ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
21 травня 2015 року № 826/5020/15
Окружний адміністративний суд м. Києва у складі судді Добрянської Я.І розглянув відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України в порядку письмового провадження справу:
за позовом Управління Пенсійного фонду України в Голосіївському районі м.Києва
(далі - позивач)
до Державного підприємства з науково-технічних робіт по енергозбереженню в електроенергетиці "Укренергоефективність" (далі - відповідач)
про стягнення заборгованості в розмірі 5 869, 08 грн.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Позивач звернувся до суду з позовом до відповідача, в якому просить стягнути з нього заборгованість в розмірі 5 869, 08 грн.
Ухвалою суду від 25.03.2015 відкрито скорочене провадження в справі та запропоновано відповідачу у строк до 06.04.2015, або у десятиденний строк з дня одержання копії зазначеної ухвали надати суду письмові заперечення проти позову та всі наявні у нього докази на їх підтвердження.
03.04.2015 через канцелярію суду відповідач надав заперечення на адміністративний позов в яких просив відмовити у задоволенні позовних вимог.
Ухвалою суду від 08.04.2015 призначено судове засідання з розгляду даної справи на 28.04.2015.
В судове засідання 28.04.2015 не прибув представник позивача, хоча належним чином повідомлений про дату, час і місце слухання справи. Представник відповідача в свою чергу надала пояснення по суті заперечень на позов та просила відмовити у задоволенні позовних вимог з підстав зазначених у запереченнях. Зважаючи на неприбуття представника позивача в судове засідання, що належним чином повідомлений, суд відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС України оголосив про перехід до розгляду справи у порядку письмового провадження.
Станом на час розгляду справи по суті жодних інших доказів по справі від сторін не надходило.
Таким чином, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач зареєстрований в управлінні Пенсійного фонду України в Голосіївському районі м. Києва як юридична особа та є платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
Як вбачається з матеріалів справи, у позивача працювали громадяни на посадах, перебування на яких дає право на призначення (перерахунок) пенсій як науковим працівникам, за переліком посад, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2004 № 257 (далі - постанова № 257) «Про затвердження переліку посад наукових працівників підприємств, установ, організацій, вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівнів акредитації, перебування на яких дає право на призначення пенсій та виплату грошової допомоги у разі виходу на пенсію відповідно до статті 24 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність», які перебувають на обліку в органах Пенсійного фонду України та отримують пенсію відповідно до ст.24 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» (далі - Закон № 1977).
Матеріалами справи також підтверджується призначення пенсії науковим працівникам позивача відповідно до вищевказаного Закону, а саме ОСОБА_1 та ОСОБА_2.
Представник відповідача заперечує щодо наявності заборгованості з відшкодування пільгових пенсій науковим працівникам, оскільки відповідно до наказу Міністерства палива та енергетики України від 25.12.2009 № 762 "Про реорганізацію Державного підприємства з науково-технічних робіт по енергозбереженню в електроенергетиці "Укренергоефективність" відбулась реорганізація шляхом приєднання позивача до ДП "НАЕК "Енергоатом".
Проте суд зазначає, що відповідно до п. 6 зазначеного наказу (зі змінами) встановлено, що ДП "НАЕК "Енергоатом" є правонаступником усіх прав та обовязків ДП "Укренергоефеткивність" після завершення процедури припинення діяльності цієї юридичної особи відповідно до чинного законодаства.
Відповідно до виписки з ЄДР позивач з 06.08.2013 знаходиться в стані припинення. Також підтвердженням того, що підприємство досі не припинило свою діяльність є пункт 5 зазначеного наказу Міністерства палива та енергетики України від 25.12.2009 № 762 (зі змінами) відповідно до якого встановлено строк на припинення діяльності позивача до 31.12.2015.
А отже посилання представника відповідача про припинення діяльності підприємства та перехід усіх прав та обв'язків позивача до іншого підприємства є передчасними.
Відповідно до п.1 ст.47 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» пенсія виплачується щомісяця організаціями, що здійснюють виплату і доставку пенсій, у строк не пізніше 25 числа місяця, за який виплачується пенсія, виключно в грошовій формі за зазначеним у заяві місцем фактичного проживання пенсіонера в межах України або перераховується на визначений цією особою банківський рахунок у порядку, передбаченому законодавством.
Згідно зі ст.24 Закону № 1977 пенсії науковим (науково-педагогічним) працівникам призначаються в розмірі 60 відсотків від сум заробітної плати наукового (науково-педагогічного) працівника, яка визначається відповідно до статті 23 цього Закону та частини другої статті 40 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та на яку відповідно до законодавства нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування (внески). Згідно із Законом України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» від 28.12.2014 до 01.01.2015 пенсії науковим працівникам призначались у розмірі 80% від суми заробітної плати, яка визначається відповідно до ст. 23 Закону № 1977 та ч.2 ст.40 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» та на яку відповідно до законодавства нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування.
Частиною 5 ст.24 Закону № 1977 встановлено, що різниця між сумою пенсії, призначеної за цим Законом, та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, фінансується:
- для наукових (науково-педагогічних) працівників державних бюджетних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів - за рахунок коштів державного бюджету;
- для наукових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів - за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів, а також коштів державного бюджету в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. При цьому за рахунок коштів державного бюджету науковим (науково-педагогічним) працівникам оплачується з розрахунку на одну особу 50 відсотків різниці пенсії, призначеної за цим Законом;
- для наукових (науково-педагогічних) працівників недержавних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів - за рахунок коштів цих установ, організацій та закладів.
Відповідно до п.2 Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність", та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2004 № 372 (далі - Порядок) за рахунок коштів державного бюджету фінансується 50 відсотків різниці у розмірі пенсії наукових (науково-педагогічних) працівників державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації у розрахунку на одну особу. Інша частина фінансується за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів.
Згідно з п.3 Порядку фінансування різниці у розмірі пенсії осіб, які мають науковий стаж роботи на кількох підприємствах, в установах, організаціях та вищих навчальних закладах III - IV рівнів акредитації незалежно від форми власності та фінансування, здійснюється пропорційно зарахованому для призначення пенсії науковому стажу роботи за рахунок джерел фінансування, визначених законодавством для відповідних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації.
Відповідно до п.5 Порядку розмір витрат на фінансування різниці у розмірі пенсії за рахунок коштів державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації визначається у розрахунку на рік органами Пенсійного фонду до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з дня призначення пенсії відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", про що відповідному підприємству, установі, організації або закладу відразу надсилається повідомлення за зразком, що додається.
Зазначені підприємства, установи, організації та заклади самостійно визначають суму, що підлягає до сплати у розрахунку на місяць, та щомісяця до 25 числа перераховують органу Пенсійного фонду за своїм місцезнаходженням відповідні кошти для фінансування різниці у розмірі пенсії, призначеної у минулому та поточному роках.
Пунктом 6 Порядку передбачено, що у разі зміни розміру пенсії або виникнення обставин, які впливають на фінансування різниці у розмірі пенсії (смерть пенсіонера, зміна місця проживання тощо), органи Пенсійного фонду повідомляють про це відповідні підприємства, установи, організації та заклади у місячний строк з дня виникнення таких обставин.
Відтак, відповідно до Порядку орган Пенсійного фонду наділений правом направити підприємству повідомлення з розрахунку на рік до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з дня призначення пенсії працівнику відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність». У разі виникнення обставин, які впливають на фінансування різниці у розмірі пенсії, орган Пенсійного фонду зобов'язаний повідомити підприємство у місячний строк з дня виникнення таких обставин.
Порядком також встановлено форму повідомлення про суму витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність», і сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів.
Згідно з п.8 Порядку у разі порушення строку сплати коштів, які спрямовуються на фінансування різниці у розмірі пенсії, органи Пенсійного фонду стягують відповідні суми у порядку, визначеному законодавством.
Матеріалами справи підтверджується направлення позивачем на адресу відповідача повідомлення про суму витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону № 1977, і сумою пенсій, обчислених відповідно до інших законодавчих актів з 01.01.2015 по 31.12.2015 для сплати щомісячно.
Однак, в установленому порядку позивач відповідні кошти позивачу не перерахував.
Станом на 04.03.2015 карткою особового рахунку позивача підтверджується наявність у нього заборгованості перед позивачем за період з 01.01.2015 по 28.02.2015 у розмірі 5 869,08 грн.
Оскільки позивач, як суб'єкт владних повноважень, довів правомірність заявлених позовних вимог, а аргументи відповідача спростовані судом в ході розгляду справи, суд прийшов до висновку про необхідність задоволення вимог позивача шляхом стягнення з відповідача коштів вищевказаної заборгованості за період з 01.01.2015 по 28.02.2015.
Ураховуючи викладене та керуючись ст.ст.69-71, 158-163, ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов задовольнити повністю.
2.Стягнути з Державного підприємства з науково-технічних робіт по енергозбереженню в електроенергетиці "Укренергоефективність" (01032, м.Київ, ВУЛИЦЯ ТОЛСТОГО, будинок 59, ЄДРПОУ 21632715) на користь Управління Пенсійного фонду України в Голосіївському районі м. Києва 5 869,08 грн.
Стягувач - Управління Пенсійного фонду України в Голосіївському районі м. Києва (вул. Горького, 70, м. Київ, 03150).
Строк і порядок набрання судовим рішенням законної сили встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України.
Суддя Я.І.Добрянська
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.05.2015 |
Оприлюднено | 25.05.2015 |
Номер документу | 44288697 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Добрянська Я.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні