ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
і м е н е м У к р а ї н и
29 квітня 2015 рокусправа № 804/9882/14
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Мельника В.В.
суддів: Юхименка О.В. Нагорної Л.М.
за участю секретаря судового засідання: Лащенка Р.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпропетровську апеляційну скаргу Криворізької центральної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15 серпня 2014 року у справі № 804/9882/14 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Огнєупорспецстрой до про Криворізької центральної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області визнання дій протиправними, та зобов'язання вчинити певні дії,- ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Огнєупорспецстрой (далі по тексту - Позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Криворізької центральної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області (далі по тексту - Відповідач), в якому просило:
- визнати протиправними дії Відповідача щодо коригування на підставі Акту від 22.04.2014р. №402/22-01/37664013 "Про результати проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "Огнєупорспєцстрой" з питань дотримання вимог податкового законодавства України під час здійснення взаємовідносин з ТОВ "КБК" в період з 01.01.2014р. по 31.01.14р." показників податкової звітності Позивача в АІС "Податковий блок" в інформаційній базі "Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПС України" по наступним підприємствам: податкові зобов'язання в січні 2014 року по взаємовідносинах з ТОВ "КБК" на суму 161 255, 80 грн.; податковий кредит січня 2014 року по взаємовідносинах з ТОВ "Будівельна фірма "СТРОЙ-КА", ТОВ "КБК" на суму 143 255, 99 грн.;
- зобов'язати Криворізьку центральну ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області відновити в АІС "Податковий блок" в інформаційній базі "Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПС України" показники податкової звітності Товариства з обмеженою відповідальністю "Огнєупорспєцстрой" за період січень 2014 року а саме податкові зобов'язання в січні 2014 року по взаємовідносинах з ТОВ "КБК" на суму 161 255, 80 грн.; податковий кредит січня 2014 року по взаємовідносинах з ТОВ "Будівельна фірма "СТРОЙ-КА", ТОВ "КБК" на суму 143 255, 99 грн., що містилися у відповідній системі до коригування на підставі Акту від 22.04.2014р. №402/22-01/37664013 "Про результати проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "Огнєупорспєцстрой" з питань дотримання вимог податкового законодавства України під час здійснення взаємовідносин з ТОВ "КБК" в період з 01.01.2014р. по 31.01.14р.". ( а.с.3-11)
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 14 липня 2014 року відкрито адміністративне провадження у справі № 804/9882/14. ( а.с.1)
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за результатами перевірки будь-яких рішень щодо нарахування Позивачу грошових зобов'язань не приймалося, проте на підставі акту перевірки були змінені показники податкової звітності Позивача в інформаційній базі "Система автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПС України", що не передбачено нормами Податкового кодексу України та порушує права та інтереси позивача.
Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15 серпня 2014 року у справі № 804/9882/14 адміністративний позов задоволено повністю. (Суддя - Прудник С.В.) ( а.с. 1176-180)
Постанова суду першої інстанції обґрунтована тим, що зміна показників податкового кредиту та податкових зобов'язань підприємства на підставі акту, без прийняття податкового повідомлення - рішення та без зміни цих показників підприємством самостійно шляхом подання декларації (розрахунків), порушує права та інтереси останнього.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції Відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права просить скасувати постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15 серпня 2014 року у справі № 804/9882/14 та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволені позовних вимог.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги Відповідач зазначає, що внесення інформації до бази даних само по собі не зумовлює для платника податків будь-яких юридичних наслідків у формі виникнення або зміни у структурі податкових зобов'язань та податкового кредиту з ПДВ та не порушує права позивача, тому результатами автоматизованого співставлення є лише статистична інформація, яка без проведення перевірки у порядку, встановленому Податковим кодексом України, без винесення податкового повідомлення - рішення, не призводить до порушення прав та інтересів платника податків.
06 березня 2015 року на адресу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду за вх.№ 10713/15 від Позивача надійшли письмові заперечення на апеляційну скаргу, в яких він просить суд залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду першої інстанції без змін.
Позивач та Відповідач про час і місце розгляду справи повідомлені у встановленому порядку, своїх представників для участі у її розгляді не направили.
За таких обставин, колегія суддів ухвалила розглянути справу без участі представників сторін по справі.
Суд розглядає справу в межах апеляційного оскарження.
У судовому засіданні, перевіривши доводи апеляційної скарги та матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ "Огнєупорспєцстрой" 15.05.2011 року зареєстровано Криворізьким міським управлінням юстиції та перебуває на податковому обліку у Криворізькій центральній об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області з 17.05.2011 р. (а.с.64)
Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що співробітниками Криворізької центральної ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області було проведено документальну позапланову невиїзну перевірку Позивача з питань дотримання вимог податкового законодавства України під час здійснення взаємовідносин з ТОВ КБК в період з 01.01.2014р. по 31.01.14р., за результатами якого складено Акт від 22.04.2014р. № 402/22-01/37664013.(далі по тексту - Акт) (а.с. 114-132)
Згідно наданої суду ксерокопії зазначеного Акту, перевіркою встановлені наступні порушення, а саме: ч.1 ст.203, ст.228 Цивільного кодексу України та ст.134, 185, 188, п.44.1 ст.44, ст.185, п.188.1 ст.188, п.198.1, п.198.3, п.198.4 ст.198 Податкового кодексу України, ст.1, п.2 ст.3, ст.4, п.6 ст.8, п.1, п.2 ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", п.2 "Положення про джокументальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку" та відповідно ст.55-1 Господарського кодексу України документально не підтверджено реальність здійснення господарських відносин ТОВ "Будівельна фірма "СТРОЙ-КА", ТОВ "КБК" (послуги генпідряду) - ТОВ "Огнєупорспєцстрой" - ТОВ "КБК" за січень 2014 року, за наслідками чого ТОВ "Огнєупорспєцстрой" завищено податковий кредит по взаємовідносинам з ТОВ "Будівельна фірма "СТРОЙ-КА", ТОВ "КБК" та податкові зобов'язання по взаємовідносинам з ТОВ "КБК" за січень 2014 року. (а.с. 114-132)
Як вбачається з матеріалів справи, за результатами вищезазначених висновків Акту перевірки податкові повідомлення - рішення Відповідачем не приймались.
Вказані висновки акту стали підставою для зміни податковою службою показників податкових зобов'язань та податкового кредиту Позивача в електронних інформаційних базах.
Правомірність дій посадових осіб Відповідача щодо коригування показників податкової звітності Позивача в електронній базі даних деталізованої інформації по платнику податку щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту у розрізі контрагентів на рівні ДПА України на підставі вказаного акту, є предметом судового спору.
Вирішуючи спірні правовідносини між сторонами та задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що Відповідач діяв не на підставі та не у спосіб, які передбачені чинним податковим законодавством.
Колегія суддів погоджується з таким висновком та вважає, що суд першої інстанції вірно виходив з того, що коригування сум податкових зобов'язань та податкового кредиту в електронній автоматизованій системі співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів, в тому числі в у Автоматизованій інформаційній системі Податковий Блок та її підсистемах даних суми податкового кредиту та податкових зобов'язань з податку на додану вартість в розрізі контрагентів може здійснюватись лише після узгодження податкових зобов'язань шляхом надання платником ПДВ уточненої декларації або шляхом винесення податковим органом податкового повідомлення-рішення.
З правового аналізу підпунктів 14.1.156, 14.1.157, 54.3.2 ПКУ, які визначають поняття податкових зобов'язань платника податків, податкового повідомлення - рішення, а також обов'язку контролюючого органу самостійно визначати суму грошових зобов'язань, колегія суддів приходить до висновку, що внесення до облікових карток платника податків змін, які пов'язані зі зміною податкового навантаження (тобто податкової звітності, розшифровки результатів автоматизованого співставлення податкових зобов'язань і податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні Державної податкової адміністрації України) з податку на додану вартість, можливе лише на підставі або самостійно поданої декларації платника податку на додану вартість, або прийнятого контролюючим органом податкового повідомлення - рішення після закінчення строків його узгодження.
Приймаючи рішення по суті заявлених апеляційних вимог, колегія суддів виходить з того, що коригування облікових даних платника податків в електронних базах даних, ведення яких покладено на контролюючий орган, на підставі акта перевірки без винесення відповідного рішення про визначення податкових зобов'язань, є підставою для визнання дій податкового органу такими що порушують права суб'єкта господарювання.
Колегія суддів вважає, що самостійна зміна Відповідачем в електронних базах даних показників податкової звітності без змін цих показників самим платником податків шляхом подання уточнюючих декларацій (розрахунків) порушує його права та інтереси, оскільки платник податків має право розраховувати на те, що задекларовані ним у податкових деклараціях показники відповідають показникам з централізованої бази даних податкової звітності.
З вчинених дій (невинесення податкового повідомлення - рішення) можна зробити висновок, що контролюючий орган, визначаючи суми податкових зобов'язань платника податків, порушив його особисте право на самостійне їх декларування.
За даних обставин суд апеляційної інстанції вважає, що суд першої інстанції під час розгляду даної справи об'єктивно, повно, всебічно дослідив обставини, які мають суттєве значення для вирішення справи, застосував до правовідносин, які виникли між сторонами у справі, норми права які регулюють саме ці правовідносини, зроблені судом першої інстанції висновки відповідають фактичним обставинам справи та підтверджуються належними письмовими доказами, які зібрані та досліджені судом у судовому засіданні під час розгляду даної адміністративної справи, рішення суду першої інстанції у даній справі про задоволення адміністративного позову прийнято без порушення норм процесуального та матеріального права, і тому постанову суду першої інстанції у даній адміністративній справі від 15 серпня 2014 року необхідно залишити без змін.
Доводи апеляційної скарги Відповідача спростовуються дослідженими у справі доказами і не можуть бути підставою для скасування постанови суду, а тому апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення.
На підставі викладеного, керуючись ч.3 ст. 160, ст.195,196,198,200,205,206 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Криворізької центральної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області - залишити без задоволення.
Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15 серпня 2014 року у справі №804/9882/14 - залишити без змін.
Ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту її проголошення, але може бути оскаржена протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків передбачених Кодексом адміністративного судочинства України, а в разі складання рішення в повному обсязі відповідно до ст. 160 зазначеного кодексу - з дня складання рішення в повному обсязі.
Повний текст виготовлено - 19 травня 2015 року.
Головуючий: В.В. Мельник
Суддя: О.В. Юхименко
Суддя: Л.М. Нагорна
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.04.2015 |
Оприлюднено | 22.05.2015 |
Номер документу | 44241535 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Васильєва І.А.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Мельник В.В.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Прудник Сергій Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Прудник Сергій Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Прудник Сергій Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні