ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
місто Київ
20 травня 2015 року 10:26 справа №826/3649/15
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Кузьменка В.А., за участю секретаря Калужського Д.О., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "ДЖИДІАЙ СИСТЕМС" до 1. Державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві Іванюхи Олега Володимировича 2. Головного управління юстиції у місті Києві провизнання протиправними дій та бездіяльності, скасування повідомлення, зобов'язання вчинити дії ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "ДЖИДІАЙ СИСТЕМС" (далі по тексту - позивач, ТОВ "ДЖИДІАЙ СИСТЕМС") звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві Іванюхи Олега Володимировича (далі по тексту - відповідач 1, Державний реєстратор) та Головного управління юстиції у місті Києві (далі по тексту - відповідач 2), в якому просить: 1) визнати протиправними дії і бездіяльність Державного реєстратора щодо відмови у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ "ДЖИДІАЙ СИСТЕМС"; 2) визнати протиправним та скасувати повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації від 20 лютого 2015 року, прийняте Державним реєстратором; 3) зобов'язати Державного реєстратора провести державну реєстрацію змін до установчих документів ТОВ "ДЖИДІАЙ СИСТЕМС".
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 04 березня 2015 року відкрито провадження в адміністративній справі №826/3649/15, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.
В судовому засіданні 02 квітня 2015 року позивачі позовні вимоги підтримали, представник відповідачів проти задоволення позовних вимог заперечив; сторонами заявлено спільне клопотання про розгляд справи у письмовому провадженні.
Відповідно до частини четвертої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Враховуючи викладене, суд ухвалив здійснити розгляд справи у порядку письмового провадження.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
В С Т А Н О В И В:
З метою державної реєстрації змін до установчих документів, які пов'язані зі збільшенням статутного капіталу позивача, розподіл часток у статутному капіталі, внесення змін до статуту та проведення державної реєстрації змін пов'язаних із збільшенням статутного капіталу 18 лютого 2015 року ТОВ "ДЖИДІАЙ СИСТЕМС" звернулось до відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві
Розглянувши подані позивачем документи, Державний реєстратор у повідомленні від 20 лютого 2015 року №б/н повідомив про відмову у проведенні державної реєстрації у зв'язку із порушенням порядку створення юридичної особи, який встановлено законом.
Позивач вважає, що ним подано документи у повному обсязі, а рішення про відмову у державній реєстрації прийнято за відсутності правових підстав.
Відповідачі проти позову заперечили, зазначивши, що відповідно пункту 3 рішення №29-12-14 засідання членів правління ТОВ "ГІСДАТА ГРУП" вирішено уповноважити директора ТОВ "ГІСДАТА ГРУП" Борона Лончарича на видачу довіреності ОСОБА_2, якою надати повноваження для здійснення усіх необхідних дій для належного збільшення статутного капіталу ТОВ "ДЖИДІАЙ СИСТЕМС", а саме представляти інтереси ТОВ "ГІСДАТА ГРУП". Не виконавши вимоги вищевказаного рішення, Державному реєстратору не надано довіреності від ТОВ "ГІСДАТА ГРУП" (апостильованої), а документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи подавались іншою особою.
Окружний адміністративний суд міста Києва, виходячи зі змісту пред'явлених позовних вимог, звертає увагу на наступне.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
Частиною першою статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" визначено, що державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Згідно частини третьої статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Відповідно до частини першої статті 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів, якщо інше не встановлено цим Законом.
Згідно з частиною восьмою статті 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" якщо документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи подаються особою, яка згідно з відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру, має право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи без довіреності, державному реєстратору додатково пред'являється паспорт громадянина України або паспортний документ іноземця.
Якщо такі документи подаються іншим представником юридичної особи, державному реєстратору додатково пред'являється паспорт громадянина України або паспортний документ іноземця та надається документ або нотаріально засвідчена копія документа, що засвідчує повноваження представника.
Частина сьома статті 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" встановлює, що державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.
Таким чином, для державної реєстрації змін (збільшення) розміру статутного капіталу юридичної особи державному реєстратору необхідно подати за місцем проведення державної реєстрації заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення про внесення змін до установчих документів; документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів, якщо інше не встановлено цим Законом, та документ або нотаріально засвідчена копія документа, що засвідчує повноваження представника, у разі подання документів представником юридичної особи.
Статтею 30 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" передбачено, що державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону.
У свою чергу відповідно до частини першої статті 27 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" підставами для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи є:
невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи;
невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону;
порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом, зокрема:
наявність обмежень на зайняття відповідних посад, встановлених законом щодо осіб, які зазначені як посадові особи органу управління юридичної особи;
невідповідність відомостей про засновників (учасників) та кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи відомостям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстрі;
наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановлені абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону;
наявність в Єдиному державному реєстрі найменування, яке тотожне найменуванню юридичної особи, яка має намір зареєструватися;
використання у найменуванні юридичної особи приватного права повного чи скороченого найменування державного органу або органу місцевого самоврядування, або похідних від цих найменувань, або історичного державного найменування, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України;
невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону щодо найменування окремих видів юридичних осіб (банк, кредитна спілка, недержавний пенсійний фонд тощо);
встановлена іншими законами заборона використання у найменуванні юридичної особи певних термінів, абревіатур, похідних термінів.
Відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи з інших підстав не допускається.
Як свідчить опис документів, що надаються юридичною особою державному реєстратору для проведення реєстраційної дії "Державна реєстрація змін до установчих документів", разом з реєстраційної карткою подано позивачем подано наступні документи: примірник оригіналу рішення про внесення змін до установчих документів - протоколу №13/02/15 загальних зборів учасників ТОВ "ДЖИДІАЙ СИСТЕМС" від 13 лютого 2015 року, згідно з яким вирішено збільшити статутний капітал ТОВ "ДЖИДІАЙ СИСТЕМС" на суму 1 896 688,49 грн. шляхом внесення до статутного капіталу права грошової вимоги ТОВ "Гісдата Група"; статут ТОВ "ДЖИДІАЙ СИСТЕМС"; два примірники нової редакції установчих документів; копію квитанції про внесення реєстраційного збору; документ, що засвідчує повноваження уповноваженої особи - довіреність, видана ТОВ "ДЖИДІАЙ СИСТЕМС" на ім'я ОСОБА_3, ОСОБА_4 та ОСОБА_5; документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів від 13 лютого 2015 року за підписом уповноваженого представника - ТОВ "Гісдата Група" та рішення №29-12-14 засідання членів правління ТОВ "Гісдата Група" від 29 грудня 2014 року про збільшення статутного капіталу ТОВ "ДЖИДІАЙ СИСТЕМС" з апостилем.
Таким чином, позивачем подано необхідний пакет документів для проведення державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ "ДЖИДІАЙ СИСТЕМС", що не заперечується відповідачами.
Вище встановлено, що підставою для відмови у проведенні державної реєстрації Державний реєстратор визначив порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом.
Разом з тим, суд звертає увагу, що відповідачем не надано доказів, які б підтверджували факт порушення порядку створення ТОВ "ДЖИДІАЙ СИСТЕМС", наприклад: невідповідність відомостей про засновників (учасників) ТОВ "ДЖИДІАЙ СИСТЕМС" та кінцевого бенефіціарного власника (контролера) відомостям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстрі, або невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону щодо найменування окремих видів юридичних осіб.
Таким чином, рішення Державного реєстратора про відмову у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ "ДЖИДІАЙ СИСТЕМС" прийнято за відсутності правових підстав, а тому суд приходить до висновку, що дії Державного реєстратора щодо відмови у проведені державної реєстрації є протиправними, про необхідність скасування повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації від 20 лютого 2015 року та задоволення позовних вимог у цій частині.
Водночас, суд не погоджується із позовними вимогами про визнання протиправною бездіяльності Державного реєстратора щодо відмови у проведенні державної реєстрації та зобов'язання провести державну реєстрацію, оскільки: 1) відмова у проведенні державної реєстрації є активною поведінкою, тобто діями, протиправність яких встановлена вище; 2) відповідно до частини другої статті 27 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" за наявності підстав для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи державний реєстратор видає повідомлення про відмову в проведенні державної реєстрації разом із документами, що подавалися для проведення державної реєстрації юридичної особи, відповідно до опису; тобто, документи, подані позивачем для проведення державної реєстрації змін до установчих документів, у відповідача відсутні, що унеможливлює зобов'язання провести державну реєстрацію змін до установчих документів ТОВ "ДЖИДІАЙ СИСТЕМС".
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи викладене, на думку Окружного адміністративного суду міста Києва, відповідачем не доведено правомірність дій та рішення щодо відмови у державній реєстрації з урахуванням вимог встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, однак, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов ТОВ "ДЖИДІАЙ СИСТЕМС" підлягає частковому задоволенню.
Згідно з частиною третьою статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ДЖИДІАЙ СИСТЕМС" задовольнити частково.
2. Визнати протиправними дії Державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві Іванюхи Олега Володимировича щодо відмови у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю "ДЖИДІАЙ СИСТЕМС".
3. Визнати протиправним та скасувати повідомлення Державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Печерського району реєстраційної служби Головного управління юстиції у місті Києві Іванюхи Олега Володимировича про відмову у проведенні державної реєстрації від 20 лютого 2015 року.
4. В іншій частині адміністративного позову відмовити.
5. Присудити з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ДЖИДІАЙ СИСТЕМС" судові витрати у розмірі 36,54 грн. (тридцять шість гривень п'ятдесят чотири копійки).
Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя В.А. Кузьменко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 20.05.2015 |
Оприлюднено | 25.05.2015 |
Номер документу | 44263510 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кузьменко В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні