Копія
Справа № 822/1225/15
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 травня 2015 року м. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі судді Фелонюк Д.Л. розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом управління Пенсійного фонду України в Дунаєвецькому районі до сільськогосподарського товариств з обмеженою відповідальністю "Нове життя" про стягнення 4346,08 грн., -
ВСТАНОВИВ :
Управління Пенсійного фонду України в Дунаєвецькому районі (далі - позивач) звернулось в суд з позовом про стягнення з сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Нове життя" (далі - відповідач, СТОВ "Нове життя") заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій, призначених на пільгових умовах працівникам за Списком №2 в сумі 4346,08 грн. за січень-лютий 2015 року. В підтвердження позовних вимог зазначає, що відповідно до п.2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком №1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам пенсії призначаються за нормами цього закону, в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України "Про пенсійне забезпечення". При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом. Відповідно до п.1 ст.1 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників. Згідно абз.4 п.1 ст.2 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування", об'єктом оподаткування є фактичні витрати на виплату і доставку пенсій призначених відповідно до пунктів "б"-"з" ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, і ставка збору відповідно до ст.4 становить 100 відсотків від об'єкта оподаткування. Відповідно до п.п.6.8 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003, підприємства зобов'язані щомісяця до 25-числа вносити до Пенсійного фонду зазначену у повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. Зазначає, що станом на 25.02.2015 за відповідачем рахується заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за Списком №2 в розмірі 4346,08 грн. за січень-лютий 2015 року.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, належним чином повідомлений про дату, час і місце судового розгляду. 05.05.2015 подав до суду заяву (вх.№12751 від 05.05.2015), відповідно до якої просить справу розглянути без участі представника позивача, адміністративний позов підтримує в повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, належним чином повідомлений про дату, час і місце судового розгляду. 23.04.2015 до суду надійшли письмові заперечення відповідача (вх.№11891 від 23.04.2015), відповідно до яких просить відмовити у задоволенні позовних вимог. Зазначає, що СТОВ "Нове життя" до 01.01.2015 було платником фіксованого сільськогосподарського податку і відповідно до Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" не зобов'язане було відшкодовувати витрати на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б"-"з" ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого ст.26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування". Зазначає, що у зв'язку із змінами до податкового законодавства, внесеними Законом України №71-VIII від 28.12.2014 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи" (далі - Закон №71-VIII), фіксований сільськогосподарський податок не було скасовано шляхом його повної відміни, а лише трансформовано в єдиний податок четвертої групи. Вказує, що з 01.01.2015 є платником єдиного податку 4 групи, і для даної категорії платників єдиного податку залишені законодавчі норми, що застосовувались для платників фіксованого сільськогосподарського податку, в тому числі і відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за Списком №2.
Згідно частин 4, 6 ст.128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи, що позивач та відповідач були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, представник позивача подав заяву про розгляд справи без його участі, зважаючи на відсутність визначених ст.128 КАС України перешкод для розгляду справи, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.
Відповідно до ч.6 ст.12 та ч.1 ст.41 КАС України фіксування судового засідання по справі не здійснюється.
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази в їх взаємному зв'язку і сукупності, суд вважає, що позовні вимоги належать до задоволення на підставі наведеного нижче.
Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "Нове життя" (код ЄДРПОУ 03786449) зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа 31.01.2000, що підтверджується копією витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, спеціальним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
На підприємстві працювали громадяни ОСОБА_2, ОСОБА_1, яким призначена пенсія на пільгових умовах відповідно до п.п."б"-"з" ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення".
Суд встановив, що станом на 25.02.2015 за відповідачем рахується заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до пунктів "б"-"з" ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" за Списком №2 в розмірі 4346,08 грн. січень-лютий 2015 року, що підтверджується копією розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пенсій призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів "б"-"з" ст.13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" з 01.01.2015 року (надісланий та повернутий на адресу позивача з відміткою Укрпошти "відмовились"); копіями довідок про уточнюючий характер роботи; карткою особового рахунку по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за списком 2.
Заборгованість відповідачем не погашена в добровільному порядку, в зв'язку з чим позивачем подано позов про її стягнення в судовому порядку.
Відповідно до ст.46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
Це право гарантується загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення, створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними.
Згідно ч.1 ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до ст.58 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" Пенсійний фонд є органом, який здійснює керівництво та управління солідарною системою, провадить збір, акумуляцію та облік страхових внесків, призначає пенсії та підготовляє документи для її виплати, забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування та виплату пенсій, допомоги на поховання, здійснює контроль за цільовим використанням коштів Пенсійного фонду, вирішує питання, пов'язані з веденням обліку пенсійних активів застрахованих осіб на накопичувальних пенсійних рахунках, здійснює адміністративне управління Накопичувальним фондом та інші функції, передбачені цим Законом і статутом Пенсійного фонду.
Відповідно до п.2 розділу ХV "Прикінцеві положення" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 №1058-IV Пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.
До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди зазначеним особам пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України "Про пенсійне забезпечення". У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 цього Закону. При цьому зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до набрання чинності цим Законом.
Згідно п.6.1 Інструкції відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в таких розмірах: для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 цієї Інструкції (крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку), - також 100 відсотків фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до абзацу першого частини 2 Прикінцевих положень Закону застрахованим особам, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах.
Відповідно до ст.2 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" об'єктом оподаткування є фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б"-"з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку.
Згідно ст.1 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" страхові внески - кошти відрахувань на соціальне страхування, збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені (які підлягають сплаті) згідно із законодавством, що діяло раніше; надходження від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що спрямовуються на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
Відповідно п.6.4 - 6.5 розділу 6 Інструкції, розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається органами Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 "Прикінцевих положень" Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій. Розрахунки складаються на підставі відомостей відділів з призначення пенсій органів Пенсійного фонду України, які подаються згідно з додатком 8 та додатком 8а до 1 січня поточного року та протягом 10 днів з дня прийняття рішення про призначення нової пенсії.
Згідно п.6.7 Інструкції, підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в розрахунку місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. У разі зміни розміру пенсії або настання обставин, які впливають на суму відшкодування (смерть пенсіонера, зміна місця проживання та ін.), органи Пенсійного фонду повідомляють про це підприємства в місячний термін з моменту виникнення цих обставин. Суми фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за період з дати призначення пенсії до дати складання розрахунку фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 "Прикінцевих положень" Закону, сплачуються одночасно із оплатою фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за перший поточний місяць.
Суд враховує, що відповідач до 01.01.2015 був платником фіксованого сільськогосподарського податку і, відповідно, був звільнений від обов'язку відшкодовувати витрати на виплату та доставку пільгових пенсій.
З 01.01.2015 набрав чинності Закон №71-VІІІ, яким внесено зміни до Податкового кодексу України, зокрема з переліку загальнодержавних податків і зборів виключено фіксований сільськогосподарський податок та установлено, що його платники є платниками єдиного податку четвертої групи. Суд звертає увагу відповідача на те, що для платників єдиного податку виключень щодо відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, чинним законодавством не передбачено. Відповідно, з 01.01.2015 у вищезазначених платників виникає обов'язок відшкодування понесених пенсійним фондом витрат на виплату та доставку пільгових пенсій.
Суд зазначає, що твердження відповідача про перейменування "фіксованого сільськогосподарського податку" на "єдиний податок четвертої групи" є безпідставними, оскільки глава 2 Податкового кодексу України "фіксований сільськогосподарський податок" виключена згідно із Законом №71-VIII, а фактичне віднесення відповідача до четвертої групи платників єдиного податку як сільськогосподарського товаровиробника, у яких частка сільгосптоваровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75%, не дає права на звільнення від обов'язку відшкодування пенсійному фонду понесених витрат на виплату і доставку пільгових пенсій.
Виходячи із викладеного, суд приходить до висновку, що відповідач, згідно зазначених норм законодавства, зобов'язаний проводити оплату до Пенсійного фонду України 100 відсотків фактичних витрат позивача на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах працівникам відповідача за списком №2.
Суд також зважає на те, що відповідач покладеного на нього обов'язку щодо погашення фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій у встановлений термін не виконав, заперечень, зауважень до розрахунку подано не було. Доказів сплати заборгованості суду не подано.
За таких обставин позов заявлений обґрунтовано, підтверджений належними доказами, відповідає чинному законодавству та підлягає задоволенню.
Згідно ч.4 ст.94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 6, 9, 12, 14, 41, 71, 72, 86, 94, 104, 128, 158-163, 254 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
Адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в Дунаєвецькому районі до сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Нове життя" про стягнення 4346,08 грн. задовольнити.
Стягнути з сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Нове життя" (с.Лошківці, Дунаєвецький район, Хмельницька обл., 32414, код ЄДРПОУ 03786449) на користь управління Пенсійного фонду України в Дунаєвецькому районі (вул.Шевченка 67, м.Дунаївці, Хмельницька обл., 32400, код ЄДРПОУ 06952405) 4346,08 грн. (чотири тисячі триста сорок шість гривень 08 коп.).
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Суддя /підпис/ "Згідно з оригіналом" Суддя Д.Л. Фелонюк
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.05.2015 |
Оприлюднено | 26.05.2015 |
Номер документу | 44313541 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Фелонюк Д.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні