Копія
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 травня 2015 р. Справа №818/909/15
Сумський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Діска А.Б.,
за участю секретаря судового засідання - Прімової-Крикуненко О.В.,
представника позивача - Соловей П.О.,
представника відповідача - Петрової Л.П., Марченко І.П.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №818/909/15
за позовом Державної фінансової інспекції в Сумській області
до Недригайлівської районної державної лікарні ветеринарної медицини
про стягнення коштів,-
В С Т А Н О В И В:
Державна фінансова інспекція в Сумській області (далі - позивач, ДФІ в Сумській області) звернулась до суду з позовом до Недригайлівської районної державної лікарні ветеринарної медицини (далі - відповідач), в якому просить стягнути з відповідача в дохід державного бюджету України кошти в сумі 13225,20 грн.
В обгрунтування позовних вимог зазначає, що позивачем проведено планову ревізію фінансово-господарської діяльності відповідача за період з 01.01.2011 р. по 28.02.2014 р., за результатами якої складено акт ревізії від 06.06.2014 р. №104-21/73.
Ревізією встановлено порушення.
Так, ч. 32 ст. 4 Закону України «Про Державний бюджет України на 2011 рік» від 23.12.2010 р. №2857-УІ визначено, що джерелами формування спеціального фонду Державного бюджету України на 2011 рік у частині доходів є плата за адміністративні послуги. Плата за надання таких послуг справляється у розмірах та порядку, визначених законодавчими актами України, а в разі якщо це не передбачено законодавчими актами України, - актами Кабінету Міністрів України.
Відповідно до ч. 34 ст. 14 Закону України «Про Державний бюджет України на 2011 рік» від 23.12.2010 р. №2857-УІ у 2011 році кошти, отримані до спеціального фонду Державного бюджету України згідно з відповідними пунктами статей 4, 10 і 13 цього Закону, спрямовуються відповідно на видатки головних розпорядників коштів державного бюджету, пов'язані з наданням адміністративних послуг (за рахунок джерел, визначених п.32 ст.4 цього Закону).
Частиною 4 ст. 29 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. №2456-VI передбачено, що склад доходів спеціального фонду Державного бюджету України визначається законом про Державний бюджет України з урахуванням норм цього Кодексу.
Відповідно до п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 05.01.2011 р. №33 Міністерства, інші центральні органи виконавчої влади повинні були забезпечити до 01.03.2011 р. відкриття підприємствами, установами та організаціями, що належать до сфери їх управління, рахунків в органах Державної казначейської служби і подати Державній фінансовій інспекції та Міністерству економічного розвитку і торгівлі перелік таких підприємств, установ і організацій.
Розмір плати та перелік платних адміністративних послуг, які надаються ветлікарнею визначено постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження переліку платних послуг, які надаються Державною ветеринарною та фітосанітарною службою, органами та установами, що входять до сфери її управління, і розміру плати за їх надання» від 09.06.2011 р. №641, яка набрала чинності з 24.06.2011 року.
Крім цього, як зазначає позивач, згідно п. 4 ст. 13 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. №2456-УІ, протягом 2011 року плата за адміністративні послуги не відносилася до власних надходжень бюджетної установи, які формувались за рахунок надходжень від плати за послуги, що надаються бюджетними установами згідно із законодавством (перша група), а саме: плата за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю, надходження бюджетних установ від додаткової (господарської) діяльності, плата за оренду майна бюджетних установ, надходження бюджетних установ від реалізації в установленому порядку майна (крім нерухомого майна); інших джерела власних надходжень бюджетних установ (друга група), а саме: благодійні внески, гранти та дарунки, кошти, що отримують бюджетні установи від підприємств, організацій, фізичних осіб та від інших бюджетних установ для виконання цільових заходів, кошти, що отримують вищі та професійно-технічні навчальні заклади від розміщення на депозитах тимчасово вільних бюджетних коштів, отриманих за надання платних послуг, якщо таким закладам законом надано відповідне право.
Таким чином, на спеціальний рахунок ветлікарні надійшло плати за надання адміністративних послуг за період з 24.06.2011 р. по 05.09.2011 р. за заниженими тарифами в загальній сумі 2427,06 грн., в тому числі: за видачу ветеринарних свідоцтв (форма №1 та 2) в кількості 327 шт. - 1301,46 грн. (327 * 3,98) та ветеринарних довідок в кількості 402 шт. - 1125,60 грн. (402 * 2,80), за період з 06.09.2011 р. по 31.12.2011 р. відповідно до Постанови №641 надійшло в сумі 20169,45 грн. Дані кошти не були перераховані до спеціального фонду Державного бюджету України, чим порушено вимоги ч. 32 ст. 4 Закону України «Про Державний бюджет України на 2011 рік» від 23.12.2010 р. №2857-УІ.
В період з 01.01.2012 р. по 21.03.2012 р. на спеціальний рахунок ветлікарні надійшло плати за надання адміністративних послуг в сумі 16411,80 грн. В травні 2012 року платіжним дорученням від 04.05.2012 р. №2 ветлікарнею було перераховано до загального фонду Державного бюджету України на код доходів 22012500 «Плата за надання інших адміністративних послуг» плати за надання адміністративних послуг в сумі 25783,11 грн.
Внаслідок допущеного порушення у формі №4-Ід «Звіт про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги» завищено рядок 020 «Надходження коштів за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю» за КПКВ 2802030 «Організація і регулювання діяльності установ в системі ветеринарної медицини» за 2011 рік на суму 22596,51 грн. (2427,06 + 20169,45) та занижено рядок 020 «Надходження коштів за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю» за КПКВ 2802030 за 2012 рік на суму 9371,31 грн. (25783,11 - 16411,80), що є порушенням п. 1.2 Порядку №2 та ч. 1 ст. З Закону №996.
Внаслідок не перерахування до Державного бюджету коштів, отриманих ветлікарнею як плата за надання адміністративних послуг, протягом періоду з 24.06.2011 р. по 31.12.2012 р. Державному бюджету завдано матеріальної шкоди (збитків) в сумі 13225,20 грн. (2427,06 + 20169,45 - 9371,31). Станом на момент завершення ревізії порушення не усунуто.
З метою усунення виявлених порушень, на підставі п. 7 ст. 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ, начальнику Недригайлівської районної державної лікарні ветеринарної медицини Очкалосу М.І. пред'явлено вимогу від 11.07.2014 р. №104-14/1109 про усунення виявлених ревізією порушень чинного законодавства в строк до 11 серпня 2014 року.
Однак, на момент звернення до суду відповідачем не виконано пп.2.13 п. 2 листа-вимоги «Про усунення виявлених ревізією порушень» від 11.07.2014 р. №104-14/1109, що є порушенням ч. 2 ст. 15 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», в частині того, що законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов'язковими до виконання службовими особами об'єктів, що контролюються.
Крім цього, правомірність пп.2.13 п. 2 листа-вимоги «Про усунення виявлених ревізією порушень» від 11.07.2014 р. №104-14/1109, підтвердив Харківський апеляційний адміністративний суд своїм рішенням від 02.12.2014 р. по справі 818/1959/14.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив суд їх задовольнити.
Представники відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнали, надали заперечення, які мотивують тим, що відповідач здійснював діяльність з надання адміністративних послуг відповідно до Тимчасового порядку надання адміністративних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2009 р. №737 , який був скасований постановою КМ України № 309 від 24.04.2013 р. Тобто відповідач надавав адміністративні послуги починаючи з 2009 року. Всі кошти, які отримував відповідач від надання адміністративних послуг, в 2009-2011 роках надходили до спеціального фонду Держбюджету та відображались як власні надходження, оскільки не існувало окремого коду бюджетної класифікації доходів держбюджету «Плата за надання адміністративних послуг». Таким чином відповідач діяв відповідно до ЗУ «Про Державний бюджет України на 2011 рік», роз'яснень Мінфіну від 02.03.2011р. №31-06040-03-24/5760, Державної ветфітослужби України, постанови КМУ № 33 від 05.01.2011 р. Позивач зробив невірний висновок, що Державний бюджет України недоотримав кошти від надання адміністративних послуг з 24.06.2011 р., так як помилково вважає кошти від власних надходжень позивача небюджетними коштами. Позивачем невірно застосовано положення постанови КМУ №33 від 05.01.2011 р., оскільки він помилково зазначив, що відповідач повинен був відкрити рахунок для зарахування коштів від надання адміністративних послуг за кодом 24020000 «Плата за адміністративні послуги». В зазначеній постанові визначено два суб'єкти надання адмінпослуг (п.1): бюджетні установи; підприємства, небюджетні установи та організації, на яких покладено повноваження щодо надання таких послуг. Відповідно до п. 2 постанови до 01.03.2011 р. відкриття рахунків передбачено тільки для підприємств, небюджетних установ та організацій, які отримували кошти на власні рахунки в установах банків, а не для бюджетних установ, які мають виключно бюджетні рахунки в Держказначействі України. Про це зазначено також в листі Міністерства фінансів України від 02.03.2011р. №31-06040- 03-24/5760. Позивач помилково послався на лист Державного казначейства України № 17-04/570-3011 від 25.02.2011 р., оскільки зі змісту цього листа вбачається, що він стосується небюджетних підприємств, установ, організацій, які надають адміністративні послуги і відкриття спеціальних рахунків в органах Держказпачсйства за кодом надходжень 24020000 не стосується бюджетних установ, якою є відповідач. Саме небюджетні підприємства, установи, організації, які надавали адміністративні послуги, до 2011 року отримували плату за адміністративні послуги на свої власні рахунки в установах комерційних банків. І саме їх зобов'язано було в 2011 році відкрити спеціальні рахунки в установах Держказначейства з метою надходження коштів саме до Держбюджету.
Відповідач, як бюджетна установа, не мав і не має ніяких рахунків поза установами Держказначества, а тому всі кошти, які отримує лікарня надходять на її бюджетні казначейські рахунки (том 1, а.с. 74-78).
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріли справи, оцінивши докази у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню, виходячи із наступного.
Судом встановлено, що відповідно до відповідно до п. 2.12 Плану контрольно - ревізійної роботи Державної фінансової інспекції України на І квартал 2014 року, на підставі направлень на проведення ревізії від 27.03.2014 р. №88 та від 03.04.2014 р. №123, виданих начальником Роменської об'єднаної державної фінансової інспекції, проведено планову ревізію окремих питань фінансово - господарської діяльності Недригайлівської районної державної лікарні ветеринарної медицини за період з 01.01.2011 р. по 28.02.2014 р., за результатами якої складено акт ревізії №104-21/73 від 06.06.2014 р. (том 1, а.с. 15-19).
Перевіркою, крім іншого, було встановлено порушення вимоги ч. 32 ст. 4 Закону України «Про Державний бюджет України на 2011 рік» від 23.12.2010 р. №2857-УІ, а саме: на спеціальний рахунок ветлікарні надійшло плати за надання адміністративних послуг за період з 24.06.2011 р. по 05.09.2011 р. за заниженими тарифами в загальній сумі 2427,06 грн., в тому числі: за видачу ветеринарних свідоцтв (форма №1 та 2) в кількості 327 шт. - 1301,46 грн. (327 * 3,98) та ветеринарних довідок в кількості 402 шт. - 1125,60 грн. (402 * 2,80), за період з 06.09.2011 р. по 31.12.2011 р. відповідно до Постанови №641 надійшло в сумі 20169,45 грн. Дані кошти не були перераховані до спеціального фонду Державного бюджету України. Зазначене порушення допущено колишнім головним бухгалтером ОСОБА_5, яка не здійснила перерахування плати за адміністративні послуги до спеціального фонду Державного бюджету України.
Відповідно до п.24 ч.2 ст. 29 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. №2456-VI в 2012 році плата за надання адміністративних послуг є складовою загального фонду Державного бюджету України.
В період з 01.01.2012 р. по 21.03.2012 р. на спеціальний рахунок ветлікарні надійшло плати за надання адміністративних послуг в сумі 16411,80 грн. В травні 2012 року платіжним дорученням від 04.05.2012 р. №2 ветлікарнею було перераховано до загального фонду Державного бюджету України на код доходів 22012500 «Плата за надання інших адміністративних послуг» плати за надання адміністративних послуг в сумі 25783,11 грн.
Як пояснив головний бухгалтер ветлікарні Бедредінов Е.В., в травні було перераховано до загального фонду Державного бюджету України плати за адміністративні послуги в сумі 25783,11 грн., а саме: 16411,80 грн. за 2012 рік і частково в сумі 9371,31 грн. за 2011 рік.
Починаючи із 22.03.2012 р., кошти за надання адміністративних послуг отримувачі послуг перераховували самостійно на відповідний рахунок Державного бюджету, відкритий в органах Державної казначейської служби.
11.07.2014 р. Роменською об'єднаною державною фінансовою інспекцією надіслано відповідачу лист-вимогу №104-14/1109 від 11.07.2014 р., в п.2.13 якого, керуючись п.7 ст. 10 Закону України "Про основні засади здійснення фінансового контролю в Україні", позивач вимагав перерахувати до Державного бюджету України 13225,20 грн. як плату за надання адміністратвиних послуг, посилаючись на те, що в порушення вимог ч.32 ст. 4 Закону України "Про Державний бюджет на 2011 рік" ветлікарнею не перераховано до Державного бюджету кошти, які отримані ветлікарнею як плата за надання адміністративних послуг, внаслідок чого Державному бюджету завдано аметріальної шкоди (збитків) в сумі 13225,20 грн. (том 1, а.с. 8-13).
Суд вважає, що вимоги позивача є обгрунтованими з огляду на наступне.
Відповідно до ст. 13 Бюджетного Кодексу України, бюджет може складатися із загального та спеціального фондів. Складовими частинами спеціального фонду бюджету є: доходи бюджету (включаючи власні надходження бюджетних установ), які мають цільове спрямування; видатки бюджету, що здійснюються за рахунок конкретно визначених надходжень спеціального фонду бюджету (у тому числі власних надходжень бюджетних установ); кредитування бюджету (повернення кредитів до бюджету з визначенням цільового спрямування та надання кредитів з бюджету, що здійснюється за рахунок конкретно визначених надходжень спеціального фонду бюджету); фінансування спеціального фонду бюджету.
Власні надходження бюджетних установ отримуються додатково до коштів загального фонду бюджету і включаються до спеціального фонду бюджету.
Власні надходження бюджетних установ поділяються на такі групи: перша група - надходження від плати за послуги, що надаються бюджетними установами згідно із законодавством; друга група - інші джерела власних надходжень бюджетних установ.
У складі першої групи виділяються такі підгрупи: підгрупа 1 - плата за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю; підгрупа 2 - надходження бюджетних установ від додаткової (господарської) діяльності; підгрупа 3 - плата за оренду майна бюджетних установ; підгрупа 4 - надходження бюджетних установ від реалізації в установленому порядку майна (крім нерухомого майна).
У складі другої групи виділяються такі підгрупи: підгрупа 1 - благодійні внески, гранти та дарунки; підгрупа 2 - кошти, що отримують бюджетні установи від підприємств, організацій, фізичних осіб та від інших бюджетних установ для виконання цільових заходів.
Тобто, вказані норми не передбачають віднесення до власних надходжень бюджетних установ адміністративних послуг.
В той же час, відповідно до Переліку платних адміністративних послуг, які надаються Державною ветеринарною і фітосанітарною службою, органами та установами, що належать до сфери її управління, розміру плати за їх надання, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 09.06.2011 року № 641, плата за видачу ветеринарних свідоцтв та довідок належить до адміністративних послуг, діяльність по видачі яких входить до функціональних повноважень цих установ.
Частиною 32 ст. 4 Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік" встановлено, що плата за адміністративні послуги відноситься до джерел формування спеціального фонду Державного бюджету України у частині доходів.
Отже, плата за надані адміністративні послуги є доходами Державного бюджету України, а не власними надходженнями бюджетної установи, уповноваженої їх надавати.
На виконання п. 2 Постанови Кабінету Міністрів України "Про деякі питання надання платних адміністративних послуг" від 05.01.2011 року № 33 , Міністерства, інші центральні органи виконавчої влади повинні забезпечити до 1 березня 2011 року відкриття підприємствами, установами та організаціями, що належать до сфери їх управління рахунків в органах Державної казначейської служби для зарахування коштів від надання адміністративних послуг.
Крім того, листом від 25.02.2011 року № 17-04/570-3011 Державне казначейство України повідомило, що відповідно до п. 32 ст. 4 Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік" плата за адміністративні послуги відноситься до джерел формування спеціального фонду Державного бюджету України на 2011 рік у частині доходів. Плата за надання таких послуг справляється у розмірах та порядку, визначених законодавчими актами України, а в разі якщо це не передбачено законодавчими актами України, - актами Кабінету Міністрів України.
Для зарахування надходжень з кодом класифікації доходів бюджету 24020000 "Плата за адміністративні послуги" (наказ Міністерства фінансів України від 14.01.2011 року № 11 "Про бюджетну класифікацію") в органах Державного казначейства України відкриті в розрізі територій рахунки за балансовим рахунком 3121, символ звітності 299.
Порядок казначейського обслуговування доходів та інших надходжень державного бюджету, регламентований наказом Державного казначейства України від 19.12.2000 року № 131, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 24.01.2001 року за № 67/5258.
Пунктом 34 ст. 14 Закону України "Про Державний бюджет України на 2011 рік" визначено, що кошти, отримані до спеціального фонду державного бюджету України згідно із пунктом 32 ст. 4, спрямовуються на видатки головних розпорядників коштів державного бюджету, пов'язані з наданням адміністративних послуг.
Відповідно до вимог ч.1 ст.72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Як вбачається з матеріалів справи, постановою Сумського окружного адміністративного суду від 30.04.2014 р. по справі №818/1959/14, залишеною без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 02.12.2014 р., відмовлено у задоволенні позовних вимог Недригайлівської районної державної лікарні ветеринарної медицини щодо визнання протиправним та скасування п.2.13 п. 2 вимоги Роменської об'єданої державної фінансової інспекції від 11.07.2014 р. №104-14/1109 (том 1, а.с. 125-127).
Вказаним рішенням було встановлено, що Лікарня ветмедицини не є головним розпорядником коштів державного бюджету та рахунок для зарахування коштів від надання адміністративних послуг за кодом 24020000 "Плата за адміністративні послуги" нею відкрито не було.
Отже, доводи представників Недригайлівської районної державної лікарні ветмедицини щодо безпідставності позовних вимог, на думку суду, є необгрунтованими.
Сума коштів, яка підлягає стягненню з відповідача становить 13225,2 грн. та підтверджується розрахунком, наданим у висновках на заперечення до акта планової ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Недригайлівської районної державної лікарні ветеринарної медицини за період з 01.01.2011 р. по 28.02.2014 р.від 06.06.2014 р. №104-21/73 (а.с.121-124).
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Державної фінансової інспекції в Сумській області до Недригайлівської районної державної лікарні ветеринарної медицини про стягнення коштів в сумі 13225,20 грн. підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов Державної фінансової інспекції в Сумській області до Недригайлівської районної державної лікарні ветеринарної медицини про стягнення коштів - задовольнити.
Стягнути з Недригайлівської районної державної лікарні ветеринарної медицини (код ЄДРПОУ - 00720220) в дохід Державного бюджету України за кодом надходження 21080500 на розрахунковий рахунок 31110090700258, відкритий в УК Недригайлівського району (код за ЄДРПОУ 37427397), МФО 837013 кошти в сумі 13225 (тринадцять тисяч двісті двадцять п'ять) грн. 20 коп.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови складено 15 травня 2015 року.
Суддя (підпис) А.Б. Діска
З оригіналом згідно
Суддя А.Б. Діска
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.05.2015 |
Оприлюднено | 25.05.2015 |
Номер документу | 44262666 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні