Постанова
від 23.12.2014 по справі 9101/102563/2012
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

23 грудня 2014 рокусправа № 2а-0470/4717/12

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Проценко О.А.

суддів: Дурасової Ю.В. Туркіної Л.П.

за участю секретаря судового засідання: Комар Н.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Спеціалізованої Державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м.Дніпропетровську Міжрегіонального головного управління Міндоходів

на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26.04.2012р. у справі № 2а-0470/4717/12

за поданням Спеціалізованої Державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м.Дніпропетровську Міжрегіонального головного управління Міндоходів

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Лікеро-горілчаний завод "Карат"

про визнання протиправними дій,

в с т а н о в и в:

Спеціалізована Державна податкова інспекція з обслуговування великих платників у м.Дніпропетровську Міжрегіонального головного управління Міндоходів (далі по тексту - позивач, податковий орган) звернулася до адміністративного суду з поданням щодо зупинення видаткових операцій на рахунках Товариства з обмеженою відповідальністю "Лікеро-горілчаний завод "Карат" (далі по тексту - відповідач, ТОВ "ЛГЗ "Карат").

На обґрунтування вимог подання зазначалось, що в порушення вимог Податкового законодавства, відповідач не допустив позивача до проведення перевірки, з питань дотримання вимог податкового та валютного законодавства України, в результаті чого позивач склав акт про недопуск до перевірки.

Постановою суду першої інстанції в задоволені подання відмовлено. При цьому суд зазначив, що у податкового органу відсутнє право вимагати зупинення видаткових операцій відповідача у зв'язку з недопуском його працівників до проведення перевірки в порядку ст. 81 Податкового кодексу України, оскільки не встановлено факту відмови податковому органу у доступі під час перевірки до територій, приміщень та іншого майна, визначеного підпунктом 20.1.11 Податкового кодексу.

Не погодившись з висновками суду першої інстанції, заявник оскаржує постанову суду в апеляційному порядку. Апелянт вважає судове рішення незаконним, просить скасувати постанову суду та прийняти нове рішення, яким задовольнити подання. На обґрунтування апеляційних вимог зазначається, що приймаючи постанову, суд першої інстанції не встановив та не дослідив належним чином фактичні обставини, невірно застосував норми матеріального та процесуального права. Апелянт стверджує, що діяв у межах чинного законодавства та у відповідності до п.81.1 ст.81 Податкового кодексу України мав підстави приступити до проведення перевірки.

За клопотанням заявника з урахуванням реорганізації згідно з Постановою Кабінету Міністрів України №229 від 20.03.2013р. «Про утворення територіальних органів Міністерства доходів і зборів», апеляційним судом на підставі ст.55 КАС України здійснено заміну Спеціалізованої Державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м.Дніпропетровську її правонаступником - Спеціалізованою Державною податковою інспекцією з обслуговування великих платників у м.Дніпропетровську Міжрегіонального головного управління Міндоходів.

Перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, колегія суддів зазначає наступне.

Як свідчать матеріали справи, 14.03.2012 року начальником слідчого відділу податкової міліції Лівобережної міжрайонної державної податкової інспекції м.Дніпропетровська підполковником податкової міліції Кочат В.І. винесено по кримінальній справі № 99126405 постанову про призначення позапланової документальної перевірки фінансово-господарської діяльності ТОВ "ЛГЗ "Карат" з питань дотримання вимог податкового і валютного законодавства України за період діяльності підприємства (а.с.5).

09.04.2012 року начальником Спеціалізованої Державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м.Дніпропетровську Міжрегіонального головного управління Міндоходів видано наказ № 57 про проведення з 09.04.2012 року документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "ЛГЗ "Карат" з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства України за період з 01.04.2011 року по 31.12.2011 року, вимог валютного законодавства України за період з 01.04.2011 року по 31.12.2011 року, терміном на 15 робочих днів (а.с.6), а також видано відповідні направлення на перевірку №№ 18/23-0, 20/23-0, 21/23-0 (а.с.8).

09.04.2012 року наказ № 57 та направлення №№ 18/23-0, 20/23-0, 21/23-0 пред'явлені головному бухгалтеру заводу Здоренко В.Г. під розпис (а.с.7).

Крім того, 11.04.2012 року позивачем отримано лист ТОВ "ЛГЗ "Карат" від 09.04.2012 року, в якому зазначено про відсутність законних підстав для проведення позапланової перевірки, та у зв'язку з недопуском до перевірки працівниками СДПІ складено акт про недопуск до перевірки ТОВ "ЛГЗ "Карат" (а.с.14).

Аналіз матеріалів справи та норм права, які регулюють спірні правовідносини, показав наступне.

Згідно з пунктом 20.1.11. ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право доступу під час проведення перевірок до територій, приміщень (крім житла громадян) та іншого майна, що використовується для провадження господарської діяльності, та/або є об'єктами оподаткування або використовується для отримання доходів (прибутку) чи пов'язані з іншими об'єктами оподаткування та/або можуть бути джерелом погашення податкового боргу.

За приписами п.81.1. ст.81 Податкового кодексу України посадові особи органу державної податкової служби мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:

- направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування органу державної податкової служби, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (об'єкта), перевірка якого проводиться (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється), мета, вид (планова або позапланова), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника органу державної податкової служби або його заступника, що скріплений печаткою органу державної податкової служби;

- копії наказу про проведення перевірки;

- службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Непред'явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред'явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб органу державної податкової служби до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.

Відповідно до норм пп.20.1.15 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи податкової служби мають право звернутися до суду за зупиненням видаткових операцій платника податків на рахунках такого платника податків у банках та інших фінансових установах (крім операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а також визначених контролюючим органом грошових зобов'язань платника податків) за умови, зокрема, недопущення посадових осіб органів державної податкової служби до обстеження територій та приміщень, визначених у підпункті 20.1.11 цієї статті.

Колегія суддів не погоджується з висновками суду та зазначає, що у відповідності до п.81.1. ст.81 Податкового кодексу України підставою для недопущення посадових осіб органу державної податкової служби до проведення перевірки є непред'явлення або ненадіслання платнику податків (його посадовим службовим особам, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) направлення на проведення такої перевірки, якому зазначається дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку; копії наказу про проведення перевірки, службове посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Як свідчать матеріали справи, документи, зазначені в ст.81 Податкового кодексу України, відповідачу пред'являлися.

Крім того, постановою суду від 05.06.2013р. у справі 2а-0470/6322/12 встановлено законність наказу від 09.04.2012р. №57 начальника Спеціалізованої Державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м.Дніпропетровську Міжрегіонального головного управління Міндоходів «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "ЛГЗ "Карат".

Таким чином, подання податкового органу слід визнати обґрунтованим і задовольнити.

На думку колегії суддів висновки суду першої інстанції суперечать матеріалам справи. Постанову суду слід скасувати та постановити нове рішення про задоволення подання Спеціалізованої Державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м.Дніпропетровську Міжрегіонального головного управління Міндоходів та зупинення видаткових операцій на рахунках Товариства з обмеженою відповідальністю "Лікеро-горілчаний завод "Карат".

Керуючись ст.ст.195,196,198,202,205,207 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

постановив:

Апеляційну скаргу Спеціалізованої Державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м.Дніпропетровську Міжрегіонального головного управління Міндоходів на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26.04.2012р. у справі № 2а-0470/4717/12 задовольнити.

Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26.04.2012р. у справі №2а-0470/4717/12 скасувати.

Задовольнити подання Спеціалізованої Державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м.Дніпропетровську Міжрегіонального головного управління Міндоходів.

Зупинити видаткові операції платника податків Товариства з обмеженою відповідальністю "Лікеро-горілчаний завод "Карат" (код ЄДРПОУ 25524359) на наступних рахунках:

- 26000000000887, МФО 380719 ПАТ "ВБР";

- 26004067815001, МФО 339500 АТ "ТАСкомбанк";

- 26047001506019, МФО 380719 ПАТ "ВБР";

- 26064310021201, МФО 305299 ПАТ КБ "ПРИВАТБАНК";

- 26000000000887, МФО 380719 ПАТ "ВБР";

- 26000000000887, МФО 380719 ПАТ "ВБР";

- 26003067815002, МФО 339500 АТ "ТАСкомбанк".

Постанова набирає законної сили відповідно до ст.254 КАС України та може бути оскаржена згідно зі ст.212 КАС України

Головуючий: О.А. Проценко

Суддя: Ю.В. Дурасова

Суддя: Л.П. Туркіна

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.12.2014
Оприлюднено25.05.2015
Номер документу44265652
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —9101/102563/2012

Постанова від 23.12.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Проценко О.А.

Ухвала від 28.01.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Проценко О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні