009 року.

 

Суддя                                                          В.В.Чорна

 

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.03.2009
Оприлюднено30.04.2010
Номер документу4424148
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-6968/08/0470

Постанова від 02.03.2009

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Чорна В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні