Постанова
від 13.05.2015 по справі 821/256/15-а
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 травня 2015 р.м. ХерсонСправа № 821/256/15-а 11 год. 57 хв.

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Хом'якової В.В.,

при секретарі: Перебийніс Н.Ю., за участю представника позивача Захарчук М.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "АМАЗОНКА"

до Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області про визнання протиправним та скасування рішення про застосування фінансових санкцій,

встановив:

Товариства з обмеженою відповідальністю "АМАЗОНКА" (далі - позивач, ТОВ) звернулась до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області (далі - відповідач, ДПІ) про визнання неправомірним та скасування рішення від 06.01.2015р. №0000042204 про застосування штрафних санкцій в розмірі 6800 грн. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що рішення про застосування штрафних санкцій прийнято з порушенням вимог чинного законодавства та підлягає скасуванню, оскільки фактична перевірка проведена у відсутність директора товариства, рішення про застосування штрафних санкцій він не отримував. Особу, яка реалізувала неповнолітньому пиво ОСОБА_2 вже притягнуто до відповідальності у вигляді штрафу у сумі 950 грн., який сплачений, жодних фактів порушення ТОВ діючого законодавства під час перевірки не виявлено, відсутній відповідний акт перевірки, де зафіксовано порушення саме ТОВ. Надані правоохоронним органом матеріали перевірки не містять достатньої інформації, а тому не можуть бути підставою для прийняття податковим органом рішення про застосування штрафних санкцій.

Представник в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, позов просив задовольнити.

Відповідач явку свого представника в судове засідання не забезпечив, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином. Згідно наданих заперечень, проти задоволення позовних вимог заперечує, зазначив, що працівниками Дніпровського ВР УМВС України в Херсонській області проведено перевірку кафе "Троль", господарську діяльність у якому здійснює ТОВ "АМАЗОНКА", у ході якої встановлено порушення: реалізація пива особам, які не досягли 18 років. На підставі матеріалів перевірки ДПІ у м. Херсоні прийнято рішення про застосування штрафних санкцій.

Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд встановив наступне.

Господарську діяльність ТОВ "АМАЗОНКА" здійснює у кафе "Троль", що знаходиться в м. -Херсоні, вул. Ілюши Кулика 139/4.

Відповідно до матеріалів перевірки, які надійшли на адресу Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області від слідчих органів, 20.11.14. майором міліції Дніпровського РВ ХМУ УМВС Левро О.А. 20.11.2014 встановлено факт продажу неповнолітнім особам ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_1, ОСОБА_6, ІНФОРМАЦІЯ_2 та інш., пива барменом ОСОБА_2 у кафе "Троль", який належить ТОВ "АМАЗОНКА" та розташований за адресою: м. Херсоні, вул. Ілюши Кулика 139/4.

За результатами перевірки складено протокол ХН № 015039 про адміністративне правопорушення за ч.2 ст.156 Кодексу України про адміністративне правопорушення (далі- КУпАП) відносно бармена ОСОБА_2 який відмовився від отримання копії протоколу та надання пояснень.

27.11.2014 адміністративною комісією при виконавчому комітеті Дніпровської районної в м. Херсоні ради винесено постанову про притягнення ОСОБА_2 - бармена, який 20.11.2014 продав пиво трьом неповнолітнім особам, до адміністративної відповідальності за ст. 156 ч.2 КУпАП та накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу в розмірі 950 грн.

Таким чином, правоохоронним органом встановлено порушення у закладі, що належить ТОВ "АМАЗОНКА" ст.15-3 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19.12.1995, № 481/95-ВР (далі - Закон № 481/95-ВР).

Рішенням ДПІ у м. Херсоні ГУ дФС у Херсонській області від 06.01.2015 № 0000042204 за порушення ст.15-3 Закону № 481/95-ВР до відповідача застосовані штрафні санкції у сумі 6800 грн.

Порядок та умови реалізації слабоалкогольних, алкогольних напоїв та пива регулюються Законом № 481/95-ВР.

Відповідно до ст. 15-3 Закону № 481/95 забороняється продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів: особам, які не досягли 18 років.

Даною нормою встановлюються обмеження на реалізацію алкогольних та слабоалкогольних напоїв, в тому числі і пива.

Продавець алкогольних напоїв або тютюнових виробів має право вимагати у покупця, який купує алкогольні напої або тютюнові вироби, документ, що засвідчує його вік, якщо у продавця виникли сумніви щодо досягнення покупцем 18-річного віку.

Із матеріалів перевірки вбачається, що барменом ОСОБА_2 було здійснено реалізацію трьох бокалів пива "1715", слабоалкогольного напою вартість 42,00 грн. особам, які не досягли 18 років, а саме - ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_1, ОСОБА_6 ІНФОРМАЦІЯ_2 та інш.

Факт реалізації пива неповнолітнім підтверджується їх письмовими поясненнями, протоколом про адміністративне правопорушення від 20.11.2014., копією рахунку офіціанта, письмовими поясненнями бармена ОСОБА_2, постановою адміністративної комісії від 27.11.2014.

Позивач вважає, що штрафна санкція на підставі ст. 17 Закону № 481/95 не може бути застосована до суб'єкта господарювання за реалізацію пива неповнолітньому, оскільки, під час перевірки адміністративний протокол складено на фізичну особу ОСОБА_2, який вже сплатив штраф за передбачене порушення.

Суд не погоджується з таким твердженням позивача, оскільки абзацом 9 ч. 2 ст. 17 Закону № 481/95-ВР передбачено відповідальність за порушення вимог статті 15-3 цього Закону, а саме: застосування до суб'єктів господарювання фінансової санкції у вигляді штрафу у розмірі 6800 гривень. Статтею 15-3 цього Закону забороняється продаж особам, які не досягли 18 років, пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів. Особа, що здійснює реалізацію товару в об'єкті торгівлі, повинна дотримуватись діючого в цій сфері законодавства. Суб'єкт господарювання, якому належить даний об'єкт торгівлі, повинен контролювати дотримання його працівниками правил торгівельної діяльності та інших нормативних актів в об'єкті торгівлі приватного підприємця.

Також суд не погоджується з позицією представника позивача, що матеріали перевірки Дніпровського РВ ХМУ УМВС не містять інформації достатньої для прийняття податковим органом рішення про застосування штрафних санкцій до ТОВ "Амазонка", вважає, що результати перевірки повинні бути викладені та оформленні у вигляді акту перевірки.

Порядок застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 2 червня 2003 року N 790. Відповідно до пункту 5 наведеного Порядку підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є:

акт перевірки додержання суб'єктом підприємницької діяльності встановлених законодавством вимог, обов'язкових для виконання під час здійснення оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, складений органом, що видав ліцензію, у якому зазначається зміст порушення і конкретні порушені норми законодавства;

результати проведення органом, який видав ліцензію, іншими органами виконавчої влади в межах їх компетенції перевірок суб'єкта підприємницької діяльності, пов'язаної з виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;

матеріали правоохоронних, податкових та інших органів виконавчої влади щодо недотримання суб'єктами підприємницької діяльності вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів про виробництво та обіг спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

Як вбачається з вищенаведеного, підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є, зокрема матеріали правоохоронних органів. Матеріали Дніпровського РВ ХМУ УМВС містили вичерпну інформацію про вчинене порушення Закону № 481/95-ВР:

Крім цього, суд бере до уваги, що позивачу відомо про притягнення бармена до адміністративної відповідальності, адмінштраф на підставі ст. 156 ч. 2 за реалізацію пива неповнолітній особі сплачений у повному обсязі. Постанова про притягнення до адмінвідповідальності ОСОБА_2 не оскаржена.

За змістом ст. 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч. 4 ст. 72 КАС України вирок суду в кримінальній справі або постанова суду у справі про адміністративний проступок, які набрали законної сили, є обов'язковими для адміністративного суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, щодо якої ухвалений вирок або постанова суду, лише в питаннях, чи мало місце діяння та чи вчинене воно цією особою.

Таким чином, суд приходить до висновку, що ДПІ у м. Херсоні прийняла законне та обґрунтоване рішення про застосування до ТОВ "Амазонка" штрафних санкцій, а тому відмовляє позивачу у задоволенні позовних вимог. В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частину постанови суду.

Суд достягує з позивача недоплачену суму судового збору (мінімальний розмір судового збору становить 1827 грн., позивачем сплачено 1155 грн.).

Керуючись ст.ст. 158-163, 167 КАС України, суд -

постановив :

Відмовити Товариству з обмеженою відповідальністю "АМАЗОНКА" в задоволені позову визнання протиправним та скасування рішення Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області про застосування фінансових санкцій від 06.01.2015р. №0000042204 в розмірі 6800 грн.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "АМАЗОНКА" (код ЄДРПО 39350672) до Державного бюджету судовий збір в сумі 672 (шістсот сімдесят дві гривні).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 19 травня 2015 р.

Суддя Хом'якова В.В.

кат. 8.3.5

Дата ухвалення рішення13.05.2015
Оприлюднено26.05.2015
Номер документу44288547
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/256/15-а

Ухвала від 30.03.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

Ухвала від 13.05.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

Ухвала від 15.04.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

Ухвала від 16.02.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

Постанова від 13.05.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

Ухвала від 16.02.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні