ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 травня 2015 року 10:00Справа № 808/1940/15 м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі судді Бойченко Ю.П., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Дніпровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
до Закритого акціонерного товариства «УКР-ІНВЕСТ»
про стягнення штрафу за порушення законодавства на ринку цінних паперів,
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
06 квітня 2015 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Дніпровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - позивач) до Закритого акціонерного товариства «УКР-ІНВЕСТ» (далі - відповідач), в якому позивач просить: стягнути з відповідача штраф за порушення законодавства на ринку цінних паперів у розмірі 1700 грн..
Ухвалою суду від 09 квітня 2015 року відкрито провадження в адміністративній справі №808/1940/15, закінчено підготовче провадження, справу призначено до судового розгляду на 06 травня 2015 року.
06 травня 2015 року від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи за його відсутності в порядку письмового провадження. Позовні вимоги підтримує в повному обсязі.
Відповідно до ч. 4 ст. 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, про що свідчить відмітка на повідомлені про вручення судової кореспонденції (ухвала про відкриття провадження у справі та судова повістка вручені 25 квітня 2015 року).
Відповідно до частини 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи клопотання представника позивача, а також положення частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, беручи до уваги відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, суд вважає за можливе розглядати справу в порядку письмового провадження.
У зв'язку з розглядом справи в порядку письмового провадження, суд, керуючись частиною 1 статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України, не здійснював фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Закрите акціонерне товариство «УКР-ІНВЕСТ» (код ЄДРПОУ 23880185) зареєстроване в якості юридичної особи, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб , що передбачені Конституцією та законами України.
Абзац 2 ст.1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» № 448/96-ВР від 30.10.1996 (далі - Закон № 448/96-ВР) надає визначення державного регулювання ринку цінних паперів, як здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Відповідно до ст.5 Закону №448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, підпорядкованим Президенту України і підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи (ст.6 Закону № 448/96-ВР).
Частиною 1 ст.40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» визначено, що регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік (ч.2 ст.40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок»).
Згідно ч.4 ст.40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» річна інформація про емітента є відкритою і підлягає оприлюдненню емітентом у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті.
Строки, порядок та форми подання регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) відповідно до ч.6 ст.40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок» встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 №1591 затверджено Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів (яке діяло на час виникнення спірних правовідносин) (далі - Положення), згідно із п.1 гл.7 розділу V якого розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії. Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.
Матеріалами справи встановлено, що відповідачем не розкрито регулярну річну інформацію про результати фінансово-господарської діяльності емітента за 2012 рік, внаслідок чого винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 20 грудня 2013 року за вих. №5936/03-01/03, у якій запропоновано керівнику Закрите акціонерне товариство «УКР-ІНВЕСТ» з'явитись для підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів та надання пояснень 15 січня 2014 року. Зазначена постанова направлена на адресу відповідача, що підтверджується списком рекомендованих листів від 24 грудня 2013 року.
Таким чином, відповідачем порушено вимоги ч.4 ст.40 Закону України «Про цінні папери та фондовий ринок», п.1 Глави 7 Розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, що зафіксовано у Акті від 15 січня 2014 року №15-ДН-1-Е про правопорушення на ринку цінних паперів.
Постановою від 15 січня 2014 року за вих.№0197/03-01/03 розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні відповідача призначено на 29 січня 2014 року. Зазначена постанова разом із Актом №15-ДН-1-Е направлена на адресу відповідача, що підтверджується списком рекомендованих листів від 16 січня 2014 року.
Постановою від 29 січня 2014 року №31-ДН-1-Е (вих.№ 0561/03-01/03) на Закрите акціонерне товариство «УКР-ІНВЕСТ» накладено штраф у розмірі 1 700, 00 грн. Зазначена постанова направлена на адресу відповідача, що підтверджується списком рекомендованих листів від 30 січня 2014 року.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, у відповідності із п.14 ст.8 Закону № 448/96-ВР, зокрема, має право накладати штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідно до ст. 9 Закону № 448/96-ВР уповноваженими особами Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку є Голова та члени Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; уповноважені Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадові особи.
Згідно з абз.1 п.5 ч.1 ст.11 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Частиною 5 ст.11 Закону № 448/96-ВР закріплено, що у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідачем постанова від 29 січня 2014 року №31-ДН-1-Е (вих.№ 0561/03-01/03) у адміністративному чи судовому порядку оскаржена не була, доказів протилежного відповідач суду не надав. На момент розгляду справи в суді сума штрафу за порушення законодавства на ринку цінних паперів у розмірі 1 700,00 грн. відповідачем не сплачена, заборгованість перед бюджетом не погашена. Вказані обставини, відповідач не спростовував.
Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 за №1470 затверджені Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, які зареєстровані в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 за №1855/22167 (далі - Правила).
Відповідно до п.14 Правил, постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанова по справі про адміністративне правопорушення), постанова про закриття справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про закриття провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про виправлення описок, розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, розпорядження про скасування розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом.
Доказом надіслання вищезазначених документів є реєстр (список) поштових відправлень рекомендованих листів, на якому працівником об'єкта поштового зв'язку проставлено відбиток календарного штемпеля, та касовий чек.
Позивач наддав суду реєстр (список) поштових відправлень рекомендованих листів, на якому проставлено відбиток календарного штемпеля та касовий чек від 30.01.2014 на підтвердження факту направлення відповідачу постанови від 29.01.2014 №31-ДН-1-Е.
Враховуючи все вищевикладене, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
За правилами частини 4 статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 2, 4, 7-12, 69-71, 94, 158, 161-163, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Дніпровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства «УКР-ІНВЕСТ» про стягнення штрафу за порушення законодавства на ринку цінних паперів - задовольнити.
Стягнути з Закритого акціонерного товариства «УКР-ІНВЕСТ» (код ЄДРПОУ 23880185) штраф за порушення законодавства на ринку цінних паперів у сумі 1 700 (одна тисяча сімсот) грн. 00 коп., який перерахувати до Державного бюджету України по коду бюджетної класифікації 21081100, на рахунок №31113106700011 в Управлінні Державної казначейської служби України в Запорізькій області, МФО 813015, одержувач: Бердянське УК(Бердянськ), код ЄДРПОУ 38042560.
Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Ю.П.Бойченко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.05.2015 |
Оприлюднено | 26.05.2015 |
Номер документу | 44312359 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Бойченко Юлія Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні