ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ
ОКРУЖНИЙ
АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа № 2-а-7074/08
категорія
статобліку-65
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23
жовтня 2008 року
м. Дніпропетровськ
Дніпропетровський
окружний адміністративний суд у складі:
головуючого
судді
Чорної В.В.
при
секретарі
Бітенко Є.О.
розглянувши
у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до
Товариства з обмеженою відповідальністю «Дніпропетровський промисловий альянс»
про стягнення адміністративно - господарських санкцій та пені, -
в с т а н о в и в :
Дніпропетровське
обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до суду з позовом до Товариства з
обмеженою відповідальністю «Дніпропетровський промисловий альянс» про стягнення
адміністративно- господарських санкцій у сумі 216 грн. 67 коп. за не створення
у 2007 р. робочого місця для працевлаштування інваліда, та пені в сумі 8 грн. 10 коп. за несвоєчасну сплату
адміністративно-господарських санкцій.
Позовну заяву обґрунтовано тим, що на
виконання положень Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів
в Україні», ТОВ «Дніпропетровський промисловий альянс» повинно було створити у
2007 р. 1 робоче місце для працевлаштування інваліда, при середньообліковій
чисельності штатних працівників підприємства - 12 осіб. Відповідач не виконав
норматив щодо створення одного робочого місця для працевлаштування інваліда,
чим порушив вимоги ст.ст.18, 19 Закону
України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», у зв'язку з
чим зобов'язаний сплатити адміністративно-господарські санкції в сумі 216 грн. 67 коп., виходячи з розміру
середньорічної заробітної плати штатного працівника, та пеню на суму
заборгованості по сплаті адміністративно - господарських санкцій у сумі 8,10 грн., за несвоєчасну їх сплату. У
добровільному порядку відповідач не сплачує суму заборгованості, тому позивач
звернувся до суду із зазначеним адміністративним позовом.
В судове засідання сторони не з'явилися.
Від представника позивача за довіреністю
надійшла заява про розгляд справи за його відсутністю, на підставі наявних у
справі доказів.
Відповідач про дату, час та місце проведення судового
засідання повідомлений належним чином. У відповідності до ст.128 КАС України,
справу розглянуто без участі сторін.
Дослідивши матеріали справи та чинне законодавство, суд
доходить висновку про задоволення позовних вимог, виходячи з наступного.
Статтею 18 Закону України «Про основи соціальної
захищеності інвалідів в Україні»
встановлено, що забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та
оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома,
здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ,
організацій чи до державної служби зайнятості.
Підбір робочого місця здійснюється
переважно на підприємстві, де настала інвалідність, з урахуванням побажань
інваліда, наявних у нього професійних навичок і знань, а також рекомендацій
медико-соціальної експертизи.
Підприємства, установи, організації,
фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та
створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні
робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних
програм реабілітації і забезпечувати інші соціально - економічні гарантії,
передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості
інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів у порядку,
встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ст. 19 вищевказаного Закону, для підприємств, установ, організацій, у тому
числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних
осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць
для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової
чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8
до 25 осіб - у кількості одного робочого місця. Підприємства,
установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю,
самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів
відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і
забезпечують працевлаштування інвалідів.
Аналіз вищевказаних норм дає підстави дійти до висновку, що на підприємства, установи,
організації, які використовують найману працю, покладено обов'язок, по-перше, виділяти та
створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів; по-друге, надавати
державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду
соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у
порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України; по-третє, якщо
середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено
нормативом, сплачувати відповідним відділенням Фонду соціального захисту
інвалідів адміністративно - господарські санкції.
Судом
встановлено і не заперечується сторонами, що Товариство з обмеженою
відповідальністю «Дніпропетровський промисловий альянс», перебуває на обліку в
Дніпропетровському обласному відділенні
фонду соціального захисту інвалідів, як підприємство, яке в своїй діяльності
використовує найману працю.
Згідно форми 10 - ПІ «Звіту про зайнятість
та працевлаштування інвалідів» за 2007 рік, що надавався відповідачем до
Дніпропетровського обласного відділення фонду соціального захисту інвалідів,
середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу підприємства
у 2007 році становила 12 осіб, з них чисельність інвалідів-штатних працівників,
які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до нормативу
робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів, встановленого ст. 19
Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»,
становить 1 особу, що відповідає вимогам
законодавства. Проте, у 2007 р. до середньооблікової чисельності штатних
працівників підприємства особи, яким встановлено інвалідність, не входили (а.с.
3).
Згідно інформації Бабушкінського районного центру
зайнятості
м. Дніпропетровська від 09.06.2008 р. за № 1449, Товариство з обмеженою
відповідальністю «Дніпропетровський промисловий альянс» протягом 2007 року не
надавало до центру зайнятості інформацію, необхідну для організації
працевлаштування інвалідів (а.с. 7).
Таким чином, вимоги ст.ст. 18,19, Закону України «Про
основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», відповідачем не виконані.
Відповідно до ст.20 Закону України «Про основи
соціальної захищеності інвалідів в Україні», підприємства, установи,
організації, у тому числі підприємства, організації громадські організації
інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова
чисельність працюючих інвалідів менша, ніж це встановлено нормативом,
передбаченим ст. 19 вказаного Закону, щороку сплачують відповідним відділенням
Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно - господарські санкції в
сумі, яка визначається в розмірі середньої річної заробітної плати штатного
працівника на відповідному підприємстві, за кожне робоче місце, призначене для
працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. При цьому, адміністративно -
господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами
та організаціями самостійно в строк до
15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу,
встановленого ч.1 ст.19 вказаного Закону.
Крім того, згідно ч. 2 ст. 20 Закону України «Про основи
соціальної захищеності інвалідів в Україні», порушення термінів сплати
адміністративно - господарських санкцій тягне за собою нарахування пені.
Оскільки відповідачем в добровільному порядку
адміністративно-господарські санкції за невиконання у 2007 р. нормативу робочих
місць для працевлаштування інвалідів в строки, встановлені законом, не були
сплачені, позивач здійснив розрахунок зазначених санкцій за даними наданого
відповідачем звіту за формою 10-ПІ від
03.03.2008 року за 2007 рік, виходячи з
середньої річної заробітної плати штатного працівника та кількості незайнятих
робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, в сумі 216 грн. 67
коп., а також нарахував пеню за порушення
термінів сплати адміністративно - господарських санкцій в сумі 8 грн. 10 коп. Загальна сума, яка
підлягає стягненню з відповідача, складає, таким чином, 224 грн. 76 коп.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про
обґрунтованість позовних вимог і необхідність їх задоволення внаслідок
порушення відповідачем у 2007 р. вимог ст.ст. 18-20 Закону України «Про основи
соціальної захищеності інвалідів в Україні» (незабезпечення виконання
встановленого нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, не-
надання необхідної для організації працевлаштування інвалідів інформації у
державну службу зайнятості, несплату у встановлені строки
адміністративно-господарських санкцій за
невиконання нормативу робочих місць).
Керуючись ст.ст. 122, 160-162, 167 КАС України,
суд, -
п о с т а н о в и в:
Позовну заяву Дніпропетровського обласного відділення
Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю
«Дніпропетровський промисловий альянс» про стягнення адміністративно -
господарських санкцій та пені - задовольнити .
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю
«Дніпропетровський промисловий альянс» (р\р
26054001056170, ЗАО «Агробанк», МФО 307123, код ЄДРПОУ 33857247) на
користь Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту
інвалідів (р\р 31219230700004, банк отримувача УДКУ у Дніпропетровській
області, МФО 805012) адміністративно - господарські санкції за невиконання
нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2007 році в сумі 216
грн. 66 коп., та пеню за порушення терміну сплати адміністративно -
господарських санкцій в сумі 8, 10 грн., а всього 224 (двісті двадцять чотири)
грн. 77 коп.
Постанова суду може бути оскаржена до
Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі заяви про
апеляційне оскарження через Дніпропетровський окружний адміністративний суд
протягом десяти днів з дня складання постанови у повному обсязі, а апеляційна
скарга на постанову суду подається протягом двадцяти днів після подання заяви
про апеляційне оскарження.
Постанова суду набирає законної сили
після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку
заяву не було подано.
Якщо було подано заяву про апеляційне
оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова суду
набирає законної сили після закінчення цього строку.
Повний текст постанови складений 28.10.2008 року.
Суддя В.В.Чорна
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.10.2008 |
Оприлюднено | 30.04.2010 |
Номер документу | 4424150 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Чорна В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні